Teplota motora se nezveda
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
olajto111 píše: Caute ja mam taky problem ze voda v aute mi ide az na 105 apotom naspat na 70-75, termostat uz bol vymeneni no to nepomohlo, tak isto robi povedali mi ze to moze robit prasknute tesnenie pod hlavou valca? alebo co moze sposobit tento problem, prosim poradte...diky....
Podobný problém som mal aj ja, skúšal som všetko možné, ale vyriešila to až výmena tesnenia pod hlavou + zabrúsenie hlavy... od vtedy je hladina stála... a prestal sa mi robiť biely povlak na viečku krytu ventilov...
|
15.3.06, 21:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
RK
|
Nevím taky přesně, ale 105 stupňů není na závadu, je to tlaková soustava, kde bod varu je opravdu kolem 120. Záleží taky na spínači větráku chlazení, dělá se více druhů podle teploty sepnutí a vypnutí.
|
15.3.06, 22:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
RK píše: Nevím taky přesně, ale 105 stupňů není na závadu, je to tlaková soustava, kde bod varu je opravdu kolem 120. Záleží taky na spínači větráku chlazení, dělá se více druhů podle teploty sepnutí a vypnutí.
je dôležité udržať teplotu konštantnú, takže ak ti teplota skáče hore dole, niečo nie je v poriadku, teplota má po naštartovaní plynule stúpať a ustáliť sa až kým sa nezaplní celý systém vodou rovnakej teploty ( nie viac ako 100°C ), potom môže ešte mierne stúpnuť a vtedy musízopnúť ventilátor. ak chceš docieliť čo najstálejšiu teplotu mal by spínač ventilátora zopínať pri teplote o 2-5°C viac ako teplota keď je termostat otvorený na plno. každý je trocha iný, ja som toodskúšal v hrnci z vodou a s teplomerom. termostat mám 88°C a na plno je otvorený pri 93°C a spínač ventilátora mi spína pri 95°C ( žigulácky, teda Lada ), vonku je teplo, zima, zácpa i na diaľnici ričička sa po zohriatí pohybuje cca 2mm.
|
15.3.06, 22:40 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Petr
Jestli budes menit u Fava termostat tak dej bacha at ty 3 srouby M6 co ho drzi neukroutis, nekdy byvaji dost zarostle(zelezo+hlinik+voda=super spoj ). Ja povolil jen 1 a u 2 jsem musel flexou odbrousit hlavu, opatrne sroubovakem odpacit vicko komory termostatu, abych nez*urvil tesnici plochu. Pak jsem odpojil altik a pomoci svarecky 180A ohral srouby jeden po druhem do cervena a postupnym viklanim do stran je kombinackama uvolnil a vytocil. Diry jsem projel zavitnikem, osabroval tesnici plochy, nove srouby jsem namazal grafitovou vazelinou, dal nove tesneni a termostat a vse s citem utahnul. Od te doby Favo topi a jestli budu nekdy menit termostat, tak vim, ze ty srouby bez problemu povolim. To ze ti to moc netopi ale taky muze byt zaroven i blbym kohoutem topeni-u Fav take velice casta zavada, staci vymenit O krouzky.
|
16.3.06, 12:28 |
|
|
SteMat
Příspěvky: 26 Bydliště: Slovenska republika
|
Mne sa to tiez stalo,kupil som novy term. a vymenil som ho a nebol dobry...musel som ho vymenit v mototechne a az ten bol dobry.Odvtedy mi to funguje.Niekedy sa stane ze aj novy nefunguje.To iste sa mi stalo aj s cidlom teploty,co je nad temostatom,kupil som novy a nefungoval.Cau
|
16.3.06, 17:42 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
SteMat píše: Mne sa to tiez stalo,kupil som novy term. a vymenil som ho a nebol dobry...musel som ho vymenit v mototechne a az ten bol dobry.Odvtedy mi to funguje.Niekedy sa stane ze aj novy nefunguje.To iste sa mi stalo aj s cidlom teploty,co je nad temostatom,kupil som novy a nefungoval.Cau No v mojem pripade to uz ted neni vadny termostat. ten se otvira - hadice ktera od neho vede je tepla kdyz se mi to zavari. Dneska se mi to zas povedlo. Cely tyden jezdim sam, nebo s mladou, takze vlastne s prazdnym autem a nemam problem. Dneska sem vezl kamose z koleji na vlak domu (ve 4 lidech) a varilo mi to pri 90km/h na rovne ceste. Ale zjistil sem ze mi staci vypnout motor a hned ho zas nahodit a teplota sleze dolu, vyleze a pak se uz porad drzi na provozni teplote. Ale furt se mi tam drzi vzduch v topeni (rano kdyz nastartuju, tak ho tam slysim bublat)-myslel sem ze je ucpana ta odvzdusnovaci hadicka co vede od topeni, ale pri odvzdusnovani je taky tepla tak nevim.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
16.3.06, 18:38 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Teplota
Muze byt take vadne tesneni pod hlavou- poznas to tak ze s expan. nadoby kaplaina bubla to znamena ze kompresni tlak uchazi do chadiciho systemu a tak zavzdusnuje system. A nebo bych to vydel na termostat te otvira pri tech 90. Podival bych se na vicko dolejvani oleje jestli tam nemas takovu bilu sracku ,, emulsiju,, a take nadobku a jestli ti to zacne bublat hnedka pri straru mas v prd. tesneni pod hl. a jestli az po zahrati je vprd. hlava. toz to je muj nazor.
Mejte se hezky a Zdar vsem Skodovkarum.
|
16.3.06, 19:02 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
Re: Teplota
voda v oleji neni, ani opacne. a to bublani v exp. nadobce zjisti zitra, ale to by delalo porad ne? Myslim jako delsi trasy o vikendu jsem jel z Karvine do Opavy a zpet, nejakych 110km a bez problemu. Dokonce to i dobre topi ikdyz je v topeni slyset ten vzduch. v pohode to vytopim na 22°C. Dela mi to bordel jen nez se motor dostane na provozni teplotu a jen nekdy. Fakt nevim jestli je to nahoda ale jak sem psal vyse. Kdyz jedu sam tak to fachci jak ma a jak je auto nalozene tak to skoro pokazde takhle zablbne. Uz zacinam verit ze to ma souvislost. A fakt nejsem z tech co honi studeny motor.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
16.3.06, 19:25 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Petr
Zkus natlakovat chladici system u studenyho motoru, postup je snad v kazde Favoknizce(aspon ve starsich to je-napr. Jezdime automobilem Skoda Favorit 136L od Cedrycha z roku 1990, nebo i Skoda Favorit, Forman, Pickup taky od Cedrycha-str.272) a uvidis jestli ti klesa tlak. Pokud klesa , tak hledej kde ti mizi voda. Jestli nic nenajdes, bude to nejspis nekde v motoru-tesneni pod hlavou, nedejboze praskla hlava , nebo treba i pod vlozkami-to uz jsem taky zazil .
|
16.3.06, 21:01 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Lukas píše: SteMat píše: Mne sa to tiez stalo,kupil som novy term. a vymenil som ho a nebol dobry...musel som ho vymenit v mototechne a az ten bol dobry.Odvtedy mi to funguje.Niekedy sa stane ze aj novy nefunguje.To iste sa mi stalo aj s cidlom teploty,co je nad temostatom,kupil som novy a nefungoval.Cau No v mojem pripade to uz ted neni vadny termostat. ten se otvira - hadice ktera od neho vede je tepla kdyz se mi to zavari. Dneska se mi to zas povedlo. Cely tyden jezdim sam, nebo s mladou, takze vlastne s prazdnym autem a nemam problem. Dneska sem vezl kamose z koleji na vlak domu (ve 4 lidech) a varilo mi to pri 90km/h na rovne ceste. Ale zjistil sem ze mi staci vypnout motor a hned ho zas nahodit a teplota sleze dolu, vyleze a pak se uz porad drzi na provozni teplote. Ale furt se mi tam drzi vzduch v topeni (rano kdyz nastartuju, tak ho tam slysim bublat)-myslel sem ze je ucpana ta odvzdusnovaci hadicka co vede od topeni, ale pri odvzdusnovani je taky tepla tak nevim.
Luky,nejsem motorář,ale zkuš koupit víčko na exp.nádobku.Nestojí určitě mailant,nebo si ji pujč a vyzkoušej. A uvidíš,podle mého víčko netěsní. čus
|
16.3.06, 21:24 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
v uzávere expanzky je pretlakový ventil, ktorí stráži maximálny tlak, ak je vadný ( stále zavretý ) može roztrhať hadice, prípadne chladič, ak je stále otvorený spôsobuje rýchlejšie strácanie rsp. odparovanie vody. ak je v poriadku, vôbec by sa mnemal otvoriť, zväčšenie oblemu kvapaliny a následné zvýšenie tlaku v systéme pri zohriatí sa kompenzuje v expanzke a v nie malej miere aj v hadiciach. Kým mi prerazilo tesnenie pod hlavou, dva roky som nemusel dolievať vodu! najprv som musel dolievať cca 1l na 1000km, a postupne viac a viac, napokon začal tiecť aj ventil kúrenia, hadice sa pri zohriatom motore nedali stlačiť, ak som otvoril expanzku, cítil som výfukové plyny... - hlava išla dole a medzi spalovacím priestorom a vodou ( myslím že na 3 valci ) bola na tesnení trhlina a trocha aj na hlave tak dal som zarovnať aj hlavu, potom nové tesnenie ( Temac ) a je to ako pred tým, dokonca sa stratil biely povlak na uzávere krytu ventilov.
|
16.3.06, 22:25 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
michalkatka píše: v uzávere expanzky je pretlakový ventil, ktorí stráži maximálny tlak, ak je vadný ( stále zavretý ) može roztrhať hadice, prípadne chladič, ak je stále otvorený spôsobuje rýchlejšie strácanie rsp. odparovanie vody. ak je v poriadku, vôbec by sa mnemal otvoriť, zväčšenie oblemu kvapaliny a následné zvýšenie tlaku v systéme pri zohriatí sa kompenzuje v expanzke a v nie malej miere aj v hadiciach. Kým mi prerazilo tesnenie pod hlavou, dva roky som nemusel dolievať vodu! najprv som musel dolievať cca 1l na 1000km, a postupne viac a viac, napokon začal tiecť aj ventil kúrenia, hadice sa pri zohriatom motore nedali stlačiť, ak som otvoril expanzku, cítil som výfukové plyny... - hlava išla dole a medzi spalovacím priestorom a vodou ( myslím že na 3 valci ) bola na tesnení trhlina a trocha aj na hlave tak dal som zarovnať aj hlavu, potom nové tesnenie ( Temac ) a je to ako pred tým, dokonca sa stratil biely povlak na uzávere krytu ventilov.
Michale, já ti rozumím,ale jak Lukáš píše,o tom zastavení a vypnutí motoru,teplota je OK.Jak se na toto díváš?? Znova podotýkám,nejsem motorář,jen z praxe rady.
|
16.3.06, 22:33 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ja by som to typoval na to tesnenie pod hlavou, vzduch, teda výfukové plyny vo vode spôsobujú jednak kolísanie teploty aj nebezpečenstvo poškodenia hlavy. ak motor vypneš je v systéme vzduch, od hlavy smerom hore je expanzka, cez temostat to prejde, ( na to je tam ten cuplík, preto sa pri montáži má dávať smerom hore ) takže sa to vlastne odvzdušní, a chvíľu po naštartovaní sa to javí v poriadku...
|
16.3.06, 22:51 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Ano ,rozumím,ale proč to dělá jen někdy.Jak Lukáš píše o 110km-etrové trase a nic.Že by se termostat zasekával /i nový,může být aušus/.Co ty na to Michale .čus
|
16.3.06, 23:12 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
vopaje píše: Ano ,rozumím,ale proč to dělá jen někdy.Jak Lukáš píše o 110km-etrové trase a nic.Že by se termostat zasekával /i nový,může být aušus/.Co ty na to Michale .čus
termostat sa nezvykne zasekávať, buď otvára skoro, neskoro , alebo je stále otvotený, zatvotený, pracuje podľa teploty vody ktorá ním preteká, mám doma termostat ktorý vyzerá ok, ale začne sa otvárať pri 60°C a na plno je otvorený asi pri 80°C, je funkčný, ale sa mu posunul teplotný rozsah a to je najčastejšia porucha termostatu. prudké kolísanie teploty spôsobuje vzduch, alebo plyn v systéme... mne to tiež robilo zo začiatku robilo tak isto občas, stačilo iba občas doliať vodu...
no nevylučujem že sa môže aj zasekávať.
|
17.3.06, 00:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|