LPG, karburátor, studený štart
Autor |
Zpráva |
carpatian
Příspěvky: 14
|
LPG, karburátor, studený štart
dobrý deň, už som tu niečo okolo tejto témy našiel, ale rád by som sa dozvedel, ako treba pred štartovaním použiť "sytič plynu", či mať pri sýtení plynom otvorenú škrtiacu klapku, a či štartovať s plynom na podlahe alebo naopak. aké sú vaše skúsenosti? v zime štartujem na benzín, ale teraz pri vyšších teplotách by sa možno dalo jazdiť už len na lpg. ďakujem
|
20.4.09, 09:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
No dalo by se říct, že u každého auta je to jinak. Taky záleží na nastavení LPG, předstihu a mnoha dalších faktorech. Já první studený start provádím tak, že sešlápnu pedál na podlahu, aby se přivřela vzduchová přívěra (stejně jako na benzín) a pak se zmáčknutým sytičem startuju. Když nechytne hned na první otáčku, sešlápnu trochu plyn.
Ale jak říkám, je to u všech aut jiné. Taky záleží v jakém stavu máš membrány a těsnící kroužky v reduktoru.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.4.09, 10:19 |
|
|
carpatian
Příspěvky: 14
|
určite vyskúšam, a čo pri dobre zohriatom motore? štartujem bez sytiča s mierne stlačeným plynom, no pri najlepšom mi to chytí tak za 5s točenia, nie je to najhoršie, ale dúfam že existuje aj lepší spôsob
|
20.4.09, 10:47 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Tak tohle už není tak dobré. Teplý motor by měl na LPG naskočit hned. Buď máš moc vysoký předstih, nebo moc utáhnutý šroub volnoběhu na reduktoru.
Mimochodem jakou máš spotřebu a jak moc velká ti připadá změna oproti benzínu?
A ještě jaký máš systém LPG? (Lovato, Lovtec, BRC,...)
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.4.09, 10:49 |
|
|
carpatian
Příspěvky: 14
|
s tým volnobehom to mám vätšinou na 1000 ot./min niekedy aj 800 (podľa nálady:)). spotrebu som mal v zime 7,5 l lpg a 3,5 l benzínu. jazdil som hlavne krátke trasy po rovine (6-10km). plynový pedál musím stláčať pri akcelerácii plynule, inak mi šklbe motor (to je asi na karburátorových motoroch normálne, doteraz som mal skúsenosť len so striekačkami). najvyšší výkon má medzi 2500-3000 ot./min. potom už nemá zmysel to viac točiť. typ splyňovača EG FA-01 ENERGAS
|
20.4.09, 11:01 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Ta spotřeba je moc pěkná.
Ale to škubání se mi nelíbí. Na plyn by auto mělo jet naprosto plynule. Na benzín se může objevovat při přechodových režimech mírné zacukání, ale určitě by to nemělo zacloumat autem. Jak dlouho tam máš svíčky a kabely k nim?
Ještě bych měl jednu otázku, vyznáš se aspoň amatérsky v motoru? Favorita máš předpokládám 135.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.4.09, 11:08 |
|
|
carpatian
Příspěvky: 14
|
sviečky menil predchádzajúci majiteľ (môže tomu byť max. 8000km), ale o kábloch mi nehovoril. mám 135 LSe, ECOTRONIC tam už nie je, tak by to mal byť klasický karburátor. v motore sa amatérsky vyznám. ešte ma napadá jedna divná vec, keď dám pri jazde plyn na podlahu tak sa úplne zmení zvuk motora (hlbší,športovejší) výkonovo to je rovnaké. to bola nejaká špecialitka modelu Sportline?
|
20.4.09, 11:17 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
ne je to jednodušší, když dáš plyn na podlahu, otevře se druhý stupeň karburátoru a začne proudit mnohem víc paliva
|
20.4.09, 11:20 |
|
|
carpatian
Příspěvky: 14
|
Vít píše: ne je to jednodušší, když dáš plyn na podlahu, otevře se druhý stupeň karburátoru a začne proudit mnohem víc paliva
jasne, takže to robí každý favorit..akurát tomu môjmu to na výkone moc nepridá, ledaže iba na spotrebe
|
20.4.09, 11:23 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
carpatian píše: sviečky menil predchádzajúci majiteľ (môže tomu byť max. 8000km), ale o kábloch mi nehovoril. mám 135 LSe, ECOTRONIC tam už nie je, tak by to mal byť klasický karburátor. v motore sa amatérsky vyznám. ešte ma napadá jedna divná vec, keď dám pri jazde plyn na podlahu tak sa úplne zmení zvuk motora (hlbší,športovejší) výkonovo to je rovnaké. to bola nejaká špecialitka modelu Sportline?
vyklepane piesty.
Sportova uprava na 40kW
Ekotronik ma asi inu vacku, ked tiahne len do 3500otacok. Musim preskumat
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
20.4.09, 11:23 |
|
|
carpatian
Příspěvky: 14
|
kwiko píše: carpatian píše: sviečky menil predchádzajúci majiteľ (môže tomu byť max. 8000km), ale o kábloch mi nehovoril. mám 135 LSe, ECOTRONIC tam už nie je, tak by to mal byť klasický karburátor. v motore sa amatérsky vyznám. ešte ma napadá jedna divná vec, keď dám pri jazde plyn na podlahu tak sa úplne zmení zvuk motora (hlbší,športovejší) výkonovo to je rovnaké. to bola nejaká špecialitka modelu Sportline? vyklepane piesty. Sportova uprava na 40kW
keby aspon tych 40kW v kopcoch je to neskutočne lenivé. ale to je asi len subjektívny pohľad, keďže jazdím aj na 78kW nafte..
|
20.4.09, 11:26 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
carpatian píše: sviečky menil predchádzajúci majiteľ (môže tomu byť max. 8000km), ale o kábloch mi nehovoril Tak zkus koupit předepsané svíčky a k nim rovnou i nové kabely. carpatian píše: Mám 135 LSe, ECOTRONIC tam už nie je, tak by to mal byť klasický karburátor. To je dobře, že už ses toho Ecotronica zbavil. carpatian píše: ...keď dám pri jazde plyn na podlahu tak sa úplne zmení zvuk motora (hlbší,športovejší) výkonovo to je rovnaké. to bola nejaká špecialitka modelu Sportline?
Jak píše Vít, otevře se druhá komora karburátoru. Tím se hluk z motoru dostane do filtrboxu a motor začne "dunět".
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
20.4.09, 11:27 |
|
|
carpatian
Příspěvky: 14
|
gokralik píše: Ajajaj...tenhle systém neumí skoro nikdo opravit. Doufej, že se ti to nějak "nepokazí".
o tom som čítal už predtým ako som to auto kupoval, ale vzhladom na okolnosti som to riskol. Po čase som zistil že tam ten systém nie je, pretože na mieste za baterkou kde býva tá riadiaca jednotka sú len odpojené konektory, lambda sonda je odstrihnutá. no ako rozpoznať karburátor ECOTRONIC od bežného som tu zatiaľ nikde nenašiel..
|
20.4.09, 11:32 |
|
|
kwiko
Příspěvky: 5194 Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
|
carpatian píše: gokralik píše: Ajajaj...tenhle systém neumí skoro nikdo opravit. Doufej, že se ti to nějak "nepokazí". o tom som čítal už predtým ako som to auto kupoval, ale vzhladom na okolnosti som to riskol. Po čase som zistil že tam ten systém nie je, pretože na mieste za baterkou kde býva tá riadiaca jednotka sú len odpojené konektory, lambda sonda je odstrihnutá. no ako rozpoznať karburátor ECOTRONIC od bežného som tu zatiaľ nikde nenašiel..
Ma rucny plyn, a zboku z neho trci velky elektromotor. Vedla ktoreho je napis Pierburg 2E-E
_________________ Forman 135Le Volvo 855 TDI 0949126151
|
20.4.09, 11:35 |
|
|
carpatian
Příspěvky: 14
|
gokralik píše: Tak zkus koupit předepsané svíčky a k nim rovnou i nové kabely.
chystám sa to dať na GO motora, takže pri tej príležitosti ich vymením
|
20.4.09, 11:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|