Autor |
Zpráva |
Radon
Příspěvky: 14 Bydliště: Olomouc
|
čep řízení
Ahoj, můžete mi někdo polopatě vysvětlit, jak vyměnit čepy řízení na Felicii ? Mají už nalítáno 160t km, docel by si to zasloužily.. Díky za info
|
26.5.09, 19:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27230 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
jestli nemaji vůli nebo nejni prachovka KO tak nejni důvod je měnit
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.5.09, 19:25 |
|
|
Radon
Příspěvky: 14 Bydliště: Olomouc
|
No vůle už tam právě je, jde to cítit i ve volantu. Čepy jsem již objednal, tak je pro jistotu vyměním
|
26.5.09, 19:44 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Pokud tam jsou ještě originály, tak se připrav na pravé orgie.
Zespodu by měla být korunková matice se závlačkou, potom budeš potřebovat stahovák (někdo upřednostňuje kladivo, ale stahovákem to celkem jde). Vždycky trochu čep poklepat z boku, stahovák utáhnout atd. Dokud si to neodskočí.
Pak si vem pořádné ale malé kladivo a mlať do čepu tak půl hodiny, prostříkej ho pořádně WDčkem nebo jiným povolovačem a zkoušej povolit jeho kontramatku. Tady u toho padne nejvíce nadávek. Až už budeš úplně vysílený a použiješ všechny možná nadávky a zaklínadla, čep konečně povolí. Pak už je výměna otázkou minuty. Bylo by dobré zkontrolovat manžety řízení, když už budou čepy dole. Montáž nových je přesný opak demontáže.
Budeš ale potřebovat přípravek na měření sbíhavosti. Pokud ničím takovým nedisponuješ, tak si posuvným měřítkem dobře odměř vzdálenost kontramatky na tyči řízení. Nebo spočítej počet závitů. Nové čepy montuj současně z obou stran, nasaď kola a měř sbíhavost. Potom dorovnávej zespodu vozu, chytni tyč řízení klíčem 11. Je tam na něj místo. Až bude sbíhavost 0-2 mm, stačí kontramatky pořádně dotáhnout k čepům.
Doporučuji při montáži závit tyče řízení lehce máznout vazelínou.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.5.09, 19:57 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
geometrie se dela na vybavenem pracovisti, ne suplerou
|
26.5.09, 20:08 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
dostań nějak čep z těhlice (stahovák, kladivo) potom si změř šuplerou, kolik zbejvá do konce závitu na spojovačce, zapiš si to, nebo dobře pamatuj, povol to, vyndej čep, našroubuj novej (samozřejmě všechno mazat) a až to dotáhneš kontramatkou, musí to bejt stejná cifra, jako na začátku, na druhý straně to samý....samozřejmě i po tomhle "seřízení" geometrie zajeď na odborný pracoviště
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
26.5.09, 20:11 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Vít píše: geometrie se dela na vybavenem pracovisti, ne suplerou
To je samozřejmost, ale pokud doma nemá ten přípravek, a chce bez úhony dojet na ono pracoviště po vlastní ose, tak to stačí tou šuplerou.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.5.09, 20:19 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, zrovna to dělám mám na to svoje metody, až budu přehazovat kola, nafotím demo snímky
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.5.09, 20:41 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
gokralik píše: Vít píše: geometrie se dela na vybavenem pracovisti, ne suplerou To je samozřejmost, ale pokud doma nemá ten přípravek, a chce bez úhony dojet na ono pracoviště po vlastní ose, tak to stačí tou šuplerou.
jj presne tak nebo pocitat zavity kolik jich vymotal a kolik jich ma namotat stejne mu to na geometrii nastavi uplne jinac
dulezita vec ocistit cely zavit na tycce rizeni aby vas servisak nenakopal do zadnice ze to nemuze pres 10 let stare nanosy seridit geometrii
|
26.5.09, 20:42 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27230 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
pokud má geometrii dobrou tak na ní nutně nemusí stačí lehce povolit kontramatku a pak počítat otáčky k ní
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.5.09, 20:44 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Sadra17 píše: pokud má geometrii dobrou tak na ní nutně nemusí stačí lehce povolit kontramatku a pak počítat otáčky k ní
jistota je jistota aspon si nesemele ty drahe nove gumy co na aute ma (to mi pripomina ze bych tam mel skocit s konkurenci Citroen C4)
|
26.5.09, 20:47 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
21lucas píše: ... stejne mu to na geometrii nastavi uplne jinac
nemusí...fotr dělal teď nějak zasebou 2 oktávky a na každý byla geometrie po nandání novýho čepu OK, servisák to jen zkouknul na zrcadle a jel sem ...holt to má fotřik v merku no
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
26.5.09, 20:51 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Sadra17 píše: pokud má geometrii dobrou tak na ní nutně nemusí stačí lehce povolit kontramatku a pak počítat otáčky k ní
Tohle jsem zkoušel a kupodivu se ta geometrie trošičku změnila.
Jak říká 21lucas: Jistota je jistota. Lepší zajet na geometrii, než měnit gumy třikrát ročně.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.5.09, 20:51 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Vy té sbíhavosti říkáte geometrie?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.5.09, 21:45 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Nepér píše: Vy té sbíhavosti říkáte geometrie?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
26.5.09, 21:45 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|