Trochu mě zlobí Felinka 1.6 MPi
Autor |
Zpráva |
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
slovacek.milos píše: ...michal mrkls na ty zdvihátka a hydroštefty to by mě zajímalo jak to je miloš
neviem čo máš na mysli hydroštely (diel hydraulického vymedzenia vôle ventilov) som spomenul v niektorom príspevku že po štarte mu to klepalo, ale po 20sek to stíchlo, myslím že to bola Felda MPi.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.1.08, 13:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
michalkatka píše: slovacek.milos píše: ...michal mrkls na ty zdvihátka a hydroštefty to by mě zajímalo jak to je miloš neviem čo máš na mysli hydroštely (diel hydraulického vymedzenia vôle ventilov) som spomenul v niektorom príspevku že po štarte mu to klepalo, ale po 20sek to stíchlo, myslím že to bola Felda MPi.
no právě jestli je nějaký rozdíl mezi hydrošteftem a hydrylilickým zdvihátkem, já jsem se setkal se strojaři ci dělají hlavy a ty to tak označují žýe zdvihátko je třeba na 1.6 feldě, že vačka tlačí na zdvihátko a ta na ventil a hydrošteft je zas něco podobného ale pracuje to tak že na levé straně máš hydrošteft a na pravé straně ventil, spojení to máš vahadlem a uprostřed na to tlačí vačka, ventil se otvírá a hydrošteft dotláčí vahadlo k vačce aby nebyla vůle já právě znám jen to hydraulické zdvihátko ten hydrošteft jsem viděl ale nikde jsem o něm nečetl miloš
|
16.1.08, 14:46 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
slovacek.milos píše: no právě jestli je nějaký rozdíl mezi hydrošteftem a hydrylilickým zdvihátkem, já jsem se setkal se strojaři ci dělají hlavy a ty to tak označují žýe zdvihátko je třeba na 1.6 feldě, že vačka tlačí na zdvihátko a ta na ventil a hydrošteft je zas něco podobného ale pracuje to tak že na levé straně máš hydrošteft a na pravé straně ventil, spojení to máš vahadlem a uprostřed na to tlačí vačka, ventil se otvírá a hydrošteft dotláčí vahadlo k vačce aby nebyla vůle já právě znám jen to hydraulické zdvihátko ten hydrošteft jsem viděl ale nikde jsem o něm nečetl miloš
to je iba zámena pojmov, inak je to to isté....
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.1.08, 17:44 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
michalkatka píše: slovacek.milos píše: no právě jestli je nějaký rozdíl mezi hydrošteftem a hydrylilickým zdvihátkem, já jsem se setkal se strojaři ci dělají hlavy a ty to tak označují žýe zdvihátko je třeba na 1.6 feldě, že vačka tlačí na zdvihátko a ta na ventil a hydrošteft je zas něco podobného ale pracuje to tak že na levé straně máš hydrošteft a na pravé straně ventil, spojení to máš vahadlem a uprostřed na to tlačí vačka, ventil se otvírá a hydrošteft dotláčí vahadlo k vačce aby nebyla vůle já právě znám jen to hydraulické zdvihátko ten hydrošteft jsem viděl ale nikde jsem o něm nečetl miloš to je iba zámena pojmov, inak je to to isté....
a michale a četl jsi to někde já jsem to snad nikde neviděl až jsem se stím setkal u oplů to je vakt pakárna do těch hydrošteftů mlátíš dvě hodiny než to jede jak má miloš
|
16.1.08, 20:19 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
slovacek.milos píše: a michale a četl jsi to někde já jsem to snad nikde neviděl až jsem se stím setkal u oplů to je vakt pakárna do těch hydrošteftů mlátíš dvě hodiny než to jede jak má miloš
s dokumentácie viem že sú citlivé na kvalitu oleja a v prevádzke musia byť stále zaplavené olejom (tie dierky v strede), nesmú nasať vzduch, oni sa síce odvzdušnia, ale trvá to dlho... keď je nový treba ho naplniť olejom a nasadiť, ostaté sa nastaví samé...
aj preto na feldu MPi musíš dať ten olejový filter so spätnou klapkou...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
16.1.08, 21:12 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Takže ještě k mému problému.... vysledoval sem kdy to chcípá a tak...jednoduše se to chová jaqko když dojde benzin když pět minut počkám tak se tam něco stane asi a jedu dál anebo něco natankuju a jedu dál anebo třeba na dálnici na pětku mě to vynechá nachvilu. Vysledoval sem že záleží na tom kolik je v nádrži benzinu.. problémy začnou když je v nádrži posledních +- 7-8 litrů i s rezervou...tak fakt nevim. Mě říkal otec něco na způsob, že tam je nějaká hadička, která se pohybuje či co a že v ní může být díra a až je málo benálu, tak to občas nasaje vzduch, ale nevím jestli tam něco takýho může todle dělat. Díky za pomoc
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
24.2.08, 20:43 |
|
|
Xxenon
Příspěvky: 53 Bydliště: cz
|
Jura píše: Takže ještě k mému problému.... vysledoval sem kdy to chcípá a tak...jednoduše se to chová jaqko když dojde benzin když pět minut počkám tak se tam něco stane asi a jedu dál anebo něco natankuju a jedu dál anebo třeba na dálnici na pětku mě to vynechá nachvilu. Vysledoval sem že záleží na tom kolik je v nádrži benzinu.. problémy začnou když je v nádrži posledních +- 7-8 litrů i s rezervou...tak fakt nevim. Mě říkal otec něco na způsob, že tam je nějaká hadička, která se pohybuje či co a že v ní může být díra a až je málo benálu, tak to občas nasaje vzduch, ale nevím jestli tam něco takýho může todle dělat. Díky za pomoc
Nad čím stále dumáš? Projev závady i doba trvání přesně odpovídá nečistotám pod čerpadlem jak Ti tady už několikrát správně řekli. Nečistoty se samy ale z nádrže nedostanou budeš jí muset vyčistit. Na nějakou pohybující se nebo porézní hadičku nespoléhej, nic takového tam není. Čerpadlo pracuje permanentně po spuštění motoru a vytváří tlak pro vstřikovací systém kolem 6 atmosfér. ( ten je potom dále redukován na 3 a zbytek se vrací, ale to není nyní podstatné). Pro ten koloběh paliva potřebuje spoustu benzínu, který všechen probíhá přes několik sítek. Na první kulaté sítko ve spodu čerpadla, se tímto tahem přisává jedna nečistota za druhou až jej uzavřou, motoru dojde palivo a zastaví se. Tím se ale zastaví také čerpadlo, nečistoty začnou odpadávat zpět na dno nádrže. Chvilku to trvá, ale když jich pár odpadne tak začne čerpadlo opět po startu motoru nasávat. Takhle to jde pořád do kola. Skutečnost, že při plné nádrži to nedělá, nebo podstatně méně, je pouze o tom, že nečistoty plavou ve větším množství paliva, nejsou tolik koncentrované a odstředivou silou se pohybují po celé nádrži. Takže než stačí opět ucpat sítko, většinou zastavíš a oni zase padají zpět ke dnu nádrže. Nejčastější příčinou výskytu nečistot v nádrži je dolévání benzínu z kanystru.
_________________ Xxenon
|
24.2.08, 22:26 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Xxenon píše: Nad čím stále dumáš? Projev závady i doba trvání přesně odpovídá nečistotám pod čerpadlem jak Ti tady už několikrát správně řekli. Nečistoty se samy ale z nádrže nedostanou budeš jí muset vyčistit. Na nějakou pohybující se nebo porézní hadičku nespoléhej, nic takového tam není. Čerpadlo pracuje permanentně po spuštění motoru a vytváří tlak pro vstřikovací systém kolem 6 atmosfér. ( ten je potom dále redukován na 3 a zbytek se vrací, ale to není nyní podstatné). Pro ten koloběh paliva potřebuje spoustu benzínu, který všechen probíhá přes několik sítek. Na první kulaté sítko ve spodu čerpadla, se tímto tahem přisává jedna nečistota za druhou až jej uzavřou, motoru dojde palivo a zastaví se. Tím se ale zastaví také čerpadlo, nečistoty začnou odpadávat zpět na dno nádrže. Chvilku to trvá, ale když jich pár odpadne tak začne čerpadlo opět po startu motoru nasávat. Takhle to jde pořád do kola. Skutečnost, že při plné nádrži to nedělá, nebo podstatně méně, je pouze o tom, že nečistoty plavou ve větším množství paliva, nejsou tolik koncentrované a odstředivou silou se pohybují po celé nádrži. Takže než stačí opět ucpat sítko, většinou zastavíš a oni zase padají zpět ke dnu nádrže. Nejčastější příčinou výskytu nečistot v nádrži je dolévání benzínu z kanystru.
jj
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.2.08, 06:19 |
|
|
superflo
Příspěvky: 555 Bydliště: Košice, Bratislava
|
Xxenon píše: Jura píše: Takže ještě k mému problému.... vysledoval sem kdy to chcípá a tak...jednoduše se to chová jaqko když dojde benzin když pět minut počkám tak se tam něco stane asi a jedu dál anebo něco natankuju a jedu dál anebo třeba na dálnici na pětku mě to vynechá nachvilu. Vysledoval sem že záleží na tom kolik je v nádrži benzinu.. problémy začnou když je v nádrži posledních +- 7-8 litrů i s rezervou...tak fakt nevim. Mě říkal otec něco na způsob, že tam je nějaká hadička, která se pohybuje či co a že v ní může být díra a až je málo benálu, tak to občas nasaje vzduch, ale nevím jestli tam něco takýho může todle dělat. Díky za pomoc Nad čím stále dumáš? Projev závady i doba trvání přesně odpovídá nečistotám pod čerpadlem jak Ti tady už několikrát správně řekli. Nečistoty se samy ale z nádrže nedostanou budeš jí muset vyčistit. Na nějakou pohybující se nebo porézní hadičku nespoléhej, nic takového tam není. Čerpadlo pracuje permanentně po spuštění motoru a vytváří tlak pro vstřikovací systém kolem 6 atmosfér. ( ten je potom dále redukován na 3 a zbytek se vrací, ale to není nyní podstatné). Pro ten koloběh paliva potřebuje spoustu benzínu, který všechen probíhá přes několik sítek. Na první kulaté sítko ve spodu čerpadla, se tímto tahem přisává jedna nečistota za druhou až jej uzavřou, motoru dojde palivo a zastaví se. Tím se ale zastaví také čerpadlo, nečistoty začnou odpadávat zpět na dno nádrže. Chvilku to trvá, ale když jich pár odpadne tak začne čerpadlo opět po startu motoru nasávat. Takhle to jde pořád do kola. Skutečnost, že při plné nádrži to nedělá, nebo podstatně méně, je pouze o tom, že nečistoty plavou ve větším množství paliva, nejsou tolik koncentrované a odstředivou silou se pohybují po celé nádrži. Takže než stačí opět ucpat sítko, většinou zastavíš a oni zase padají zpět ke dnu nádrže. Nejčastější příčinou výskytu nečistot v nádrži je dolévání benzínu z kanystru.
vybrat von cerpadlo pozriet na sitko... vymena palivoveho filtra... a takisto vyplachnutie nadrze... a potom skumat dalej ale podla mna nic ine to nemoze byt... ja som menil iba palivovy filter a je to rozdiel...
suhlas
_________________ Škoda Fabia Ambiente, 1,4TDi - 51kW, r.v. 2006, 235 000km - fičíííí Škoda Felícia LXi, 1,6MPi - 55kW, r.v. 1996, 184 000km - predaná
|
25.2.08, 08:12 |
|
|
superflo
Příspěvky: 555 Bydliště: Košice, Bratislava
|
Xxenon píše: Jura píše: Takže ještě k mému problému.... vysledoval sem kdy to chcípá a tak...jednoduše se to chová jaqko když dojde benzin když pět minut počkám tak se tam něco stane asi a jedu dál anebo něco natankuju a jedu dál anebo třeba na dálnici na pětku mě to vynechá nachvilu. Vysledoval sem že záleží na tom kolik je v nádrži benzinu.. problémy začnou když je v nádrži posledních +- 7-8 litrů i s rezervou...tak fakt nevim. Mě říkal otec něco na způsob, že tam je nějaká hadička, která se pohybuje či co a že v ní může být díra a až je málo benálu, tak to občas nasaje vzduch, ale nevím jestli tam něco takýho může todle dělat. Díky za pomoc Nad čím stále dumáš? Projev závady i doba trvání přesně odpovídá nečistotám pod čerpadlem jak Ti tady už několikrát správně řekli. Nečistoty se samy ale z nádrže nedostanou budeš jí muset vyčistit. Na nějakou pohybující se nebo porézní hadičku nespoléhej, nic takového tam není. Čerpadlo pracuje permanentně po spuštění motoru a vytváří tlak pro vstřikovací systém kolem 6 atmosfér. ( ten je potom dále redukován na 3 a zbytek se vrací, ale to není nyní podstatné). Pro ten koloběh paliva potřebuje spoustu benzínu, který všechen probíhá přes několik sítek. Na první kulaté sítko ve spodu čerpadla, se tímto tahem přisává jedna nečistota za druhou až jej uzavřou, motoru dojde palivo a zastaví se. Tím se ale zastaví také čerpadlo, nečistoty začnou odpadávat zpět na dno nádrže. Chvilku to trvá, ale když jich pár odpadne tak začne čerpadlo opět po startu motoru nasávat. Takhle to jde pořád do kola. Skutečnost, že při plné nádrži to nedělá, nebo podstatně méně, je pouze o tom, že nečistoty plavou ve větším množství paliva, nejsou tolik koncentrované a odstředivou silou se pohybují po celé nádrži. Takže než stačí opět ucpat sítko, většinou zastavíš a oni zase padají zpět ke dnu nádrže. Nejčastější příčinou výskytu nečistot v nádrži je dolévání benzínu z kanystru.
to Xxenon:
suhlas
_________________ Škoda Fabia Ambiente, 1,4TDi - 51kW, r.v. 2006, 235 000km - fičíííí Škoda Felícia LXi, 1,6MPi - 55kW, r.v. 1996, 184 000km - predaná
|
25.2.08, 08:14 |
|
|
superflo
Příspěvky: 555 Bydliště: Košice, Bratislava
|
Xxenon píše: Jura píše: Takže ještě k mému problému.... vysledoval sem kdy to chcípá a tak...jednoduše se to chová jaqko když dojde benzin když pět minut počkám tak se tam něco stane asi a jedu dál anebo něco natankuju a jedu dál anebo třeba na dálnici na pětku mě to vynechá nachvilu. Vysledoval sem že záleží na tom kolik je v nádrži benzinu.. problémy začnou když je v nádrži posledních +- 7-8 litrů i s rezervou...tak fakt nevim. Mě říkal otec něco na způsob, že tam je nějaká hadička, která se pohybuje či co a že v ní může být díra a až je málo benálu, tak to občas nasaje vzduch, ale nevím jestli tam něco takýho může todle dělat. Díky za pomoc Nad čím stále dumáš? Projev závady i doba trvání přesně odpovídá nečistotám pod čerpadlem jak Ti tady už několikrát správně řekli. Nečistoty se samy ale z nádrže nedostanou budeš jí muset vyčistit. Na nějakou pohybující se nebo porézní hadičku nespoléhej, nic takového tam není. Čerpadlo pracuje permanentně po spuštění motoru a vytváří tlak pro vstřikovací systém kolem 6 atmosfér. ( ten je potom dále redukován na 3 a zbytek se vrací, ale to není nyní podstatné). Pro ten koloběh paliva potřebuje spoustu benzínu, který všechen probíhá přes několik sítek. Na první kulaté sítko ve spodu čerpadla, se tímto tahem přisává jedna nečistota za druhou až jej uzavřou, motoru dojde palivo a zastaví se. Tím se ale zastaví také čerpadlo, nečistoty začnou odpadávat zpět na dno nádrže. Chvilku to trvá, ale když jich pár odpadne tak začne čerpadlo opět po startu motoru nasávat. Takhle to jde pořád do kola. Skutečnost, že při plné nádrži to nedělá, nebo podstatně méně, je pouze o tom, že nečistoty plavou ve větším množství paliva, nejsou tolik koncentrované a odstředivou silou se pohybují po celé nádrži. Takže než stačí opět ucpat sítko, většinou zastavíš a oni zase padají zpět ke dnu nádrže. Nejčastější příčinou výskytu nečistot v nádrži je dolévání benzínu z kanystru.
to Xxenon:
suhlas
_________________ Škoda Fabia Ambiente, 1,4TDi - 51kW, r.v. 2006, 235 000km - fičíííí Škoda Felícia LXi, 1,6MPi - 55kW, r.v. 1996, 184 000km - predaná
|
25.2.08, 08:15 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Palivovej filtr je vyměněnej, ale žádná změna.... Blbý je že nemám čas to rozebrat a servis? Kolik si za to můžou vzít? Díly žádný potřeba asi nebudou jen rozebrat a vyčistit co? A určitě bude někdo vyndávat nádrž ne? Ach jo... to bude pálka. Jinak díky....bědá Vám ale, jestli to bude něčím jiným:)
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
25.2.08, 12:17 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jura píše: Palivovej filtr je vyměněnej, ale žádná změna.... Blbý je že nemám čas to rozebrat a servis? Kolik si za to můžou vzít? Díly žádný potřeba asi nebudou jen rozebrat a vyčistit co? A určitě bude někdo vyndávat nádrž ne? Ach jo... to bude pálka. Jinak díky....bědá Vám ale, jestli to bude něčím jiným:)
nieje to žiadna hrozná robota, pod zadnou pravou sedačkoj je veko nádrže, odklopíš sedačku, odsunieš koberec, zhodíš dole to veko a uvidíš plavák, drží to takou veľkou matkou, odpojíš konektor, hadičky, povolíš tú maticu a vyberieš to celé von, je to trocha maturita, ale dá sa to, od spodu je to sitko, skontroluj - vyčisti a pri tej príležitosti by som aj vytiahol benzín, auto by si pred tým mohol postaviť kolami niekde na obrubník aby si ho mal naklonené, zožeň si hadičku, alebo na pumpách predávajú takú priesvitnú pumpičku na prečerpávanie benzínu, iba to natiahneš a samospádom to potom ide samé, s tou vytiahni s najnižšieho bodu nádrže benzín, pri tom aj mixluj autom, alebo nejako ten benzín rozvíriť, aby prípadné nečistoty išli preč, preceď ho cez pančuchu a môžeš ho naliať naspäť, alebo ho nechaj na technické účely, zložiť a ideš ďalej, robota nie viac ako na 2 hod...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.2.08, 14:34 |
|
|
bany33
Příspěvky: 5
|
Felda 1,6 Výměna hydroštelů.
Ahoj. Mám problém.
Po nastartování mi dost hlučně a dost dlouho klepe motor.
Když se zahřeje, klepání přestane. Zatim to každej typuje na hydroštely.
Oleje je v motoru dost, zkoušel jsem i nějakej přípravek, ale nepomohlo to.
Takže je asi budu muset vyměnit.
Dá se to udělat doma více méně na koleni?
Je nutné vyměnit všechny?
Snažil jsem se změřit vůli podle příručky, ale kromě jednoho který má vůli 0,10mm, jsou všechny naprosto bez vůle.
Je nějakej splehlivej způsob jak zjistit kterej je ten vadnej?
Dík za odpověď.
|
24.9.09, 20:56 |
|
|
Jura
Příspěvky: 1430 Bydliště: Brno
|
Co když na chvilku sešlápneš plyn...furt to stejný? Co máš za olej?
_________________ Felinka Combi 1.6 GLX
|
24.9.09, 21:02 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 46 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|