Teplota motora se nezveda
Autor |
Zpráva |
balki
|
teplota motora
mne sa na 12 stavalo to:ak išlo auto plynule neboli ziadne problemy.ale ak som pri pracovnej teplote vypol motor napr.benzinka začalo to vrieť.auto muselo byť vypnute minimalne 15 minut,až potom som mohol pokračovať dalej.bol zly termostat.ten valček čo je uloženy v pružine robil problemy.čau
|
17.3.06, 10:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: teplota motora
balki píše: mne sa na 12 stavalo to:ak išlo auto plynule neboli ziadne problemy.ale ak som pri pracovnej teplote vypol motor napr.benzinka začalo to vrieť.auto muselo byť vypnute minimalne 15 minut,až potom som mohol pokračovať dalej.bol zly termostat.ten valček čo je uloženy v pružine robil problemy.čau
podľa mňa si musel mať opotrebené lopatky na čerpadle ( častý jav u 105 a 120 ) a k tomu možno zanesný systém kameňom, nedostaročnou cirkuláciou vody sa hlava na strane termostatu držala na teplote ktorú drží termostat, ale na strane od rozdeľovača bola teplota určite o dosť vyžšia, preto po vypnutí motora ( ak prestane voda cirkulovať ) sa teplota hlavy vyrovná ( na strane termostatu sa zvýši )príliš veľký rozdiel teplôt spôsobuje praskanie hláv ( vitel som vrtuľku čerpadla ktorej lopatky boli Fridexom tak vyžrané že zostalo z nich cca 5mm a materiál bol tak práchnivý že sa to dalo lámať rukami ).
Pri tvojom probléme pomôže dať nový termostat a stálo by za úvahu odskúšat oba v hrnci s vodou aby si videl ktorý kedy otvára. inakak sa nemýlim termostat 105 a 120 má začať otvárať pri 82-84°C a favoritový 87-89°C...
|
17.3.06, 11:29 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
to viko exp. nodobky mam nove asi od konce Rijna. Je sice pravda ze od te doby ze od te doby se mi to az do nedavna neprehralo, ale to tesneni na tom vicku ani ten ventil se prece nez*urvi za 4 mesice ne? Tak rikate tesneni pod hlavou-kdyz zmerim kompresi, tak toho moc nezjistim co? lepsi bude nechat to nekde natlakovat. A nemuze byt nekde netesnost na spojich hadic chlazeni? Myslim to tak, ze by to tou netesnosti prisavalo vzduch. Z chvili jedu pryc tak zkusim jestli se daji ty hadice stlacit, jak se zahreje motor - dam potom vedet.
jo a to cerpadlo sem mel v lete taky dole a je v pohode , ten termostat sem menil 2x a v hrnci sem je zkousel (myslel sem ze me mamka sezere,jak to videla), ale nemeril sem teplotu pri jake se oteviraji, ale oba se oteviraly skoro soucasne, tak jsou asi taky dobre. Jedine na co sem se nedival jsou ty spoje hadic a to tesneni pod hlavou, ale vodu v oleji ani opacne nemam. jeste bych to chlazeni mohl proplachnout jestli tam neni bordel az sleze snih. Jo a ten termostat mi rikal typek v mototechne ze jak je to 130, tak tam ma byt favoritacky, takze ten co tam ted mam je tusim 88°C
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
Naposledy upravil Lukas dne 17.3.06, 11:39, celkově upraveno 1
|
17.3.06, 11:31 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Lukas píše: to viko exp. nodobky mam nove asi od konce Rijna. Je sice pravda ze od te doby ze od te doby se mi to az do nedavna neprehralo, ale to tesneni na tom vicku ani ten ventil se prece nez*urvi za 4 mesice ne? Tak rikate tesneni pod hlavou-kdyz zmerim kompresi, tak toho moc nezjistim co? lepsi bude nechat to nekde natlakovat. A nemuze byt nekde netesnost na spojich hadic chlazeni? Myslim to tak, ze by to tou netesnosti prisavalo vzduch. Z chvili jedu pryc tak zkusim jestli se daji ty hadice stlacit, jak se zahreje motor - dam potom vedet.
netesnosťami v hadiciach sa vzduch nasávať nemôže kôli prevádzkovému tlaku kvapaliny, jedinou výnimkou je spaľovací priestor kde je tlak o mnoho vyžší, preto to pretláča spaliny do vody. skús si pri otvorení k expanznej nádobke pričuchnúť, ak ucítiš spaliny ako z výfuku, vieš čo sa tam dostáva, ostáva zistiť kade... tesnenie pod hlavou...
|
17.3.06, 11:39 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
for michalkatka
tak ty hadice jsou tvrdsi nez na studenem, ale castecne se stlacit daji, takze to pripisuju tlaku, ktery v chlazeni normalne je. A z expanzky vyfukove plyny citit nejsou.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
17.3.06, 19:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
tak to vážne neviem, nemáš ten termostat opačne? alebo zanesený sytém, skús použiť nejakú chémiu na prečistenie ( inak ja ako nemrznúcu zmes používam takú modrú od OMV, má aj výborné čistiace účinky )
|
17.3.06, 20:10 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
michalkatka píše: tak to vážne neviem, nemáš ten termostat opačne? alebo zanesený sytém, skús použiť nejakú chémiu na prečistenie ( inak ja ako nemrznúcu zmes používam takú modrú od OMV, má aj výborné čistiace účinky ) jak myslis opacne? mam ho tou pruzinou s valeckem smerem do motoru. Ja si uz s tim prave taky nevim rady. Kdyby to aspon delalo porad, ale ja 4mesice jezdim v poho a pak to zas zacne a za nejakou dobu to odezni... Pravidelne se to projevuje jen u nalozeneho auta
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
17.3.06, 21:01 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Lukas píše: michalkatka píše: tak to vážne neviem, nemáš ten termostat opačne? alebo zanesený sytém, skús použiť nejakú chémiu na prečistenie ( inak ja ako nemrznúcu zmes používam takú modrú od OMV, má aj výborné čistiace účinky ) jak myslis opacne? mam ho tou pruzinou s valeckem smerem do motoru. Ja si uz s tim prave taky nevim rady. Kdyby to aspon delalo porad, ale ja 4mesice jezdim v poho a pak to zas zacne a za nejakou dobu to odezni... Pravidelne se to projevuje jen u nalozeneho auta
či nemáš niekde nejakú trhlinku a tá sa prejaví pri zaťažení motora, motor sa pri zábere dosť skrúca sú tam obrovské tlaky, takže pri zátaži sa prejaví nejaká drobná závada, ale myslím že postupom sa to bude zhoršovať...
|
17.3.06, 21:13 |
|
|
ŠádeMan
Příspěvky: 162
|
Strácí se ti voda? jestli jo tak mas nekde neco netesnýho ale to je logický. je taky mozný tes. pod hlavou. podivej se na dolejvani oleje jestli tam mas emulsy.
|
19.3.06, 11:39 |
|
|
Lukas
Příspěvky: 1471 Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
|
ŠádeMan píše: Strácí se ti voda? jestli jo tak mas nekde neco netesnýho ale to je logický. je taky mozný tes. pod hlavou. podivej se na dolejvani oleje jestli tam mas emulsy. Pokud se to nezavari, tak se neztraci. na vicku mam takovy bily povlak, ale to je ten kondezat, to sme uz v nejakem tematu resili. Na olejove merce je ten olej v pohode.
_________________ Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW
|
19.3.06, 18:09 |
|
|
olajto111
Příspěvky: 14 Bydliště: Galanta SR
|
Caute hosi, uz som vam pisal o mojom probleme, ze mi ide voda hore na 100-105 a naspat na 70-75, termostat vymeneni, system odvzdusneni, nove viko exp. nadobky a furt - co to do riti moze byt? prosim ak mal niekto takyto problem nech mi poradi, diky mooooooooooooooooooooooooc
|
22.3.06, 17:14 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
olajto111 píše: Caute hosi, uz som vam pisal o mojom probleme, ze mi ide voda hore na 100-105 a naspat na 70-75, termostat vymeneni, system odvzdusneni, nove viko exp. nadobky a furt - co to do riti moze byt? prosim ak mal niekto takyto problem nech mi poradi, diky mooooooooooooooooooooooooc
nechcem ťa strašiť, ale hlava asi bude musieť ísť dole a vymeniť tesnenie, prípadne aj zarovnať hlavu...
|
22.3.06, 17:27 |
|
|
olajto111
Příspěvky: 14 Bydliště: Galanta SR
|
myslel som si diky za radu piatok ideme to urobit....diky este raz
|
22.3.06, 17:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
olajto111 píše: myslel som si diky za radu piatok ideme to urobit....diky este raz
ak motor beží tak do expanzky cez tú vrchnú hadičku idú bublinky z vodou? ak v expanzke ucítiš výfukové plyny je to jasné tesnenie.
ďaľšou možnou príčinou je vodná pumpa ( nedostatočná cirkulácia )...
|
22.3.06, 17:36 |
|
|
olajto111
Příspěvky: 14 Bydliště: Galanta SR
|
to si este pozrem tu expanzku, ale aj opravar hovoril ze asi to tesnenie...sobotu sa ozvem jak to dopadlo diky zatial
|
22.3.06, 17:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|