|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Sender
Příspěvky: 172
|
Napětí aku v hicech
Ahoj,chtěl bych se zeptat jaký máte zkušenosti s maximálním napětím akumulátoru.
Jde mi o tohle: Dělám si automatický rozsvěcování světel.Bude to řešený tak,že elektronika bude kontrolovat napětí sítě,až naroste na nějakou hodnotu,rozsvítí světla (vypnou se až s klíčkem).Setkal se někdo ,že v letních měsících je na akumulátoru vyšší napětí než 14V ?
Za součastných teplot naměřím na akumulátoru 12,5V a při dobíjení 14,3V.Na jakou hodnotu napětí nastavit elektroniku , 14V ?
|
10.5.09, 09:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
Re: Napětí aku v hicech
Sender píše: Ahoj,chtěl bych se zeptat jaký máte zkušenosti s maximálním napětím akumulátoru. Jde mi o tohle: Dělám si automatický rozsvěcování světel.Bude to řešený tak,že elektronika bude kontrolovat napětí sítě,až naroste na nějakou hodnotu,rozsvítí světla (vypnou se až s klíčkem).Setkal se někdo ,že v letních měsících je na akumulátoru vyšší napětí než 14V ? Za součastných teplot naměřím na akumulátoru 12,5V a při dobíjení 14,3V.Na jakou hodnotu napětí nastavit elektroniku , 14V ?
Prečo to riešiš tymto sposobom??? Nestačilo by jednoduche časové relatko? Nastavíš napr. na 5s. od zapnutia klučika a nemusíš riešiť teploty ani napätia !!!
|
10.5.09, 11:24 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Automatické zapínání světel se řeši přes kontrolku nabíjení nebo kontrolku mazání plus časové zpoždění pár sekund. Podle napětí to asi ideální nebude.
|
10.5.09, 11:30 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
O napětí přes 14V na akumulátoru v letních vedrech teda slyším poprvé (jestli víte něco co já ne tak prosím poučte) - viděl jsem akorát čínský digitální voltmetr který po zahřátí měřil úplně jiné hodnoty (cca +2-3V) a ne jeden...
|
10.5.09, 11:55 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Re: Napětí aku v hicech
Sender píše: Ahoj,chtěl bych se zeptat jaký máte zkušenosti s maximálním napětím akumulátoru. Jde mi o tohle: Dělám si automatický rozsvěcování světel.Bude to řešený tak,že elektronika bude kontrolovat napětí sítě,až naroste na nějakou hodnotu,rozsvítí světla (vypnou se až s klíčkem).Setkal se někdo ,že v letních měsících je na akumulátoru vyšší napětí než 14V ? Za součastných teplot naměřím na akumulátoru 12,5V a při dobíjení 14,3V.Na jakou hodnotu napětí nastavit elektroniku , 14V ?
Výborná věc kolega mi kdysi než se dostaly ty různé relátka dělal přesně něco takového, má to ohromnou výhodu oproti časovému že když potřebuješ zapnout klíč tak ti to nerozsvítí světla(jasně dá se udělat vypínač) a nemusíš hledat káblík ke kontrolce nabíjení, nebo mazání. Montoval jsem to na fabky, octavie i na různé značky aut a bylo to super. Měl tam udělaný trimr kterým jsem si to vždy jemně doladil aby to chodilo na každém autě.
|
10.5.09, 12:50 |
|
|
Sender
Příspěvky: 172
|
Díky za názory a informace. No...,jsem rád že alespoň někdo ví,že to existuje.
Řešení je hafo.Já se rozhodl pro tento způsob z důvodu minimálního zásahu do elektroinstalace.Zkusím to nejprve nastavit na 14V -jak se to bude chovat -poznám časem.
|
11.5.09, 20:56 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Sender píše: Díky za názory a informace. No...,jsem rád že alespoň někdo ví,že to existuje.
Řešení je hafo.Já se rozhodl pro tento způsob z důvodu minimálního zásahu do elektroinstalace.Zkusím to nejprve nastavit na 14V -jak se to bude chovat -poznám časem.
Mám pocit že dnes to dostaneš koupit už udělané, na feldu se to prodávalo dávno stačilo vyměnit relé v pojistkovce a bylo hotovo.
|
12.5.09, 13:17 |
|
|
Sender
Příspěvky: 172
|
petr petr píše: Sender píše: Díky za názory a informace. No...,jsem rád že alespoň někdo ví,že to existuje.
Řešení je hafo.Já se rozhodl pro tento způsob z důvodu minimálního zásahu do elektroinstalace.Zkusím to nejprve nastavit na 14V -jak se to bude chovat -poznám časem. Mám pocit že dnes to dostaneš koupit už udělané, na feldu se to prodávalo dávno stačilo vyměnit relé v pojistkovce a bylo hotovo.
To je pravda,ale rozhodl jsem se pro vlastní konstrukci "na míru" ze dvou důvodů - cena,případná opravitelnost zařízení.
|
17.5.09, 10:14 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
To relátko do feldy si koupil nedávno tatík. Vymění se relátko světel, asi. To je všechno, zapne se klíček, nastartuje a po pár sekundách se zapnou světla. Já si dělal na staré fáčko a pár kamarádům taky podomácku. Bylo to ale na tlakový spínač mazání. Po nastartování zhasne kontrolka mazání a zapnou se světla. Na napětí bych to osobně nedělal. Je to složité s nastavováním jak píšete. Navíc si myslím, že v zimě bude napětí jiné než v létě. Napětí ale na baterii, ne při dobíjení.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.5.09, 11:22 |
|
|
shrekzv
Příspěvky: 692 Bydliště: Zvolen, SR
|
varok..... na tlak oleja si myslim ze to neni super.....ja mam napr ok motor a sem tam ked sa mu nechce nastartovat tak kontrolka oleja zhasne..a iba tocim...a uz mi maju svietit svetla a tahat baterku ked este nedobijam?....trosku odveci....na dobijanie je to urcite lepsie
_________________ Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak www.pixsite.net
|
17.5.09, 17:29 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
shrekzv píše: varok..... na tlak oleja si myslim ze to neni super.....ja mam napr ok motor a sem tam ked sa mu nechce nastartovat tak kontrolka oleja zhasne..a iba tocim...a uz mi maju svietit svetla a tahat baterku ked este nedobijam?....trosku odveci....na dobijanie je to urcite lepsie
jj moje rec ja to delal asi na 20 skodovkach (S105/120; Favorit; Felicie) a par zahranicnich autech pres obycejne relatko ktere se spinalo napetim pres kontrolku dobijeni.
ma to nekolik vyhod zapnu si klicek kdykoliv chcu a svetla se mi nezapnou, pri spatne funkci alternatoru (nedobiji) se mi taky nezapnou, zapnou se az skutecne motor bezi a alternator dobiji,
v jednoduchosti je krasa staci jedno rele paralelne zapojene na dobijeni a na vypinac obrysovych svetel // v pripade nouze jeden vypinac na celkove vypnuti (STK, oprava auta)
|
17.5.09, 19:13 |
|
|
jk
Příspěvky: 34
|
Tohle to je zajímavé řešení:
http://www.zetron.cz/zetron/index.php?menu=48
Po zapnutí klíčku změří napětí baterky. Světla rozsvítí až v okamžiku kdy začne alternátor dobíjet a zvýší naspětí na baterce. Cena je taky příznivá.
_________________ Citroen Xantia 2.0 HDI 80kW Exclusive '99
Honda CB600F Hornet 2008, 75kW
|
4.7.09, 00:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 12 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|