Autor |
Zpráva |
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27226 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
13,5 ještě ujde ale ne když budeš provozovat zesilátora a hrom bednu v kufru
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
1.11.09, 13:18 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
varok píše: Stejně si budu pořád stát za svým, že pokud je altík v dobrém stavu, není problém se dostat přes 14V naprázdno i bez vašich diod. Dobré ložiska, kroužky v dobrém stavu, nový regulátor s novými uhlíky, popř. jen nové uhlíky. To je základ. Potom všechny silové spoje včetně dobré kostry a není možné, že vám to tak slabě dobíjí. Dokonce i 13,5V ještě pořád je dobré, ale ne na krátké trasy a velké odběry.
diódy sa požívaním "opotrebuvávajú" hlavne tieto výkonové, za 15rokov už nemajú hodnoty s výroby...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
1.11.09, 13:19 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
michalkatka píše: diódy sa požívaním "opotrebuvávajú" hlavne tieto výkonové, za 15rokov už nemajú hodnoty s výroby...
To povídala jedna paní? Kde jsi takovouhle pitomost slyšel?
|
1.11.09, 13:44 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
venda píše: michalkatka píše: diódy sa požívaním "opotrebuvávajú" hlavne tieto výkonové, za 15rokov už nemajú hodnoty s výroby...
To povídala jedna paní? Kde jsi takovouhle pitomost slyšel?
ja v osobe ako vyštudovaný elektrotechnik ti nestačí...
každá výkonová dióda používaním degraduje - mení svoje hodnotu k hosšiemu...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
1.11.09, 13:52 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
V čem? Ve kterých parametrech?
|
1.11.09, 14:22 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
venda píše: V čem? Ve kterých parametrech?
nechce sa mi to rozpisovať, ale v skratke, na PN prechode v dôsledku vzniku tepla, ktoré je odvádzané telom diódy sa na PN prechode tvoria mikro defekty ktoré buď prechod pouhlíkujú (tzv. prieraz diódy), alebo sa vplyvom nataveného sklovitého materiálu PN prechod natavuje a mení vnútorný odpor diódy, tým aj úbytok napätia na dióde a tým znižuje schopnosť usmerniť v nižších otáčkach, vedľajším produktom je teplo...
v robote usmerňujeme 525V striedavých na 660V jednosmerných a tam je problematika výkonových diód stále aktuálna používame 200A diódy mostíkovo je tam ich zapojených 32 ktoré majú životnosť cca 15 rokov, v menšom merítku je to podobné aj v alternátore...
častý jav je ak v alternátore odíde (preprazí) 1ks diódy ty ju vymeníš, v krátkej dobe odíde niečo ďaľšie nakoľko nová dióda má iné paametre ako 15ročná...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
1.11.09, 15:45 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Chyba nebude ani tak v diodách, ale spíš v tom, že pracují na okraji jejich hodnot. A jestli vydrží 15 let je to docela úspěch. Diodám v autě škodí hlavně napěťové a proudové špičky, otřesy a oxidace. Ale pokud jsou dostatečně dimenzovány tak je změna jejich parametrů neprokazatelná.
|
1.11.09, 18:58 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
venda píše: Chyba nebude ani tak v diodách, ale spíš v tom, že pracují na okraji jejich hodnot. A jestli vydrží 15 let je to docela úspěch. Diodám v autě škodí hlavně napěťové a proudové špičky, otřesy a oxidace. Ale pokud jsou dostatečně dimenzovány tak je změna jejich parametrů neprokazatelná.
aj to je pravda, v 55A sú 20A KYZ76, v 70A sú 25A 1N3429... čo je pri trojfázovom usmerňovači dosť na hrane, ale to sú pomerne veľké prúdy... dalo by sa to nadimenzovať lepšie, ale nič nieje večné...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
1.11.09, 19:05 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Tak jsem to taky proměřil. Měřil jsem to na baterce při 2000 ot. a zaplých světlech, zaplym větráku, zaplym vyhřívání skla a zaplym rádiu a naměřil jsem 13,7 V. Když tak ale čtu diskuzi zpět, jsem trochu zmatenej jestli to stačí nebo je to málo...
|
2.11.09, 18:09 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
při všem zaply je to dobrý, kdybys měl všechno vyplý, je to málo
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
2.11.09, 18:24 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
13.7V bych viděl na spodní hraně únosnosti, diodkou bys nic nezkazil
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.11.09, 20:12 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Na to kolik toho má zapnuto tak bych to viděl OK
|
2.11.09, 20:15 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Však netvrdím že bude mít hned problém, ale tyhle spotřebiče jsou v zimě často zapnuty současně, pár desetin voltu navíc by rozhodně neuškodilo.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.11.09, 20:18 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Diodu určitě vyzkoušim. Sice OT ale na baterce jsem našel malou hromádku takovýho nažloutlýho pášku u jednoho článku, ale nezasahaval k víčku. Byla to asi kyselina co?
|
2.11.09, 21:10 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Ano, to mohla být
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.11.09, 21:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|