Autor |
Zpráva |
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Ja sem to teda myslel jinak, jako ze vyndat termostat a motor ohrat na pracovni teplotu, ne termostat..... vono totiz nejlip se auto zahreje, kdyz je nastartovany. Delal sem to tak, ze kdyz to slo pres 80 a chlazeni furt nic, tak sem to chcipnul, nechat trochu odstat a treba za hodinu to natocil znova. Udelas to 2x nebo 3x a ten led v trubkach povoli.
Edit: Samozrejme to delej v garazi, kde neni -15°C.... venku ti to za hodinu zase zmrzne.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
17.12.09, 18:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
MOLSO
Příspěvky: 343 Bydliště: Hľohovec
|
kamosovi zamrzla voda v rurach pod autom ale kurenie bolo ok (malo fridexu, v expazke ladove kryhy) ... potreboval to rozmrazit tak som mu poradil nech to nastartuje a necha tocit na vlnobeh otvori naplno kurenie caka a sleduje teplotu. V pripade ze by sa teplota vysplhala nad 90 nech vypne motor.
za polhodinu mi pisal a podakoval ze vraj nastartoval teplota behom 2 minut 85 - 90 a drzalo sa to, z kurenia peklo asi 15 minút ... a ze zrazu teplota padla na 50°C a z kurenia studeny zavan tak dolial fridexu a pojazdil po meste a bolo
_________________ Draxo 105 L ... smädné kone Šporhelt 120L - samochodné približovadlo LPG
|
19.12.09, 10:21 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Ježiš Mária chlape!!!
V garáži vyliať všetko, čo sa vyliať dá, potom tam naliať toľko vriacej vody, koľko sa dá! Naštartovať a nechať zohriať motor, pri 70-80˚C vypnúť a oliať pre istotu aj chladič vedrom horúcej vody-opatrne! Ak sa rozmrazí, zohreje na konštantných 80 a pobeží chvíľku, vypnúť a asi o 15 minút všetko vypustiť, naliať 5litrov fridexu a zbytok destila.
Pokiaľ aj tak bude variť, nebude to v zamrznutej vode... v tom prípade je jedna dobrá rada- hlava šla srať, v lepšom tesnenie pod ňou... Ak máš namiesto oleja emulziu, niekde vyrazilo mrazový štupel, zas treba kuknúť hlavu, medzi ventilmi ich nájdeš tri...
Čo viac to môže byť... už jedine odsratý termostat- vybrať, šmariť do horúcej vody, ak sa otvorí, OK, ak nie, hodiť tak ďaleko ako sa dá a dať druhý. odsratá vodná pumpa- slabý kolobeh- vymeniť!
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
20.12.09, 23:35 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
crossman: lít vařící vodu do "ledového" motoru?
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
20.12.09, 23:45 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
natocit, nechat stat otvorit kurenie a sledovat teplotu. ak aspon zacne kurit tak vetrak naplno a nechat dve hodky tak (sledovat teplotu samozrejme). a potom prichadza moj specialny grif ktory som dneska odskusal:
krasne mi to rozmrazilo vonku na parkovisku
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
20.12.09, 23:55 |
|
|
crossman
Příspěvky: 128 Bydliště: Košice, staré mesto
|
Capricorn píše: crossman: lít vařící vodu do "ledového" motoru?
najprv naštartovať, potom liať vriacu vodu.
Ono urobiť to naopak nieje najzdravšie, ale ani nie sedliacke a motor to vydrží. Nech si hovorí kto chce čo chce, ale robím to tak pravidelne každému hlupákovi, ktorému zamrzne v zime voda... kto by to povedal, že v decembri bude sneh... a k tomu ešte aj zima a mráz!?
stačí tam tu vodu liať postupne... tiež jej tam naraz nenaleješ 10 litrov... a je jasné, že auto bude stáť v garáťi a v tej garáži okrem auta nebude mráz
_________________ Škoda Favorit 136L '89
|
21.12.09, 00:43 |
|
|
Dody
Příspěvky: 10
|
Nazdar mne sa to na Felicii stalo tiež a mal som to hotové za desať - pätnásť minút pri -16 stupňoch vonku.
Jednoducho som nechal zovrieť vodu, odstavil som motor a postupne teplovzdušnou pištoľou rozmrazoval všetky trubky a chladič. Keď teplota vody klesla na 80 stupňov zasa som naštartoval nechal ju zovrieť odstavil a ta voda mi postupne všetko rozmrazila. pri jazde mi teplota ešte troška občas stúpla a zas rýchlo klesla, no po chvíli bolo všetko oukej. dolial som nemrznúcu a ž mi to nezamŕza.
|
25.12.09, 14:18 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Na felicii je to něco jiného, tam máš všechno kolem motoru v jednom prostoru, pár hadic a 5l kapaliny, většinou stačí teplou vodou polít chladič, nastartovat a zbytek už se děje sám, vě 120ce máš ty trubky a hadice po celém autě, vody je tam 12 litrů a pokud ti promrznou trubky pod autem (a nepotrhá je mráz) tak stejně můžeš čekat do jara protože to nerozmrazíš nijak....
|
26.12.09, 11:15 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
no já všechnu vodu z auta vypustil, podotýkám že v kopci, sundáním hadice z čerpadla a malého obtoku u topení.
dneska jsem chtěl auto zprovoznit, dolévám vodu a sakra, z pod auta teče
prasklá trubka, co jde od termostatu ke chladiči v prostoru kastlíku batérie.
buď tak trocha vody fakt zůstalo, nebo už tomu pomohla i koroze.
měnil to už někdo?
|
26.12.09, 11:36 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
musíš auto zvednout, odpojit hadici od termostatu, odmontovat spodní kryt na podlaze kde máš trubky, hadici posilovače a trubičky od hydrauliky, dole jsou trubky přerušené a spojené cca 10cm hadicema, to odmontuj, nejlépe vyměň za nové, kousek od baterky je šroubek který ty trubky drží, povol (bývá pěkně zarezlý) a nějak z toho tu trubku vytáhni, pokud si dobře vzpomínám tak to nedostaneš ven pokud nemáš auto dost zvedle, není na tom nic složitého ale trocha zručnosti je potřeba.
|
26.12.09, 12:01 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
proč bych měl sundávat hadici posilovače a trubičky hydrauliky?
jo, pod podlahou kabiny ( pod tunelelem ) jsou pod plechem spojené přední a zadní trubky.
mám dojem, že by se měl sundat plech pod nádrží a povolit to uchycení u kastlíku baterky.
doufám, že snad už nic víc.
asi to bude muset počkat do jara, mám na zrušení jednu 105 a z ní budu muset vymontovat náhradní trubku.
a pak na mostkách to vyměnit
|
26.12.09, 12:10 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
ty sundávat nemusíš! psal jsem to jenom pro upřesnění který kryt myslím....a na kryt nádrže jsem úplně zapomněl, sorry
|
26.12.09, 14:29 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
darklord píše: mas nejaky dobry kompresor ked pretlaci chladic aby si povedal ze nema znizeny prietok, aky prietok si zistil v chladici? hadica odvzdusnenia nema vplyv na to ci to uvaris, maximalne ti to nebude kurit. nechaj to dva dni stat v teplej garazi, potom to varit nemoze. Teda pokial si neznicil tesnenie pod hlavou/nepraskla hlava, a podobne
Plácáš nesmysly, kdy už neodvzdušníš hlavní okruh, uvaříš to hned...
_________________ J.
|
29.12.09, 22:14 |
|
|
stopo
Příspěvky: 15 Bydliště: RK
|
júúúúúúúj zamrznut auto no co uz ked to nejde do chladica a hadice su ciste tak len termostat ako zisti ci je fajn no uz to tu bolo spomenute dat do hrnca a pri vriacej vode ak sa neotvori tak je v tahu da sa chodit aj bez termostatu ale motor sa nezohreje ani za prd to len pokial by si kupil novy
|
31.12.09, 20:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 53 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|