Skoda Octavia Tour 1.9 TDI PD .....Ztráta výkonu motoru
Autor |
Zpráva |
Milano22
Příspěvky: 3 Bydliště: Pardubice - Titisee-Neustadt
|
Skoda Octavia Tour 1.9 TDI PD .....Ztráta výkonu motoru
Zdravim vsechny na techto strankach.
Mohl by mi nekdo poradit s nasledujicim problemem? Mam vuz Skoda Octavia Tour 1.9 TDI PD 74kw, kod motor AXR, r.v. 02/2009.
Po ujeti jiz prvnich 2000 km a pri rychlosti asi 40km/h mi z motoru vysel nejaky neznamy zvuk, hluk, neco zapraskalo, zachrastilo....trvalo to asi 10-15 sekund.
Od te doby motor pozde reaguje na pedal plynu, motor ztratil svou pruznost a vykon pres 3000 otacek, na rovine jede po dalnici Vmax. 150km/h, v kopcich spatne tahne a je hlucny, z motoru vychazi nejaky hluk, jako kdyz nekde unika vzduch, a pri akceleraci kratodobe zvuk jako kdyz se nekde neco zadíra nebo tře, dela to pri studenem i zahratem motoru, zvyslia se mi i spotreba paliva, pod prumer 6.4 l/100 km na dalnici pri rychlosti 130-140km/h se nedostanu. Nevim jestli je to bezna spotreba?
Diagnostika motoru nehlasi zadnou zavadu ani chybu. A to je pro autorizovany servis velky problem, takovou zavadu definovat a odstranit.
V jednom servisu tuto zavadu definovali jako poskozeni turba a pak jej nasledne vymenili. Jestli mi dali nove nebo opravovane, to nemohu dokazat.
Po oprave jsem ujel 1500 km a mam uplne stejne zavady jako na zacatku. Takze tim zavadu neodstranili.
Na techto strankach jsem se docetl, ze takovou zavadu jiz nekdo resil a jednalo se o ......cituji: Jednalo se pouze o vyskočenou podtlakovou hadičku směřující k N75 . Co je vlastne N75?
Uvital bych nazor nebo rady pana Milose Slovacka, jestli tyto stranky navstevuje ale i zkusenosti Vas ostatnich, kteri jste se s timto problemem jiz setkali.
|
30.5.09, 11:28 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
co hadice k turbu?...a trubky ke kůleru?...diagnostika pořád nic neukazuje?...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
30.5.09, 12:20 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Podle toho, co píšeš bych taky tipoval na vzduch kolem turba. Není tak těžké otevřít kapotu a projít si, jestli někde nevisí nějaká hadice, či někde na turbu jestli něco nechybí.
V servisech můžou pracovat naprostí blbci, nějací kluci z učňáku, kteří jen ví, jak co obejít, aby byl zákazník spokojený a na auto se muselo co nejméně sahat.
Jo a jestli byl stav toho vozu po vyjetí ze servisu pořád stejný, proč jste to nešel ihned reklamovat?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
30.5.09, 12:23 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
gokralik píše: Podle toho, co píšeš bych taky tipoval na vzduch kolem turba. Není tak těžké otevřít kapotu a projít si, jestli někde nevisí nějaká hadice, či někde na turbu jestli něco nechybí.
Vypadá to na něco okolo turba, ale s druhou částí si dovolím nesouhlasit, motor v O1/Tour není moc přístupný...
Ještě poznámka k tomu zvuku, pokud to rachotilo 10-15s, tak bych hádal že se semlelo něco u pohyblivých částí motoru, třeba u řemene, protože kdyby něco jen ruplo, tak ten zvuk bude určitě jen "rup" a klid... Pokud se při akceleraci ozývá zvuk jako když se někde něco dře, zkontroloval bych okolí pohyblivých částí, taky silentbloky...
A taky bych příště šel do jiného servisu...
|
30.5.09, 13:40 |
|
|
Milano22
Příspěvky: 3 Bydliště: Pardubice - Titisee-Neustadt
|
gokralik píše: Podle toho, co píšeš bych taky tipoval na vzduch kolem turba. Není tak těžké otevřít kapotu a projít si, jestli někde nevisí nějaká hadice, či někde na turbu jestli něco nechybí.
V servisech můžou pracovat naprostí blbci, nějací kluci z učňáku, kteří jen ví, jak co obejít, aby byl zákazník spokojený a na auto se muselo co nejméně sahat.
Jo a jestli byl stav toho vozu po vyjetí ze servisu pořád stejný, proč jste to nešel ihned reklamovat?
To vse jsem si kontroloval, udelal jsem jednu jizdu do Cech a zpet a po tydnu jsem to hned reklamoval. Tento problem resim v Nemecku, protoze se mi to stalo tady a tady se to jiz jednou opravovalo a taky jsem vetsinu casu zde. Kdyz se meni turbo z jakehokoliv duvodu, mel by se zjistit stav poskozeni a podle toho nasmerovat reseni opravy. Podle priznaku u prvniho turba zrejme doslo k poskozeni lopatek na vyfukove strane a zbytky vletly do katalyzatoru a mohly jej ucpat. V servisu asi zadne nehledali, jen turbo vymenili. A kdo ví, nikde ti asi pravdu nereknou, abys nebyl chtrejsi nez ONI. V Nemecku to plati dvojnasob. Takze ani prace nemeckych servisu neni tak kvalitni, jak by se na prvni pohled mohl clovek domnivat.
Vse zalezi na pristupu k zakaznikovi! Kdyz vidim jak s tebou jednaji a jaky maji pristup, tak me napada, jestli jsou vubec schopni takovou opravu udelat?
Pritom je to VW - Skoda service. Mozna to chce zmenu servisu!
Uz mam novy termin na opravu sjednany. Tak uvidim co s nimi po nedeli dojednam. Snazim se jim nejak pomoci, protoze se zrejme s takovou to zavadou jeste nesetkali, a co jim neukaze diagnostika, nevedi si rady a co opravovat.
Ted chteji tepve sundavat hlavu, aby meli jistotu, jestli neco neletelo do motoru ze saní. Mozne je vse, treba jsou zbytky nekde v sacim potrubi a i tim muze byt snizeny pruchod nasavaneho vzduchu a ztrata vykonu.
V Cech jsem byl u jednoho automechanika, ktery opravuje VW a Skoda uz po zaruce. Ten to podle toho co jsem mu sdelil, tipoval tuto zavadu na ucpany katalyzator. Kdyz nemohou plyny 100% ven, nemohou ani do motoru. Pak se vyfukova strana prehriva a poskodi se i to vymenene turbo.Ze pry je to casta zavada a uz to nekolikrat delal a uspesne.
Jinak diky za tvuj nazor. Zdravi Milan
|
30.5.09, 14:19 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Milano22 píše: Zdravi Milan
Mildo a co takhle se na to vrhnout sám?...zkusit místo laufu nasadit trubku a jet to projet...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
30.5.09, 14:43 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Vzhledem k tomu, že je auto ještě určitě v záruce (r.v. 2009), tak bych ho šel do nějakého servisu reklamovat. Žádné výmluvy neposlouchat a stát si tvrdě za svým. Pokud je to výrobní vada.
S tím výfukem to není vůbec špatný nápad. Jen bych doporučil ještě sluchátka na uši.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
30.5.09, 14:58 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
já bych to taky narval do autorizovaného servisu at si radí, moc bych do toho nezasahoval abych neztratil záruku a jetli auto neslouží účelu ke kterému bylo zakoupeno tak ho vrat
to vězni v mladé boleslavi na škodovky brousí hlavy miloš
|
30.5.09, 15:12 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Milano22 píše: Ted chteji tepve sundavat hlavu, aby meli jistotu, jestli neco neletelo do motoru ze saní.
Pak napiš, co zjistili. Protože co já vím, tak co je malé, to vyletí výfukem, co je velké, to poznáš...
|
30.5.09, 15:12 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Jeď s tim do jiného autorizovaného servisu.... a nikomu jinýmu to na servis nedávej.Je to v záruce,ať ti třeba vymění motor za nový....neřeš to a nech to na nich...Pujč si od nich klíďo náhradní vozidlo,abys byl stále mobilní....
P.S. Stává se zřídka kdy,ale stává,že,když si servis neví rady,že si to vezme do parády fabrika...která to určitě vyřeší...Ale to by muselo opravdu být....
|
31.5.09, 20:22 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
patrik-hp píše: Jeď s tim do jiného autorizovaného servisu.... a nikomu jinýmu to na servis nedávej.Je to v záruce,ať ti třeba vymění motor za nový....neřeš to a nech to na nich...Pujč si od nich klíďo náhradní vozidlo,abys byl stále mobilní.... P.S. Stává se zřídka kdy,ale stává,že,když si servis neví rady,že si to vezme do parády fabrika...která to určitě vyřeší...Ale to by muselo opravdu být....
ono je to spíš problém právník.cz a servis jak techweb miloš
|
31.5.09, 20:40 |
|
|
Milano22
Příspěvky: 3 Bydliště: Pardubice - Titisee-Neustadt
|
Diky moc za Vase nazory i pohled na danou vec.
Samozrejme to resim pres autorizovany servis. Sam do toho zasahovat nemohu a nechci. Urcite nema cenu se jich prilis vyptavat, kde muze byt zavada. Pak jsou nervozni a maji arogantni pristup. Pokud to tady neopravi, vyhledam jiny Skoda - servis. V jinem servisu budou mozna vice přátelští, clovek musi verit, ze si s tim dokaze nekdo poradit.
Nahodou jsem nasel na netu autoservis Skoda Boura v Činěvsi u Podebrad. Podle toho co o sobe pisou,bych rekl ze jsou na urovni. Ma nekdo s timto servisem nejake at uz jakekoliv zkusenosti?
Auto se da samozrejme vratit, pokud s nim nejsi spokojen, ale to neni jen tak! Pokud 3x davas auto opravovat se stejnou zavadou, ale pak musis jit jedine pres soud. Jinak to asi nejde.
Jen mne zajimalo cim by to mohlo byt. Uz jsem o teto problematice procetl spoustu jinych debat. Vi treba nekdo z vas, z jakych duvodu pada ridici jednotka do nouzoveho rezimu?
|
1.6.09, 19:25 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Milano22 píše: Vi treba nekdo z vas, z jakych duvodu pada ridici jednotka do nouzoveho rezimu?
špatná lambda nebo váha vzduchu, je to moc bohatý a proto to jede v nouzáku, může to mit souvislost s těma zvukama v motoru
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
1.6.09, 19:29 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
To by ale musela vypsat diagnostika, ne?
|
17.8.10, 13:49 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Necetl jsem to cele od zacatku napisu svuj nazor, pokud je auto v zaruce tak okamzite vratit a prat se zuby nehty, proste pokud mas nizky vykon, hlucny motor cokoliv co muzes dokazat ze neni v poradku tak okamzite na reklamacku a nikomu jinemu to nedavej byt je to tvuj sebelepsi kamarad ci nejvyhlasenejsi machr v okoli pokud mas zaruku at to resi autorizovany servis
pokud zaruka neni, musel bych asi slyset charakteristiku toho zvuku co jde z motoru a odkud hlavne, pokud je nekde vypadena hadicka tak motor musji jit stale tise, tohle by mozna neplatilo v pripade pozkozene saci hadice nekde na ceste mezi turbem a motorem, pak by byl zvyseny hluk sani a to by mohlo budit dojem poskozeni motoru, takze nejprve kontrola vsech hadic od turba az po motor...v tahu by bylo take slyset syceni, dale diagnostika kontorla mnozstvi vzduchu co jde do motoru..vaha.. a taky tlak turba a celkove kody jestli nejsou v pameti...predpokladam ze diagnosticka kontrolka nesviti.....a nejdulezitejsi vec..nezapomen nam napsat jak si dopadl
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
17.8.10, 19:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|