Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 22:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 5q z rapidu do 742ky 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 5q z rapidu do 742ky
Mam moznost zohnat velmi lacno 5kvalt z rapidky, ale neviem ci je problem ho slahnut do 742ky normalne alebo treba neco upravovatneco ine okrem zvarania tunela kedze mam stary model. Treba tam este volaco navyse robit??

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


5.8.09, 13:47
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9916
Příspěvek 
Jelikož máš užovku, bude to pro Tebe trochu složitější. Všechno je popsaný tady: http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=386


5.8.09, 14:02
Profil

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Nepřemýšlej o pi..vinách. Sám si na autě nejsi schopný utáhnout šroubek. A za peníze, které by jsi někomu musel vrazit za práci, dneska seženeš favorita v relativně slušném stavu.


5.8.09, 15:43
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Nake tvrde jednani :shock:

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.8.09, 17:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: 5q z rapidu do 742ky
Exithus píše:
Mam moznost zohnat velmi lacno 5kvalt z rapidky, ale neviem ci je problem ho slahnut do 742ky normalne alebo treba neco upravovatneco ine okrem zvarania tunela kedze mam stary model. Treba tam este volaco navyse robit??


z rapida = na vlecku? cize by si chcel na uzovke uplne inu napravu. neviem ale ja by som to nerobil, radsej si zozen 5q zo 125ky aby si nemusel menit komplet napravu

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


5.8.09, 17:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
v nápravě už takovej problém nejni kvuli vlečce stačí mělčí kastlík baterky a jiný nalejvací hrdlo :wink: ale kvuli převodovce už musí měnit nádrž táhlo kulisu a ještě řezat do kastle

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


5.8.09, 19:17
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
myslim ze na stk uz skorej prejde 5q ako vlecka na uzovke

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


5.8.09, 21:52
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
darklord píše:
myslim ze na stk uz skorej prejde 5q ako vlecka na uzovke

Souhlas. 5Q 125 je ideal.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.8.09, 06:33
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
5q ze 125 a jeho zástavbu do užovky mám za sebou...

a je to práce pro člověka velmi zručného a opravdu velmi dobře vybaveného nářadím a dobrou CO svářečkou... rozbrušovačkou, vrtačkou atd. atd. atd.

mění se krom převodovky ještě:
1. obě trubky chlazení vedoucí od motoru ke chladiči
2. musí se trochu jinudy natáhnout hadice topení
3. musí se vyměnit táhlo řazení
4. musí se upravit otvor pro kulisu v tunelu v interiéru a vyměnit kulisa řazení, která je zdela jiná, jinak bys mohl mít problémy s vypadáváním zpátečky
5. musí se upravit NOSNÁ PŘÍČKA KAROSERIE pod nádrží vyříznutím a vevařením jejího ekvivalentu z eMka... přičemž se kastel musí podepřít, jinak si jí můžeš nenávratně zkurvit...
6. musí se vyměmit nádrž za M
7. když je to venku, tak rovnou spojka (ideálně nahradit talířovkou) a spojkové ložisko....
a spoustu hadic sponek a drobných dílů, které tam nemůžeš dát zpět...

toto obnáší zástavba 5q na kyvku... vlečka obnáší navíc:

8. výměna potrubí k nádrži.
9. výměna nosné příčky převodovky pro uchycení šikmých ramen.
10. výměna podélných ramen, ideálně vyztužených, protože vlečka na ně trochu trpí
11. kompletní repase pousder a ložisek v nápravě rapid, dobrá určitě nebudou...
12. jiné pružiny a tlumiče...
13. riziko opotřeběných kloubů poloos..
14. nevhodně dlouhý stálý převodový poměr neodpovídající 120 motoru, bude to líné jak prase... š125 má převody lepší.
15. abys to měl originálně vypadající, budeš velmi těžko shánět díly na úzkou kyvku, kteoru mělo jen garde...
16. budeš muset rozpojit brzdy, protože kyvka má jiné, takže si dej do rozpočtu taky nákup nových pístů hadiček a trubiček, které při demontáži, nebo odvzdušňování patrně urveš....
17. vysekání a navaření jiného, mělkého kastlíku na baterii pro M a výměna souvisejících kabelů

takže jednoduše shrnuto, zástavba 5q ze š125 do užovky je sama o sobě dost náročná a máš na tejden po odpolednách co dělat, pokud jsi naprůměrně zručný a vybavený... pokud nejsi rovnou se na to vykašli....

vlečka obnáší ještě spoustu problémů navíc, které ti asi těžko vyváží její malinko lepší jízdní vlastnosti a dále snížená hlučnost, za cenu líného auta....

ke všem uvedeným úkonům si připočti ty , které jsou nutné pro demontáž a montáž motoru z auta ven a zase zpět... bez toho to neuděláš....

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


6.8.09, 11:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1095
Bydliště: volyně
Příspěvek 
jinak užovka s 5q ze 125 projde stk normálně, protože to přes šusplechy není vidět... vlečku ale nezatají a aktivní technik ho může klidně vyhodit....

_________________
R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" :-)
Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.


6.8.09, 11:03
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jaktoze ma vlecka a kyvka rozdilne brzdy? Krom bubnu samozrejme... jinak je to stejny.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.8.09, 13:56
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
jiný válečky :wink: který sou záměnný a jinej štít

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


6.8.09, 20:16
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12138
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Jeste bych doplnil, ze opravdu VELMI zrucny clovek dokaze sestavit vleckovou prevodovku s prevody pro 120ku, coz je dalsi prace navic, ktera ale stoji za to, kdyz uz se jde do vlecky. Jinak ale stejne plati, ze kyvkovej 5Q je pro uzovku ideal.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


6.8.09, 20:44
Profil ICQ YIM
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Sadra17 píše:
jiný válečky :wink: který sou záměnný a jinej štít


Jinej stit? V cem? Valecky sou stejny od urcityho roku.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.8.09, 21:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 324
Bydliště: Bratislava-DNV
Příspěvek 
sam by som sa do vymeny prevodovky nepustil, keby som sa k tomu dostal aj tak by to robil jeden znamy co sa v tom ako tak vyzna ale nechcem mu pridavat pracu navyse tym ze zozenem nevhodnu prevodovku

_________________
"Není umění koupit nové auto ale vdechnout starému nový život"
Škoda 105GL ´81, motor 136


6.8.09, 21:50
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 20 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz