Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 03:53



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další
 tuningová dioda 
Autor Zpráva
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10552
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
breta1 píše:
S tim nemohu souhlasit. Kvalita leccehos dnes stoji za houby, ale diodam ze zkusenosti verim. Spis se poskodi velkym zavernym napetim nez jmenovitym proudem. Navic neni vhodne pouzivat predimenzovanou rozmernou a tezkou diodu, protoze se "utrepe" [nebo bychom ji museli nejak uchytit].


s timto nemohu souhlasit... koupil jsem 10A diody, a pri pruchodu proudu 9A mi stekl cin z kontaktu :( jak byly horky

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


7.11.09, 21:09
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Souhlasit nemusis, ale pravdu nemas.
Uvedom si, ze na te diode je pri tech 9A ubytek napeti skoro 1V, to je tepelny vykon skoro 10W, a to ta dioda musi vyzarit do okoli. Kdyz neni na chladici, nebo nema moznost odvodu tepla pres privody, prekroci se kriticka teplota prechodu PN a dioda se znici. Na vine ale neni nekvalitni soucastka, ale nekvalitni navrhar, to je tvuj pripad.


7.11.09, 22:16
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10552
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
presne tak, nekdo tu diodu blbe navrhnul a pro me je tudiz nekvalitni. vim co je ztratovy teplo 10W a neni muj problem ze je dioda plastova..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


7.11.09, 23:57
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14761
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Proto by možná stálo za to použít plechovou a umístit ji na malý chladič. Tam není asi problém v celkovém zatížení, tam je asi rezerva, podle údajů tady popsaných, ale v těch špičkách.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


8.11.09, 11:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
10W? Plechovou? Chladič? Neblbněte a měřte, než něco napíšete!

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.11.09, 12:40
Profil ICQ

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Kachnis píše:
presne tak, nekdo tu diodu blbe navrhnul a pro me je tudiz nekvalitni. vim co je ztratovy teplo 10W a neni muj problem ze je dioda plastova..

Spatne jsi me pochopil, tim spatnym navrharem jsem myslel tebe, ne vyrobce. To, ze je dioda na 10A neznamena, ze ji muzes bez chlazeni takto zatizit. Jestlize nazajistis u takove plastove diody odvod tepla pres jeji privody, diodu znicis. Podivej se na nektere konstrukce - dioda ma pri takovem zatizeni privody maximalne zkracene a bud jeden nebo oba privody jsou pripajeny k velke hmote, do niz odvadi teplo, Protoze tak malym povrchem neni schopna tech 10W vyzarit [nekdy je chlazen i ten plast]. Proc asi maji 10W odpory maji mnohem vetsi povrch nez ta dioda?


8.11.09, 16:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
breta1 píše:
Podivej se na nektere konstrukce - dioda ma pri takovem zatizeni privody maximalne zkracene a bud jeden nebo oba privody jsou pripajeny k velke hmote, do niz odvadi teplo
Blekoty blek. Výkonové součástky bývají na co nejdelších vývodech a co nejdál od desky spojů, aby se 1) neodpájely přes krátký vývod, kterým by se na desku přenesla větší teplota 2) aby se lépe chladily okolním vzduchem ze všech stran. 10W na diodě? To se bavíme o diodách pro jaký jmenovitý proud? K napájení buzení alternátoru bohatě stačí 5A dioda v plastovém pouzdru. Cpát tam 20A diodu na chladiči je krapet fantasmagorie ne?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.11.09, 18:55
Profil ICQ

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Blekoty blek.
1. K te diode - bavime se o diode 10A v plastovem pouzdru, kterou proteka 10A, tudiz ztrata 10W. Priletuj na jeji konce dlouhe draty a zapni. Jakou ji davas sanci na preziti? Myslis, ze pres jeji dlouhe draty se to teplo z PN prechodu odvede? Myslis ze neni pravda, ze se za chvilku zacne tavit cin na privodech? Jeden nebo oba konce se musi zkratit a pripajet na chladici plochu. Ne na plosku do plosneho spoje, tam se teplo moc neodvede, ale opravdu na vetsi hmotu [chladici plechove kridelko, teleso chladice..]
2. Velke vykonove soucastky nemaji dlouhe privody proto, aby se neodpajely na privodech, protoze v tomto pripade privody k odvodu tepla v zadnem pripade neslouzi. Nektere vykonove soucastky dokonce nemaji zadne privody [maji treba jen oka pro srouby]. Prvorade k chlazeni vykonove soucastky neni ofukovani soucastky vzduchem ze vsech stran, ale ofukovani chladice, na kterem je soucastka pripevnena.


8.11.09, 19:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
10A dioda v plastovém pouzdru, třeba DO201 asi nebude, to bude spíš TO220 a to je sice plastové pouzdro, ale s chladičem s otvorem, k montáži na chladič, její šance na přežití budou při použití rozumného chladiče a zatížení jmenovitým proudem velmi vysoké. Ano, u výkonových součástek slouží k odvedení tepla chladič, nikoliv vývody. Nedělej ze mne debila, jako sis zvykl dělat z ostatních na fóru.

6A dioda v plastovém pouzdru DO201, nebo P6 bude mít vyšší šance na přežití co nejdál od plošného spoje a kdo by na ní chtěl dávat chladič je trotl, protože tam stačí dát diodu na větší jmenovitý proud, která se dá na chladič připevnit a není třeba přemýšlet nad délkou vývodů. Vím, že je pravda, že se může tavit cín na přívodech, proto je třeba je nechat co nejdelší a diodu neusadit k plošnému spoji natěsno, ale nechat kolem ní prostor, aby k ní byl dostatečný přístup vzduchu ze všech stran, mám pocit, že už jsem to jednou psal a někdo se to schválně snaží nepochopit a dělat tu z někoho hlupáka.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


8.11.09, 22:47
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
kam sme sa to dostali :?: :shock:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


8.11.09, 22:52
Profil

Příspěvky: 327
Příspěvek 
Neper:
Normálně na výpady nereaguji, k tomu forum neslouží, ale udělám výjimku.
Především by sis měl odpustit výrazy „nedělej ze mne debila, jako sis zvykl dělat z ostatních“ a „dělat tu z někoho hlupáka“. Pokud vím, chovám se na foru slušně, nikoho nenapadám, snažím se vždy poradit a nechovám se ani arogantně ani vulgárně. Nechť se prosím ozvou ti (kromě tebe), kteří se cítí mnou poškozeni, kteří mají pocit, že jsem z nich udělal hlupáky.
Zřejmě nemůžeš skousnout, že tebe, který je tady na foru 3 roky a má 5000 příspěvků, nějaký elév, kdo je tady 3 měsíce a má 60 příspěvků, si dovolí upozornit, že uděláš chybu (viz např. tvůj příspěvek 26.10 o stojícím alternátoru), jinak si tvůj výpad nedovedu vysvětlit. Nikdo není Bůh, každý se mýlí, i ty se mýlíš, ale ne každý to bez výpadů dokáže přiznat.
Já nepochybuji o tvých odborných kvalitách a o tvém přínosu na tomto foru, ale jako Site Admin bys měl být vzorem v chování pro ostatní. To mi tak nepřipadá.
Teď k věci – to, že nevíš, že plastové diody na 10A jsou v plastovém pouzdru (např. dioda P1000, průměr 8mm) a že plastové diody jsou přiletované krátkými vodiči na chladič a ještě stažené k chladiči objímkou, je tvůj problém. Trotlem jsi nazval toho, kdo to dělá – trotli jsou podle tebe výrobci CRT monitorů, zdrojů AT do PC atd. Běžně se totiž takto dávají na takový chladič dumper diody i modulační v řádkových rozkladech a např. usměrňovací diody FR102 pro větev +12V v zdrojích pro PC. Podle tebe jsou trotli, podle mě zodpovědní konstruktéři.
Nechť mi ostatní prominou toto odbočení od tematu.


9.11.09, 12:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Hele, nechme toho, ono ve své podstatě máme pravdu oba. Každopádně k tomu alternátoru stačí 5A dioda v plastu a není s tím problém.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


9.11.09, 12:29
Profil ICQ

Příspěvky: 327
Příspěvek 
To je moudrý návrh.
Věřím, že u piva bychom si báječně popovídali.


9.11.09, 12:36
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
konečne som zohnal poriadnu tuningovú diódu :oops: :lol:

čo ty na to Šemik :?: :evil:

Obrázek

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


12.1.10, 11:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12487
Příspěvek 
michalkatka tak tu ti asi magneton neroztavi :D

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


12.1.10, 11:34
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 154 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz