Autor |
Zpráva |
TomexTuner
|
POMOOOOOC!!!!
Zdravim skodovkari......pred dvouma tydnama jsem koupil 125ku v dost solidnim stavu ale prej byl nakej problem s AC ckem....tak jsem ho teda 3Xmenil a potom jsem zjistil ze byla v hajzlu benzinova hadica a tak jsem ju menil a vsechno vysteloval na jednicku............startovala ale ten EX majitel se v ni kuchala a spatne zapojil draty a minulej tyden pri zkusebnim startu valil z rozdelovace cernej dym a smrad............ale nevypadal podpalenej.....no a dneska po GO to jen brucelo a ani to nesteklo.....pritom civka a veskery E rozvody a palivovy rozvody jsou ok.....ale nechytne......čím to je????Dik
|
19.3.06, 18:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
DjLuckyxx
Příspěvky: 109 Bydliště: Běstovice
|
no tezko rict. Ale mohlo by to delat treba ten kondenzator co je na rozdelovaci. jestli je spatnej tak to nenastartujes.
|
19.3.06, 18:57 |
|
|
MAJO
Příspěvky: 587 Bydliště: Piešťany-SK
|
Nemáš náhodou prehodený prívod z rozdelovača k indukčnej cievke? Mal byísť na kontakt č.1 na indukčnej cievke. Ak by si ho mal na kontakte č.15 , išlo by ti to cez prerušovač do skratu. To by vysvetlovalo ten dym z rozdelovača.
_________________ EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:( Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994 Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999
|
19.3.06, 19:08 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: POMOOOOOC!!!!
daj tam zapaľovanie z favorita a máš po probléme, potrebuješ indučku, elektroniku a rozelovač... a schéma zapojenia je na elektronike...
|
20.3.06, 11:40 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Je třeba zjistit, co a kde hořelo, jinak je jakákoli oprava zbytečná. Nejdříve také zkus, jestli máš za rozdělovačem na svíčkách jiskru, bez jiskry nenastartuješ...
Zapalování z Fava nelze použít bez úpravy, je tam rozdíl v regulačních charakteristikách.
_________________ J.
|
21.3.06, 18:51 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jiří Čech píše: Je třeba zjistit, co a kde hořelo, jinak je jakákoli oprava zbytečná. Nejdříve také zkus, jestli máš za rozdělovačem na svíčkách jiskru, bez jiskry nenastartuješ... Zapalování z Fava nelze použít bez úpravy, je tam rozdíl v regulačních charakteristikách.
zdravím p. Čech
na techwebe sú články ako to urobiť, zásadne sú k tomu potrebné tie tri veci...
|
21.3.06, 18:56 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Hej, ale je to třeba také říct, protože ne každý to ví... Zvlášť člověk, který nedokáže rozchodit ani klasické zapalování...
_________________ J.
|
21.3.06, 19:02 |
|
|
TomexTuner
|
POMOOOOOOOOOOOOOC!!!!!
Zdravim skodovkari.........Mel jsem ten problem s tim rozdelovacem a tim dymem.......dnes jsem vymenil civku,rozdelovac kompletne aji s celym telem a kladivkem,svicky,kabely,a pro jistotu jsem rozdelal karbec jsetli neni ucpana triska,jestli tam ma vubec co chytnout ale porad nic......pritom jsem to vysteloval aji s otackama na jednicku a porad nic.....zkouseli jsme to roztlacit a kamosi rikali ze prej sel dym z vejfuku ale nechytlo to.........čím to může bejt????Znam skodověnky hodne ale ted fakt nevim....kdyz je vsechno zapojeny tak jak ma a mechanismus je zpusobilej k provozu......
|
21.3.06, 19:09 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jiří Čech píše: Hej, ale je to třeba také říct, protože ne každý to ví... Zvlášť člověk, který nedokáže rozchodit ani klasické zapalování...
to je pravda, ale predpokladám že ten kto sa tomu nerozumie vôbec, si do dá urobiť niekomu kto to vie... takže treba všetko písať lopatisticky a doslovne...
|
21.3.06, 19:11 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
A jak jsi nastavil předstih?
_________________ J.
|
21.3.06, 19:11 |
|
|
Oldřich Starý
Příspěvky: 51 Bydliště: Písek
|
Při takové velké akci se může stát, že jsou spřeházené VN kabely na rozvaděči. Ryskou na řemenici jsi sice nastavil správně jiskru cca 5 stupňů před HÚ, ale klidně se mohlo stát, že ta jiskra nepatří 1. válci, ale 3. válci. Takže nastav rysku na 0 stupňů, vyšroubuj víko nalejvání oleje a zjisti (pohledem, hmatem), jestli jsou oba ventily zavřené (vylezlé nahoru) jestli ne, otoč řemenicí kolem dokola zase na nulu a mělo by to být v pořádku. Sundej víko rozdělovače, na ten vývod, kam ukazuje palec, patří kabel k 1. svíčce. Ostatní kabely přísluší ke svíčkém takto (po směru hod. ručiček) 3, 4, 2. Pořadím svíček myslím skutečné pořadí směrem od zadního čela (pokud je řeč o Š 105/120/130) do kabiny, ne čísla odlitá na hlavě u svíček. Jestli nevychází délka drátů (zejména ten nejkratší), máš naopak (o 180 stupňů) ten unašeč, který je na hřídeli vespod rozdělovače. Je nesymetrický a proto na tom záleží.
No a nakonec odtrh a předstih, a je to.
|
23.3.06, 10:59 |
|
|
TomexTuner
Příspěvky: 38
|
No to jsem skousel.........vyrovnaval jsem to presne tak jak ma byt....1 3 4 2 a zapojeni je kompletne perfektos akorat tim hmatem jsem neskousel jestli jsou ventily ,,VE STRIHU" ale asi budou......akorat nevim jak se steluje predstih....to jsem nikdy nedelal....nemel jsem s tim problemy a to fakt nikdy.......prej se to dela s rozdelovacem a palcem.....porad jak na to.........Kazdej den po praci to steluju na jednicku a vychytavam nedostatky.......Ondro porad...Dik.TomexTuner
|
23.3.06, 18:48 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
TomexTuner píše: No to jsem skousel.........vyrovnaval jsem to presne tak jak ma byt....1 3 4 2 a zapojeni je kompletne perfektos akorat tim hmatem jsem neskousel jestli jsou ventily ,,VE STRIHU" ale asi budou......akorat nevim jak se steluje predstih....to jsem nikdy nedelal....nemel jsem s tim problemy a to fakt nikdy.......prej se to dela s rozdelovacem a palcem.....porad jak na to.........Kazdej den po praci to steluju na jednicku a vychytavam nedostatky.......Ondro porad...Dik.TomexTuner
S Tebou je to těžké, když ani neumíš nastavit základní předstih, potom se nediv, že to nechytne...
_________________ J.
|
23.3.06, 20:11 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
nemas nejakou knizku o skudkach? tam urcite vyctes jak na ten predstih. Jestli je vazne vsechno O.K. tak kdyz nastavis predstih 0° tak ti to uz musi chytnout. Jestli ne tak me uz napada jen jeden-ne moc stastny zpusob jak to zkusit nahodit. Rekni nekomu at ti startuje (radeji snad pres kabely z jineho auta) a ty vzadu v motoru pomalu natacej rozdelovacem dokud ti to nechytne. Jestli to pak chytne tak ten rozdelovac dotahni at se ti to zas nepo*ere a zajed si ten predstih nekam poradne seridis, jestli to fakt neumis. A nebo uz to mas tema pokusama nastartovat prechlastane.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
24.3.06, 07:55 |
|
|
Oldřich Starý
Příspěvky: 51 Bydliště: Písek
|
Návod na nastavení předstihu je tu minimálně v 5 článcích, ale že jsi to ty....
1) otáčením klikovky (řemenice) nastav v rozdělovači největší vzdálenost kontaktů (největší zdvih vačky). Pomocí spárových měrek nastav mezeru na 0,5 mm takto:Strčíš měrku mezi kontakty. Povolíš šroubek (šroubky) držící nepohyblivou část přerušovače na základně. Kontakty se přestaví, utáhneš, měrku vyndáš a měl bys tam mít těch 0,5 mm.
2) Zapni klíček. Vezmi trubkový klíč nebo Golu 30mm a otáčej řemenicí doprava(!) Když ryska na řemenici míjí 5. stupeň, měl bys slyšet slabé prasknutí (kontakty se rozpojí). Nebo vyndej prostřední kabel z rozdělovače a umísti ho (jeho konec) asi 5mm od karoserie - praskne to víc, jiskra je i vidět.
Pokud je předstih malý (jiskra méně než 5 st.) povol šroubek pod rozdělovačem a otoč doleva. V opačném případě doprava.
3) Po seřízení nezapomeň znova zkontrolovat odtrh viz 1) a dotžení šroubků.
P.S. S těmi stupni je to tak: Nad řemenicí na bloku je odlitá taková stupnice. 1. výstupek zprava(!) odpovídá 0 stupňů = píst 1. válce (nebo 3., ale to teď nevadí) je v horní úvrati. Další výstupek (poloviční velikost) = 5 stupňů před HÚ, další (velký) = 10, další malý = 15.....
P.S.2 Při opakování procedury podle bodu 2 je třeba pořádně řemenicí couvnout, aby se při dalším otáčení doprava vymezila vůle a během následného otáčení doprava se hřídel rozdělovače otáčel.
P.S.3 Jestli funguje odstředivá regulace se dá poznat jen na stroboskopu anebo tím, že je všechno ostatní v pořádku a při vyšších otáčkách to střílí a nejede.
|
24.3.06, 08:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 14 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|