Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 18:14



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Teplota motora se nezveda 
Autor Zpráva
Příspěvek teplota motora
mne sa na 12 stavalo to:ak išlo auto plynule neboli ziadne problemy.ale ak som pri pracovnej teplote vypol motor napr.benzinka začalo to vrieť.auto muselo byť vypnute minimalne 15 minut,až potom som mohol pokračovať dalej.bol zly termostat.ten valček čo je uloženy v pružine robil problemy.čau


17.3.06, 10:31
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: teplota motora
balki píše:
mne sa na 12 stavalo to:ak išlo auto plynule neboli ziadne problemy.ale ak som pri pracovnej teplote vypol motor napr.benzinka začalo to vrieť.auto muselo byť vypnute minimalne 15 minut,až potom som mohol pokračovať dalej.bol zly termostat.ten valček čo je uloženy v pružine robil problemy.čau


podľa mňa si musel mať opotrebené lopatky na čerpadle ( častý jav u 105 a 120 ) a k tomu možno zanesný systém kameňom, nedostaročnou cirkuláciou vody sa hlava na strane termostatu držala na teplote ktorú drží termostat, ale na strane od rozdeľovača bola teplota určite o dosť vyžšia, preto po vypnutí motora ( ak prestane voda cirkulovať ) sa teplota hlavy vyrovná ( na strane termostatu sa zvýši )príliš veľký rozdiel teplôt spôsobuje praskanie hláv ( vitel som vrtuľku čerpadla ktorej lopatky boli Fridexom tak vyžrané že zostalo z nich cca 5mm a materiál bol tak práchnivý že sa to dalo lámať rukami ).

Pri tvojom probléme pomôže dať nový termostat a stálo by za úvahu odskúšat oba v hrnci s vodou aby si videl ktorý kedy otvára. inakak sa nemýlim termostat 105 a 120 má začať otvárať pri 82-84°C a favoritový 87-89°C...


17.3.06, 11:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
to viko exp. nodobky mam nove asi od konce Rijna. Je sice pravda ze od te doby ze od te doby se mi to az do nedavna neprehralo, ale to tesneni na tom vicku ani ten ventil se prece nez*urvi za 4 mesice ne? Tak rikate tesneni pod hlavou-kdyz zmerim kompresi, tak toho moc nezjistim co? lepsi bude nechat to nekde natlakovat. A nemuze byt nekde netesnost na spojich hadic chlazeni? Myslim to tak, ze by to tou netesnosti prisavalo vzduch. Z chvili jedu pryc tak zkusim jestli se daji ty hadice stlacit, jak se zahreje motor - dam potom vedet.

jo a to cerpadlo sem mel v lete taky dole a je v pohode , ten termostat sem menil 2x a v hrnci sem je zkousel (myslel sem ze me mamka sezere,jak to videla), ale nemeril sem teplotu pri jake se oteviraji, ale oba se oteviraly skoro soucasne, tak jsou asi taky dobre. Jedine na co sem se nedival jsou ty spoje hadic a to tesneni pod hlavou, ale vodu v oleji ani opacne nemam. jeste bych to chlazeni mohl proplachnout jestli tam neni bordel az sleze snih. Jo a ten termostat mi rikal typek v mototechne ze jak je to 130, tak tam ma byt favoritacky, takze ten co tam ted mam je tusim 88°C

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


Naposledy upravil Lukas dne 17.3.06, 11:39, celkově upraveno 1



17.3.06, 11:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Lukas píše:
to viko exp. nodobky mam nove asi od konce Rijna. Je sice pravda ze od te doby ze od te doby se mi to az do nedavna neprehralo, ale to tesneni na tom vicku ani ten ventil se prece nez*urvi za 4 mesice ne? Tak rikate tesneni pod hlavou-kdyz zmerim kompresi, tak toho moc nezjistim co? lepsi bude nechat to nekde natlakovat. A nemuze byt nekde netesnost na spojich hadic chlazeni? Myslim to tak, ze by to tou netesnosti prisavalo vzduch. Z chvili jedu pryc tak zkusim jestli se daji ty hadice stlacit, jak se zahreje motor - dam potom vedet.


netesnosťami v hadiciach sa vzduch nasávať nemôže kôli prevádzkovému tlaku kvapaliny, jedinou výnimkou je spaľovací priestor kde je tlak o mnoho vyžší, preto to pretláča spaliny do vody. skús si pri otvorení k expanznej nádobke pričuchnúť, ak ucítiš spaliny ako z výfuku, vieš čo sa tam dostáva, ostáva zistiť kade... tesnenie pod hlavou...


17.3.06, 11:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
for michalkatka

tak ty hadice jsou tvrdsi nez na studenem, ale castecne se stlacit daji, takze to pripisuju tlaku, ktery v chlazeni normalne je. A z expanzky vyfukove plyny citit nejsou.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


17.3.06, 19:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
tak to vážne neviem, nemáš ten termostat opačne? alebo zanesený sytém, skús použiť nejakú chémiu na prečistenie ( inak ja ako nemrznúcu zmes používam takú modrú od OMV, má aj výborné čistiace účinky )


17.3.06, 20:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
michalkatka píše:
tak to vážne neviem, nemáš ten termostat opačne? alebo zanesený sytém, skús použiť nejakú chémiu na prečistenie ( inak ja ako nemrznúcu zmes používam takú modrú od OMV, má aj výborné čistiace účinky )
jak myslis opacne? mam ho tou pruzinou s valeckem smerem do motoru. Ja si uz s tim prave taky nevim rady. Kdyby to aspon delalo porad, ale ja 4mesice jezdim v poho a pak to zas zacne a za nejakou dobu to odezni... Pravidelne se to projevuje jen u nalozeneho auta

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


17.3.06, 21:01
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Lukas píše:
michalkatka píše:
tak to vážne neviem, nemáš ten termostat opačne? alebo zanesený sytém, skús použiť nejakú chémiu na prečistenie ( inak ja ako nemrznúcu zmes používam takú modrú od OMV, má aj výborné čistiace účinky )
jak myslis opacne? mam ho tou pruzinou s valeckem smerem do motoru. Ja si uz s tim prave taky nevim rady. Kdyby to aspon delalo porad, ale ja 4mesice jezdim v poho a pak to zas zacne a za nejakou dobu to odezni... Pravidelne se to projevuje jen u nalozeneho auta


či nemáš niekde nejakú trhlinku a tá sa prejaví pri zaťažení motora, motor sa pri zábere dosť skrúca sú tam obrovské tlaky, takže pri zátaži sa prejaví nejaká drobná závada, ale myslím že postupom sa to bude zhoršovať...


17.3.06, 21:13
Profil

Příspěvky: 162
Příspěvek 
Strácí se ti voda? jestli jo tak mas nekde neco netesnýho ale to je logický. je taky mozný tes. pod hlavou. podivej se na dolejvani oleje jestli tam mas emulsy.


19.3.06, 11:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
ŠádeMan píše:
Strácí se ti voda? jestli jo tak mas nekde neco netesnýho ale to je logický. je taky mozný tes. pod hlavou. podivej se na dolejvani oleje jestli tam mas emulsy.
Pokud se to nezavari, tak se neztraci. na vicku mam takovy bily povlak, ale to je ten kondezat, to sme uz v nejakem tematu resili. Na olejove merce je ten olej v pohode.

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


19.3.06, 18:09
Profil

Příspěvky: 14
Bydliště: Galanta SR
Příspěvek 
Caute hosi, uz som vam pisal o mojom probleme, ze mi ide voda hore na 100-105 a naspat na 70-75, termostat vymeneni, system odvzdusneni, nove viko exp. nadobky a furt - co to do riti moze byt? prosim ak mal niekto takyto problem nech mi poradi, diky mooooooooooooooooooooooooc


22.3.06, 17:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
olajto111 píše:
Caute hosi, uz som vam pisal o mojom probleme, ze mi ide voda hore na 100-105 a naspat na 70-75, termostat vymeneni, system odvzdusneni, nove viko exp. nadobky a furt - co to do riti moze byt? prosim ak mal niekto takyto problem nech mi poradi, diky mooooooooooooooooooooooooc


nechcem ťa strašiť, ale hlava asi bude musieť ísť dole a vymeniť tesnenie, prípadne aj zarovnať hlavu...


22.3.06, 17:27
Profil

Příspěvky: 14
Bydliště: Galanta SR
Příspěvek 
myslel som si diky za radu piatok ideme to urobit....diky este raz


22.3.06, 17:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
olajto111 píše:
myslel som si diky za radu piatok ideme to urobit....diky este raz


ak motor beží tak do expanzky cez tú vrchnú hadičku idú bublinky z vodou? ak v expanzke ucítiš výfukové plyny je to jasné tesnenie.

ďaľšou možnou príčinou je vodná pumpa ( nedostatočná cirkulácia )...


22.3.06, 17:36
Profil

Příspěvky: 14
Bydliště: Galanta SR
Příspěvek 
to si este pozrem tu expanzku, ale aj opravar hovoril ze asi to tesnenie...sobotu sa ozvem jak to dopadlo diky zatial


22.3.06, 17:46
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz