Výkonová diera pri prudšom pridaní plynu
Autor |
Zpráva |
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Na kyvce je na koncích poloos u bubnu, ta korunková závlačkou zajištěná
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.3.09, 13:11 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
každopádne matica spoja rameno nohavica na kyvke, čidlo teploty vody a naustok na podtlakovy posilnovač má závit M14x1.5
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
25.3.09, 15:54 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
No, tak som dnes osadil EDSR 120 a naladil 1.komoru nasledovne:
tryska 115
vzdušník 190
difúzor 22
teda jemne bohatšie osadenie voči 130tke…no, podľa prvej jazdy by som povedal, že prechody sú lepšie…ešte azda časom dám vzdušník 170, čo to povie…len sa mi zasa zdá, že motor nejde tak ľahko do otáčok…ale to môžu byť aj pocity, veď som tam mal SEDR T613…pojazdíme-uvidíme...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
29.3.09, 16:08 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tááák, ke´dže mi na Virte už veľa ľudí povedalo, že výkonovú dieru by mohlo odstrániť vyhrievanie sania, tak som sa dal na boj a zohnal som si Tčka na zapojenie toho štastného/nešťastného vyhrievania...takto som ich orezal a vybrúsil:
A takto vyzerajú po "celolaku":
Takže zajtra idem na to..paradox je, že spony na hadice ma stáli viac, ako samotné Tčka...pekne, že?
Ešte som si trocha porobil poriadok v garáži a zoskupil som karburátory:
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.6.09, 13:13 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
ferrari píše: No, tak som dnes osadil EDSR 120 a naladil 1.komoru nasledovne: tryska 115 vzdušník 190 difúzor 22 teda jemne bohatšie osadenie voči 130tke…no, podľa prvej jazdy by som povedal, že prechody sú lepšie…ešte azda časom dám vzdušník 170, čo to povie…len sa mi zasa zdá, že motor nejde tak ľahko do otáčok…ale to môžu byť aj pocity, veď som tam mal SEDR T613…pojazdíme-uvidíme...
Inak, to bohatšie osadenie 1. komory (na tom EDSR - 115/170) viedlo akurát k nárastu spotreby o cca 1l, výkonová diera bola stále prítomná...takže už nejdem nič bohatšie osádzať, nechám to tak, ako je to origo (aspoň teda 1. komoru)...
PS - to nebol pocit, že to ide ťažšie do otáčok...keď som tam dal SEDR 22/24 (1. komora 110/285); čo je určený pre VAZ 1200, tak motor ide omnoho ľahšie do otáčok...čo teda urobilo osadenie 115/170? - prílišné obohatenie a zmes pomaly horela a teda to šlo ťažkopádne...ale papalo statočne
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.6.09, 13:15 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
tak azda záver tejto téme: VYHRIEVANIE SANI JE MINIMÁLNE PRE TAkÚ KONFIGURÁCIU, AKO MÁM JA POTREBNÉ...
som ešte včera vyhútal, že skusmo osadím ten SEDR T613, čo to urobí...(už som ho tam mal, ale nemal som zapojené vyhrievanie sania a bola to katastrofa s prechodmi...aj ke´d som s ním dal 160 km/h)...tak som ho najprv natryskoval - 115/200 (origo) a 2. komoru som jemne pribohatil = 140/140..osadil som ho, všetko pozapájal a...pánta - na voľnobeh v poho, do 2000 ot. v poho, potom zdochol...nešlo mi to hlavy, tak už som tušil, že som niečo zvrzal...víko karbu dole a kukám - však som tam nedal vzdušník tak som osadil vzdušník, všetko zasa poskladal a skúšobná jazda....super ťah lepší v celom spektre otáčok, možno iba do 2000 ot má SEDR130/EDSR120 navrch...dvojka krásne do 90 km/h, potom ma zastavil akýsi obmedzovač (asi zapaľovanie nestíhalo), 3ka mi nanešťastie nejde...ešte spotreba bude otázna chcelo by to opäť nejakú dlhšiu túru - pre porovnanie...
Ale dôležitý záver : to vyhrievanie sacieho potrubia má veľký význam! Totiž, keď som to nemal zapojené, tak s EDSR120 sa jazdiť síce dalo, ale boli problémi s prechodmi...so SEDR T613 sa temer nedalo jazdiť, až nad 3000 ot...po zapojení vyhrievania sú problémy s prechodmi fuč...aj so EDSR120 aj so SEDR T613...dokonca mám ten pocit, že vďaka tomu vyhrievaniu stačí pre 1. komoru menšia tryska, bo ke´d som nechal EDSR origo, tak sa mi to zdá také ťažkopádne, akoby pribohaté...tento ESDR T613 som naschváľ nechal sériovo (115/200), čo je na difúzor 23 chudobne (tak isto je osadený aj dif. 22 v SEDR130) a ono to ide dobre...vravím, ešte uvidím tá spotreba...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.9.09, 08:49 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
Takže jak máš tedkom ten T613 osazený at to taky zkusím... A na vyhřívání už se taky chystám, Téčka už jsem si sehnal.
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
20.9.09, 12:49 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
JJ, je to odosť lepšie, ako bez toho vyhrievania...ako, nie dokonalé. ale čo by som vlastne chcel...s tým SEDR T613 bol problém bez toho v&yhrievania vôbec jazdiť, strašné prechody...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.9.09, 17:22 |
|
|
Dyno
Příspěvky: 447 Bydliště: Valbys u Rožnova p.Radhoštěm
|
ferrari píše: JJ, je to odosť lepšie, ako bez toho vyhrievania...ako, nie dokonalé. ale čo by som vlastne chcel...s tým SEDR T613 bol problém bez toho v&yhrievania vôbec jazdiť, strašné prechody...
No a jak ho máš osazený tedkom?? z toho původního textu jsem to moc nevyčetl... mám podobnou sestavu jako ty, takže by mi to taky mohlo fungovat
_________________ Škoda 105 (motor 120;136)
|
20.9.09, 18:04 |
|
|
Pawka
Příspěvky: 57
|
už ti to jede? ja mel vacku254/254 + favo135 + sedrted nevim cislo,ale primo š135L
_________________ Favorit 1994 mono-motronic
Skoda 135L, 125L předelano na 135L Vmax 160 hned
|
10.12.09, 19:19 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ide to super...už mám aj Favo zapaľovanie...
2 Dyno (hoc neskoro) - origo osadený SEDR T613:http://www.lhotkanet.cz/mirror/t613.wz.cz/sedr.html
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.12.09, 21:41 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12490
|
a nahodou si neuvazoval vyskusat 2x jednokomorak ako bol na MB ci com to? teraz sa celkom pohravam s myslienkou nieco take vymyslet...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
11.12.09, 21:52 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
To asi nie, to sa mi nezdá dobrá idea použiť jednokomoráky...nemôže to byť dobré v celom rozpätí otáčok...a navyše už ide zima, takže poriadne uchytím ETZ a kašlem na úpravy...
Lepší bude podľa mňa dobrý 2komorák, ako 2 jednokomoráky...ale inak, onoho času som mal na 11OLS (origo DDSR) pokusne osadený 1 komorák zo Š11OL (dif 24) a voči SEDR120 to nebol veľký rozdiel...v nízkych bol lpeší ten 1 komorák, vo vysokých to bolo veľmi podobné...ale za studena to nedržalo vo+nobeh, bolo to o nervy...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
11.12.09, 22:00 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Výkonová diera pri prudšom pridaní plynu
Tak, najazdil som cez weekend 860 km a diera v prechodoch je dosť brutálna...tuto po okolí mi to nejak nevadí na tie kratúčke jazdy, ale na dlhšiu trasu a s väčším nákladom to bolo už dosť citeľné...
Proste to funguje tak, že do cca 1/4 plynu motor reaguje pekne, ide za plynom...potom chcem napr. zrýchliť z rýchlosti 70 km/h na 4ke, pridávam plynulo plyn a nič, motor iba trasie, ale nezrýchľuje. Reaguje iba vtedy, keď dám plný kotol, vtedy začne ísť...čiže reálne jazdím tak, že dám 4ku, pri cca 70 km/h dám plný kotol, rozbehnem sa na 100 km/ha dám 5ku...keď chcem ale na 5ke výraznejšie zrýchliť, zasa musím plný kotol...
No,a to som už za obdobie pár rokov, čo riešim tento problém, skúsil nasledovné: 1. Rôzne osadenie karbecu (bez zásadného vplyvu na prechody) 2. Zapojil som výhrev sacieho potrubia (mal som pocit, že to dosť pomohlo, ale akoby sa efekt časom vytratil). Bol to inak dosť negatívny vplyv na dynamiku, bez výhrevu bolo autí živšie - citeľne. 3. Kúpil som plech predohrevu a zapojil aj predohrev nasávaného vzduchu. 4. Vymenil som preventívne hadicu podtlaku posiľňovača
Ale v konečnom efekte je diera v prechodoch stále veľmi výrazná, a to so všetkými dostupnými karbami (EDSE120, SEDR VAZ, SEDR T613).
Nemáte ešte nejaký nápad, ako to eliminovať? Som rozmýšľal (kachnis ma inšpiroval) nejak zvýšiť nástrek akceleračnej pumpy (napr. trochu pripchať obtokovú trysku), ale viac ma už nenapadá...potom už iba LEKR.
PS - nemá tu niekto medzičasom takú istú konfiguráciu motora, ako ja (vačka BMM 254/254, Favo motor s KP 9,8; SEDR/EDSR)?
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
Naposledy upravil ferrari dne 31.7.11, 20:54, celkově upraveno 3
|
31.7.11, 19:33 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6810 Bydliště: Slezsko
|
Re: Výkonová diera pri prudšom pridaní plynu
sedr T613 mám na 130tce a než umřel, jezdil na LPG dobře
Naposledy upravil john simple dne 25.8.11, 09:55, celkově upraveno 1
|
31.7.11, 19:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|