Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 22:58



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Startovací kabely, rady pro výběr. 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5194
Bydliště: Pééétržka a Horne Saliby
Příspěvek 
No to som zvedavy 8)

Hlavne ale schvalujem Neperove rozhodnutie, s lacinkami som uz viackrat nenastartoval...

_________________
Forman 135Le
Volvo 855 TDI
0949126151


10.12.09, 21:19
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
kwiko píše:
No to som zvedavy 8)

Hlavne ale schvalujem Neperove rozhodnutie, s lacinkami som uz viackrat nenastartoval...


tiež som sa pobavil na kábloch s Tesca, izolácia ako vodovodná rúra a káblik odhadom 2,5mmq, ale čo chceš za 119skk :?: :oops:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


10.12.09, 21:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Táta má Landcruiser 3.0 D-4D, tak kdybych ho musel někdy startovat přes kabely...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


10.12.09, 22:56
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12137
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Kup si levny a vymen kabely za 16mm2.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


11.12.09, 10:26
Profil ICQ YIM
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Se divím, že se tu ještě neobjevil Šemik... :)


11.12.09, 10:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
já to vidím trochu jinak vzrábět nějaké superkabely stejně snima nic nenastartuješ,

musíš přijet dát kabely a tu baterku oživit třeba 10 minut jak ti nepomůže ty kabely tě nevytrhnou


nejsou dobré jen jabely jak jsou ty kleště moc oplastované, nevydrží nic miloš


11.12.09, 11:34
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12137
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Milosi nevim jak jsi na tom s pocitanim ohledne elektriky, ale je docela rozdil, kdyz ti tema 3m kabelama protece do auta 6A nebo 40A. Treba Skodovka ma pri natocenym motoru spotrebu asi jenom 4-5A efektivne, takze i na to ozivovani ma poradnej kabel vyznam, protoze altik na to ma a kazdej amper navic je dobrej.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


11.12.09, 13:09
Profil ICQ YIM
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Viky píše:
Milosi nevim jak jsi na tom s pocitanim ohledne elektriky, ale je docela rozdil, kdyz ti tema 3m kabelama protece do auta 6A nebo 40A. Treba Skodovka ma pri natocenym motoru spotrebu asi jenom 4-5A efektivne, takze i na to ozivovani ma poradnej kabel vyznam, protoze altik na to ma a kazdej amper navic je dobrej.



podívej se na ty kleštičky kontakt nic moc já s těma kabelama moc terna nenadělal a to jsem jich už vystřídal miloš


11.12.09, 14:49
Profil
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12137
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
podívej se na ty kleštičky kontakt nic moc

Tak je jasny ze vsechno ma vliv, prechodovy odpory na kabelech a na klestickach se vsechny scitaji, kdyz ti to vyjde 0.2 ohmu, tak ti mezi 13V v jenom aute a v druhym aute 10V protece 15A, kdyz je to 0.5 ohmu, tak uz jenom 6A.

Potrebujes jediny, dostat toho do baterky co nejvic, nez s tim zkusis otocit. Cim horsi kabel, tim min toho tam dostanes. Pri startovani tam tece neco kolem 80A po napriklad dobu pul minuty. Tohle mnozstvi elektriky tam nacpes za 10 minut pri 4A, ale za 4 minuty pri 10A. Tak mi rekni jestli to ma vyznam, kdyz se ti to treba napoprvy nepovede natocit, protoze to muze bejt ulity....

A to se bavime o blby 120ce, ktera ma prinejlepsim 1kW starter. Auto s 3kW starterem na tom bude hur samozrejme, nedej boze kdyz je to diesel a este ma zhavice.

Edit: Jinak samozrejme nejlepsi je vzit ctvery zemnici kleste od svarecky a dva kabely od svarecky a vyrobit si mostrum, kterym nastartujes i tank. :)

Edit2: Nebo to auto rovnou muzes natocit svareckou, ale musis mit stejnosmernou a stazeny napeti. :-)

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


11.12.09, 15:56
Profil ICQ YIM

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Sice jsem neviděl svářečku, která umí svařovat při 12-14V, ale dejme tomu. Taky jsem měl káblíky z Tesca značky Filson. Drát doopravdy tak max. 2,5mm a izolace slušná. Kabel vypadá tak na 10mm a přitom je to takový vlas. Tentokrát s Milošem nesouhlasím. Čím hrubší kábel, tím více proudu se dostane do druhého auta.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


11.12.09, 18:05
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Ono taky záleží co je příčinou neschopnosti nastartovat vozidlo ze své baterky. Pokud je baterka KO, tak to samozřejmě chce pořádný průřez kabelu a svorky, pokud je nutno jen trochu tomu pomoci, tak stačí i ty z Tesca. :wink: A že se bude čekat místo 4 minut 10? No a? Furt lepší, než nenastartovat vůbec... :wink:

Viky píše:
Nebo to auto rovnou muzes natocit svareckou...

Kdysi jsem měl baterku v takovém stavu, že sama auto nestartla, ale když se jí pomohlo nabíječkou, tak to šlo. Akorát jsem musel dát silnější pojistku do přívodu k baterce, jinak dva starty a musel jsem pojistku měnit. :lol:


11.12.09, 19:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Ve firmě kde jsem předtím pracoval, jsme měli nabíječku s rychlostartem. Něco jako startovací jednotku ale v menším. Buď to šlo přepnout na klasické nabíjení, rychlonabíjení nebo pomoc při startování. Bylo v tom ale trafko sotva na nabíječku a napsáno na krabici až 80A. Něco jako ty kabely z Tesca :). Tohle bylo z OBI a stálo to pořádný balík. Když jsem se potom podíval dovnitř, tak jsem se málem vybulil. Nic, jen malé trafko a usměrňovač s chladičem. Na skřínce jeden malý měřák, dvě nožové pojistky. Nato že cena byla asi 2500,-kč a opravdová cena tak asi 500,- kč max? Slušný odjeb.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


11.12.09, 20:40
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek 
Tak dnes jsem otestoval startovací kabely v praxi. Konkrétně 120A 2m. Mohu vás ujistit, že fámy o podobnosti se zapalovacími kabely nejsou vůbec pravdivé. Už na třetí pohled je téměř zřejmé, že průřez je o chlup větší. :)

Takže jak to probíhalo, baterka už téměř motorem neotočila, napětí bylo tak nízké, že cvakalo a blikalo úplně všechno. Po zapojení kabelů z dárcovského auta a asi minutě nabíjení to točilo pěkně a na druhý pokus pohodový start (první jsem podělal předčasným povolením klíčku, jinak by to naběhlo).

A taková teoretická otázka... Může paralelním spojením dvou akumulátorů a alternátorů při obou běžících motorech dojít k poškození nějaké části elektiky některého z aut?


19.12.09, 23:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Záleží na tom, jaký je rozdíl napětí. Když se na totálně vybitý aku připojí plně nabitý 560Ah aku tak se propojovacím kabelům musí zdát o všech čertech :lol:
Kabely je nejlepší si vyrobit vlastní.. třeba tady v Praze v KV elektro běžně vedou 5x240mmq co jsem zjišťoval :lol: :oops:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


19.12.09, 23:33
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
Edit2: Nebo to auto rovnou muzes natocit svareckou, ale musis mit stejnosmernou a stazeny napeti. :-)[/quote]


já ti jen řeknu z praxe že jsme jednu dobu měli kabely a silnější baterku a nic jsme nenastartovali, podle mě ten proud sežere asi ta vydojená baterka

včera jsem zde měl elektrikáře s koktávkou 1.6 že proměřit baterku baterka byla rok stará a splnovala hodnoty pro start nákladáku měřeno zátežovým testérem MAB 001

pan elektrikář mi udělal přednášku o kabelech o průřezu mědi a odporu a že prej tu baterku co jsem měřil tak nechtěla ráno při minus 12 nastartovat připojil kabely z druhé kokty a taky nechtěla točit jak to????


raději jsem převedl řeč na dvojku horké vody a před startem polévá baterku :D miloš


20.12.09, 08:28
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 52 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 45 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz