Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 21.9.24, 13:51



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 IceBear - Ferda, fáčko '94 135 LXI 40kW BMM 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek IceBear - Ferda, fáčko '94 135 LXI 40kW BMM
Side story: první vlastní přibližovadlo byla "bílá paní", Fávo '89 136 LS, lítalo to jako drak, na rovince na D1 (pravděpodobně to bylo mírně z kopce) jsem udělal cca 175km/h tacho (dlouhá převodovka, bezvadný podvozek, vyvážená kola), obvyklá cestovní rychost na D1 140-150 za nějakou fóbií 1.4 MPi. Z toho motoru rochnili blahem jak můj tehdy dvorní mechanik, tak i na STK. To, zbytek auta kolem motoru stál hodně za starou bačkoru. Elektrika-tragédie (navíc si s ní hrál ještě přede mnou nějaký elektrikářský megadiletant, obvyklý spoj dvou drátů se realizoval jejich smotáním a ponecháním osudu bez izolace, s tím, kde vezme 12V na svoje interier-tuzerské fíčury si taky moc hlavu nelámal, prostě někde poblíž oholil 2cm originál drátu a na něj zmiňovaným způsobem narouboval jiný, jednou mě kvůli jeho idiotskému nabastlení mlhovek kvůli vadné žárovce shořela elektroinstalace v palubce). Rezavá kastle ještě dvakrát taková krize (ale myslím, že díky tomu byla bílá paní odlehčená a měla příznivý poměr výkon/váha :-) ).
Bílá paní sloužila celých 7 let, dokud ji moje máti neurvala přední zavěšení kol o vysoký obrubník. Budíž jí země lehká... Nějakou dobu jsem si vozil svoji ctěnou řiť ve Fiestě 1.4 Duratec(nevím generaci, ale vypadá jako Focus I, ještě bez bradavic), kterou jsme si pořídili s máti napůl. Pak si máti koupila barák za Brnem a přistěhovala se přítelkyně. Nějak jsem přestal mít potřebu vlastnit auto až do doby, kdy letos přítelkyně "zdědila" po strejdovi "nějaké auto". Jedu se na něj podívat a na dvoře stojí.. déja vu...

bílý favorit Ferda (bylo zrovna Ferdinanda), 135 LXI BMM, r.v. 1994:

Motor měl najeto nějakých 89 tis, Ale je to mrcha líná, proti bílé paní mám pocit, že za sebou táhnu ještě dalšího ferdu. Na D1 po rovině z něj nepodojím víc, než 120 a když přijde stoupání, tak bez milosti za čtyři, spotřeba za těch pár měsíců cca 8,5l/100 km 50% D1, 50% město. Ferda byl celou dobu garážovaný, povrchová koroze (prahy jsou ještě stále nerezavé, nikde žádná díra skrz) jen na předních dveřích dole (teče do nich kolem skla, ta guma tam drží jako pes ježka) a na přední kapotě. Jinak elektrika, to je nebe a dudy. Pojistkovka, uspořádání a zapojení kabelů, proti bílé paní nádhera.

Nalezené závady:

-těsnění v motoru IMO v háji, emulze na víčku cca 1cm, chladicí kapalina eklhaft (smrdí to spalinama, benzínem a docela málo lihem, barva špinavě tmavo zelená s mastnými kruhy na hladině) a chladí to mizerně. Teprve po tom, co jsem sepnul saharu natvrdo, daří se mi udržet teplotu v městském provozu na hranici bílé a červené (mimo město je tak milimetr pod hranicí).
-chladič je rezavý jak liška
-mezera mezi parohy a výfukem, povolená matka. Při pokusu o dotažení jsem zalomil šroub v parozích, takže na servis.. Zvuk to má teď docela dobrý :-), ale vadí mi smrad z větrání po nastartování a při stání v kolonách.
-nešlo pohnout zpětnými zrcátky zevnitř, musel jsem je nastavovat sprostým patláním po skle.
-nefunkční volič rychlosti větráku, má jen dvě polohy: 0-stop, 1,2,3-na plné koule
-řazení jako ve staré karose, hlavice fofrklacku zleva doprava asi 50cm, při rozjezdu je docela loterie, jestli 1 nebo 3. Bílá paní měla tak třetinový rozsah a řazení (díky pravidelnému seřizování) mnohem lepší, než leckteré modernější vozy
-tlumiče už taky mají svoji životnost těžce za sebou, Ferda je jako houpací kůň
-brzdy, mno tak upřímně, ani netuším, jestli brzdím ještě zbytky obložení, nebo už rovnou železem (ale fkufru jsem našel :-) komplet přední a zadní brzdy, takže mě čeká jen výměna), každopádně by chtěly kapánek odvzdušnit, občas se mi tak o cca 2 cm propadne brzdový pedál, ale kapalina neubývá
-levé pední rameno mi přijde oproti pravému v jednom místě jakoby nečím naseklé nebo urezlé (tvar V cca 0,5cm do hloubky) na koci u kola, nepřijde mi to 2x pevné, takže to asi půjde na obou stranách vyměnit při výměně tlumičů

Hotové opravy a úpravy:

-zprovozněné štelování zpětných zrcátek páčkami
-zvětšená mezera mezi parohama a prvním dílem výfuku ulomením šroubu :-D
-zástavba tenkého molitanu na vstupu topení, má to tu výhodu, že když to navlhne, tak na rozdíl od třeba vysavačového filtru pořád propouští v pohodě vzduch a na rosdíl od drátěnky to bere i prach (všichni co máme fáva milujeme, když nám ve stokilometrové rychlosti nalítá bordel a listí do xichtu po otevření ventilace, ty centimetrové oka jsou tam na okrasu nebo aby nikdo nestrčil pazoury do běžícího větráku)
-opravena mezera mezi parohama a prvním dílem výfuku, výměna prvního dílu
-výměna L zrcátka (lidi jsou hovada :roll: )


Plánované opravy a úpravy:
-oprava motoru, vyčištění a výměna jetých dílů spojená s decentní (legální a zde doporučenou) úpravou na 50kW BMM s max. výkonem v rozumných otáčkách (nehodlám s ním jezdit stále v 4-6tis ot/min).
-odmašlení "fšeho", odrbání laku a ostatního krytí plechů, kontrola koroze, celolak (bílá už mi leze dost krkem) + zatření kritických míst "čím-se-dá-aby-to-už-nikdy-nikdy-nerezlo", zvláště tam, kde není vidět
-výměna chladiče a asi vyměním i termostat a čidlo teploty v chladiči
-seřízení řazení, výměna toho neidentifikovatelného, co kdysi bývalo olej v převodovce
-výměna rozdělovače (nebo alespoň víčka, kontaktní plochy už mají tak 2mm drážku; po očištění Ferda přidal lehce na ponících)
-HP sporting a zkusil bych zastavět i stabilizátor(y), pokud se nějaké namanou, výměna ramen
-v rámci snů: klimatizace, ale favoriťáckou už těžko seženu a pokud mi felďácká neprojde STK, tak tam zkrátka nebude (a navíc nehodlám měnit palubku, ta černá '94 se mi leebee móc :-) a taky jsem zastáncem názoru, že felďácká je tam jako pěst na oko)
-brzdy
-interiér: stropní hodiny, funkční rychlosti větráku, LED podsvícení palubky (nesvítí všechno, co bych rád aby svítilo nebo to svítí málo, že není vidět např. na ručičku teploměru a taky chci regulovatelné podsvícení, barvu podsvícení ale chci zachovat, např. červená ála Golf mi nijak neimponuje, patří do Golfu), osvětlení kastlíku, osvětlení prostoru pod řidičem (stropní světlo tam nedosvítí, takže hledání malé věci v noci je dost porod), autozásuvku(y)+jednu do kufru, oboustrané osvětlení kufru, přemýšlím, že osvětlení prostoru motoru je naprd, lepší bude 12V mobilní světlo z autozásuvky; dále centrál, elektrické stahování oken, vyhřívaná zpětná zrcátka, nějak bych rád vyřešil nastavitelný cyklovač na stěrače, nové repro a autorádio (stávající je tuším starší, než já, ale aspoň má AUX na MP3 přehrávač, zesilovač a repro ale stojí za prd a to nejsem ani 10% audiofil); mno a věc asi nejsložitější, udělat středový panel kolem fofrklacku(který by měl obsahovat spoustu čudlíků na ty elektrické fíčury jako stahování oken, zrcátka a pod.) tak, aby to vypadalo jako originál favoriťácké (sehnat na to origo tlačítka bude taky asi síla)
-heavy tuzing v podobě nějakých fešných hliníkáčů na léto
-(teď si asi budete klepat na čelo, ale už to mám teoreticky zpracované) elekrické topení nebo spíše přihřívání na zimu pro okamžitý teplý vzduch z topení na max. 10 min s automatickým časovým vypínáním a pojistkou proti přehřátí topných spirál (bimetal+fixace na 2a3 rychlost větráku), nejlépe před větrákem (jeho plastové úpění při minus pěti mě tahá za plomby v zubech)
-jak koukám na ten seznam v plánu/hotovo, to si ještě máknu..

Má to všechno ale jeden takový problém. Jednak nejsem vyučený automechanik, takže si musím dobře rozmyslet na co mám a na co ne (využiju zkušeností z bílé paní, úplně levej nejsem). A nemám garáž ani jiné kryté venkovní stání. Pro mě je dost problematické nechat někde rozdělané auto přes týden. O víkendu na něm můžu dělat pod širým nebem na zahradě (ale tam mi to někdo přes týden ukradne), ale v týdnu na parkovišti před panelákem... Ideální by byl v Brně-Líšni (nebo poblíž) nějaký stejný nadšenec, který by využil spolupráce i na jeho mazlovi (vytáhnout motor nebo převodovku se ve dvou dělá o něco lépe) přátelskou výměnou např za uskladnění zbytku auta po dobu lakování. Sehnat k pronájmu volnou garáž je v Líšni dost problém a pořád ještě nemám vyřešené, kde to budu realizovat.
Ze začátku mě ani nenapadlo se v tom vrtat, z výše uvedeného důvodu (a za ty prachy a čas, co do toho narvu můžu mít nějaké novější přibližovadlo, do kterého budu lít jen benzín a vodu), ale nějak jste mě nakazili a ne všichni z vás máte vyhřátou garáž a přesto vám to dobře jde, když se chce. No a druhý důvod je ten, že je mi líto fáčko se zachovalou karosérií a interiérem nechat zajít přirozenou smrtí uježděním bez údržby, prostě na Favority trpím (ale aby si někdo nemyslel, že jsem kdovíjaký milovník Škody auto a.s., majitele udržované shade po favority obdivuju, protože už jsou to víceméně veterány ale pořád to jezdí, a to jsou minimálně měsíce práce a údržby a shánění dílů; feldy jsou takové vychytanější a kulatější fáčka, fóbie a výše jsou už jen předražené spotřebáky a na mém žebříčku obliby jsou někde mezi Renaultem a Logany (v ČR samozřejmě, různě v cizině je poměr cena/výkon/výbava podstatně lepší a tudíž povýšeno na "normální, trochu nudné auto s průměrnou spolehlivostí")).

Mno, pokus o vložení obrázků, snad to dám.

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


Naposledy upravil IceBear dne 15.10.09, 10:34, celkově upraveno 5



26.8.09, 14:14
Profil
Pspvek Reklama

   
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
No popis jak kráva :D , ale přečetl jsem to, občas se zasmál... No přeju hodně úspěchů a těším se na fotky. Jinak garáž taky nemám, ale aspoň ta zahrada, ten panelák je na prd no.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


26.8.09, 14:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Je pravda, že je to trochu román, ale chtěl jsem sem napsat už dříve, protože tento web čtu nějakou dobu a nějak se to nahromadilo :oops:
A díky, snad to nějak půjde.. musím se snažit, jsem v začátcích, Ferda je ještě syrový po "strejdovi" :D

Jinak jsem kolem desátého srpna v Kynšperku nad Ohří viděl ve vodáckém kempu krásné fáčko barvy, jakou má Nepér, SPZ začínala tuším na AHS. Ale nikoho, kromě Nepéra s podobným fáčkem tu nevidím (měl ještě vzadu link na skodafavorit.cz, ale tam je 5000 userů a polovina bez fotek). Mno, kdyby tohle jeho majitel četl (myslím, že jsem jej i několikrát v kempu viděl, spravoval tam zároveň nějakou feldu, co z ní cosi teklo), tak dobrá práce :wink: (ono tady na webu je opravdu sqělých strojů hromada, ale tento jsem viděl na živo a je to vážně moc pěkná podívaná).

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


26.8.09, 14:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1841
Bydliště: KOPŘIVNICE
Příspěvek 
Tak tomuhle říkám nadšení..Přeju hodně zdaru a dotoho...:-)

_________________
"AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..


26.8.09, 16:35
Profil
VYKOŘISŤOVATEL
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4161
Bydliště: Štatl
Příspěvek 
tož hezká slohovka máš za 1 a těším se že se jednou podaří udělat v brně minipidi sraz na který dojedeš :wink:
pokud se dostaví Vít a jeho lux FA tak budeš moct slintat 8)

_________________
130 RAPID 85' Veverka
Pojištění od Allianz, AXA ČPP, ČSOB TRIGLAV, UNIQA; oleje CASTROL, GULF, SHELL, TOTAL, provozní kapaliny, Vify a jiné

http://www.japl.cz - služby od JIMa


26.8.09, 16:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Heh, tak to by byla první 1 ze slohovky v životě..
Srazík v Brně by byl super, tak za dva roky bude Ferda snad ke koukání taky :D

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


26.8.09, 17:06
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9916
Příspěvek 
Pěkný :) když se budeš držet toho co píšeš, máme se na co těšit.


26.8.09, 21:39
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Budu se snažit, no. Trochu mám strach, co najdu pod tlumexem, kobercemi a barvou. Když jsem si domlouval jámu, nenapadlo mě, že podvozek bude v o tolik horším stavu, než kastle (bude muset jít komplet novej). Karosařinu jsem nikdy nedělal. Blatníky, dveře a všechno co se dá odmontovat můžu buď koupit, nebo někoho poprosit o vyvaření (když mi to nepůjde, navíc v ničem z toho není ani náznak díry skrz), ale pokud objevím problém jinde (naštěstí takové kritické prahy z boku i na jámě zespodu vypadaly i na poklep úžasně bytelně, a snilý plechy pod tlumexem už z prního fáčka poznám :D ).
A taky jsem se včera trochu zamyslel nad tím, co tam všechno budu chtít a došlo mi, že ani nemám představu, jakej alternátor tam budu muset dát. Po tom, co bych v zimě zapnul to svoje slavné el. topení, vyhřívání zrcátek a zadního skla, tak by mi ten stávající 55A altík změnil skupenství i v mínus padesáti :?
No ale napřed motor, pak podvozek a pak si můžu hrát s blbostma :wink:

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


27.8.09, 08:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Mno, pořád je to s garáží na kočku, takže nic světobornýho jsem na tom osobně neudělal.
Vrátilo se mi to teď ze servisu, kde mi měnili přední díl výfuku a odvrtávali zalomený šroub z parohů. A ještě výměna levého zrcátka, vsjo za 3500,-
Samozřejmě sám bych si to udělal levněji, no není kde :cry:
Ale to ticho, co vládne při 4000tis :D

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


8.10.09, 10:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11873
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Jak u expanzky poznáš hladinu chl. kapaliny? :lol: Jinak je to celkem dobrý kus. Pod kapotou to bohužel vypadá dost strašně.

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


8.10.09, 12:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek 
No hlavně mě s.re, že nemůžu rozebrat motor. Potřeboval bych zjistit, s čím mám tu čest. A jestli to přes zimu nezagarážuju, tak toho většina do jara shnije skrz :(
Jinak hladinu v expanzce měřím platinovým drátem po dobu cca 2s. Zkoušel jsem to ocelovým, ale ten mi ta kapalina sežrala dřív, než jsem něco naměřil :lol: Jinak jsem zjistil, že expanzku mám prasklou (kupodivu ale tama neteče) :(

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


8.10.09, 12:14
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Mno, tak už mě to nicnedělání bez garáže lezlo na nervy, tak jsem se vydal k máti na zahradu se v tom trochu povrtat (pod širým nebem). Že jsem se na to nevys..
Napnul jsem o trochu více klíňák, bo to pískalo jak debil pět minut po startu.. Už je to v poho. Paráda, jsem dobrej (zvládl jsem povolit a utáhnout dva šroubky :D ).

Topení mi poslední dobou blbne tak, že se někdy větrák zapne, někdy ne.. Navíc funguje jenom na polohu 0 vypnuto, 1,2,3 naplno. Tak jakože to kuchnu. Nikdy jsem to nedělal, ale všechno je jednou poprvé. První problém-držák motoru větráku. Desítkou klíčem páčím tu zatracenou matku a nic. Tak jsem zabral a vylomil jsem to umělohmotné uchycení :? Fór je v tom, že ta matka je naletovaná na tom držáku a kroutí se šroubem :roll: Mno nic, motor a kontakty jsem parádně vypucoval. A jde se na odpory. Vymontoval jsem destičku a zjistil jsem, že odpory za to nemůžou, mají jinou funkci (pokud by s nima bylo něco blbě, tak 0,1,2 bude vypnuto a 3 naplno). Neva, vypucoval jsem je taky, složil jsem to, vyřešil držák motoru, zapojil a naskočilo to jak víno. Paráda, jsem fakt dobrej, kam se na mě hrabe Miloš :lol:
Takže problém bude asi ve spínači. Rozborka ho nemine, času dost.. Rozebral jsem půl palubky a zjistil, že ten blbý spínač má dráty napevno (nějak jsem nezjistil, jestli se to někde dá po cestě rozpojit nebo to vede až na místo). Takže rozborka rovnou v palubovce. Pink, pink, pink a pružinky se součástkama v p...li. Navíc koukám, že mi vedení vzduchu "na nohy" visí volně dolů (jo tak proto mě to fouká kolem rádia :D ). Kromě jednoho plíšku a jedné plastové kuličky jsem našel všechny části. Bohužel ten plíšek je docela klíčovej a navíc už byla tma jak v pytli, tak jsem to narychlo poskládal a samozřejmě větrák offline. Tak mám v plánu to ve středu znovu kuchnout a spravit. Nebo jestli ten přepínač bude stát novej do dvou stovek, tak ho koupím. Jinak nevím, kde by byl jinde problém (ta nefunkční regulace otáček)..

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


24.10.09, 20:21
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ak ti ide iba najvyžšia rýchlosť chyba bude v odporovom bloku, je pod motorom ventilátora...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


24.10.09, 20:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 377
Bydliště: Brno
Příspěvek 
Právě, že ne. Tím to bohužel není..
IceBear píše:
Navíc funguje jenom na polohu 0 vypnuto, 1,2,3 naplno.

_________________
Fávo Ferdinand 135 BMM 40kW, r.v. 1994, stále "homeless"
Auto Emocion Obrázek

Facebook mi nevadí, bo mě zatím nikdo neprudí s tím, že na něm nejsem


24.10.09, 20:46
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11873
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
No právě, takhle se to chová. Aspoň jsem si to vždycky myslel, s takovou poruchou jsem ještě neměl čest...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


24.10.09, 20:56
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 50 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz