Motor na volnobehu zhasina
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ja mám nastavený voľnobeh tak, že cca od 30-40 st to už voľnobeh ako-tak drží...potom za tepla má cca 900 ot...a pokiaľ idem so studeným motorom, tak vždy pred križovatkou si proste dám sýtič tak dopolky...proste to chce predvídať...
A teplotu 40 st teraz dosiahnem po 500 m jazdy...cez zimu 80 st tak po 2 km jazdy pomeste, alebo 3 km jazdy mimo obec...možno máš aj zlý/žiaden termostat a potom sa proste motor nezohreje...
PS - a kde je napísané, že musíš mať sýtič naplno? Daj si ho po štarte tak, aby si mal okolo 1400 ot (to je sýtič tak na 1,4) a ideš...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.6.09, 13:54 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Jednu výhodu to ale má - po nastartování dám hned páčku sytiče dolů, chvíli to skáče, na semaforech držím volnoběh plynem, ale nežere to
myslíš
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 14:15 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Domnívám se Nebo ne?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 14:16 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Domnívám se Nebo ne?
voľnobeh mu prídáš nohou, čiže klapku viac pootvoríš, tak mu strháva viac paliva, to je na voľnobeh, a za jazdy mu musíš aj tak viac pridať aby si docielil požadovaný moment...
toto všetko ti zabezpečí povytiahnutý sytič, žiadne zdochýnanie, skackanie ani trhanie..
či už automatická prívera, alebo manuálny "prídavný karburátor" sa pri vyžšom prietoku vzduchu (väčšie otáčky a záťaž) aj tak odpája, alebo teda stráca svoju funkciu na zanedbateľnú hodnotu, ušetríš 0,0prd, nakoľko ten výkon na rozbeh aj tak potrebuješ.
jediná neefektívna vec je dávať motoru viac ako potrebuje, čiže indikátor je voľnobeh, treba ho držať sytičom na 1000-1300 ot/min a to je optymál... najoptymálnejšie je mať to automaticky.
zamyslel sa niekto nad tým urobiť automat na SEDR, ale cez teplotu vody, tak ako to má LEKR nie cez teplotu vzduchu ako to mali myslím Š100, alebo aj staršie čo bolo vraj neefektívne.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 14:26 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Zase je to asi závislé na terénu. Já bydlím relativně na kopci, takže start s plným sytičem, vyjet z řady vozidel a hned sytič vypnout. Ulice klesá, takže plyn mačkám jen málo, jedu na 2ku. Po 200m je křižovatka, kde se ale nikdy nestojí víc jak 5s, tak to podržím plynem, prakticky nehnu s pedálem celou dobu od vyjetí z řady vozidel. Na rozjetí (pokud bylo nutno zastavit) musím samozřejmě dát víc plynu. Teď záleží na tom kam jedu, ale většinou jedu doleva, tj. 50m rovinky a další křižovatka se semaforem, tady to taky držím plynem, zelená mi moc nevychází.. Jak ji projedu tak je zase kopec dolů, a to tak 3km a většinou se dá jet na zelené vlně, takže 3ku nebo 4ku a plyn sotva lechtat. Potom už to má nějakou teplotu že se to udrží. V létě to je daleko lepší, to už to někdy nezdechne ani na první světelné křižovatce, v zimě to bývá takto
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 14:39 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
hm sviečky sa tusim menili pred cca 10timi rokmi ale tusim mam nekde schovane nahradne keby slo o to ich vymenit, skor je problem v tom ze som ich v zivote nemenil tak neviem jak na to
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
16.6.09, 15:11 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
pokud ti to chcipa na volnobeh, serid zapalovani - kladivka musi byt cista, predstih ok, svice ciste, VN kabely v norme a pak se ladi karbec..sroubem na leve strane zvysujes otacky, malym sroubem sikmo zprava korigujes smes.. prolez si na tw sekci motor a na webu skoda110.cz to samy.. uvidis ze to pak neni takova veda
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
16.6.09, 15:13 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Šemik píše: Zase je to asi závislé na terénu. Já bydlím relativně na kopci, takže start s plným sytičem, vyjet z řady vozidel a hned sytič vypnout. Ulice klesá, takže plyn mačkám jen málo, jedu na 2ku. Po 200m je křižovatka, kde se ale nikdy nestojí víc jak 5s, tak to podržím plynem, prakticky nehnu s pedálem celou dobu od vyjetí z řady vozidel. Na rozjetí (pokud bylo nutno zastavit) musím samozřejmě dát víc plynu. Teď záleží na tom kam jedu, ale většinou jedu doleva, tj. 50m rovinky a další křižovatka se semaforem, tady to taky držím plynem, zelená mi moc nevychází.. Jak ji projedu tak je zase kopec dolů, a to tak 3km a většinou se dá jet na zelené vlně, takže 3ku nebo 4ku a plyn sotva lechtat. Potom už to má nějakou teplotu že se to udrží. V létě to je daleko lepší, to už to někdy nezdechne ani na první světelné křižovatce, v zimě to bývá takto
dobre, ale zober si to tak, aj keď ideš dole kopcom (prakticky brzdíš motorom) dáš motoru menej paliva na pomer so vzduchom - nedokonalé horenie, a motor sa o to pomalšie zohrieva
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 15:13 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
Šemik píše: Zase je to asi závislé na terénu. Já bydlím relativně na kopci, takže start s plným sytičem, vyjet z řady vozidel a hned sytič vypnout. Ulice klesá, takže plyn mačkám jen málo, jedu na 2ku. Po 200m je křižovatka, kde se ale nikdy nestojí víc jak 5s, tak to podržím plynem, prakticky nehnu s pedálem celou dobu od vyjetí z řady vozidel. Na rozjetí (pokud bylo nutno zastavit) musím samozřejmě dát víc plynu. Teď záleží na tom kam jedu, ale většinou jedu doleva, tj. 50m rovinky a další křižovatka se semaforem, tady to taky držím plynem, zelená mi moc nevychází.. Jak ji projedu tak je zase kopec dolů, a to tak 3km a většinou se dá jet na zelené vlně, takže 3ku nebo 4ku a plyn sotva lechtat. Potom už to má nějakou teplotu že se to udrží. V létě to je daleko lepší, to už to někdy nezdechne ani na první světelné křižovatce, v zimě to bývá takto
no len myslis ze ked auto vyslo z vyroby tak bolo treba zohrievat 5 minut motor na 60 stupnov aby sa vypol sytic? Ja predpokladam ze ne, predsalen je to podriadene stavu motora a ten sa da ako-tak spravit...len ja neviem ako
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
16.6.09, 15:18 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
michalkatka píše: dobre, ale zober si to tak, aj keď ideš dole kopcom (prakticky brzdíš motorom) dáš motoru menej paliva na pomer so vzduchom - nedokonalé horenie, a motor sa o to pomalšie zohrieva
no, ak ides na chudu zmes tak by som povedal ze sa skorej zahrieva
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
16.6.09, 15:20 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
darklord píše: no, ak ides na chudu zmes tak by som povedal ze sa skorej zahrieva
to by som netvrdil, skôr sa opaľujú sviečky a ventily, ale tepelná výhrevnosť je menšia ako u vyváženej zmesi...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 15:24 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Exithus píše: 5 minut motor na 60 stupnov aby sa vypol sytic? Ja predpokladam ze ne, predsalen je to podriadene stavu motora a ten sa da ako-tak spravit...len ja neviem ako
A kde jezdíš? Do kopce, z kopce, po rovině, jaké zatížení a pod? Máš otevřené topení?
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
16.6.09, 15:25 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
tohle je zase silena diskuze..pro predstavu kdyz teda hrotite ty minuty : pepcu neudrzim na volnobehu 10min po nastartovani.. cumet na hodiny a podle toho cekat volnobeh je kraviina.zalezi na okolni teplote, otevreni/zavreni topeni a stylu jizdy po startu
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
16.6.09, 15:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Kachnis píše: tohle je zase silena diskuze..pro predstavu kdyz teda hrotite ty minuty : pepcu neudrzim na volnobehu 10min po nastartovani.. cumet na hodiny a podle toho cekat volnobeh je kraviina.zalezi na okolni teplote, otevreni/zavreni topeni a stylu jizdy po startu
vyrieší to automat
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.6.09, 15:32 |
|
|
Exithus
Příspěvky: 324 Bydliště: Bratislava-DNV
|
Šemik píše: A kde jezdíš? Do kopce, z kopce, po rovině, jaké zatížení a pod? Máš otevřené topení?
no po rovine prevazne jazdim
Kurenie mam vypnute v lete urcite
_________________ "Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život" Škoda 105GL ´81, motor 136
|
16.6.09, 15:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|