Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 02:04



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 tranzistorový zapalování... 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek tranzistorový zapalování...
Čus
Nejprve se musím přiznat k tomu, že mé znalosti a chápání elektroniky končí diodou :oops: Tranzistory a pod. jsou pro mě více méně španělská vesnice... No, a teď k vlastnímu problému. Náhradní díly pro Lady jsou v Plzni okolí k sehnání jen z turecka, takže vůbec žádná kvalita. A náš žigul Leonid má v rozdělovači značně opálené kontakty, snad to jsou ještě ty, které mu dali na výrobní lince v Toggliati v roce 1975/76 :shock: Zkoušel jsem je měnit za turecké z mototechny, ale nové turecké však po 20km jízdy vypadají úplně stejně, ne-li hůř :twisted: Neměl by někdo schéma nějakýho elektronickýho obvodu, kterej těm kontaktům ulehčil život? Ono mě totiž moc nebaví, když každý týden musím vyndat kontakty, ošmirglovat je a zase je zandat... Tak kdybyste někdo něco měl, byl bych vděčný... Dík :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.1.07, 09:50
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Zapojení je spousta, ale většina lidí to nedoporučuje včetně pana Čecha. Nešlo by tam napasovat rozdělovač z favorita?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.1.07, 09:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No, slyšel jsemo tom, ale s tím je hrozná práce, ne že by mi práce vadila, ale nějaké technologie které jsou při té montáži třeba (svařování mosazí), nemám kde vzít....

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.1.07, 09:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Článek od pana Čecha: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=403
Další článek z techwebu: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=111

Kdybych něco stavěl, tak by to bylo asi toto: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=416

Já jsem si chtěl taky postavit, ale nakonec jsem tam dal komplet z favorita a je to znát: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=404

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.1.07, 10:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemik hovorí o kontaktoch v rozdelovači a nie v regulátore napätia...
v tomto prípade by som hľadal náhradný diel na vrakáči, alebo niekto niekde v garáži určite bude mať žigulácky rozdeľovač.
ďalej by som dôkladne prekontroloval zapaľovaciu sústavu, prerušovač, indučku, sviečky a VN káble...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.07, 11:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Vždyť já nemluvím o regulátoru napětí, ale o zapalování.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.1.07, 11:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
však áno, ale on nemá problém so zapaľovaním, ale s rozdeľovačom... VN kontakty ktoré rozdeľujú iskru na jednotlivé valce... už ich má tak opálené že iskra mu skáče súčasne vo valci aj v rozreľovači...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.07, 11:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Chápu, ale když dá zapalování z favorita, nebo opto, tak se nemusí o kontakty vůbec starat a o to mu jde.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.1.07, 11:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
zapaľovanie z fava na žiguli? viem si to predstaviť, ale ako to vyrieši vylagrovaný rozdeľovač??? alebo myslíš to aj s rozdeľovačom? neviem ako by to celé napasoval na žiguli motor?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.07, 11:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To byl jenom nápad, motor z žigula jsem v životě neviděl, tak nevím. Možná by stačilo tam dát jenom cívku s magnetem, ale opravdu nevím jestli by to bylo možné. A ono mu snad nejde ani o celý rozdělovač, jako o kontakty.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


21.1.07, 12:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
No, bavíme se tu o kontaktech, které rozdělují jiskru na 1 ze 4 válců, nebo o kontaktech přerušovače?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


21.1.07, 14:53
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Bavíme se o kontaktech přerušovače, t.j o těch co přerušují obvod primárního vinutí zapalovací cívky. To jsem nějak zapomněl napsat hned v prvnim příspěvku :oops: Sorry za zmatení...

Jinak zapalovací kabely jsou zánovní, hlavice rozdělovače nová, kondenzátor má dokonce vyšší kapacitu než je nutno... 0.29 místo 0.25 :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.1.07, 15:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Šemiku citujem z tvojho prvého článku A náš žigul Leonid má v rozdělovači značně opálené kontakty... takže si myslel prerušovač? ak sa ti opaľujú kontakty tam, tak vymeň ten kondík, hodnotu môže mať písanú vyžšiu, ale aká je skutočnosť???

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


21.1.07, 15:58
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
To jsme se do toho ale zamotali... :wink: Ten kondík má ve skutečnosti těch 0.29 (jednotky všichni víme, ale nevim jak se píšou :oops:). A ty kontakty jsou opálené proto, že si myslím že jsou to ty původní co dostal v togliatti před 32lety a 66 000km, takže je spíše zázrak že vydržely až do dnešního dne :shock: A myslím, že se opalují se tolik proto, že když je ošmirglovávám aby byly opět schopné provozu, tak ty kontaktní plochy vždy udělám více nebo méně do kulata, roviny nelze dosáhnout... Takže je tam pak jen bodový styk, který nevydrží moc dlouho :cry: Snad jsem už na nic nezapoměl :?:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


21.1.07, 16:07
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
šemíku vyprdni se na to na vrakecu seženeš, rozdělovač,cívku a tranzistorové zapalování z fáčka a máš svatý klid miloš


21.1.07, 16:31
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 44 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz