skrtici klapka?-nebo neco jineho??Poradteprosim...
Dobry den vespolek,jiz delsi dobu resim problem na Felicii 1,3MPI 50kW,r.v.1999.A sice problemy asi se skrtici klapkou-pisu asi,jelikoz uz i o tomto zjisteni servisu zacinam pochybovat
Problem zacal tim,ze mi dvakrat pri zastaveni na krizovatce
pri dalsim zamyslenem rozjezdu nereagovaly otacky na pedal plynu-zustaly viset na volnobeznych,spis mely jeste tendenci padatniz.Musim podotknout,ze vzdy slo o provoz na benzim(jezdim i na LPG-Lovato-to je bez problemu).Vservise mi provedli diagnostiku motoru a shledali problem v zanesene skrtici klapce.Tu vycistili.Nasledne mi pak zacly jemne kolisat volnobezne otacky(jemne kmity rucicky otackomeru) a pri jizde nekdy zustavaly viset otacky na 1800ot/min a chvili jim trvalo nez spadly dolu.Na toto mi v servise rekli,ze "si to sedne".Kdyz uz to vypadalo ze je to o.k.(sedalo si to
),tak se znovu objevila puvodni porucha(bez reakce na pedal plynu).Z netu a tak ruzne jsem zjistil,ze po vycisteni klapky je treba softwerove(VAG) vyresetovat RJ(Siemens) a provest zakladni nastaveni RJ.Toto jsem si v jinem servise nechal provest,ale opet mi rekli,ze se skrtici klapka nechova tak jak by mela-po vyresetovani RJ pri nastavovani klapky hlasila pry jen dva jakesi parametry misto ctyr.A opet mi doporucili vymenit klapku.
A jelikoz nova prijde na nejakych 7 tisic,nechce se mi toto investovat,dokud nezjistim presnou pricinu.Zda se mi,ze by mohl byt spatny jen jeden z potenciometru ve skrtici klapce,nebo treba i neco s lambda sondou?
Rad bych proto znal vase nazory a zkusenosti-jestli je mozne vymenit jen potenciometr(nebo jinou cast klapky),pripadne je-li mozna poruch na jine soucasti.Budu moc vdecny za kazdou konstruktivni odpoved.Diky moc predem,Ales
ales.rucka@post.cz