Autor |
Zpráva |
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
stálé problémy s chlazením
Ahoj ve spolek. Mám š120 M. Od loňského listopadu. do jara jezdila příkladně, leč po jaru přišel problém s teplotou a vařením... ukazatel teploty začal nejdříve cestovat 80-95(100) a pak zase spadl na 80 a při jízdě to dělá pravidelně.. 2x jsem už vařil.. bylo bílé víčko na nalévání oleje tzn jsem usoudil na těsnění pod hlavou. to jsem vyměnil. v jedom místě se zdálo že to trošku foukalo i válec byl čistší než ostatní. leč problém se opakoval, tentokrát už emulze na víčku není takže jsem výměnu těsnění nezpískal. dále jsem tedy usoudil na termostat. vyměnil.. problém přetrvává.. teplota cestuje rychle nahoru a zase dolu... do zahřátí motoru je to v pořádku. pak se otevře termostat a také v pořádku.. až se auto pořádně ohřeje tak opět začne teplota cestovat, zahřeje se , spadne, zahřeje se ... a dycky šplhá výš a výš.. až.. dál už víte.. začínám se obávat pokleslé vložky.. nějaké nápady?
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
7.10.09, 09:43 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
VeTeV
Senior TW team
Příspěvky: 766 Bydliště: kde si ustelu, tam si lehnu...
|
tak kdyz si shcazoval palici mel jsi pokoumat i presahy vlozek, dale muzes mit nekde bublinu - odvzdusnil si to?
jinak termostaty je kapitola sama pro sebe take - me todle delalo kdyz prapodivne otviral termostat a byl vzduch v okruhu
_________________ Škoda 120GLS - renovace od základu, expediční vůz - cesta je cíl
Škoda 120L - spotřební vůz - končí
Xantia 1,8i 16v Break - ať se nám svět houpe
Když se zblázníte do řady 742 není cesty zpět - zbývá vyřešit jen otázku - kdy konečně dostanu rozum?
|
7.10.09, 09:52 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
odvzdušňoval jsem poctivě poměrně dlouho pokaždé. i přes hadičku ponořenou pod hladinu v zavařovačce. bubliny už nešly. když jsem dělal těsnění pod hlavou tak mě v té době ještě nenapadlo že je nějaký posun vložek možný... to jsem všechno vyčetl až na netu... ještě mě napadlo že zainvestuju a pořídím si v autodílech ten bazmek na natlakování chladícího systému není li někde únik - netěsnost kudy se to zavzdušňuje.. nechce se mi dávat šáde likvidovat, sice na oko nic moc barva a pod, ale kastle je zcela zdravá a ostatní komponenty jsou též v pohodě... a hlavně je to citovka pořízená z nostalgie.. leč zase nemám tolik peněz abych nechal "udělat" motor.
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
7.10.09, 10:49 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Jawasaki píše: zase nemám tolik peněz abych nechal "udělat" motor.
To nikam nedávej, akorát ti to za těžké prachy zprasí. Při troše zručnosti a trpělivosti to spravíš sám. Nechals srovnat hlavu?
|
7.10.09, 11:02 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
to jsem nenechával. měl jsem kdysivá užovku 120 a ta mi jezdila skoro 3 roky bez jakéhokoliv problému, proto sem si dycky klepal na hlavu když mi lidi vyprávěli že se škodovky přehřívaj v létě ve městě a v zimě netopěj a podobně.. prostě zlatá kára.. proto sem neposbíral moc zkušeností a postupů, neměl jsem potřebu nic řešit. z dobrého srdce a vzpomínek sem si pořídil tuhle kalupinu ktrerou chtěli nechat sešrotovat z důvodu nevyužitosti a neprodejnosti a ona se mi potvora takhle odvděčí hh. nejsem uplnej technickej antitalent ale zkušenosti chybí.
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
7.10.09, 11:07 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Tak to klidně může být tím. Když chceš mít jistotu, že ti to nebude foukat do chlazení, tak je nutné zkontrolovat přesahy, nechat "líznout" hlavu, dát nové těsnění, vyčistit závity šroubů i bloku, poctivě dotáhnout dle postupu. Další možností už jsou jen prasklé vložky nebo prasklá hlava. Hlavu je možno nechat natlakovat, ale to pak s broušením může stát cca tisícovku. Vložky zkontrolovat bez demontáže asi nejde (nevím), a demontáž vložek znamená další a možné problémy...
|
7.10.09, 11:14 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
aneb sehnat si za litr jinej motor...
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
7.10.09, 11:26 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Nedoporučuju. Nevíš, do čeho jdeš. Pár let zpět jsem koupil jiný motor a měl jsem s ním neustále problémy. Až pak dost drsný zásah z něj udělal motor použitelný...
|
7.10.09, 11:33 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
dobrá pokusím se zjistit přesnou příčinu a popřípadě začnu šetřit na GO.
ještě dotaz. když přidám plyn při otevřené expanzce, jak to tam má vypadat? hladina se zavlní? nikoliv vibracemi, ale proudem vody. když to fouká do chladícího oběhu, jsou vyloženě vidět bubliny? nemám zkušenost ani představu jak to identifikovat..
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
7.10.09, 11:43 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Proud vody je normální, je tam odvzdušňovací trubka a tou vždy něco málo teče. Pokud podfukuje těsnění hlavy, jdou tam bublinky, míra je závislá na aktuálním otevření termostatu, takže nutno zkoušet u zahřátého motoru. Většinou se v provozu bubliny zachytí u termostatu, tam způsobí pozdní otevření a následně rychlý pokles teploty, což jsou tebou popisované příznaky. A pozor na otvírání expanzky, tlakem to může stříknout ven!
|
7.10.09, 11:49 |
|
|
VeTeV
Senior TW team
Příspěvky: 766 Bydliště: kde si ustelu, tam si lehnu...
|
nemelo by to ani nejak ublat, ani pribivat apod...
_________________ Škoda 120GLS - renovace od základu, expediční vůz - cesta je cíl
Škoda 120L - spotřební vůz - končí
Xantia 1,8i 16v Break - ať se nám svět houpe
Když se zblázníte do řady 742 není cesty zpět - zbývá vyřešit jen otázku - kdy konečně dostanu rozum?
|
7.10.09, 11:55 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
jj vím že okruh je tlakový. mno ještě si s tím o víkendu pohraju a zkusím znovu odvzudšnit a všelijak pokoumat kde je tedy zakopaný pes. zatím budu na netu shánět škodovkářskou bibli a seznamy dílů na GO motoru.
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
7.10.09, 11:55 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Bibli máš v užitečných odkazech...
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
7.10.09, 11:57 |
|
|
Jawasaki
Příspěvky: 40 Bydliště: Dolni Roven
|
VeTeV píše: nemelo by to ani nejak ublat, ani pribivat apod...
to jsi mi ted nasadil brouka do hlavy.. když přidám plyn tak se zvedne hladina v expanzce dost drasticky. po ubrání zase klesne.. přičítal jsem to výšení tlaku v důsledku vyššího podávání vodní pumpy.. teď jsem vedle jak ta jedle
_________________ -Jaw-
105L 1981 - hobbycar Fabia 1.4MPi 44kW 2002 LPG
|
7.10.09, 11:57 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
VeTeV píše: ani pribivat apod...
Zvednutí hladiny o cca centimetr je normální vliv teplotní roztažnosti kapaliny, z toho ještě není nutno panikařit.
|
7.10.09, 11:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|