Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Vyčištění oleje u Fáčka
Nevíte prosím, jak vyčistit motor u Favorita 136BMM? Když olej vyměním, třeba i po týdnu je zase špinavý, takový hodně tmavý, skoro černý. Pomohl by nějaký proplachový olej? Jak se ten proplachový olej používá? A myslíte, že olej Trysk paramo 10W40 je dobrý? Když jsem auto koupil, byl tam Mogul 15W40. Říkal jsem si, že motor budu trošku více šetřit a naleji tam polosyntetiku.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.4.09, 15:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Pomůže jedině nejezdit. To že olej tmavne je naprosto normální úkaz.
|
26.4.09, 17:07 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
Zvlastni, vymenil sem olej v Golfu II 1.6 - pouzil sem chvaleny M7ADSIV SuperTurbo a olej skoro cisty. Ujeto vic nez 2000km a zadny "je cerny jako bota". Pritom motor ma 193000km a karbonu je tam dost. A minula vymena to samy, tmavnout zacal snad po 5000km a byl tam Texaco Havoline polosyntak. Nak
|
26.4.09, 18:23 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Citace z oleje.cz...
"Mýtus: Čím je olej čistší, tím je lepší.
Skutečnost: V některých případech má olej být znečištěný. Například ve spalovacích motorech vzniká velké množství karbonu a jiných látek, které jsou suspendovány v oleji a jsou jím unášeny. Mohou být odstraněny ve filtru oleje nebo při výměně oleje. Pokud by se tak nestalo, usazovaly by se tyto látky v motoru a mohly by způsobit i jeho poruchu. V tomto případě znečištěný olej zcela zřejmě znamená dobře pracující olej. Naopak např. hydraulický olej obsahující i relativně málo nečistot může způsobit poruchu servoventilů. Takže při některých aplikacích by olej měl vypadat znečištěně a při jiných musí být velmi čistý. Vždy je pak užitečné pravidelné sledování stavu oleje."
|
26.4.09, 20:09 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Mě se právě olej neztrácí, nebo jen velmi málo. Teď neberu netěsnosti, ale když vyměním olej, naleji po horní rysku. Při další výměně se olej pohubuje asi v půlce dílků mezi střední a horní ryskou. To si myslím že je slušné, ne? Měním asi po 15000 km. Dávám teď polosyntetiku Trysk Paramo. Že je olej špinavý je normální, ale takhle brzy? V olejové vaně se usazují nečistoty, to vím. Když vyměním olej, tak v motoru zůstanou nečistoty a ty se smíchají s novým olejem. Četl jsem někde, že když je v motoru třeba minerál a vymění se za polosyntetiku, že se uvolní z motoru nečistoty, karbon apod. Je to pravda?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
Naposledy upravil varok dne 27.6.09, 11:56, celkově upraveno 1
|
2.5.09, 09:12 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Ještě bych podotknul, že pokud jezdíte na LPG, olej zůstává dlouho "čistý". Na benzín je černý za týden.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
2.5.09, 10:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Já jezdím většinou na LPG, ale startuji na benzín. Systém který mám v autě mi neumožňuje startovat přímo na LPG, alespoň myslím. Co jsem naposledy měnil olej, tak jsem ho nechal ještě asi hodinu vykapat. Dal jsem nový filtr, ale za pár dní byl i ten nový olej špinavý jako ten starý.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
2.5.09, 17:04 |
|
|
Ladin
Příspěvky: 322 Bydliště: Slavičín
|
Tak to je divné,kolik kilomentrů máš najeto na plyn?Já mám tak 120000 Km a olej je téměř čistý i při výměně.Jo jestli chceš motor šetřit,tak radši zůstaň u minerálu a výměnu prováděj po 10 000 Km,těch 15 tis. je na plyn už moc,olej je už značně degradováný a nepomůže ani polo-synt.,leda by byl olej určen přímo na plyn.
_________________ Škoda favorit GLXI Solitaire 94, 250 000 Km,BMM 50 Kw LPG Alfa romeo 156 2,4 JTDm (129 Kw) škoda Felicia 1,3 MPi http://moje.auto.cz/Ladi/favalek.html http://moje.auto.cz/Ladi/ala.html
|
2.5.09, 18:24 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
VAROK: To že je olej 'černý' je dobře a znamená to,že plní dobře svou čistící funkci..Jezdím taky na lpg a měním po 8 tis.km..15 tis je sakra hodně a motoru to neprospívá:-o.Nejspíš máš motor pěkně zasr..,doporučuju sundat vanu a vyčistit nebo aspoň 3 výměny po 3 tis.km..,klidně i nějaký levný minerál a pak přejít zpět na polo synt..Tak jsem to udělal a teď vypouštím max. olej jantarové barvy:-).
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
2.5.09, 21:44 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Aha, já mám LPG jen krátce. Nevím, asi kolem 20000 km. Když jsem jezdil na benzín, tak mi říkali že stačí tak do 15000 km. Tak já tedy zkrátím interval na asi 10000 km. Já ho vyměním a asi po týdnu je jak asfalt. Sice mi říkal známý ze servisu, že je alespoň vidět, že motorový olej pracuje jak má, ale to se mi zdá už moc tmavé.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
3.5.09, 09:09 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Takže, když teď používám polosyntetiku a je za chvíli hoodně špinavá, tak mám zkrátit intervaly?
A abych neutrácel tolik penízek, můžu tedy dát minerál, třeba po těch 3000 km dvakrát nebo třikrát vyměnit a potom můžu zase zpátky nalít polosyntetiku? A myslíte si, že olej od Shelu je kvalitní? Myslím polosyntetiku od Hellix.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.6.09, 12:03 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
varok píše: Takže, když teď používám polosyntetiku a je za chvíli hoodně špinavá, tak mám zkrátit intervaly? A abych neutrácel tolik penízek, můžu tedy dát minerál, třeba po těch 3000 km dvakrát nebo třikrát vyměnit a potom můžu zase zpátky nalít polosyntetiku? A myslíte si, že olej od Shelu je kvalitní? Myslím polosyntetiku od Hellix.
Ano vyměnuj olej dříve..Čištění motoru trvá klidně i 30 tis.km... Tak dlouho to trvalo na moji Audi..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
27.6.09, 13:45 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
A Ten olej od Helixu co se prodává na Shellu je kvalitní? Kamarád mi říká že je docela kvalitní. Stojí docela dost, ale jestli je kvalitní, tak to obětuji. Se raději ptám, protože drahý hned neznamená kvalitní, že
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.6.09, 10:21 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Já nevím, jak to s tou kvalitou je...ale my jsme do Fáčka odjakživa lili Paramo nebo Madit a motor je krásně čistý pořád.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.6.09, 10:47 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
varok píše: A Ten olej od Helixu co se prodává na Shellu je kvalitní? Kamarád mi říká že je docela kvalitní. Stojí docela dost, ale jestli je kvalitní, tak to obětuji. Se raději ptám, protože drahý hned neznamená kvalitní, že
Zkusil bych raději oblíbeného výrobce techwebáků. Co se týče čištění, když jsem na stodvacítce vyčistil vanu, karter a hlavu, vydržel olej pěkně čistý déle než obvykle.
|
28.6.09, 11:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|