Autor |
Zpráva |
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
breta1: Rád bych se na něco zeptal... Nastane nějaký problém pokud zkombinuji tuhle diodu s touto úpravou http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=19123 ? Omlouvám se případně za hloupou otázku...elektrice opravdu nerozumím... podle návodu zástavbu zvládnu ale než bych něco podělal tak se raději zeptám.
Jinak zástavbu diody jsem našel i v tomto tématu http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.p ... c&start=15 kde ji popisoval Nepér i s fotkama a naměřenýma hodnotama.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
26.10.09, 17:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Omlouvám se, ale ty příspěvky jsem nečetl, takže:
Ten odpor podle mého názoru je k ničemu, na zvýšení napětí nemá vliv (snad jen pro volnoběžné otáčky), jediné plus je, že zajistí funkčnost dobíjení, když se spálí kontrolka. Ale není problém to s tou diodou zkombinovat.
|
26.10.09, 17:37 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Kombinace funguje. Dokonce to řeší vedlejší účinek té diody, totiž nabuzení alternátoru až ve vyšších otáčkách. Ta dioda totiž sníží referenční napětí, které jde do regulátoru, který podle toho přidá, aby ztrátu na diodě vyrovnal. To je ok. Ale... tohle "referenční nepětí" nebo-li výstup z pomocného usměrňovače slouží zároveň k napájení buzení. Když alternátor stojí, tohle "napájení buzení" se koná přes žárovku a nyní i naši diodu... Vřazením diody je toto napětí na regulátoru nižší, teče do něj tedy i menší proud, který regulátor posílá dál do buzení rotoru (pořád se bavíme o stavu před startem, kdy alternátor stojí). Protože tam teče menší proud, je třeba pro indukci stejného napětí větší rychlost pohybu vodiče v poli , v našem případě tedy vyšší otáčky rotoru.
Ono by mě to takhle teoreticky asi nenapadlo, kdybych to nevysledoval praktickými zkouškami . Tím odporem paralelně k žárovce se tento klidový proud zvětší, tímpádem jsou k nabuzení potřeba otáčky nižší. Dokonce lze vysledovat mírně horší dobíjení v nízkých otáčkách, při použití "tuningové" diody.
Použití obou úprav se vzájemně nevylučuje.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.10.09, 18:14 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
NEPER napsal:
"Když alternátor stojí, tohle "napájení buzení" se koná přes žárovku a nyní i naši diodu"
Myslim, ze tady nemas pravdu...
|
26.10.09, 18:23 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
breta1, díky moc, asi to ještě dojdu teď dodělat, na půdě najdu starej komp, vykuchám zdroj a du nato
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
26.10.09, 18:54 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
breta1: Taky díky za odpověď.
A už jsem našel starej PC zdroj (cca rok 2001 ) a jsou tam fakt tyhle diody, ale já jich tam napočítal 7... jestli teda všechny černé válečky se stříbrným proužkem na jednom konci jsou diody (předpokládám že ano)... vypadají přesně jako na tom obrázku co sem breta1 dal. Takže teda je jedno jakou z toho zdroje vezmu? Aby tam třeba nebyly diody které nejdou použít...
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
26.10.09, 19:15 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
breta1 píše: NEPER napsal: "Když alternátor stojí, tohle "napájení buzení" se koná přes žárovku a nyní i naši diodu"
Myslim, ze tady nemas pravdu...
To je hezké. A co tedy myslíš?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.10.09, 19:46 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Capricorn píše: Takže teda je jedno jakou z toho zdroje vezmu? Aby tam třeba nebyly diody které nejdou použít... Na každé diodě je označení, např. 1N4007, podle toho snadno najdeš parametry diody. Dioda kterou potřebuješ musí být dimenzována na 5A, nejsem si zcela jist, že ve zdroji takovou najdeš, tam budou tak do 1A. Další dobrá poznámka je k výsledné mechanické konstrukci, nejlépe faston-samice-lanko-dioda-lanko-faston samec, ze začátku jsem jen připájel fastony na diodu, zafouknul do bužírky a tradá, dvakrát se mi to uklepalo, napotřetí jsem to uspořádal výše zmíněným způsobem.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.10.09, 19:51 |
|
|
Kukyn
Příspěvky: 360 Bydliště: Lipovec,okres Blansko,kraj Jihomoravský,stát ČR
|
Nepér píše: Capricorn píše: Takže teda je jedno jakou z toho zdroje vezmu? Aby tam třeba nebyly diody které nejdou použít... Na každé diodě je označení, např. 1N4007, podle toho snadno najdeš parametry diody. Dioda kterou potřebuješ musí být dimenzována na 5A, nejsem si zcela jist, že ve zdroji takovou najdeš, tam budou tak do 1A. Další dobrá poznámka je k výsledné mechanické konstrukci, nejlépe faston-samice-lanko-dioda-lanko-faston samec, ze začátku jsem jen připájel fastony na diodu, zafouknul do bužírky a tradá, dvakrát se mi to uklepalo, napotřetí jsem to uspořádal výše zmíněným způsobem.
přikláněl bych se k tobě.A jakej je konkrétní typ,přesné označení te "tuningové" diody?abych ji mohl jít jen koupit a namontovat
_________________ Škoda Favorit 136L 46kW
|
26.10.09, 20:01 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
Nepér píše: breta1 píše: NEPER napsal: "Když alternátor stojí, tohle "napájení buzení" se koná přes žárovku a nyní i naši diodu"
Myslim, ze tady nemas pravdu... To je hezké. A co tedy myslíš?
Ze pri stojicim alternatoru jde do buzeni proud POUZE pres zarovku, dioda se v tomto okamziku vedeni proudu vubec neucastni.
|
26.10.09, 20:05 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Která dioda?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.10.09, 21:03 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Nepér píše: Která dioda?
Jo, no hele, teď jsem si to namaloval a vono je to tak... ta dioda je jen ze strany pomocných diod, ten plus z kontrolky jde až za ní...
No, takže to pozdější nabuzení není způsobeno úbytkem napětí v obvodu se žárovkou, ale přímo nižším napětím, přicházejícím z pomocného usměrňovače. Je to málo, ale je to znát.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
26.10.09, 21:13 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Kluci můžete mi prosím vás poradit? Sledoval jsem tuhle diskuzi a přitom jsem zjistil že na mém alternátoru jsou prohozené svorky D+. Tam kde by měl být zapojený regulátor mám zapojený káblík od kontrolky nabíjení a tam kde by měl být káblík od kontrolky mám připojeny regulátor. Je to vidět na fotce...
Ať jsem se koukal kam jsem chtěl tak všude je zapojení opačné a nezáleží na typu regulátoru... Napřed jsem měl totiž dojem že to nějak souvisí s tím že starší typy regulátorů měly nějak opačnou polaritu nebo co to mělo být... Ale ne i ten nový regulátor PAL má být zapojený opačně než to mám já.
Nabíjení jsem zatím nikdy neměřil, ale kontrolka jde úplně normálně tj. po sepnutí zapalování se rozsvítí a po startu zhasne (u studeného motoru musím přidat plyn) a zhasnutá je i za jízdy ani mírně nesvítí ani neproblikává nic prostě normál. Můžete mi někdo k tomu říct něco víc? Můžu to normálně prohodit? Je to jedno a nemá to na nic vliv? Předem díky za odpověď.
_________________ Favorit GLXi
|
27.10.09, 02:11 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To je jedno, ty svorky jsou propojené.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.10.09, 08:30 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
Nepér píše: :D To je jedno, ty svorky jsou propojené.
Já vím... Ale myslel jsem jestli to třeba i přesto nemá na něco trochu vliv... asi ne teda
_________________ Favorit GLXi
|
27.10.09, 11:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|