Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 03:21



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 stálé problémy s chlazením 
Autor Zpráva

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek stálé problémy s chlazením
Ahoj ve spolek. Mám š120 M. Od loňského listopadu. do jara jezdila příkladně, leč po jaru přišel problém s teplotou a vařením... ukazatel teploty začal nejdříve cestovat 80-95(100) a pak zase spadl na 80 a při jízdě to dělá pravidelně.. 2x jsem už vařil.. bylo bílé víčko na nalévání oleje tzn jsem usoudil na těsnění pod hlavou. to jsem vyměnil. v jedom místě se zdálo že to trošku foukalo i válec byl čistší než ostatní. leč problém se opakoval, tentokrát už emulze na víčku není takže jsem výměnu těsnění nezpískal. dále jsem tedy usoudil na termostat. vyměnil.. problém přetrvává.. teplota cestuje rychle nahoru a zase dolu... do zahřátí motoru je to v pořádku. pak se otevře termostat a také v pořádku.. až se auto pořádně ohřeje tak opět začne teplota cestovat, zahřeje se , spadne, zahřeje se ... a dycky šplhá výš a výš.. až.. dál už víte.. začínám se obávat pokleslé vložky.. nějaké nápady?

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


7.10.09, 09:43
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Senior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 766
Bydliště: kde si ustelu, tam si lehnu...
Příspěvek 
tak kdyz si shcazoval palici mel jsi pokoumat i presahy vlozek, dale muzes mit nekde bublinu - odvzdusnil si to?

jinak termostaty je kapitola sama pro sebe take - me todle delalo kdyz prapodivne otviral termostat a byl vzduch v okruhu

_________________
Škoda 120GLS - renovace od základu, expediční vůz - cesta je cíl
Škoda 120L - spotřební vůz - končí
Xantia 1,8i 16v Break - ať se nám svět houpe

Když se zblázníte do řady 742 není cesty zpět - zbývá vyřešit jen otázku - kdy konečně dostanu rozum?


7.10.09, 09:52
Profil

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek 
odvzdušňoval jsem poctivě poměrně dlouho pokaždé. i přes hadičku ponořenou pod hladinu v zavařovačce. bubliny už nešly. když jsem dělal těsnění pod hlavou tak mě v té době ještě nenapadlo že je nějaký posun vložek možný... :sick: to jsem všechno vyčetl až na netu... ještě mě napadlo že zainvestuju a pořídím si v autodílech ten bazmek na natlakování chladícího systému není li někde únik - netěsnost kudy se to zavzdušňuje.. nechce se mi dávat šáde likvidovat, sice na oko nic moc barva a pod, ale kastle je zcela zdravá a ostatní komponenty jsou též v pohodě... a hlavně je to citovka pořízená z nostalgie.. leč zase nemám tolik peněz abych nechal "udělat" motor.

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


7.10.09, 10:49
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Jawasaki píše:
zase nemám tolik peněz abych nechal "udělat" motor.

To nikam nedávej, akorát ti to za těžké prachy zprasí. Při troše zručnosti a trpělivosti to spravíš sám. Nechals srovnat hlavu?


7.10.09, 11:02
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek 
to jsem nenechával. měl jsem kdysivá užovku 120 a ta mi jezdila skoro 3 roky bez jakéhokoliv problému, proto sem si dycky klepal na hlavu když mi lidi vyprávěli že se škodovky přehřívaj v létě ve městě a v zimě netopěj a podobně.. prostě zlatá kára.. proto sem neposbíral moc zkušeností a postupů, neměl jsem potřebu nic řešit. z dobrého srdce a vzpomínek sem si pořídil tuhle kalupinu ktrerou chtěli nechat sešrotovat z důvodu nevyužitosti a neprodejnosti a ona se mi potvora takhle odvděčí hh. nejsem uplnej technickej antitalent ale zkušenosti chybí.

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


7.10.09, 11:07
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Tak to klidně může být tím. Když chceš mít jistotu, že ti to nebude foukat do chlazení, tak je nutné zkontrolovat přesahy, nechat "líznout" hlavu, dát nové těsnění, vyčistit závity šroubů i bloku, poctivě dotáhnout dle postupu. Další možností už jsou jen prasklé vložky nebo prasklá hlava. Hlavu je možno nechat natlakovat, ale to pak s broušením může stát cca tisícovku. Vložky zkontrolovat bez demontáže asi nejde (nevím), a demontáž vložek znamená další a možné problémy...


7.10.09, 11:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek 
aneb sehnat si za litr jinej motor...

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


7.10.09, 11:26
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Nedoporučuju. Nevíš, do čeho jdeš. Pár let zpět jsem koupil jiný motor a měl jsem s ním neustále problémy. Až pak dost drsný zásah z něj udělal motor použitelný...


7.10.09, 11:33
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek 
dobrá pokusím se zjistit přesnou příčinu a popřípadě začnu šetřit na GO.
ještě dotaz. když přidám plyn při otevřené expanzce, jak to tam má vypadat? hladina se zavlní? nikoliv vibracemi, ale proudem vody. když to fouká do chladícího oběhu, jsou vyloženě vidět bubliny? nemám zkušenost ani představu jak to identifikovat..

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


7.10.09, 11:43
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Proud vody je normální, je tam odvzdušňovací trubka a tou vždy něco málo teče. Pokud podfukuje těsnění hlavy, jdou tam bublinky, míra je závislá na aktuálním otevření termostatu, takže nutno zkoušet u zahřátého motoru. Většinou se v provozu bubliny zachytí u termostatu, tam způsobí pozdní otevření a následně rychlý pokles teploty, což jsou tebou popisované příznaky. A pozor na otvírání expanzky, tlakem to může stříknout ven!


7.10.09, 11:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Senior TW team
Uživatelský avatar

Příspěvky: 766
Bydliště: kde si ustelu, tam si lehnu...
Příspěvek 
nemelo by to ani nejak ublat, ani pribivat apod...

_________________
Škoda 120GLS - renovace od základu, expediční vůz - cesta je cíl
Škoda 120L - spotřební vůz - končí
Xantia 1,8i 16v Break - ať se nám svět houpe

Když se zblázníte do řady 742 není cesty zpět - zbývá vyřešit jen otázku - kdy konečně dostanu rozum?


7.10.09, 11:55
Profil

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek 
jj vím že okruh je tlakový. mno ještě si s tím o víkendu pohraju a zkusím znovu odvzudšnit a všelijak pokoumat kde je tedy zakopaný pes. zatím budu na netu shánět škodovkářskou bibli a seznamy dílů na GO motoru.

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


7.10.09, 11:55
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 11890
Bydliště: Český Těšín
Příspěvek 
Bibli máš v užitečných odkazech...

_________________
Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Obrázek
Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_Obrázek


7.10.09, 11:57
Profil

Příspěvky: 40
Bydliště: Dolni Roven
Příspěvek 
VeTeV píše:
nemelo by to ani nejak ublat, ani pribivat apod...


to jsi mi ted nasadil brouka do hlavy.. když přidám plyn tak se zvedne hladina v expanzce dost drasticky. po ubrání zase klesne.. přičítal jsem to výšení tlaku v důsledku vyššího podávání vodní pumpy.. teď jsem vedle jak ta jedle ;-)

_________________
-Jaw-

105L 1981 - hobbycar
Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG


7.10.09, 11:57
Profil ICQ
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
VeTeV píše:
ani pribivat apod...

Zvednutí hladiny o cca centimetr je normální vliv teplotní roztažnosti kapaliny, z toho ještě není nutno panikařit.


7.10.09, 11:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 37 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz