Valká spotřeba u Fáčka 135LS
Autor |
Zpráva |
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Dan píše: Teda nechci bejt za rejpala,ale 4 000 otáček se mi zdá docela víc než dost...Tolik bych viděl jen při akutnim případu třeba při rychlym předjíždění a tak,já řadim pořád do 2000 většinou pod...A v pohodě naprosto
To sa tu už riešilo. U väčšine nových aut sa radí okolo 2000 otáčok. U škodovky (aj u fava) sa radí okolo 3000 otáčok. Charakteristika motora nepustí.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
8.1.07, 18:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Dan píše: Teda nechci bejt za rejpala,ale 4 000 otáček se mi zdá docela víc než dost...Tolik bych viděl jen při akutnim případu třeba při rychlym předjíždění a tak,já řadim pořád do 2000 většinou pod...A v pohodě naprosto
I tak se dá jezdit.? Já to taky šolíchám ty dva a vejš....Samo když chci jet rychleji nebo předjet.Pod dva ale raději nee.I když bez zátěže proč né.. ....Ale to je na každym...Až mu vypadaj pouzdra z ojnic a bude běhat jen pístní čep po výkovku ojnice...proč ne? Pak neuslyší skoro slova.A lágry jsou hlučný taky,tak že rádio pustit jen při vypnutym motoru ...
|
8.1.07, 19:03 |
|
|
Athlonek
Příspěvky: 87 Bydliště: Liberecký kraj
|
Dan píše: Teda nechci bejt za rejpala,ale 4 000 otáček se mi zdá docela víc než dost...Tolik bych viděl jen při akutnim případu třeba při rychlym předjíždění a tak,já řadim pořád do 2000 většinou pod...A v pohodě naprosto
jj 4tisíce točí jeno víjmečně.
_________________ Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.
|
8.1.07, 19:42 |
|
|
roman heller
Příspěvky: 709 Bydliště: Milovice
|
Dan píše: Teda nechci bejt za rejpala,ale 4 000 otáček se mi zdá docela víc než dost...Tolik bych viděl jen při akutnim případu třeba při rychlym předjíždění a tak,já řadim pořád do 2000 většinou pod...A v pohodě naprosto
To je sice hezké že do 2000 ot. řadíš a je spotřeba malá ale ten motor je otáčkový, to znamená že by měl být ve vyšších točkách.U posledních fávu kde byla ta černá přístrojovka je znázorněný zelený pole od 2500 do 3500 a tam by se to mělo pohybovat,čím míň to točíš tak motor trpí.Fotr má feldu z 96 (jednobod vstřik).Najeto poctivých 113000kč,první majitel a celou dobu jezdí podobně jako ty a výsledek je ž e mu to žere olej,motor vůbec netahá,prostě lemra líná,mám fávo který má najeto poctivých 126 000km a celou dobu se jezdí tak že otáčky nejdou pod 3000 a motor olej nežere,je živý a hltá 7/100 km.v max je 165 - 170km/h........
|
8.1.07, 21:17 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
I dnesni benzinovy motory se daj tocit do 5000 (kdyz se nato dupne) normalne tak to 3500. Radte si ve 2000 u autobusu ale ne u skodovackyho motoru Takhle malo jen pokud se jede z kopce (aspon malyho) nebo po rovine a prazdny auto.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
8.1.07, 22:37 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Hele, nebudeme to rozebírat, tenhle motor má prostě nej krouťák (haha) někde na 3000 rpm, takže by se to mělo pohybovat, jak píše roman od 2500 do 3500 (v autoškole ríkali v zeleném poli ). Neznamená to ale, že tam z kopce nemůžeš vrazit 5 a jet 60 při 1500 otáčkách. Totéž obráceně, proč to nevytočit při 100km/h na 4500 na trojku při předjíždění (haha, předjíždí fén).
O tomhle by se dalo psát do nekonečna, chce to čas a pak vznikne pro daný auto určitej cit. Mě osobně se povedla nejnižší spotřeba, když jsem jezdil na co nejvyšší kvalty, dokud to ještě jelo (no, pod 1500rpm jsem tenkrát asi nešel). Bylo to po okreskách, mezi vesnicema na 5, zatáčky na 4 a ve vesnici podle situace občas za 3 (fávo-dlouhej převod). Bylo to asi 6,5l na sto. Normálně to mám tak 8-9, po Praze. Ale uvidím, jaký vliv bude mít to těsnění a po víkendu novej filtr.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
9.1.07, 00:21 |
|
|
Athlonek
Příspěvky: 87 Bydliště: Liberecký kraj
|
Nepér píše: Hele, nebudeme to rozebírat, tenhle motor má prostě nej krouťák (haha) někde na 3000 rpm, takže by se to mělo pohybovat, jak píše roman od 2500 do 3500 (v autoškole ríkali v zeleném poli ). Neznamená to ale, že tam z kopce nemůžeš vrazit 5 a jet 60 při 1500 otáčkách. Totéž obráceně, proč to nevytočit při 100km/h na 4500 na trojku při předjíždění (haha, předjíždí fén). O tomhle by se dalo psát do nekonečna, chce to čas a pak vznikne pro daný auto určitej cit. Mě osobně se povedla nejnižší spotřeba, když jsem jezdil na co nejvyšší kvalty, dokud to ještě jelo (no, pod 1500rpm jsem tenkrát asi nešel). Bylo to po okreskách, mezi vesnicema na 5, zatáčky na 4 a ve vesnici podle situace občas za 3 (fávo-dlouhej převod). Bylo to asi 6,5l na sto. Normálně to mám tak 8-9, po Praze. Ale uvidím, jaký vliv bude mít to těsnění a po víkendu novej filtr.
Tak to máš dobrý když jezdíš po Praze za 8- 9l, nam to na okreskách žere 8l a to se jezdi skoro pořád na 5ku okolo 80 km/h
_________________ Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.
|
9.1.07, 05:42 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, je to spíš k těm devíti, přes deset to nikdy nebylo, teď v zimě je to trochu víc...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
9.1.07, 09:53 |
|
|
Dan
Příspěvky: 112 Bydliště: Praha
|
Athlonek:Jo tak to je dobrý
patrik-hp: Až mu vypadaj pouzdra z ojnic a bude běhat jen pístní čep po výkovku ojnice...proč ne? Laughing Pak neuslyší skoro slova.A lágry jsou hlučný taky,tak že rádio pustit jen při vypnutym motoru >>To bylo míněný na mě,že se mi sto stane,když budu řadit tak jak jsem psal ?
roman heller:Dřív jsme měli nafotvýho Rendla a tam táta tatil často okolo 2000 otáček,tak se mi to nějak do tý hlavy asi zafiXovalo...Já mam bohužel starší Fávo,takže zelený pole tam nemám...Tak já to můžu zkusit řadit vejš,ale bojim se spotřeby,zase na druhou stranu ona už ted je docela velká jako u každýho tohohle auta,takže...A v jakých otáčkách bys mi teda radil řadit cca?Nebo i ostatní můžete napsat svůj názor,zkušenosti...Nerad bych si to nějak vylágroval...Jinak jezdim sám, a v autě mám povinnou výbavu a pár chujovin,takže jsem v podstatě nezatíženej...
|
9.1.07, 16:54 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
co vim tak favo ma psany pouzitelny otacky odvolnobeho az po 5500ot a proc je nevyuzit ten motor je pak pruznej a konecke se poradne mamaze a nezere ja jedu po preze s mim fa za7.5l a mimo podle terenu a stylu jizdy od7 do 10 ale to si to pak uz uzivam takze otacky byc moc neresiljinak facko ma nejvetsi kroutak ve 2500 a pak ve cca 3400 a ve 2500 to zere nejmin...
|
10.1.07, 09:50 |
|
|
elegant
Příspěvky: 1954 Bydliště: Bratislava
|
Dan píše: Athlonek:Jo tak to je dobrý patrik-hp: Až mu vypadaj pouzdra z ojnic a bude běhat jen pístní čep po výkovku ojnice...proč ne? Laughing Pak neuslyší skoro slova.A lágry jsou hlučný taky,tak že rádio pustit jen při vypnutym motoru >>To bylo míněný na mě,že se mi sto stane,když budu řadit tak jak jsem psal ? roman heller:Dřív jsme měli nafotvýho Rendla a tam táta tatil často okolo 2000 otáček,tak se mi to nějak do tý hlavy asi zafiXovalo...Já mam bohužel starší Fávo,takže zelený pole tam nemám...Tak já to můžu zkusit řadit vejš,ale bojim se spotřeby,zase na druhou stranu ona už ted je docela velká jako u každýho tohohle auta,takže...A v jakých otáčkách bys mi teda radil řadit cca?Nebo i ostatní můžete napsat svůj názor,zkušenosti...Nerad bych si to nějak vylágroval...Jinak jezdim sám, a v autě mám povinnou výbavu a pár chujovin,takže jsem v podstatě nezatíženej...
Ten motor má ideálnu spoterbu, keď ho držíš okolo tý 3000 otáčok. Proste škodovke musíš dať tých 3000 otáčok. si pozri charakteristiku motora.
_________________ R.I.P. Škoda 120L, r.v. 1979; eMko so srdcom užovky (motor a napravy) R.I.P. BMW e39 530i r.v. 2000 Just because I'm paranoid doesn't mean they aren't out to get me! viewtopic.php?t=18421
|
10.1.07, 13:16 |
|
|
Athlonek
Příspěvky: 87 Bydliště: Liberecký kraj
|
Re: Valká spotřeba u Fáčka 135LS
Athlonek píše: Papá to o kolo 8l/100km a každej rok se to zhoršuje. Motor má najeto postivých 113 tis. km. Jo a za studena má nepravidelný volnoběh. Tak nepravidelnej volnoběh za studena jsem vyřešil, zahodil sem to noví červený polský hnusný víčko rozdělovače a nasadil jsem to původní co tam bylo z továrný!
_________________ Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.
|
12.1.07, 11:43 |
|
|
alssh
Příspěvky: 92 Bydliště: Kutáčov
|
Re: Valká spotřeba u Fáčka 135LS
Athlonek píše: Athlonek píše: Papá to o kolo 8l/100km a každej rok se to zhoršuje. Motor má najeto postivých 113 tis. km. Jo a za studena má nepravidelný volnoběh. Tak nepravidelnej volnoběh za studena jsem vyřešil, zahodil sem to noví červený polský hnusný víčko rozdělovače a nasadil jsem to původní co tam bylo z továrný!
Jůůů není nad kfalitní výrobky s Polské lidové republiky Ale to je na samostatnou diskuzi
_________________ Felicie 1,3 MPI. A pořád je co dělat...
|
12.1.07, 17:27 |
|
|
Athlonek
Příspěvky: 87 Bydliště: Liberecký kraj
|
Re: Valká spotřeba u Fáčka 135LS
alssh píše: Athlonek píše: Athlonek píše: Papá to o kolo 8l/100km a každej rok se to zhoršuje. Motor má najeto postivých 113 tis. km. Jo a za studena má nepravidelný volnoběh. Tak nepravidelnej volnoběh za studena jsem vyřešil, zahodil sem to noví červený polský hnusný víčko rozdělovače a nasadil jsem to původní co tam bylo z továrný! Jůůů není nad kfalitní výrobky s Polské lidové republiky Ale to je na samostatnou diskuzi jj místo aby jiskra přeskočila z palce na kontak, tak přeskakovala na plast vedle kontaktu víčka.
_________________ Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.
|
12.1.07, 19:14 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Dan píše: Athlonek:Jo tak to je dobrý patrik-hp: Až mu vypadaj pouzdra z ojnic a bude běhat jen pístní čep po výkovku ojnice...proč ne? Laughing Pak neuslyší skoro slova.A lágry jsou hlučný taky,tak že rádio pustit jen při vypnutym motoru >>To bylo míněný na mě,že se mi sto stane,když budu řadit tak jak jsem psal ? roman heller:Dřív jsme měli nafotvýho Rendla a tam táta tatil často okolo 2000 otáček,tak se mi to nějak do tý hlavy asi zafiXovalo...Já mam bohužel starší Fávo,takže zelený pole tam nemám...Tak já to můžu zkusit řadit vejš,ale bojim se spotřeby,zase na druhou stranu ona už ted je docela velká jako u každýho tohohle auta,takže...A v jakých otáčkách bys mi teda radil řadit cca?Nebo i ostatní můžete napsat svůj názor,zkušenosti...Nerad bych si to nějak vylágroval...Jinak jezdim sám, a v autě mám povinnou výbavu a pár chujovin,takže jsem v podstatě nezatíženej...
Jak tu klucí říkají.Je to široký pojem jak jezdit...Ale říkají i jak teoreticky.Tak že se to tu dočteš.Musíš mít cit,hlavně v těch nízkých otáčkách co používáš,pod ty dva tisíce...Ono,když tomu otevřeš tlamu a nejednou uslyšíš dupání,menší u málo jetého velké u motoru s koncem životnosti lágrů na klice a ojnicích,tak to není vůbec dobře,podobně jako je zvuk diesela a to je takový varování,že se motor už převaluje a neotáčí plynule.A to není dobře pro další věci v motoru.A hlavně je tam obrovský tlak,který už je sotva domazáván a jak jsem řekl...za chvíli se ti vysunou okový ložiska a bude pístní čep až na ojnici ale to pouze u extrémů,jinak u podtáčečů obvykle jen vyjede a cestuje v rozmezí pístu Potom je slyšíš na volnoběh jakoby ostré klepání,podobně jako ventily s velkou vůlí.No a lágry se budou ozývat dupáním při jakýmkoliv podtočení.A u 120 tek,když to někdo podtáčel tak se dříve stávalo,že mu dokonce prasknul pístní čep A v historii to byla neojedinělá závada.Tak že motor si musí broukat a né bručet lepe ještě vrnět a ve vysokých bzučet
|
13.1.07, 12:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|