Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.11.24, 16:20



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 130 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další
 prídavné chladenie... 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek prídavné chladenie...
takže väčšina viete čo mám v aute a nestíhame chladiť....

stojím na slnku, v aute príjemne, ale ručička vody pomaly stúpa aj keď vetrák beží na 100%...

väčší chladič sa mi tam nevôjde, ale rozmýšľam použiť radiátor kúrenia ako chladič, nejaký ventilátor by som mu našiel, ale otázne je umiestnenie, mne by sa páčilo aby do vodného okruhu pribudlo čo najmenej vody, čiže čo najkratšie hadice, umiestnenie ventilátora a zároveň aby to fungovalo aj náporovo...

podmienka je pri zavretej kapote nesmie byť nič vidieť, takže žiadne nasávače ani diery do kapoty....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.6.09, 15:44
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
radiator je dobrej nápad :wink: ...co takhle ho dát někam pod chladič? napadlo mě třeba před/pod olejovej filtr a udělat do krycího plechu motoru nějakej průduch a ten by tam nabíral vzduch? :idea: :)

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


20.6.09, 16:12
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Ondras83 píše:
radiator je dobrej nápad :wink: ...co takhle ho dát někam pod chladič? napadlo mě třeba před/pod olejovej filtr a udělat do krycího plechu motoru nějakej průduch a ten by tam nabíral vzduch? :idea: :)


toto ma napadlo tiež, ale zasa problém s hadicami, to by bolo o 1,5 - 2l vody viac...

narvať nejaké "T" do veľkého okruhu :roll:

skôr som myslel niekam vedľa chladiča, teraz ide všetok vzduch na vodný chladič cez klimachladič a v tom bude problém...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.6.09, 16:31
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
a co tam tam narvat ty chladiče dva na sebe,

já osobně bych dal raději nový chladič a dva ventilátory

ta moje bývalá stará co se jí zavirovala empromka v řj, tak ta si koupila pežota a když byl hic mohla jezdit jen ráno protože ji nejela druhá vrtule a prachy na motorek neměla a tak přes den vařila párky :D miloš


20.6.09, 16:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
a co tam tam narvat ty chladiče dva na sebe,

á osobně bych dal raději nový chladič a dva ventilátory

ta moje bývalá stará co se jí zavirovala empromka v řj, tak ta si koupila pežota a když byl hic mohla jezdit jen ráno protože ji nejela druhá vrtule a prachy na motorek neměla a tak přes den vařila párky :D miloš


dva chladiče mi tam už vôbec nevôjdu, a dve vrtule tiež nie, pôvodne som to tak chcel, ale tie sú urččené na tie dlhšie chlaciče (rovnaké ako 1.6, 1.9 alebo Favo/Felda pre trópy)...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.6.09, 16:34
Profil

Příspěvky: 198
Bydliště: Spišská Nová Ves,SK
Příspěvek 
Sorry, nemám prehľad :oops: , ale nedal by sa využiť systém aj uloženie z klímy na felde :?: .

_________________
Felícia kombi 1.6 MPi, GLX,1999


20.6.09, 17:03
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Huďo píše:
Sorry, nemám prehľad :oops: , ale nedal by sa využiť systém aj uloženie z klímy na felde :?: .

:roll:

Budes musiet dat vacsi chladic, + ventilator aj s krytom z 1,6.
Alebo strcit nieco medzi blatnik a koleso + plastove podbehy.

Mozno aj ja tak dopadnem. Vpravo chladic oleja, vlavo sekundarny chladic vody... :roll: a ked sa spustia vsetky ventilatory, tak to bude vznasadlo.

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


20.6.09, 17:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Huďo píše:
Sorry, nemám prehľad :oops: , ale nedal by sa využiť systém aj uloženie z klímy na felde :?: .


mám tam ten istý ventilátor ako a Felde 1.3 s klímou, ten väčší chladič mi tam nevôjde nakoľko vývod vody by bol nasmerovaný presne do alternátora, neviem ako je to na Feldách, ale mne sa tam väčší chladič jednoducho nevôjde.

kwiko píše:
:roll:

Budes musiet dat vacsi chladic, + ventilator aj s krytom z 1,6.
Alebo strcit nieco medzi blatnik a koleso + plastove podbehy.

Mozno aj ja tak dopadnem. Vpravo chladic oleja, vlavo sekundarny chladic vody... :roll: a ked sa spustia vsetky ventilatory, tak to bude vznasadlo.


možno samotný chladič oleja by mi pomohol, ale ten je chladený jedine náporom, nemá vlastný ventilátor, takže pochybujem.

uvidím, pomeriam čo tam vôjde, ale najskôr by to vyšlo niekde medzi svetlo a chladič na ľavo, na pravo to už mám plné...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.6.09, 18:32
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Michale: Tady asi nebude problém v tom, že máš ventilátor 200W místo 55W, vidíš že i tak nestíhá chladit. Podle mne, jestli máš normál vodní chladič a před ním ještě chladič od klimy, tak je asi problém v přísunu dostatečného množství vzduchu k vodnímu chladiči motoru. Nevím jestli máš u toho fáčka dva chladiče, jestli ano, tak bude problém asi v tom. Můj kamarád z práce má klimu na fiat marea a ten to tak má, myslím ten tenší chladič před vodním od motoru. Taky prý občas nemůže uchladit. Já bych zkusil nejdříve sehnat nějaký výkonnější ventilátor. To neznamená zase větší odběr, třeba 500W. Myslím s větší účinností, ty favoriťácké nejsou žádný zázrak, i když ten 200W nevím? Klidně může být i ventilátor s výkonem třeba jen 100W ale větší účinností. Hodně záleží na tvaru a velikosti lopatek. Věř mi. Kdysy jsme dělali s majitelem, kde jsem kdysy pracoval offroad auto a taky jsme měli problémy s chlazením. Já bych osobně dal ventilátor, který má více lopatek a hoodně vysoké otáčky. Ten favo má myslím jen kolem 2600 ot/min. To se mi zdá dost málo. Kdyby měl třeba kolem 4000-6000 ot./min. tak to už by mohl udělat pořádný průvan a protáhnout oba chladiče, teda jestli tam máš dva.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.6.09, 20:10
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
A nepomohlo by chladenie oleja ? to by mohlo teplotu motora trochu znizit nie ?

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


20.6.09, 21:23
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
varok píše:
Michale: Tady asi nebude problém v tom, že máš ventilátor 200W místo 55W, vidíš že i tak nestíhá chladit. Podle mne, jestli máš normál vodní chladič a před ním ještě chladič od klimy, tak je asi problém v přísunu dostatečného množství vzduchu k vodnímu chladiči motoru. Nevím jestli máš u toho fáčka dva chladiče, jestli ano, tak bude problém asi v tom. Můj kamarád z práce má klimu na fiat marea a ten to tak má, myslím ten tenší chladič před vodním od motoru. Taky prý občas nemůže uchladit. Já bych zkusil nejdříve sehnat nějaký výkonnější ventilátor. To neznamená zase větší odběr, třeba 500W. Myslím s větší účinností, ty favoriťácké nejsou žádný zázrak, i když ten 200W nevím? Klidně může být i ventilátor s výkonem třeba jen 100W ale větší účinností. Hodně záleží na tvaru a velikosti lopatek. Věř mi. Kdysy jsme dělali s majitelem, kde jsem kdysy pracoval offroad auto a taky jsme měli problémy s chlazením. Já bych osobně dal ventilátor, který má více lopatek a hoodně vysoké otáčky. Ten favo má myslím jen kolem 2600 ot/min. To se mi zdá dost málo. Kdyby měl třeba kolem 4000-6000 ot./min. tak to už by mohl udělat pořádný průvan a protáhnout oba chladiče, teda jestli tam máš dva.


Obrázek Obrázek

ako vidíš mám 2 chladiče za sebou...

ventilátor mám 100W (200W je v kúrení), lopatiek aj veľkosť vidím primeranú, ale problém bude v tom že vzduch na klimachladiči sa ohreje, a nestačí už ochladiť vodu... tento problém je jedine keď auto dlhšie stojí na voľnobeh.

budem musieť vymyslieť prídavný chladič, na ten 1.6 by sa 2 klasické ventilátory dali dať, ale už som písal prečo to nejde.

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.6.09, 21:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Jonny píše:
A nepomohlo by chladenie oleja ? to by mohlo teplotu motora trochu znizit nie ?


problém je iba ak auto dlhšie stojí na voľnobeh, a olejový chladič sa chladí iba náporom, nemá svoj ventilátor, potrebujem zlepšiť chladenie na stojacom aute...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.6.09, 21:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Kryt chladiče z 1.6 včetně ventilátoru...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


20.6.09, 21:30
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Nepér píše:
Kryt chladiče z 1.6 včetně ventilátoru...


ale ako ho tam dostanem keď mi tam zavadzia alternátor, pokiaľ sa nemýlim 1.6 má ten kryt čo zakrýva celý chladič :idea: :roll:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


20.6.09, 21:34
Profil
Junior TW team

Příspěvky: 2246
Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
Příspěvek 
michalkatka píše:
Jonny píše:
A nepomohlo by chladenie oleja ? to by mohlo teplotu motora trochu znizit nie ?


problém je iba ak auto dlhšie stojí na voľnobeh, a olejový chladič sa chladí iba náporom, nemá svoj ventilátor, potrebujem zlepšiť chladenie na stojacom aute...
a to je problem ho tam prirobit ? si myslim ze pre teba nie . u nas na VZV je to tiez tak spravene ( 3 ventilatory z PC )

_________________
1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane
2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami
3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce
4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec


20.6.09, 21:38
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 130 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz