Autor |
Zpráva |
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
výměna startéru
potřebuji poradit,vyměnil jsem starter starý za nový z reduktorem,od té doby mám problém nastartovat škoda 120 motor fa,LPG+BEN
vyměnil jsem i karburátor edsr za sedr.skoušel jsem nastavovat směs ale asi sem to podělal,ráno auto chyta špatně bez sitiče
jak ho zapnu tak nenaskočí vubec.auto nastartuje a pomalu jde do otaček<benzín>,po startu dam pul sitiče a normalně odjedu jako na lpg,i za mrazu. za tepla je vše vpohodě.
|
2.2.07, 14:03 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
vcelku nerozumiem, co s tym ma starter, ale ak starter s reduktorom toci, tak v nom nemoze byt chyba, nie?
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
2.2.07, 15:32 |
|
|
Athlonek
Příspěvky: 87 Bydliště: Liberecký kraj
|
Re: výměna startéru
karlos797 píše: potřebuji poradit,vyměnil jsem starter starý za nový z reduktorem,od té doby mám problém nastartovat škoda 120 motor fa,LPG+BEN vyměnil jsem i karburátor edsr za sedr.skoušel jsem nastavovat směs ale asi sem to podělal,ráno auto chyta špatně bez sitiče jak ho zapnu tak nenaskočí vubec.auto nastartuje a pomalu jde do otaček<benzín>,po startu dam pul sitiče a normalně odjedu jako na lpg,i za mrazu. za tepla je vše vpohodě. Jakou máš zapalovzí cívku?
_________________ Zatim seriová Škoda 120 L M r.v. 11. 1986 převodovka 4q Výkon 36,7 kW + vačka 260°
Zvláštní výbava (příplatková): Přístrojová deska s otáčkoměrem, sedačky Zlepra + opěrky Lux, bezpečnostní pásy přední roll + zadní sup.
|
2.2.07, 15:43 |
|
|
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
zapalovací cívka asi ta na škoda 120 je naní kostka,jeden drát sem odpojil ten červenej co byl na startéru.
ještě před víměnou starteru to startovalo na lpg na 1 otočení při -8c,pak vyměna karburatoru,start se prodloužil na 5otočení lpg.pak noví starter z reduktorem a na lpg nic na benzin 1 otočka -17c,pak se štelovalo směsí na karburátoru i na směšovači
a problemy ještě větší než byli.
|
2.2.07, 16:55 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
tos karlosi udělal asi první chybu žes odpojil ten drát ze startéru na kontakt číslo 15 u cívky, ten spoj třeba svorkou na kontakt číslo 50 co ti vede ke starteru, tím si připravil cívku o hodně, start na LPG vyžaduje vyšší VN, protože má velký přeskokový odpor na svíčce, drát tam propoj jak byl s kontaktem 50, svíčky seřit na 0.5 mm, vyčisti kontakty v rozdělovači palec a víčko, a pak napiš dovrtals i plyn miloš
|
2.2.07, 21:39 |
|
|
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
takže ten červenej drát co mi ted visí u startéru mám propojit s drátem cislo 50 na cívce?píšu to dobře.
|
2.2.07, 22:00 |
|
|
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
tak sem skusil propojit ten červenej kabel č15 na cívce starteru na ten žlutej co je na starteru ale starter neotočí po vypojení točí.Indučka je zapojená takto č15 není žadný drat jen kostka,na druhým je kabel červený co jde ke starteru na cívku č15,pak drát od rozdělovače.tak kam ho zapojit aby to mělo větší jiskru.Mám doma indučku je na ní 12volt a kostka na autě není napsano nic.
|
3.2.07, 13:15 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
karlos797 píše: tak sem skusil propojit ten červenej kabel č15 na cívce starteru na ten žlutej co je na starteru ale starter neotočí po vypojení točí.Indučka je zapojená takto č15 není žadný drat jen kostka,na druhým je kabel červený co jde ke starteru na cívku č15,pak drát od rozdělovače.tak kam ho zapojit aby to mělo větší jiskru.Mám doma indučku je na ní 12volt a kostka na autě není napsano nic.
Na svorku 15 jde napětí, spínané klíčkem (poloha I), u cívky s odporem (kostkou) jde toto napětí na svorku toho odporu.
Červený kabel od startéru má jít přímo na svorku cívky 15 - to je napětí, spínané startérem při startování - přemostí to ten odpor.
Startér s reduktorem, pokud vím, žádné takovéto přemostění neumožňuje, tudíž tento červený kablík je nutno odpojit.
Vyřadíš-li z funkce předřadný odpor na cívce a napojíš ten kablik z něj přímo na svorku 15 cívky, tak za čas shoří cívka, neboť je stavěná asi na 8 voltů a né na 12 (proto ten odpor).
Takže jestli si myslíš, že tvé problémy se startováním jsou způsobeny poklesem napětí, pořiď si buď pořádnou baterii, nebo ETZ z Favorita.
Poslední možností je vrátit tam původní škodovácký startér a zapojit vše, jak má být...
Ještě k druhé svorce cívky (svorka 1) - to je signál pro rozdělovač a otáčkoměr
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
3.2.07, 15:08 |
|
|
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
co je to ETZ z favorita ? a co ta indučka co je naní napsano 12v tu jsem tam měl kdysi na autě
|
3.2.07, 15:22 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
karlos797 píše: co je to ETZ z favorita ? a co ta indučka co je naní napsano 12v tu jsem tam měl kdysi na autě
ETZ - elektronické zapalování
Ta 12V indukčka (bez odporu) je přibližně to samé, jako 8V indukčka s odporem.
To byla inovace; aby to při startu házelo větší jiskru (aby to nebylo tak citlivé na pokles napětípři startu), vymysleli soudruzi (to nemyslím ve zlém) novou kotvu startéru a novou cívku.
kotva startéru při činnosti startéru sepne kontakt, který přivádí proud přímo na primár cívky (svorka 15, červený kabel). Cívka je přitom konstruována asi na 8v, takže při poklesu napětí při startu je to taková kompenzace toho poklesu.
Když startér neběží, jde na primár cívky napětí přes ten odpor, který z těch 12V dělá cca těch 8V, aby se nespálila cívka.
Je to jasné?
Takže tou starou indukčkou si asi nepomůžeš...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
3.2.07, 15:41 |
|
|
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
ještě jeden dotaz mam komplet zapalování z favorita rozdelovač,indučku,a tu krabičku mužu jí namontovat do vozu aniž bych měnil nějaký pružinky.Mam motor 136 ls favorit,prostě to jen přehodit.Dík za rady.
|
4.2.07, 11:00 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
karlos797 píše: ještě jeden dotaz mam komplet zapalování z favorita rozdelovač,indučku,a tu krabičku mužu jí namontovat do vozu aniž bych měnil nějaký pružinky.Mam motor 136 ls favorit,prostě to jen přehodit.Dík za rady.
No, jestli máš motor z Favorita, tak k němu tento rozdělovač patří a nemáš co řešit...
Prostě to tam lupni a jeď a jestli Tvé problémy se startováním byly opravdu způsobeny poklesem napětí, tak ETZ je na to tolerantní...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
4.2.07, 11:08 |
|
|
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
auto po dvou dnech chytlo v pohodě ale bez sitiče jak dám sitič tak to jenom blafe tak že už nevim asi to opravdu jiskrou není.Necham to seřídit na emisích a zatim budu startovat bez sitiče.
|
5.2.07, 10:29 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
karlos797 píše: auto po dvou dnech chytlo v pohodě ale bez sitiče jak dám sitič tak to jenom blafe tak že už nevim asi to opravdu jiskrou není.Necham to seřídit na emisích a zatim budu startovat bez sitiče.
A nerozšteloval jsi něco na karbecu?
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
5.2.07, 10:41 |
|
|
karlos797
Příspěvky: 9 Bydliště: Desná v Jizerských horach
|
šteloval jsem směsí a volnoběch a pak i na směšovači na lpg.Za tepla jak zatahnu sitič tak to u karbu sičí asi někde přisává nebo co.
|
5.2.07, 14:05 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 48 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|