Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 01:42



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Výměna oleje 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Příspěvek Výměna oleje
Zdravím všechny příznivce vozů škoda 120 atd.,
rád bych se zeptal, po jaké době provádíte výměnu motorového oleje. Mám pocit, že se tato "operace" na mém autě v posledních několika letech neuskutečnila. Ročně najedu max. 3000 km a čas od času dolévám olej, takže jej vlastně průběžně doplňuju. Auto zatím jezdí. Z vašich vlastních zkušeností - takhle to stačí, ne?


7.9.08, 17:04
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
nestaci.

ak mas r.v. 87 alebo starsi (hlavne ide o motor), vymena by sa mala prevadzat po odjazdeni 7 000 km, alebo jeden krat za rok, podla toho, co pride skor. ak mas motor novsi ako 1987, vymena je raz za 10 000 km alebo jeden rok, podla toho, co nastane skor. dovod vymeny po jednom roku je, ze olejova napln degraduje vplyvom prenikajucich nespalenych casti do klukovej skrine, ktora mazivo degraduje. ak jazdis kratke mestske trasy, pripadne na LPG, vymenne intervaly treba skratit na polovicu, pretoze pri kratkej jazde sa olejova napln dostatocne neprehreje (90 na teplomeri sa neda povazovat za dostatocne prehriatie) a zachytava sa v nej vzdusna vlkhost, ktora sa nevypari.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


7.9.08, 17:07
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Příspěvek 
Dík, asi to letos provedu. A myslíš že to je důvod, proč mi to teď nějak málo táhne a v benzínu je podivnej blevajs?


7.9.08, 17:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Příspěvek 
Oprava - ne v benzínu, ale v oleji, na víčku a trubici kde se leje olej


7.9.08, 17:10
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
ten podivnej blevajs může znamenat, že ti do oleje teče voda, pak nemá smysl olej měnit, protože ho zase zničíš, ale je potřeba zabránit tomu, aby tam voda tekla, na to tady máme vyloženě experty, kteří ti řeknou co a jak, zatím zkus ten hnůj očistit a projet se malinko dál, aby se to prohřálo pořádně, když se objeví zase, je to v háji, když ne, je to normální, na tom víčku totiž kondenzuje vzdušná vlhkost, dělá to speciálně v chladném počasí a když se jezdí krátké trasy, že se to neohřeje.


7.9.08, 17:18
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
atahualpa117 píše:
Dík, asi to letos provedu. A myslíš že to je důvod, proč mi to teď nějak málo táhne a v benzínu je podivnej blevajs?


kvalita oleja vacsinou nema priamo vplyv na vykon auta (tzn. neplati stary olej = malo taha, novy olej = vela taha), ale skor nepriamo (tzn. ked v nom necham 5 rokov stary olej, motor pojde do cudu). ten biely blivajz, u toho zalezi od mnozstva. ak je na vicku len tenka vrstva, povedzme 1 - 3 mm, ktora sa po dlhej jazde strati a nevytvori znova, tak je to fakt tym, ze je stary olej. ak mas pravidelne po jazde na vicku hrubu vrstvu bielej emulzie, ktoru treba stierat, pripadne ju je vidno aj pri pohlade cez nalievacie hrdlo vovnutri a olej na mierke je mliecnej farby, tak je motor zrely na vymenu tesnenia pod hlavou.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


7.9.08, 17:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Příspěvek 
Vim, že to bude znít blbě, ale sám se do výměny těsnění pouštět nebudu (takovej technik nejsem) a než to dávat někam zpravit a investovat do toho bůhví kolik, tak budu raději jezdit dokavaď se bude točit motor a až to jednou zhebne, tak prostě bude konec. Zkrátka to auto dojezdim (a věřim že to nebude hned).Beztak mě v dubnu čeká technická a tou to asi neprojde. Každopádně dík za rady. Ten blevajs je tam už léta. Vrstva několika milimetrů se tam vytvoří až po čase. Dokonce je i v trubičce, která vede k filtru. Nějak se s tim poperu, případně se zeptám opraváře co by to stálo. DÍKY


7.9.08, 17:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6585
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
atahualpa117 píše:
Vim, že to bude znít blbě, ale sám se do výměny těsnění pouštět nebudu (takovej technik nejsem) a než to dávat někam zpravit a investovat do toho bůhví kolik, tak budu raději jezdit dokavaď se bude točit motor a až to jednou zhebne, tak prostě bude konec. Zkrátka to auto dojezdim (a věřim že to nebude hned).Beztak mě v dubnu čeká technická a tou to asi neprojde. Každopádně dík za rady. Ten blevajs je tam už léta. Vrstva několika milimetrů se tam vytvoří až po čase. Dokonce je i v trubičce, která vede k filtru. Nějak se s tim poperu, případně se zeptám opraváře co by to stálo. DÍKY


tesnenie pod hlavou, ak nie je kriva hlava sa da vymenit za priblizne 200 korun + robota, ak je kriva, tak za priblizne 200 + 400 + robota. Ak sa tam ten blivajz vytvori po dlhej dobe, je mozne, ze nic menit netreba a znizenie vykonu motora je sposobene proste rozstelovanim.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


7.9.08, 17:45
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 102
Příspěvek 
A to je taky možný, sám jsem si to totiž šteloval podle citu. Možná postačí s někým se na to kouknout a jen párkrát otočit šroubovákem


7.9.08, 17:46
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9916
Příspěvek 
Vypůjčím si tohle téma na dva takový pubertální dotazy.

Asi o 1000 km přejíždím olej (stávající konfigurace: Mogul super stabil 15W 40 filtr mann) Vadí to motru něják zásadně nebo je to u 1000km v podstatě jedno?

A druhá věc je že jsem potřeboval dolít olej, jelikož jsem ale zrovna nesehnal ten samej co mám tak jsem koupil Mogul 15W 50 a dolil jsem jím tak 250ml. Je to chyba nebo taky o nic nejde? Můžu ho používat na dolejvání?


10.8.09, 15:33
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
nevidim zasadni problem ani v jednom dotazu, ale jak budes moct, tak ten olej vymen, urcite to prejizdeni neni nejlepsi


10.8.09, 17:08
Profil ICQ
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9916
Příspěvek 
OK. Olej už mám takže co nejdřív jej vyměnim. Víc mě prostě zajímalo jestli je možný dolít tim jinym olejem, díky.


10.8.09, 17:26
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
tam je hlavni, ze maji stejnou viskozitu


10.8.09, 17:31
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Vít píše:
tam je hlavni, ze maji stejnou viskozitu
Presne tak, netreba to hrotiť...dokonca ani tá viskozita nemusí byť tak dôležitá pri doliatí 250 ml...ale vo všeobecnosti je dobre nemiešať oleje minerálne so syntetickými, resp. polosyntetickými...ale to, aký je vlastn eolej nezistíme a tak bude dobre sa spoľahnúť na tie viskozitné triedy a teda vo všeobecnosti nemiešať viskozitné tiredy, ale pre 250 ml ani to nevadí...

A 1000 km navyše nie je tragédia...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


11.8.09, 12:24
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 61 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz