Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 18:55



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Nabíjení autoabaterie nabíječkou 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek Nabíjení autoabaterie nabíječkou
Mám tu jeden rychlý dotaz na zkušenější než sem já. Bohužel jsem nedopatřením nechal rozsvícená světla a hluboce vybil svou relativně novou autobaterii (stáří asi 5 měsíců). Baterii jsem demontoval a ted jí nabíjím nabíječkou doma. O co mi tedy jde: je nutné povolit, či vyndat víčka jednotlivých článků? Může jejich povolení či nepovolení ovlivnit rychlost nabíjení baterie? Díky moc za odpovědi.

_________________
Škoda Favorit 135LS (1991)


3.7.09, 14:06
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
mal by si ich uvolnit aby sa mohli dostat von vypary vodika, a nepraskla (buchla baterka)
v praxi: raz som na to nezabudol a rovnako sa nic nedialo ako ked som ich dal dole ;)

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


3.7.09, 14:08
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 376
Příspěvek 
Co je to za akumulátor? Některé mají viditelné zapuštěné zátky, ale mají centrální odvzdušnění takže není nutné je otvírat.


3.7.09, 15:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 14
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
je to jedna z tech nejlevnejsich baterií 44Ah řekl bych té klasické konstrukce..

_________________
Škoda Favorit 135LS (1991)


3.7.09, 15:31
Profil ICQ

Příspěvky: 178
Příspěvek 
Tak na mojom mieste by som tie výka odkrútil lebo keď som ja nabíjal baterku asi 12h tak ráno vrela ako divá a výpari šli hore ako divé tak radšej odkrútiť


3.7.09, 15:43
Profil

Příspěvky: 178
Příspěvek 
Skús ešte do článkov naliať trochu kyseliny čo ide do baterky lebo mne sa baterka vy bila trochu horšie ako tebe brat nanej celý deň počúval zosík a ešte túroval motor a ráno ani ťuk a potom po nabití šla ako hodinky.


3.7.09, 15:46
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
pll18 píše:
Skús ešte do článkov naliať trochu kyseliny čo ide do baterky lebo mne sa baterka vy bila trochu horšie ako tebe brat nanej celý deň počúval zosík a ešte túroval motor a ráno ani ťuk a potom po nabití šla ako hodinky.

Tak takováhle volovina ať tě ani nenapadne.
Pokud by byla hladina o něco níž, než má být, tak dolévat jen a jen destilkou.
Jo a zátky samozřejmě povolit.


3.7.09, 18:11
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Zátky povolit (ideálně pootevřít) a dát na kryté větrané místo (třeba balkon). A bacha na oči...


3.7.09, 18:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 66
Bydliště: J.H.
Příspěvek 
pll18 píše:
Tak na mojom mieste by som tie výka odkrútil lebo keď som ja nabíjal baterku asi 12h tak ráno vrela ako divá a výpari šli hore ako divé tak radšej odkrútiť




pokud ti baterka vaří jak blázen,tak nemáš nabíječku s automatickou regulací a pereš tam moc proudu. :roll:

_________________
TEG


3.7.09, 19:29
Profil

Příspěvky: 178
Příspěvek 
To viem aj bez teba že nemám nabíjačku z reguláciou ale baterka sa má nabíjať 12 až 13 hodín a keď je nabitá začne vrieť.


4.7.09, 17:29
Profil
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
pll18 píše:
To viem aj bez teba že nemám nabíjačku z reguláciou ale baterka sa má nabíjať 12 až 13 hodín a keď je nabitá začne vrieť.

si si isty? nepletes si to s rychlovarnou konvicou? :)
podla mna je nabita ked ma cca 12,6V ale tazko sa to zistuje (medzi nabitou a vybitou nie je az taky strasny rozdiel v napati)

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


4.7.09, 17:37
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Je to tak, silné plynování znamená plně nabitý stav - cca 2,8V na článek, energie se spotřebovává už jen na rozklad vody.


4.7.09, 18:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Voditelj brodice
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9782
Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
Příspěvek 
no jejda, deekay zas zlyhal :D
ja len ze ked nabijam tak som to nikdy nepostrehol a teraz s mikroprocesor-ovou asi tazko aj postrehnem....

_________________
- Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto
- Volvo V40 2.0T, r.v. 2002
http://www.danokrnac.sk/


4.7.09, 18:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Mělo by se správně asi vypnout nabíjení dříve, ono to těm deskám asi zrovna neprospívá, ale s vypínáním nabíjení až při plynování nemám špatné zkušenosti...

Něco ke čtení o olověných článcích je třeba zde: http://www.jergym.hiedu.cz/~canovm/elektro/clanky2/olov.pdf


4.7.09, 18:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
Hej je to tak, Tak odisla moja 64Ah Bosch-ka. dal som ju nabijat a zabudli sme NATO. za tyzden bola skoro prazdna, vsetko vyBuBlalo :sick:

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


4.7.09, 18:42
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz