Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 12:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Ventylové tičky felicie 
Autor Zpráva
Příspěvek Ventylové tičky felicie
Ahoj lidi mám felicii 97/98 přelom je to 1,3 Mpi je problém vyměnit ventylové tyčky případně ventyly? A co všechno budu potřebovat při výměně? Nastavuje se nějak pak celý výsledek nebo je někde na netu nějakej postup či rada dík moc.


18.3.06, 10:35
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
Ne není to žádnej problém - pokud chceš měnit jenom tyčky, tak odšroubuješ víko ventilů (2 matky desítky) a pak odšroubuješ vahadla = 2 šrouby v hlavě a 4 šrouby vahadel - až to budeš dávat zpátky, musíš mít momenťák a správně to utáhnout na předepsanej moment. Pokud chceš měnit ventily, musí jít dolů celá hlava, sací a výfukový potrubí. Pak musíš při zpětné montáži použít nový těsnění jak pod hlavu (asi 150 Kč) tak i pod svody (asi 120 kč). Proč chceš vůbec ty tyčky měnit? Pozor abys je nezaměnil - jedny sou hliníkový a jedny ocelový - ale teď už zas nevim kde sou jaký :-)

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


18.3.06, 11:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Ventylové tičky felicie
MilousHK píše:
Ahoj lidi mám felicii 97/98 přelom je to 1,3 Mpi je problém vyměnit ventylové tyčky případně ventyly? A co všechno budu potřebovat při výměně? Nastavuje se nějak pak celý výsledek nebo je někde na netu nějakej postup či rada dík moc.


Taky by to chtělo zopakovat pravopis, hlavně Y,I :D

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


18.3.06, 12:39
Profil
Příspěvek 
Sorač za Y,I , bylo mě řečeno že klapání motoru je tyčkama nebo ventily ještě jsem to nějak moc nezkoumal dá se to otestovat nějak za běhu. A jak poznam že mam špatný ventily? Motor mě divně klape jenže rozvody to nejsou jsou měněný a když jsem trošku přitáhl ventily tak to ztichlo ne uplně a tak o pul. Jenže to pak pořádně nejezdí dělá to bugr.


19.3.06, 16:20
Uživatelský avatar

Příspěvky: 192
Bydliště: okolí Prahy
Příspěvek Petr
Hmmm, tak to by asi chtelo zajet nekam na diagnostuku a hlavne udelat poradne ventilovou vuli :D a az pak menit ty tycky. To ze to po sestelovani ventilu jede hur nez predtim je naky divny...Nikdy jsem neslysel ze by u motoru odesly tycky...akorat 1x jsem videl u stareho motoru Renault 1.0 OHV zniceny tycky-byly vsechny ohnute jako luk, ale za to mohl napinak rozvodaku, mel najeto pry asi 300tis.km, guma na nem byla uz strasne vydrena a a rozvodak ho vytrhl z ulozeni...pak preskocil rozvodak...a bylo vymalovano :(


20.3.06, 08:29
Profil
Příspěvek 
Když se ventily seštelujou na předepsanou hodnotu tak klapou když je přitáhnu cca o 0,05 - 0,08 tak to neklape ale samozřejmě blbě jede jsou moc utažený takhle jsem to myslel.Jinak diagnostiku mam za sebou a jednotka nic neukazuje rozvody nový a každej odkazuje na ventily nebo vodítka ventilů.


21.3.06, 00:03
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
sesteluj ventily pri 20°C na 0,15 u vsech a je to - takhle to ma bejt

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


21.3.06, 13:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 554
Bydliště: Smiřice
Příspěvek David
Tak to jsi na omylu Romane, vůle na felicii je 0,20 na všech!!!!!!!!!!!!!


21.3.06, 14:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek Re: David
David píše:
Tak to jsi na omylu Romane, vůle na felicii je 0,20 na všech!!!!!!!!!!!!!


Tak to jsi na omylu Davide :D

1,3 motor dle DP: výfukové ventily s ocelovou tyčkou 0,20 a sací, který má Al-tyčky tak 0,25
Pojistnou matici utáhnout momentem 18Nm.
Seřízení při teplotě notoru 20°C


21.3.06, 15:10
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Záleží o jaký rachot jde, on totiž ten motor může být přidřený na klice a klepou ojnice, nebo dokonce písty o makovičku...:-) Musel bych to slyšet. Každopádně to tyčkami ani ventily není, to je pitomost na entou. Tyčka nedělá hluk, pokud se správně nastavená vůle ventilů (0,20 mm, u hliníkových 0,25 mm).

_________________
J.


21.3.06, 18:40
Profil
Příspěvek 
Ahoj zajímá mě dotaz s pístama a s klikou jak prosím tě poznám že je to píst či klika nikdy jsem to neuvařil ani olej neměnil špatně. A při studeném motoru hodně studeném hlavně v zimě se to skoro neprojevuje je mě jasný že je to někde vůle která se zimou ztratí ,ale za tepla to stojí za 2 věci.


22.3.06, 22:30
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
hosi verte me - i kdyz je v knizkach napsano 0,20 a 0,25, tak lidi od fochu to u techt motoru delaji u ocelovych i hlinikovych tycek na 0,15. Tedy 0,15 u vsech 8mi tycek. Ja to delam u svyho formana 93 i nasi felicie MPi 2000a taky na 0,15 je to ok - motor je potom tizsi.

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


22.3.06, 23:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 466
Bydliště: Vrchlabí
Příspěvek 
tak napis aspon kde to zhruba klape - a kolik mas najeto

_________________
LPG a dlouha spajzka :-D:-D:-D 92, orangee 93


22.3.06, 23:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Příspěvek 
Klape to v prostoru rozvodu ,ale ty jsou nový a dokonce 2x předělávaný měl jsem podezření že jsou špatný když to neztichlo.
Jinak má najeto cca 200 000 a zatím bez větších oprav takový prkotiny čidla lambda a tak


23.3.06, 09:22
Příspěvek 
Jinak souhlasím s 0,25 a 0,20 na 0,15 se mě to dusí a nejede to.


23.3.06, 09:24
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 21 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 41 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz