Autor |
Zpráva |
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
vyhrievané sanie Rapid
Mám taký dotaz, čo sa stane, ak vyhrievané sanie na rapla vyhrievať nebudem, teda buď tam voda nebude vôbec, alebo rovno zaslepím odtok a bude v ňom voda stáť?
Bude to mať zmenu na výkone, alebo sa saniu môže niečo stať?
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
3.12.09, 14:38 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
sa ti to naplni kamenom a bude klud, mas nejaky specialny dovod to nezapojit ako ma byt alebo to neodpojit uplne?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
3.12.09, 14:44 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Nič sa nestane, keď to nebudeš mať vyhrievané, iba možno bude mať motor nepravidelné prechody...saniu sa nestane nič - necháš to otvorené, voda sa odparí a bude...
Ale aj mňa zaujíma, čo ťa k tomu vedie?
Kukni tu:
http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... ?poffset=0
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
3.12.09, 16:50 |
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
z vlastnej skusenosti silne neodporúčam odpájať výhrev ... motor ti bude cukat pri prechodoch a bude dlhšie trvať (rozumej neskor - az po vacsom ohriatí) kým studený motor bude reagovať na plyn. K 5kanalu sa nechcem vrátiť už len kvôli tomu že toto vyhrievanie na nom nie je a bez neho je to krok spat.
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
3.12.09, 19:17 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ono ma to napadlo len tak, čo to vlastne bude robiť a skôr, než som ho "vysušil", tak som sa spýtal... aby som neprišiel na niečo, na čo už prišli iní
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
3.12.09, 21:56 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ferrari píše: Nič sa nestane, keď to nebudeš mať vyhrievané, iba možno bude mať motor nepravidelné prechody...saniu sa nestane nič - necháš to otvorené, voda sa odparí a bude... Ale aj mňa zaujíma, čo ťa k tomu vedie? Kukni tu: http://skoda-virt.cz/cz/forum/motor-1/1 ... ?poffset=0
prečítal som si všetko v odkaze a vyradenie výhrevu sania som zamietol (jednohlasne)
Žiadne experimenty podobného charakteru robiť nebudem, oni (tí hore v MB) vedeli, prečo to tam napchali
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
3.12.09, 22:07 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ale musím podotknúť síce ešte jeden detail a síce, že som mal ten pocit, že po zapojení výhrevu sania motor zlenivel...síce prechody sú omnoho lepšie, ale sa mi vidí, že to zlenivelo...akoby to bolo pribohaté...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
4.12.09, 08:52 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ferrari píše: Ale musím podotknúť síce ešte jeden detail a síce, že som mal ten pocit, že po zapojení výhrevu sania motor zlenivel...síce prechody sú omnoho lepšie, ale sa mi vidí, že to zlenivelo...akoby to bolo pribohaté...
mne nejde o veľké výkony, ja potrebujem motor, ktorý bude (ako tak) pružný a hlavne tie prechody pri mojich predošlých škodách mi žrali nervy ...
Jediné čo od toho auta čakám je, že keď chcem obehovať, nech nieje tak neochotné ísť do otáčok a nech aj ťahá trocha.
Uvažoval som nad tým, aký si dať základný predstih, lebo ak ho na voľnobehu vytočím na 15˚ tak do 2500 točiek ťahá jak besné a potom... potom nič a ledva sa vyškriabem na 4000 točiek. Ak ho nechám na tých 10˚ tak ide ako má ísť a aj otáčok sa dočkám skôr, dokonca aj do kopca stúpajú ( u mňa novinka s novým motorom ) a zas ak to dám na nejakých chabých 7˚ auto je dole lenivé a ochotne vytočí pod záťažou aj 6000 točiek ( čo je pre mňa nepotrebné a nechcem ho nejak týrať )
Zaujímavosťou je, že zo starým motorom aj napriek tomu, že žral olej ( okolo litra na 1000Km ) a na zadnom čele hrdza nemala šancu, tak bolo zakydané motor do kopca, presnejšie na Zelený dvor pri KE ťahal a na štvorke som hore vybehol s prehľadom 110, teraz s novým tak maximálne 100-103, ale kedykoľvek pustím plyn a zas pridám, dotiahne na tú "maximálku" - pri starom ak som pustil plyn v kopci a zas pridal, nebola šanca.
Bude to tým, že ten nový motor nieje tak vybehaný a nejde tak ochotne do točiek?
(Celá sranda je, že v tom kopci nechávam za sebou nové autá a jedine tak Audi s nejakým dvojlitrom ma položí, ale aj to musí poriadne prihuliť a roztiahnuť to na "kick down" )
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
4.12.09, 15:50 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
Teda, v poslednej dobe sa tu na TW riešia také pič...ny že to až dverama trieska!
_________________ Škoda Favorit, 136L r.v. 1990
|
4.12.09, 20:16 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
nenech se rozcilovat, me to neprijde jako picovina,proste se zeptal, jsme forum. Ja bych ho asi nechal pripojene pokud bych jezdil na benzin. na lpg bych ho nechl odpojene, ovsem pouze za predpokladu, ze jeho teplota bez vody bude nizsi nez s vodou..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
5.12.09, 17:12 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Crossmann a aký motor si tam mal a aký máš? Bo ak je to tak, ako máš v podpise (136->135BMM), tak sa nediv, že to ťahá menej...a veď aj na tom 136 si musel mať zapojené vyhrievanie sania, či? A ak si tam mal 136ku a papala olej, tak s najväčšou pravdepodobnosťou cez guferká na vodítkach ventilov...takže síce to papalo olej, no výkon to mať v pohode mohlo...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
5.12.09, 22:28 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
crossman píše: mne nejde o veľké výkony crossman píše: Celá sranda je, že v tom kopci nechávam za sebou nové autá a jedine tak Audi s nejakým dvojlitrom ma položí, ale aj to musí poriadne prihuliť a roztiahnuť to na "kick down"
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
5.12.09, 22:34 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
ferrari píše: Crossmann a aký motor si tam mal a aký máš? Bo ak je to tak, ako máš v podpise (136->135BMM), tak sa nediv, že to ťahá menej...a veď aj na tom 136 si musel mať zapojené vyhrievanie sania, či? A ak si tam mal 136ku a papala olej, tak s najväčšou pravdepodobnosťou cez guferká na vodítkach ventilov...takže síce to papalo olej, no výkon to mať v pohode mohlo...
Motor tam bol klasický raplový 136 a teraz je tam 135MPi typa, ale s mojim karburátorom...
Teda ten motor nemá kompres 8.8 no 9,5, ako som sa dočítal v múdrich knihách a nie jednej, nedalo mi a po premeraní v servise mi potvrdili kompres 9,5 pekne poctivo na všetkých valcoch ( 9,52; 9,50; 9,48; 9,51 ) Na stolici nameraných 44,8kW a 97Nm (prvé meranie 44,2kW a 97Nm, druhé meranie 44,8kW a 97Nm ) ... je dobré mať kamošov mechanikov
rozmýšľal som nad tým, že to vyhrievane sanie nebudem vyhrievať, čo to urobí a čo to dá, na originálnom motore som to originálne vyhrievané mal
Olej mizol zovšadiaľ
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
7.12.09, 16:51 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Tady si někdo plete kompresní poměr a kompresní tlaky..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.12.09, 18:07 |
|
|
slavik74
Příspěvky: 260 Bydliště: SK, Prievidza
|
Šemik píše: Tady si někdo plete kompresní poměr a kompresní tlaky..
To tie knížky !
_________________ Škoda Favorit, 136L r.v. 1990
|
7.12.09, 18:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 47 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|