Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Tak jsem nic nefotil protože ani není co, spíš je jednodušší napsat návod a já začínám hezky z pod kapoty a ten návod je použitelný i pro 1,3, takže odpojit baterku, odpojit spojkové lanko, odpojit kabeláž od starteru, odpojit náhon tachometru, ( u 1,3 každopádně demontovat snímač otáček z převodovky!!!!!) odšroubovat matice M10 po obvodu převodovky s tím že tu uplně přední a uplně zadní pouze povolíme na ruku zbytek sešroubovat úplně, demontovat vrchní část držáku v karoserii, jedna matka (ta matka je na šroubu který je zespodu a ten šroub se oddělá uplně až jako poslední) jeden šroub obojí zvrchu a černá plechová koza jde oddělat, převodovka nespadne. No a teď nějak na ty domácí podmínky: Je potřeba zvednout přední část auta aby obě kola byla ve vzduchu a něčím pdoložit protože samotnej hever bude ještě potřeba, nepodkládat za ramena a nic co je s nima spojeno protože bude třeba hejbat s ramenama. Sundáme všechny krycí plechy na spodku hlavně i ten přední, dpojíme čidlo zpátečky (dva kablíky) Vypustíme olej z převodovky, povolíme dva šroubky na spodním obvodu převodovky, nejspíš M6 na 10ku nebo 11ku klíček, přidržujou přírubu k převodovce. Když už tam ležíme tak odpojíme řazení většinou je na 1,6 na řazení hliníková kostka a zespod na ní je šroub na 13ku klíček tak ho vyšroubujem a mělo by jít táhlo sesunout dolu, eventuálně mírným poklepem kladívkem, dále je pak na řazení druhé táhlo a to drží přímo na převodovce šroubem M6. Potom povolíme šrouby na spodních kulových čepech ramen a ramena vyháknem z těhlice srovnáme volant do roviny, vemen nejlépe nějakej pajzr nebo montpáku a vycvaknem poloosy a to tak že ji prostě montpákou vytrhnem z převodovky na vnitřním kloubu jsou něco jako 3 prohlubně a 3 výstupky tak za ten výstupek se opřem a zapáčíme montpákou o obal převodovky (to bych ještě sem mohl hodit fotku jak to tam je) K tomuhle jedna poměrně zásadní věc, po demontáži jedné poloosy z převodovky je třeba místo ní strčit falešný kloub a to před tím než vytáhneme druhou poloosu jinak můžou spadnout kolečka v dyferáku a je o poměrně silnej problem postaráno v domácích podmínkách protože to pak obnáší rozmontování převodovky, já vždycky začínám levou poloosou protože ta se dá vyklonit uplně pryč odtažením těhlice a zajištěním klínem mezi karoserii a pružinu tlumiče, místo ní vsunu falešnej kloub a potom se jde na druhou poloosu. Když jsou obě hřídele venku tak je potřeba rozpojit spodní silentblok převodovky je hned vedle řazení, potom je nutné heverem podložit motor tak až bude vidět že se z lehínka nadzvedl i s převodovkou, klidně přes kus gumy nebo dřeva přímo za vanu ale tak aby s tím heverem šlo v dostatečné míře sjet dolu. Když je motor podložený odšroubujem zbejvající dvě matice na obvodu převodovky které jsme si povolili na ruku a pak už drží jen poslední šroub, je to ten co je zespod na podběhu zkrz držák karoserie a byla na něm ta matka co držela černou kozu viz víše v závorce. Když ododěláš ten poslední šroub tak teď s heverem sjeď pomalu dolu tak aby se převodovka vyklonila, hlídej si všechny kabely a hadice kolem motoru aby se nic nikde nenašponovalo jako struna ale zatím to vždycky vychází, musí se ti objevit celej levej držák převodovky venku mimo nosník. No a pak už stačí z lehka zakvedlat převodovkou do stran a vytáhnout ven ale drž ji pořádně přece jen něco váží. Jestli jsem na něco zapoměl tak to někdo dopište. Kdyby bylo něco nejasný tak se ptejte Čus bus.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|