Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.9.24, 08:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Benzin 95UNI 
Autor Zpráva

Příspěvky: 9
Příspěvek Benzin 95UNI
Zdravim vsetkych Skodovkarov :o) Neviete mi niekto poradit ci uz v rovine teoretickej,alebo praktickej co sa tyka paliva 95UNI? Mam Skodu 125L a cerpacia siet Jurki u nas zaviedla benzin 95UNI vlastnej produkcie a chcel by som vediet ci tie 4 oktany + prinesu aspon drobne zlepsenia,alebo zbytocne priplacam za 95-ku,popripade ci to motoru s oktanovym poziadavkom 90 skor neskodi.Dakujem za radu... :idea:


18.1.06, 17:00
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek re:Benzin 95UNI
Podle toho, co se rika, je to pro motor S120 s malou kompresi 8,5 nezadouci, palivo hori pomaleji, dohoriva ve vyfukovem potrubi, proto se likviduji vyfukove ventily a sedla. V pripade pouziti tohoto paliva by bylo vhodne zvednout predstih (kdyz uz nic jineho, napr kompresi).


18.1.06, 18:36
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek doplneni k benzinum
Vubec, ma nejaky smysl lit do 100/105/120 vice-oktanovy benzin nez Special 91?


18.1.06, 18:40
Profil

Příspěvky: 9
Příspěvek Pre ktoasi
ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu :D


19.1.06, 20:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Pre ktoasi
skodovkar píše:
ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu :D
Viac oktanov bez obav - rozdiel v rychlosti horenia je blud. Je vsak dobre mat nastaveny predstih na a este radsej nad hornou hranicou. V takom pripade sa ziska malinky narast vykonu a lepsia pruznost. Pre S125 by som nastavoval 7-9 stupnov, radsej k 9.


20.1.06, 15:50
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Pre ktoasi
Peter50kw píše:
skodovkar píše:
ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu :D
Viac oktanov bez obav - rozdiel v rychlosti horenia je blud. Je vsak dobre mat nastaveny predstih na a este radsej nad hornou hranicou. V takom pripade sa ziska malinky narast vykonu a lepsia pruznost. Pre S125 by som nastavoval 7-9 stupnov, radsej k 9.


Jo, všichni, kdo to kdy měřili, jsou banda tupounů, co? A proč máš o 4 stupně větší předstih, než je základ? Abys eliminoval pomalejší rychlost hoření... Takovéjako ty, mám teda strašně rád, doslova je miluji...

_________________
J.


20.1.06, 22:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: Pre ktoasi
Jiří Čech píše:
Peter50kw píše:
skodovkar píše:
ktoasi> Vdaka za radu,mal som s toho zmiesane pocity...Hlavne som sa bal,ze ak viac stupim na plyn pri tej 95-ke,aby som nahodou neurval kus asfaltu :D
Viac oktanov bez obav - rozdiel v rychlosti horenia je blud. Je vsak dobre mat nastaveny predstih na a este radsej nad hornou hranicou. V takom pripade sa ziska malinky narast vykonu a lepsia pruznost. Pre S125 by som nastavoval 7-9 stupnov, radsej k 9.


Jo, všichni, kdo to kdy měřili, jsou banda tupounů, co? A proč máš o 4 stupně větší předstih, než je základ? Abys eliminoval pomalejší rychlost hoření... Takovéjako ty, mám teda strašně rád, doslova je miluji...
Vacsi predstih davam aby som mal vyssi vykon. Oktanove cislo nieje o rychlosti horena ale o detonacnej odolnosti. Vyssie oktanove cislo umoznuje pouzit vyssi predstih, nieje vsak nevyhnutne ho nastavit.


23.1.06, 13:28
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek Re: Pre ktoasi
Citace:
Citace:
Jo, všichni, kdo to kdy měřili, jsou banda tupounů, co? A proč máš o 4 stupně větší předstih, než je základ? Abys eliminoval pomalejší rychlost hoření... Takovéjako ty, mám teda strašně rád, doslova je miluji...
Vacsi predstih davam aby som mal vyssi vykon. Oktanove cislo nieje o rychlosti horena ale o detonacnej odolnosti. Vyssie oktanove cislo umoznuje pouzit vyssi predstih, nieje vsak nevyhnutne ho nastavit.


Nema nahodou "detonacni odolnost" primou souvislost s rychlosti horeni? Special shori rychleji, proto v motoru na N95 detonuje.
Vyssi predstih muzes dat prave proto, ze N95 hori pomaleji, kdybys to udelal se specialem 91, tak to bude detonovat.


23.1.06, 14:33
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Peter50kW: rychlost hoření a detonační odolnost jsou trochu rozdílné pojmy. Jakmile použiješ více oktanů bez změny komprese, musíš zvýšit předstih, to ví každý automechanik. Tyto věci jsem snad už ve svých článcích vysvětloval, nebo ne?

_________________
J.


23.1.06, 16:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Peter50kW: rychlost hoření a detonační odolnost jsou trochu rozdílné pojmy. Jakmile použiješ více oktanů bez změny komprese, musíš zvýšit předstih, to ví každý automechanik. Tyto věci jsem snad už ve svých článcích vysvětloval, nebo ne?
http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part3/ a hladaj "flame speed". Najdes napriklad The normal flame speed is fairly consistent for most gasoline HCs, regardless of octane rating,... Dalej si pozri http://max.af.czu.cz/~miki/biodiesel/files/benziny.pdf a http://cs.wikipedia.org/wiki/Oktanov%C3 ... D%C3%ADslo . Za sociku som v Juhoslavii pouzival v S120 98 oktanovy benzin a jediny rozdiel bo ze motor nezaklepal ani nahodou. Ventilom sa nic nestalo. Antidetonacne vlastnosti nemaju nic spolocne s rychlostou horenia, aj ked je mi taka povera znama.


24.1.06, 09:48
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Ujel jsi na 98 okt. pár kilometrů a děláš chytrého. Jezdi na něj delší dobu a uvidíš.

Průběh hoření a poloha bodu nejvyššího tlaku a teploty je jasně viditelná při měření osciloskopem zatíženého motoru (na brzdě), takže to není žádná pověra.

_________________
J.


24.1.06, 18:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Ujel jsi na 98 okt. pár kilometrů a děláš chytrého. Jezdi na něj delší dobu a uvidíš.

Průběh hoření a poloha bodu nejvyššího tlaku a teploty je jasně viditelná při měření osciloskopem zatíženého motoru (na brzdě), takže to není žádná pověra.
Asi nevies po anglicky "Flame speed does not correlate with octane" znamena "Rychlost plamena nesuvisi s oktanmi". The normal flame speed is fairly consistent for most gasoline HCs, regardless
of octane rating, but the flame speed is affected by stoichiometry. Note that
the flame speeds in this FAQ are not the actual engine flame speeds. A 12:1
CR gasoline engine at 1500 rpm would have a flame speed of about 16.5 m/s - toto si preloz sam.


25.1.06, 08:33
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Neumím anglicky...:-) Z které je to publikace?

A to 12:1 je co? Není to náhodou kompresní poměr? Když stlačíš víceoktanové palivo více, změní se rychlost hoření, tak jak se změní při změně bohatosti atd. Ale jak vidět, nemáš o tom ponětí, nikdy jsi to na vlastní oči neviděl, nic jsi neměřil, tak bych radši na tvém místě mlčel.

_________________
J.


25.1.06, 09:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Neumím anglicky...:-) Z které je to publikace?

A to 12:1 je co? Není to náhodou kompresní poměr? Když stlačíš víceoktanové palivo více, změní se rychlost hoření, tak jak se změní při změně bohatosti atd. Ale jak vidět, nemáš o tom ponětí, nikdy jsi to na vlastní oči neviděl, nic jsi neměřil, tak bych radši na tvém místě mlčel.
Keby som mlcal, tak sa nic nedozvies a ani dalsi navstevnici tohoto fora. Aj ked som nic nemeral, vselico som o tom precital. Citaty su z http://www.faqs.org/faqs/autos/gasoline-faq/part3/ a 12:1 je pomer miesania so vzduchom. To je faktor, ktory vyznamne ovplyvnuje rychlost horenia. Clanok dost podrobne vysvetluje okrem inych veci co znamena pojem oktanove cislo, preco a ako sa da zvysit. Aj v sucasnosti jazdi vela aut na vyssie OC ako su konstruovane. Jednoducho to co Slovnaft dodava ako BA 91 ma OC okolo 93 - hovoril mi to jeden profesor, ktory o tom nieco vedel. A co tak spartaky a oktavie, ked sa koncom 60-tych rokov prestal vyrabat tzv Normal?


25.1.06, 10:53
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
12:1 je bohatá směs jako svině, tam je rychlost hoření obecně větší. Stará vozidla se právě upravují na předstihu, aby vyšší oktanová čísla snášela. Měli jsme Moskviče 408, který měl kompresní poměr 7,6:1 a přidávaly se automaticky 4 stupně, aby neměl problémy se Speciálem. Dokud se jezdilo na Normal a předepsaný předstih, bylo vše OK. Potom začal otec jezdit na speciál, protože Normal se přestal vyrábět, předstih se neupravil a skončilo to třemi podpálenými ventily tak, že měly talířek doslova rozšklebený.

Oktanové číslo vyšší není, je přesně takové, jaké má být, protože jeho hodnota nemá podle normy toleranci (spíš díky nedbalosti při stáčení a vlivem obsluhy, která švindluje, je spíš nižší). Platí pro VM, kterou předepisuje norma. Při měření MM je možné, že se díky přidaným aditivům může chovat lépe, než odpovídá VM a po "přepočtu" na VM to vypadá, jako by měl vyšší oktanové číslo. U motorů se nechává určitá tolerance na předstihu, aby motor neklepal, když se udělá horko. Ale vše je to v limitu rozpětí tolerance polohy maxima spalovacího tlaku za HÚ.

Hele, tyto věci máme dávno za sebou, o tom se nebudu bavit. Těch podpálených výf. ventilů jsem viděl mraky.

_________________
J.


25.1.06, 15:23
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz