Zapojeni druhého akumulatoru
Autor |
Zpráva |
Peterson09
Příspěvky: 70
|
Zapojeni druhého akumulatoru
Zdravím všechny, nedávno jsem četl článek, že v některých vozech ford jsou dve autobaterie (jedna pro startovani a druha pro ostatni spotrebice), a tak jsem se chtel zeptat, jestli by mi nekdo dokazal poradit, jak to udelat ve Fáčku. Jestli to vubec jde a nebo je paralelne propojit, abych mel vetsi kapacitu. Moc děkuju za všechny navody či napady jak se s tim vyporadat. Druhy akumulator potrebuji hlavne pro napajeni audia. Mějte se
|
13.1.07, 13:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nevím přesně jak fungue systém dvou akumulátorů, kdy se každý používá na něco jiného, ale nejjednodušší bude připojit druhý akumulátor pouze paralelně. Třeba v Toyotě LandCruiser je u verzí dieselovým motorem dvojice akumulátorů zapojená jenom paralelně. Autohifisti to dělají tak, že v motoru mají původní akumulátor a druhý mají, připojen k prvnímu paralelně, někde v kufru u zesilovačů. Jseu na to nějaké oblíbené akumulátory Exide maxima, nevím, jestli se to přesně takhle píše...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
13.1.07, 14:06 |
|
|
Peterson09
Příspěvky: 70
|
A mohl bys mi popsat to paralelni spojení? Dik
|
13.1.07, 14:14 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: Zapojeni druhého akumulatoru
Peterson09 píše: Zdravím všechny, nedávno jsem četl článek, že v některých vozech ford jsou dve autobaterie (jedna pro startovani a druha pro ostatni spotrebice), a tak jsem se chtel zeptat, jestli by mi nekdo dokazal poradit, jak to udelat ve Fáčku. Jestli to vubec jde a nebo je paralelne propojit, abych mel vetsi kapacitu. Moc děkuju za všechny navody či napady jak se s tim vyporadat. Druhy akumulator potrebuji hlavne pro napajeni audia. Mějte se
Ah tááák .Pojízdnou elektrocentrálu si chceš vyrobit? No myslím,že o zapojení nejde tak,jako o dobíjení.Čím to budeš udržovat v konstantě,když altík je tak udělán,aby dostatečně stačíl dobít aku od výrobce..A to pouze jednu Snad abys použil alt. se skoro dvojnásobným výkonem.Snad na servo Felinu nebo klima...je cca 120A..A volnoběh pak asi trochu víc... P.S.V tanku jsou čtyři aku, ty největší co se dávají do autobusu atd.Tak si myslím,že když použiješ dynamo nebo alt. z něho,tak můžeš pomáhat i s napájením malých vesnic.např.při sržených drátech el.napětí...jako krátkodobá výpomoc při přírodních pohromách ..No nevím...Je to předimenzovaná audiosoustava.To si raději kup elektrocentrálu a napájej si to zvlášť na zastavenym autě.jako nějaký ty maxituneři jinak hodně štěstí a opočkej na vyjádření od kluků,jestli se s tím někde nesetkali.Ale já mám problém s nabitím jedný bat.A ještě tam dávat druhou....
|
13.1.07, 14:21 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Paralelní zapojení je naprosto primitivní, mínus připojíš kamkoliv na pořádněj šroub na kastli a plus připojíš buď na plus původního akumulátoru, nebo na plus z alternátoru. S výkonem alternátoru je to samozřejmě pravda, záleží na tom, jak silnou aparaturu budeš mít. Otázkou je, jestli by nestačilo nahradit původní akumulátor tou Exide, s největší kapacitou, co se ti tam vejde.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
13.1.07, 14:28 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Jo to je fakt. Kup si pořádnou gelovku Exige aspon 300 Ah a budeš vysmátej. Osobně sem viděl co ta " baterčička " dokáže v zimě s Avií. Baterka nic, ale začla se roztékat izolace na kabelech asi po 3 minutovém neustálem točení. Jinak startér taky v poho. No a pak chytnul ten aviovej super diesel. Takže jedině Exige a ne jenom proto že je vlastně bezúdržbová - horší je ta pořizovací cena no, která je určitě větší než 3krát oproti normalní.
Zdarec Martin 007.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
13.1.07, 14:39 |
|
|
Peterson09
Příspěvky: 70
|
Diky, ja si myslel ze to tak bude, ale potreboval jsem to slyset od nekoho kdo to vi jiste. Jeste o tom budu premyslet, ale nejspis to udelam paralelne a koupim do kufru slabsi Exide, aby to stacilo dobijet. Pockam a uvidim, jestli prijdou jeste nejaky rady od nekoho kdo ma dve autobaterie ve Fáčku. Dik za ochotu.
To Patrick-sh: Ses vesela kopa, co? Ten vtip se ti fakt povedl
|
13.1.07, 14:43 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
některý baterky maj dvoje vývody
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
13.1.07, 17:41 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
stokrát ojetý nesmysl miloš
|
13.1.07, 20:13 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Sadra17 píše: některý baterky maj dvoje vývody
To máš pravdu,ale stímto to nemá nic splečnýho.Dvojté vývody má třeba Bannerka,ale důvod je jen v rozdílu kontaktů /kulaté,kulaté-zřízlé(ford)/.čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
14.1.07, 00:35 |
|
|
vopaje
Příspěvky: 819 Bydliště: jih vysočiny
|
Miloš to popsal krátce a stručně.Netvrdím,že to ale nejde udělat,ovšem to bude chtít sáhnout hlouběji do kapsy.Veškerý odběr který potřebuješ,musíš tahat z altíku a né baterky.Proto jeho výkon musí být větší než odběr a netaháš nic z baterky,ta pak slouží jako zdroj pro start,nebo pro odběr,pokud je motor vklidu./jednoduše řečeno/.(Celou dobíjecí soustavu popisuje tady na webu Jirka Čech.) Dáš silnější baterku,déle budeš hrát,ale co ti ji nabije?
A s tou gelovkou buď opatrný.Co vím,tak se nedoporučuje kombinovat s normální baterkou a i dobíjení je jinné /určitě stolní,neboli doma-víš jak to myslím/.Koukni na nějaké odkazy o těchto baterkách.
čus
_________________ A máš kostru? - ,,asi jo"
|
14.1.07, 01:03 |
|
|
Peterson09
Příspěvky: 70
|
Dik za komentáře. Jak to tak ctu, tak me to odrazuje od extreme silne bateky nebo paralelniho zapojeni, kvuli dobijeni. Mam v servisu zmereno, ze alternator dokaze dobit batreku maximalne o 60Ah. Jak jsem prohlizel ty baterie Exide, tak se mi libila rada Exide E-xtreme. Nemate nekdo zkusenost s touto baterií? Dik zdravim
|
14.1.07, 12:37 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No, s těmi vývody bych si nebyl jistý...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
14.1.07, 12:41 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
http://www.nakupka.cz/vyrobek/autobater ... -s-p-540a/
univerzálně použitelný díky kulatým i plochým (Ford) pólům
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
14.1.07, 13:09 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Peterson09 píše: Diky, ja si myslel ze to tak bude, ale potreboval jsem to slyset od nekoho kdo to vi jiste. Jeste o tom budu premyslet, ale nejspis to udelam paralelne a koupim do kufru slabsi Exide, aby to stacilo dobijet. Pockam a uvidim, jestli prijdou jeste nejaky rady od nekoho kdo ma dve autobaterie ve Fáčku. Dik za ochotu. To Patrick-sh: Ses vesela kopa, co? Ten vtip se ti fakt povedl ....
|
15.1.07, 22:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 38 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|