Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 02:47



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
 výpočet odporu 
Autor Zpráva
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek výpočet odporu
spočítejte mi prosím o kolik srazí napětí 12 V odpor 6000 ohmu a 200 ohmů a napište i ten vzoreček dík miloš


6.8.09, 12:32
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek 
Otazka nema jednoduchu odpoved - musis napisat na akom spotrebici. Strata vo voltoch na odpore u=r*i kde r je odpor v ohmoch a i je prud v amperoch.


6.8.09, 13:20
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Nebo nam to namaluj, to by bylo nejlepci.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.8.09, 15:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
no jedná se přesně o napětí 5V v obvodu kde je seriově vřazený odpor 6000-200 ohmů a za odporem s poklesem odporu roste napětí což je ůdaj pro řídící jednotku takže nějaký proud se tam neměří miloš


6.8.09, 15:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
odpory zrazaju napatie v tzv. napatovom delici. musis poznat ten druhy odpor, nech vradeny odpor je R1 (= bud 6k alebo 200 ohm) a ten druhy odpor je R2 (namerana hodnota vnutorneho odporu), potom ubytok napatia na R1 si vypocitas ako U1 = R1 / (R1+R2) * U a plati, ze U = U1 + U2. Problem nastava, ak odpor R2 je premenlivy, to sa uz takymto jednoduchym napatovym delicom neda osefovat.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


6.8.09, 19:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Doma na Záhorí
Příspěvek 
ventYl píše:
odpory zrazaju napatie v tzv. napatovom delici. musis poznat ten druhy odpor, nech vradeny odpor je R1 (= bud 6k alebo 200 ohm) a ten druhy odpor je R2 (namerana hodnota vnutorneho odporu), potom ubytok napatia na R1 si vypocitas ako U1 = R1 / (R1+R2) * U a plati, ze U = U1 + U2. Problem nastava, ak odpor R2 je premenlivy, to sa uz takymto jednoduchym napatovym delicom neda osefovat.



Kedze sa meni odpor v zavislosti na teplote, tak je tam termistor...a ten funguje ako tzv nap. delic.

_________________
Škoda Superb III 2.0 TDI SCR sportline
Seat Leon III Xperience 2.0 TDI CR 2015
Seat Leon II 1.6 MPI 2008
Seat Altea 1.9 TDI 2007 do času
VW Touran 1.9 TDI 2006 do času
VW Polo 1.2 12V 2006 do času
Fabia 1.9 SDI 2001 do času


6.8.09, 19:24
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
onakvee píše:
ventYl píše:
odpory zrazaju napatie v tzv. napatovom delici. musis poznat ten druhy odpor, nech vradeny odpor je R1 (= bud 6k alebo 200 ohm) a ten druhy odpor je R2 (namerana hodnota vnutorneho odporu), potom ubytok napatia na R1 si vypocitas ako U1 = R1 / (R1+R2) * U a plati, ze U = U1 + U2. Problem nastava, ak odpor R2 je premenlivy, to sa uz takymto jednoduchym napatovym delicom neda osefovat.



Kedze sa meni odpor v zavislosti na teplote, tak je tam termistor...a ten funguje ako tzv nap. delic.


samotny termistor nie ;) ale v obvode, v ktorom je zapojeny, to uz ako napatovy delic funguje.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


6.8.09, 19:28
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
já tím řeším výkon SDi,

v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš


6.8.09, 19:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Doma na Záhorí
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
já tím řeším výkon SDi,

v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš



To je velmi dobra varianta, ani nevies ako si ma potesil covece.Takze ked tam dam 200 ohm odpor, tak by to malo fachat...

_________________
Škoda Superb III 2.0 TDI SCR sportline
Seat Leon III Xperience 2.0 TDI CR 2015
Seat Leon II 1.6 MPI 2008
Seat Altea 1.9 TDI 2007 do času
VW Touran 1.9 TDI 2006 do času
VW Polo 1.2 12V 2006 do času
Fabia 1.9 SDI 2001 do času


6.8.09, 20:42
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
já tím řeším výkon SDi,

v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš


a spotreba ako uchlastany tatraplan nie?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


6.8.09, 22:22
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
darklord píše:
slovacek.milos píše:
já tím řeším výkon SDi,

v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš


a spotreba ako uchlastany tatraplan nie?


pokud se zajímáš o podobné úpravy tak zvýšením výkonu při normální jízdě se snižuje měrná spotřeba
lenoši žerou víc protože pořád šlapeš po plynu to je stará vesta :wink: miloš


7.8.09, 08:04
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
onakvee píše:
slovacek.milos píše:
já tím řeším výkon SDi,

v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš



To je velmi dobra varianta, ani nevies ako si ma potesil covece.Takze ked tam dam 200 ohm odpor, tak by to malo fachat...


no úplně domakané to nemám 200 ohmů to bude asi málo u těch 320 mně to hodilo že překračuji limity pro plnění, v úterý si zajdu za jedním borcem at mi sežene nějaký potenciometr třeba od nuly do 3000 ohmů a naladím maximální možnou teplotu než ECU hodí chybu správně to fachá tak že ti přidavné zařízení přiměřeně zmenšuje odpor v čidle teploty paliva a tím zvyšuje telotu paliva v řj
takto jsem to někde četl, toto je pevné nastavení takže v zimě to asi pojede lépe v létě slaběji
časem to domakáme miloš


7.8.09, 08:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 203
Bydliště: Doma na Záhorí
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
onakvee píše:
slovacek.milos píše:
já tím řeším výkon SDi,

v celku v pohodě jsem si našel nějaký odpor 320 ohmů překlenoval odpor asi 3000 ohmů mezi piny 4 a 7 u konektoru na čerpadlo tím jsem dostal do řídící jednotky teplotu paliva 80 stupnů a fábka jede velmi slušně, není potřeba utrácet za čip miloš



To je velmi dobra varianta, ani nevies ako si ma potesil covece.Takze ked tam dam 200 ohm odpor, tak by to malo fachat...


no úplně domakané to nemám 200 ohmů to bude asi málo u těch 320 mně to hodilo že překračuji limity pro plnění, v úterý si zajdu za jedním borcem at mi sežene nějaký potenciometr třeba od nuly do 3000 ohmů a naladím maximální možnou teplotu než ECU hodí chybu správně to fachá tak že ti přidavné zařízení přiměřeně zmenšuje odpor v čidle teploty paliva a tím zvyšuje telotu paliva v řj
takto jsem to někde četl, toto je pevné nastavení takže v zimě to asi pojede lépe v létě slaběji
časem to domakáme miloš



OK, tak skus to ešte poriešiť a potom to od teba okopčim :-) zatial dikes.

_________________
Škoda Superb III 2.0 TDI SCR sportline
Seat Leon III Xperience 2.0 TDI CR 2015
Seat Leon II 1.6 MPI 2008
Seat Altea 1.9 TDI 2007 do času
VW Touran 1.9 TDI 2006 do času
VW Polo 1.2 12V 2006 do času
Fabia 1.9 SDI 2001 do času


7.8.09, 09:01
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 13 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 29 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz