Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 15.11.24, 23:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Motor na volnobehu zhasina 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ja mám nastavený voľnobeh tak, že cca od 30-40 st to už voľnobeh ako-tak drží...potom za tepla má cca 900 ot...a pokiaľ idem so studeným motorom, tak vždy pred križovatkou si proste dám sýtič tak dopolky...proste to chce predvídať...

A teplotu 40 st teraz dosiahnem po 500 m jazdy...cez zimu 80 st tak po 2 km jazdy pomeste, alebo 3 km jazdy mimo obec...možno máš aj zlý/žiaden termostat a potom sa proste motor nezohreje...

PS - a kde je napísané, že musíš mať sýtič naplno? Daj si ho po štarte tak, aby si mal okolo 1400 ot (to je sýtič tak na 1,4) a ideš...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


16.6.09, 13:54
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Jednu výhodu to ale má - po nastartování dám hned páčku sytiče dolů, chvíli to skáče, na semaforech držím volnoběh plynem, ale nežere to :P


myslíš :?:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.6.09, 14:15
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Domnívám se :lol: Nebo ne?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


16.6.09, 14:16
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Domnívám se :lol: Nebo ne?


voľnobeh mu prídáš nohou, čiže klapku viac pootvoríš, tak mu strháva viac paliva, to je na voľnobeh, a za jazdy mu musíš aj tak viac pridať aby si docielil požadovaný moment...

toto všetko ti zabezpečí povytiahnutý sytič, žiadne zdochýnanie, skackanie ani trhanie..

či už automatická prívera, alebo manuálny "prídavný karburátor" sa pri vyžšom prietoku vzduchu (väčšie otáčky a záťaž) aj tak odpája, alebo teda stráca svoju funkciu na zanedbateľnú hodnotu, ušetríš 0,0prd, nakoľko ten výkon na rozbeh aj tak potrebuješ.
jediná neefektívna vec je dávať motoru viac ako potrebuje, čiže indikátor je voľnobeh, treba ho držať sytičom na 1000-1300 ot/min a to je optymál... najoptymálnejšie je mať to automaticky.

zamyslel sa niekto nad tým urobiť automat na SEDR, ale cez teplotu vody, tak ako to má LEKR :?: nie cez teplotu vzduchu ako to mali myslím Š100, alebo aj staršie :?: čo bolo vraj neefektívne.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.6.09, 14:26
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Zase je to asi závislé na terénu. Já bydlím relativně na kopci, takže start s plným sytičem, vyjet z řady vozidel a hned sytič vypnout. Ulice klesá, takže plyn mačkám jen málo, jedu na 2ku. Po 200m je křižovatka, kde se ale nikdy nestojí víc jak 5s, tak to podržím plynem, prakticky nehnu s pedálem celou dobu od vyjetí z řady vozidel. Na rozjetí (pokud bylo nutno zastavit) musím samozřejmě dát víc plynu. Teď záleží na tom kam jedu, ale většinou jedu doleva, tj. 50m rovinky a další křižovatka se semaforem, tady to taky držím plynem, zelená mi moc nevychází.. :roll: Jak ji projedu tak je zase kopec dolů, a to tak 3km a většinou se dá jet na zelené vlně, takže 3ku nebo 4ku a plyn sotva lechtat. Potom už to má nějakou teplotu že se to udrží. V létě to je daleko lepší, to už to někdy nezdechne ani na první světelné křižovatce, v zimě to bývá takto

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


16.6.09, 14:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
hm sviečky sa tusim menili pred cca 10timi rokmi ale tusim mam nekde schovane nahradne keby slo o to ich vymenit, skor je problem v tom ze som ich v zivote nemenil tak neviem jak na to

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


16.6.09, 15:11
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
pokud ti to chcipa na volnobeh, serid zapalovani - kladivka musi byt cista, predstih ok, svice ciste, VN kabely v norme a pak se ladi karbec..sroubem na leve strane zvysujes otacky, malym sroubem sikmo zprava korigujes smes.. prolez si na tw sekci motor a na webu skoda110.cz to samy.. uvidis ze to pak neni takova veda :wink:

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


16.6.09, 15:13
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik píše:
Zase je to asi závislé na terénu. Já bydlím relativně na kopci, takže start s plným sytičem, vyjet z řady vozidel a hned sytič vypnout. Ulice klesá, takže plyn mačkám jen málo, jedu na 2ku. Po 200m je křižovatka, kde se ale nikdy nestojí víc jak 5s, tak to podržím plynem, prakticky nehnu s pedálem celou dobu od vyjetí z řady vozidel. Na rozjetí (pokud bylo nutno zastavit) musím samozřejmě dát víc plynu. Teď záleží na tom kam jedu, ale většinou jedu doleva, tj. 50m rovinky a další křižovatka se semaforem, tady to taky držím plynem, zelená mi moc nevychází.. :roll: Jak ji projedu tak je zase kopec dolů, a to tak 3km a většinou se dá jet na zelené vlně, takže 3ku nebo 4ku a plyn sotva lechtat. Potom už to má nějakou teplotu že se to udrží. V létě to je daleko lepší, to už to někdy nezdechne ani na první světelné křižovatce, v zimě to bývá takto


dobre, ale zober si to tak, aj keď ideš dole kopcom (prakticky brzdíš motorom) dáš motoru menej paliva na pomer so vzduchom - nedokonalé horenie, a motor sa o to pomalšie zohrieva :idea:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.6.09, 15:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
Šemik píše:
Zase je to asi závislé na terénu. Já bydlím relativně na kopci, takže start s plným sytičem, vyjet z řady vozidel a hned sytič vypnout. Ulice klesá, takže plyn mačkám jen málo, jedu na 2ku. Po 200m je křižovatka, kde se ale nikdy nestojí víc jak 5s, tak to podržím plynem, prakticky nehnu s pedálem celou dobu od vyjetí z řady vozidel. Na rozjetí (pokud bylo nutno zastavit) musím samozřejmě dát víc plynu. Teď záleží na tom kam jedu, ale většinou jedu doleva, tj. 50m rovinky a další křižovatka se semaforem, tady to taky držím plynem, zelená mi moc nevychází.. :roll: Jak ji projedu tak je zase kopec dolů, a to tak 3km a většinou se dá jet na zelené vlně, takže 3ku nebo 4ku a plyn sotva lechtat. Potom už to má nějakou teplotu že se to udrží. V létě to je daleko lepší, to už to někdy nezdechne ani na první světelné křižovatce, v zimě to bývá takto

no len myslis ze ked auto vyslo z vyroby tak bolo treba zohrievat 5 minut motor na 60 stupnov aby sa vypol sytic? Ja predpokladam ze ne, predsalen je to podriadene stavu motora a ten sa da ako-tak spravit...len ja neviem ako :D

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


16.6.09, 15:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
michalkatka píše:
dobre, ale zober si to tak, aj keď ideš dole kopcom (prakticky brzdíš motorom) dáš motoru menej paliva na pomer so vzduchom - nedokonalé horenie, a motor sa o to pomalšie zohrieva :idea:


no, ak ides na chudu zmes tak by som povedal ze sa skorej zahrieva ;)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


16.6.09, 15:20
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
darklord píše:
no, ak ides na chudu zmes tak by som povedal ze sa skorej zahrieva ;)


to by som netvrdil, skôr sa opaľujú sviečky a ventily, ale tepelná výhrevnosť je menšia ako u vyváženej zmesi...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.6.09, 15:24
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Exithus píše:
5 minut motor na 60 stupnov aby sa vypol sytic? Ja predpokladam ze ne, predsalen je to podriadene stavu motora a ten sa da ako-tak spravit...len ja neviem ako :D


A kde jezdíš? Do kopce, z kopce, po rovině, jaké zatížení a pod? Máš otevřené topení?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


16.6.09, 15:25
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
tohle je zase silena diskuze..pro predstavu kdyz teda hrotite ty minuty : pepcu neudrzim na volnobehu 10min po nastartovani.. cumet na hodiny a podle toho cekat volnobeh je kraviina.zalezi na okolni teplote, otevreni/zavreni topeni a stylu jizdy po startu :roll:

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


16.6.09, 15:31
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Kachnis píše:
tohle je zase silena diskuze..pro predstavu kdyz teda hrotite ty minuty : pepcu neudrzim na volnobehu 10min po nastartovani.. cumet na hodiny a podle toho cekat volnobeh je kraviina.zalezi na okolni teplote, otevreni/zavreni topeni a stylu jizdy po startu :roll:


vyrieší to automat :idea:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


16.6.09, 15:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
Šemik píše:
A kde jezdíš? Do kopce, z kopce, po rovině, jaké zatížení a pod? Máš otevřené topení?

no po rovine prevazne jazdim
Kurenie mam vypnute v lete urcite

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


16.6.09, 15:32
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 51 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz