Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 19:39



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Nabíjení autoabaterie nabíječkou 
Autor Zpráva

Příspěvky: 178
Příspěvek 
No ja neviem ale ja si vždycky odstopujem tých 12h a potom ju odpojím a baterka ide ako divá ak máš automatickú čo ti vypne vtedy keď je nabitá tak ok ale ja si to musím ustriehnuť nemal som na origo nabíjačku tak som si spravil zdvojený usmerňovač s tesláckych diód čiže dohromady 80A+ kondenzátor 470uf 250V na vyfiltrovanie a staré dobré ruské trafo čo vydrží aj zakoňa dá asi 50A možno viac.


4.7.09, 19:02
Profil
Pspvek Reklama

   
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
:lol: 470uF na odfiltrování nabíječky. :lol: A nabíjet autobaterku proudem 50A je taky dobrý fór. :roll:


4.7.09, 19:05
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 178
Příspěvek 
Prečo fór keď nabíjaš 45 tak si potiahne najviac 45Ah a keď 55Ah tak trochu viac trafo zdrží mostík tiež žiadny problém.


5.7.09, 10:47
Profil

Příspěvky: 178
Příspěvek 
Ja som ten kondík tam dal preto lebo po usmernení mi usmerňovač spravil zo 16.5V 11.5V tak som ho tam dal a teraz tam je 17V a ide bez problémov.


5.7.09, 10:49
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
To slyším poprvé, že někdo nabíjí auto akumulátor proudem 50A. To je napodobení rychlonabíječek z akuvrtaček :?: Jenže tam bývají NiCd nebo Li-Ion akumulátory. Ale autoakumulátor by podle mne vybuchl. Já jsem kdysy taky nabíjel akumulátor ve staré š 105 asi 10A, ale ten už byl K.O. a potřeboval jsem ho rychle nabít.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


11.7.09, 11:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
pll18 píše:
Prečo fór keď nabíjaš 45 tak si potiahne najviac 45Ah a keď 55Ah tak trochu viac trafo zdrží mostík tiež žiadny problém.

Nechybaju v tych čislach desatine čiarky??? No nie som žiadny autoelektrikar, ale dobijať 45A??? To maš Fortschritt E-512? Či iný kombajn?


11.7.09, 16:31
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek 
Okolo toho nabíjania trochu logiky. Vyrobil som už asi 10 druhov nabíjačiek (nie kusov): napr "ženské" prepínanie páčkami, automatické pre lenochov, neskratujúce pre nerozmýšľajúcich, atd...
Diody, či sú 100A, alebo 1A, prúd bude chcieť ísť podľa odporu. Ak je trafo vinuté napr. na 13V, tak bude nabíjať napr. 3A,
ale ak bude navinuté na 20V, môže ísť aj 20A (a nie 80A zato, že sú tam 4 diody do Gretza).
Ten prvý prípad, to sú tie jednoduché kupované napr. písané do 3A.
Pri tom druhom prípade (ak je niečím naregulovaná na určitý prúd), tak treba nabíjať s hodinami, lebo by sa nabila na 20V!!!

Ak si myslíte, že neskratujúce sú vymysel, tak omyl Priložením na batériu (nikdy nie je vybitá, aby nedala nejaké mA) sa
napojí obvod, ktorý rozbehne nabijacku (nabíjanie). AK spojíš klieštitky, nič nerobíš, ak dáš opačne klieštiky, taktiež nič.
A veľa by som mal, čo o tom písať.

Dobré je vedieť, akým prúdom sa nabíja, ale aj do akého napätia.


11.7.09, 18:10
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Nevím jestli to ten dotyčný myslel vážně, ale těch 50A se mi zdá nemyslitelné. Navíc akumulátor by to asi nepustil. Já se nespletl, já jednou nabíjel aku asi 10A, trafo skoro jako svářečka. To byl akumulátor ale už pár hodin před smrtí a potřeboval jsem natočit auto. Tak jsem ho nabíjel pár hodin tak velkým proudem. Ale už i těch 10A je moc.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


11.7.09, 18:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
pietro píše:
Okolo toho nabíjania trochu logiky. Vyrobil som už asi 10 druhov nabíjačiek (nie kusov): napr "ženské" prepínanie páčkami, automatické pre lenochov, neskratujúce pre nerozmýšľajúcich, atd...
Diody, či sú 100A, alebo 1A, prúd bude chcieť ísť podľa odporu. Ak je trafo vinuté napr. na 13V, tak bude nabíjať napr. 3A,
ale ak bude navinuté na 20V, môže ísť aj 20A (a nie 80A zato, že sú tam 4 diody do Gretza).
Ten prvý prípad, to sú tie jednoduché kupované napr. písané do 3A.
Pri tom druhom prípade (ak je niečím naregulovaná na určitý prúd), tak treba nabíjať s hodinami, lebo by sa nabila na 20V!!!

Ak si myslíte, že neskratujúce sú vymysel, tak omyl Priložením na batériu (nikdy nie je vybitá, aby nedala nejaké mA) sa
napojí obvod, ktorý rozbehne nabijacku (nabíjanie). AK spojíš klieštitky, nič nerobíš, ak dáš opačne klieštiky, taktiež nič.
A veľa by som mal, čo o tom písať.

Dobré je vedieť, akým prúdom sa nabíja, ale aj do akého napätia.

No zaujal ma tento prispevok,čital som ho 3X, ale som z toho ... akože beriem prepínanie páčkami 6V/12V/24V, automaticke vypnutie, ochrana proti skratu, prepólovaniu, atď, to je všetko ok. Ale veta: " ak spojíš, nič nerobíš, daš opačne klieštiky, taktiež nič", tak týmto ma básnik zmagoril dokonale. A ani baterku čo by sa nabila na 20V ! som ešte nevidel :D Do akeho napatia nabíjať je snad jasne, vzhlahom k tomu že sa bavíme o autobaterke.


11.7.09, 19:05
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek 
Tak po 1.
Ako som popisal, tak batéria je ako napajač obvodu, ktorý má malú spotrebu, čiže hravo mu stačí aj vybitá batéria, aby sa obvod spustil. A ked sa obvod spustí (iba ak kliešte priložíš so správnou polaritou), tak začne pracovať, ako nabíjačka.
Ciže spojením klieštikov nič nenapájaš, netečie žiadny prúd. Ked sa dajú opačnou polaritou, obvod sa nespustí,
lebo sa nenapája, nič sa nestalo.
po 2.
Ak budeš nabíjať zdrojom, ktorý má silu a napätie napr. 20V, tak sa bude batéria nabíjať veľkým prúdom, stále zvyšovať napätie, až ju prerazíš.


11.7.09, 21:32
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek pre slavika
Tá s prepínaním - ženská - tá má prepínače, ktorými sa prepínajú kondenzátory na primárnej strane do rôzných odporov (reaktancií), čím sa omedzuje primárny prúd a teda aj sekundárny.
Zeny (aj nejakí muži) si prečítajú, ako majú dať prepínač, aby to takým a takým prúdom nabíjalo.

Lenže o tomto je dosť literatúry, len pre laikov sa to zdá zvláštne.
Ja používam s nastavením veľkosti prúdu a vypínacieho napätia (podľa neradla V/A).
Myslím si, ale nedá sa to ptvrdiť, v Skodovke som mal 9 ročný akum. a išiel do šrotu s autom (chcel som zažiť,
dokedy vydrží, ale nepodarilo sa). Mal som tam aj elektr. regler s nastavovaním.


11.7.09, 21:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 260
Bydliště: SK, Prievidza
Příspěvek 
pietro píše:
Ak budeš nabíjať zdrojom, ktorý má silu a napätie napr. 20V, tak sa bude batéria nabíjať veľkým prúdom, stále zvyšovať napätie, až ju prerazíš.

Vďaka moc za Tvoje "vysvetlenie", vidím že sa mam ešte čo učiť. Ale ešte jednu otazku by som mal. Píšeš že si mal regler s nastavovaním. By ma len zaujimalo čo si nastavoval? A ako? Myslím či počas jazdy, alebo...? Tak na toto som zvedavý! :shock:


12.7.09, 13:55
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
pietro píše:
Ak budeš nabíjať zdrojom, ktorý má silu a napätie napr. 20V, tak sa bude batéria nabíjať veľkým prúdom, stále zvyšovať napätie, až ju prerazíš.


Přečti si nějakou teorii, třeba z odkazu na předchozí straně. Tvé příspěvky jsou dost divné. Co já vím, tak olověnou baterku neprorazíš ani náhodou (není co prorazit), akorát "vyvaříš" veškerou vodu...

Co se týče životnosti, kvalitní olověný akumulátor při dobrém zacházení přežije deset let, ale při tvém stylu "nabíjení" bych se tomu hodně divil...


12.7.09, 14:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek 
Pre Fatala
Ano, máš pravdu, že olovo neprerazíš, ale rychlým varom ju prehreješ, vyvariš,.... zničíš (píše sa, že sa pokrivia platne)

Pre Slavika
Je to elektr. regler, aký bol v novších Skodach. Tam som (taký vyškrabavací uhlíkový) deliaci odpor zamenil za ruský
trimer (s jemným nastavovaním skrutkou) a tým nastavoval dobíjanie aj podľa podmienok zima/leto, alebo ja väčším
prúdom pre častejšie ale krátke jazdy.


12.7.09, 16:06
Profil

Příspěvky: 26
Bydliště: Spišská Nová Ves
Příspěvek pre Fatala
A ešte k tej životnosti: opýtaj sa dookola kamošov napr. 10 a hod to, koľko komu vydržala. Tých 10r to je s poklonou,
stred je okolo 5r (môj tip).


12.7.09, 16:11
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz