Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 17:33



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 predelavka zapalovani BMM na MPI 
Autor Zpráva

Příspěvky: 327
Příspěvek predelavka zapalovani BMM na MPI
Omlouvam se, jestli se to tu resilo [jsem novy a nenasel jsem to], ale mel bych trosku odbornejsi dotaz.
Resime moznost predelavky zapalovani FEL 1,3BMM na MPI. Chci pouzit puvodni signal pro zapalovaci trafo [pro BMM] a po jeho uprave timto signalem stridave ovladat vzdy dve a dve trafa v original zapalovaci liste pro MPI. Snimani potrebnych signalu, ktere budou smerovat zapalovaci impulz do prislusne dvojice traf v liste MPI mam vymysleno [optozavory na disku nasazenem na hridelku rozdelovace]. Strucne - zahodim palec v rozdelovaci, zahodim vicko rozdelovace, zahodim trafo BMM a zahodim VN kabely ke svickam.
Abych mohl pristoupit k navrhu elektroniky pro upravu spousteciho signalu, prosim odborniky zde na foru, kteri by mi mohli pomoci s odpovedi na tyto dotazy [uz totiz nevlastnim auto BMM a nemam moztost to sam odmerit a z zadne dokumentace jsem to nezjistil]:
1. Jak vypada ten puvodni signal pro trafo BMM - jaka je uroven [zda TTL ci 12V], jaka sirka a jaka polarita
2. Totez pro dvojici puvodnich spoustecich signalu pro trafa v liste MPI [a jestli nahodou polarita signalu pro valec 1,4 neni inverzni k signalu pro valec 2,3]
Nepiste prosim odpovedi typu "je to slozite, nema to smysl, nebude to fungovat" - uvitam naopak jakekoliv odpovedi a napady tykajici se mechanicke stranky i elektroniky.
Dekuji za odpovedi.


4.9.09, 13:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
nebude lepší to udělat originál?...

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


4.9.09, 13:35
Profil ICQ

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Ondras83 píše:
nebude lepší to udělat originál?...

Jak myslis udelat original?
To bych musel pouzit jinou RJ urcenou pro MPI, predelat k ni celou privodni kabelaz atd atd.


4.9.09, 13:41
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
breta1 píše:
Ondras83 píše:
nebude lepší to udělat originál?...

Jak myslis udelat original?
To bych musel pouzit jinou RJ urcenou pro MPI, predelat k ni celou privodni kabelaz atd atd.

přesně tak

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


4.9.09, 13:44
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
No BMM nevim, ale MPI lista pouziva na napajeni 12V a pro ovladani TTL. Proste ma 4 draty. +12V, kostra, signal pro I. a IV. valec, signal pro II. a III. valec :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


4.9.09, 14:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Diky za informaci, ze signaly jsou TTL
Treba prosim jeste nekdo vi, jaka je delka a polarita tech TTL impulzu....


4.9.09, 14:35
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Zapalovací lišta ve Felicii obsahuje nějaký hybridní IO, v kterém je zabudován kompletní výkonový stupeň. Na vstup stačí přivést jen řídící impulzy TTL nebo podobné 5V logiky o šířce 2,76 ms, sestupná hrana určuje zážeh. Podmínkou použití lišty je použití odrušených svíček, jinak proudové rázy způsobují rušení elektroniky, které se obtížně odstraňuje. U klasického zapalování s rozdělovačem jako odrušovací prvky slouží vn kabely, které u lišty nejsou. Pravděpodobně se musí při poklesu napájecího napětí prodloužit doba plnění (2,76 ms nebude k plnému nabuzení stačit).

Svorky lišty: funkce:

č. 1 vstup TTL pro 1. + 4. válec
č. 2 napájení +14 V ±0,1 V
č. 3 vstup TTL pro 2. + 3. válec
č. 4 napájení 0 V (kostra)

Z clanku od Jirky Cecha http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=391

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


4.9.09, 14:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Moc ti dekuji za odkaz, dozvedel jsem se zde vse potrebne a jdeme na to.


4.9.09, 14:52
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Jsem zvedav co vykoumas, ja uvazoval nad zastavbou k rozdelovaci, ale nejak z toho seslo :-)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


4.9.09, 15:15
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
tak tohle me taky zajima..me by to na trabantu vyresilo spoustu problemu ..ale dle ceho urcis aby zapalily presne ty dva valce ktere potrebujes....me by stacilo ten signal pouze rozdelit pro dve a dve zapalovaci trafa co jsou na bmm..mam jen dva valce....kdyby si vedel jak na to tak napis...odpadla by mi konstrukce rozdelovace..a nebyl by tak blbe jak je ted..idky jirka

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


4.9.09, 21:48
Profil ICQ

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Asi si nerozumime - na FELICIA BMM je prece jen jedno zapalovaci trafo a pak rozdelovac, na MPI je zapalovaci lista se dvema zabudovanymi trafy a vyvody pro 4 svicky [ale tu listu nemuzes na trabanta pouzit].
Protoze trabant nema rozdelovac, takze pokud bys chtel pouzit zapalovani z BMM, musel bys mit dve zapalovaci trafa z BMM, ktere by ti vlastne nahrazovaly povodni zapalovaci civky.


4.9.09, 22:27
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
BMM na trabantu mu uz jede tak proc ne MPI lista :)
http://www.youtube.com/watch?v=uf4GM4YqnaE

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


4.9.09, 22:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
breta1 píše:
Asi si nerozumime - na FELICIA BMM je prece jen jedno zapalovaci trafo a pak rozdelovac, na MPI je zapalovaci lista se dvema zabudovanymi trafy a vyvody pro 4 svicky [ale tu listu nemuzes na trabanta pouzit].
Protoze trabant nema rozdelovac, takze pokud bys chtel pouzit zapalovani z BMM, musel bys mit dve zapalovaci trafa z BMM, ktere by ti vlastne nahrazovaly povodni zapalovaci civky.


ja mam na trabim cele BMM i rozdelovac... a prave proto jej chci dat pryc protoze je primo na klice...u dvoutaktu ma stejne otacky kliky a dole se na nej bude dostavat voda..kdyz tam dam misto jendoho trafa dve stejne a budu rozdelovyt signal..aby kazdou pulotacku zapalovalo jedno a pak druhe tak to bude ok....chci se proste jen vyhnout mechanickemu rozdelovaci VN impulsu...z listy bych si teoreticky mohl vytahnout jen dva kabely ke svickam misto ctyr

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


4.9.09, 22:34
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
Jak to dopadlo...pokud tam tu listu dostanes tak napis jak..ja bych tam teoreticky tu listu taky mohl dat ale vytahl bych si jen kabely ke dvoum svickam :roll:

_________________
Jaguar XJS 1986 zlata
Skoda Fabia Combi zlata
Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry


6.9.09, 11:04
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz