|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Favo altik-mžourá kontrolka
Autor |
Zpráva |
sudetak
Příspěvky: 35
|
Favo altik-mžourá kontrolka
Při jízdě za tmy je vidět velmi slabě mžourající kontrolku dobíjení.
Mám LED-bates,kde zelená je od 13 do 15V,a ta indikuje že to dobíjí i při tom mžourání kontrolky a to i při zapnutých spotřebičích.Mám pátrat po závadě s nebo se na to vybodnout,když to dobíjí?
Altík 55A byl osazen drážkovanou řemenicí,kterou jsem nahradil obyč. malého průměru.Aby zhasla kontrolka dobíjení je potřeba motor vytočit na cca1300 rpm.Dá se toto odstranit paralelním odporem ke kontolní žárovce?Žadný tam totiž nemám.
|
5.11.09, 18:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
odstranit se to dá ti odporem, je to asi 5 dní, co to tady řešil michalkatka s neperem
já sem mžourání kotrolky odstranil utažením 3xM5 na altiku
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
5.11.09, 21:17 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Ondras83 píše: odstranit se to dá ti odporem, je to asi 5 dní, co to tady řešil michalkatka s neperem já sem mžourání kotrolky odstranil utažením 3xM5 na altiku
ešte to môže robiť aj regulátor, uhlíky alebo kostra motora...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.11.09, 21:58 |
|
|
sudetak
Příspěvky: 35
|
Altík je po opravě:ložiska,osoustružený,nový regulátor s uhlíky,přeměřené diody.
Ta kontrolka mi to dělala i když tam byla repasovaná 55A s externím regulátorem.
Zemnící měděný pás mám též nový.
Co kdybych místo paralelního odporu 82 ohmů dal 4W žárovku?Paralelní kombinace 1,3W žárovky a 82 odporu je oproti 4W žárovce rozdíl cca 10 ohmů-aspoň pokud jsem dobře počítal.
|
8.11.09, 16:20 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
sudetak píše: Altík je po opravě:ložiska,osoustružený,nový regulátor s uhlíky,přeměřené diody. Ta kontrolka mi to dělala i když tam byla repasovaná 55A s externím regulátorem. Zemnící měděný pás mám též nový. Co kdybych místo paralelního odporu 82 ohmů dal 4W žárovku?Paralelní kombinace 1,3W žárovky a 82 odporu je oproti 4W žárovce rozdíl cca 10 ohmů-aspoň pokud jsem dobře počítal.
a stále ti to robí
je to viacmenej iba teória ale môže to robiť kôli rozdielu napätia na alternátore a palubnej sieti, ak máš na "+" kábli nejaký úbytok napätia tak ten rozdiel ti môže rozžhaviť kontrolku, napr na alternátore máš 14,3, pričom v sieti máš 12,8 tak tých 1,5V môže kontrlolku žhaviť...
ak by sa ti podarilo zmeraj napätie za chodu priamo na alternátore a prístrojovke, neviem či to nemôže robiť aj slabý prechoďák v ukostrení prístrojovky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
8.11.09, 20:20 |
|
|
sudetak
Příspěvky: 35
|
Ano robí mi to stále,ale když to dobíjí tak to moc neřeším.
Pokusím se to přeměřit,podotahovat co se dá uvidíme.Možná,že to skutečne bude tím kilometrovým drátem na kontrolku,nebo blbou kostrou přístrojovky.
Zatím díky za rady.
|
19.11.09, 16:15 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jedině zkontrolovat kostru přístrojovky, kostru motoru a karoserie. Potom všechny spoje vedoucí kladný pol napájení.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.11.09, 18:45 |
|
|
breta1
Příspěvky: 327
|
michalkatka píše: sudetak píše: Altík je po opravě:ložiska,osoustružený,nový regulátor s uhlíky,přeměřené diody. Ta kontrolka mi to dělala i když tam byla repasovaná 55A s externím regulátorem. Zemnící měděný pás mám též nový. Co kdybych místo paralelního odporu 82 ohmů dal 4W žárovku?Paralelní kombinace 1,3W žárovky a 82 odporu je oproti 4W žárovce rozdíl cca 10 ohmů-aspoň pokud jsem dobře počítal. a stále ti to robí je to viacmenej iba teória ale môže to robiť kôli rozdielu napätia na alternátore a palubnej sieti, ak máš na "+" kábli nejaký úbytok napätia tak ten rozdiel ti môže rozžhaviť kontrolku, napr na alternátore máš 14,3, pričom v sieti máš 12,8 tak tých 1,5V môže kontrlolku žhaviť... ak by sa ti podarilo zmeraj napätie za chodu priamo na alternátore a prístrojovke, neviem či to nemôže robiť aj slabý prechoďák v ukostrení prístrojovky...
Ono je to trosku jinak - ta zarovka neni zapojena mezi vystup alternatoru [hlavni diody] a palubni sit. Je zapojena mezi pomocne diody a palubni sit. Je-li vse OK, jsou napeti na vystupu hlavnich i pomocnych diod priblizne stejna, ale pokud je nekde studenak nebo nacata dioda, jsou napeti ruzna.
|
19.11.09, 20:26 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|