Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 25.11.24, 02:54



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 výměna startéru 
Autor Zpráva

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek výměna startéru
potřebuji poradit,vyměnil jsem starter starý za nový z reduktorem,od té doby mám problém nastartovat škoda 120 motor fa,LPG+BEN
vyměnil jsem i karburátor edsr za sedr.skoušel jsem nastavovat směs ale asi sem to podělal,ráno auto chyta špatně bez sitiče
jak ho zapnu tak nenaskočí vubec.auto nastartuje a pomalu jde do otaček<benzín>,po startu dam pul sitiče a normalně odjedu jako na lpg,i za mrazu. za tepla je vše vpohodě.


2.2.07, 14:03
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
vcelku nerozumiem, co s tym ma starter, ale ak starter s reduktorom toci, tak v nom nemoze byt chyba, nie?

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


2.2.07, 15:32
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 87
Bydliště: Liberecký kraj
Příspěvek Re: výměna startéru
karlos797 píše:
potřebuji poradit,vyměnil jsem starter starý za nový z reduktorem,od té doby mám problém nastartovat škoda 120 motor fa,LPG+BEN
vyměnil jsem i karburátor edsr za sedr.skoušel jsem nastavovat směs ale asi sem to podělal,ráno auto chyta špatně bez sitiče
jak ho zapnu tak nenaskočí vubec.auto nastartuje a pomalu jde do otaček<benzín>,po startu dam pul sitiče a normalně odjedu jako na lpg,i za mrazu. za tepla je vše vpohodě.
Jakou máš zapalovzí cívku?

_________________
Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.


2.2.07, 15:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek 
zapalovací cívka asi ta na škoda 120 je naní kostka,jeden drát sem odpojil ten červenej co byl na startéru.
ještě před víměnou starteru to startovalo na lpg na 1 otočení při -8c,pak vyměna karburatoru,start se prodloužil na 5otočení lpg.pak noví starter z reduktorem a na lpg nic na benzin 1 otočka -17c,pak se štelovalo směsí na karburátoru i na směšovači
a problemy ještě větší než byli.


2.2.07, 16:55
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
tos karlosi udělal asi první chybu žes odpojil ten drát ze startéru na kontakt číslo 15 u cívky, ten spoj třeba svorkou na kontakt číslo 50 co ti vede ke starteru, tím si připravil cívku o hodně, start na LPG vyžaduje vyšší VN, protože má velký přeskokový odpor na svíčce, drát tam propoj jak byl s kontaktem 50, svíčky seřit na 0.5 mm, vyčisti kontakty v rozdělovači palec a víčko, a pak napiš dovrtals i plyn miloš


2.2.07, 21:39
Profil

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek 
takže ten červenej drát co mi ted visí u startéru mám propojit s drátem cislo 50 na cívce?píšu to dobře.


2.2.07, 22:00
Profil

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek 
tak sem skusil propojit ten červenej kabel č15 na cívce starteru na ten žlutej co je na starteru ale starter neotočí po vypojení točí.Indučka je zapojená takto č15 není žadný drat jen kostka,na druhým je kabel červený co jde ke starteru na cívku č15,pak drát od rozdělovače.tak kam ho zapojit aby to mělo větší jiskru.Mám doma indučku je na ní 12volt a kostka na autě není napsano nic.


3.2.07, 13:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
karlos797 píše:
tak sem skusil propojit ten červenej kabel č15 na cívce starteru na ten žlutej co je na starteru ale starter neotočí po vypojení točí.Indučka je zapojená takto č15 není žadný drat jen kostka,na druhým je kabel červený co jde ke starteru na cívku č15,pak drát od rozdělovače.tak kam ho zapojit aby to mělo větší jiskru.Mám doma indučku je na ní 12volt a kostka na autě není napsano nic.

Na svorku 15 jde napětí, spínané klíčkem (poloha I), u cívky s odporem (kostkou) jde toto napětí na svorku toho odporu.
Červený kabel od startéru má jít přímo na svorku cívky 15 - to je napětí, spínané startérem při startování - přemostí to ten odpor.
Startér s reduktorem, pokud vím, žádné takovéto přemostění neumožňuje, tudíž tento červený kablík je nutno odpojit.
Vyřadíš-li z funkce předřadný odpor na cívce a napojíš ten kablik z něj přímo na svorku 15 cívky, tak za čas shoří cívka, neboť je stavěná asi na 8 voltů a né na 12 (proto ten odpor).
Takže jestli si myslíš, že tvé problémy se startováním jsou způsobeny poklesem napětí, pořiď si buď pořádnou baterii, nebo ETZ z Favorita.
Poslední možností je vrátit tam původní škodovácký startér a zapojit vše, jak má být... :roll:

Ještě k druhé svorce cívky (svorka 1) - to je signál pro rozdělovač a otáčkoměr :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


3.2.07, 15:08
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek 
co je to ETZ z favorita ? a co ta indučka co je naní napsano 12v tu jsem tam měl kdysi na autě


3.2.07, 15:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
karlos797 píše:
co je to ETZ z favorita ? a co ta indučka co je naní napsano 12v tu jsem tam měl kdysi na autě


ETZ - elektronické zapalování
Ta 12V indukčka (bez odporu) je přibližně to samé, jako 8V indukčka s odporem.
To byla inovace; aby to při startu házelo větší jiskru (aby to nebylo tak citlivé na pokles napětípři startu), vymysleli soudruzi (to nemyslím ve zlém) novou kotvu startéru a novou cívku.
kotva startéru při činnosti startéru sepne kontakt, který přivádí proud přímo na primár cívky (svorka 15, červený kabel). Cívka je přitom konstruována asi na 8v, takže při poklesu napětí při startu je to taková kompenzace toho poklesu.
Když startér neběží, jde na primár cívky napětí přes ten odpor, který z těch 12V dělá cca těch 8V, aby se nespálila cívka.
Je to jasné? :wink:

Takže tou starou indukčkou si asi nepomůžeš...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


3.2.07, 15:41
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek 
ještě jeden dotaz mam komplet zapalování z favorita rozdelovač,indučku,a tu krabičku mužu jí namontovat do vozu aniž bych měnil nějaký pružinky.Mam motor 136 ls favorit,prostě to jen přehodit.Dík za rady.


4.2.07, 11:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
karlos797 píše:
ještě jeden dotaz mam komplet zapalování z favorita rozdelovač,indučku,a tu krabičku mužu jí namontovat do vozu aniž bych měnil nějaký pružinky.Mam motor 136 ls favorit,prostě to jen přehodit.Dík za rady.


No, jestli máš motor z Favorita, tak k němu tento rozdělovač patří a nemáš co řešit... :wink:
Prostě to tam lupni a jeď a jestli Tvé problémy se startováním byly opravdu způsobeny poklesem napětí, tak ETZ je na to tolerantní... :wink:

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


4.2.07, 11:08
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek 
auto po dvou dnech chytlo v pohodě ale bez sitiče jak dám sitič tak to jenom blafe tak že už nevim asi to opravdu jiskrou není.Necham to seřídit na emisích a zatim budu startovat bez sitiče.


5.2.07, 10:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
karlos797 píše:
auto po dvou dnech chytlo v pohodě ale bez sitiče jak dám sitič tak to jenom blafe tak že už nevim asi to opravdu jiskrou není.Necham to seřídit na emisích a zatim budu startovat bez sitiče.


A nerozšteloval jsi něco na karbecu?

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


5.2.07, 10:41
Profil ICQ

Příspěvky: 9
Bydliště: Desná v Jizerských horach
Příspěvek 
šteloval jsem směsí a volnoběch a pak i na směšovači na lpg.Za tepla jak zatahnu sitič tak to u karbu sičí asi někde přisává nebo co.


5.2.07, 14:05
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz