spinac ventilatoru chladice - felicia
Autor |
Zpráva |
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
spinac ventilatoru chladice - felicia
Potreboval bych poradit, protoze mam uz takove smisene pocity Bratrova Felicia 1.3 MPi rv97 mela nefunkci termospinac ventilatoru. Po anabazi se 3-mi kusy z autokelly (EPS,Starline), ktere spinaly uplne nekde jinde nez mely (105-110°C). Sem nakonec kapnul na termospinac ktery drzi to co uvadi - 92°C sepne a 85°C vypne (odzkouseno v hrnci na sporaku). Jenze po osazeni do auta proste nic Teplota kapaliny 105°C a nic, ani otacka. Spojim konektory dratem a ventilator jede. Voda kolem cidla jiste proteka, chladic je ohraty cely a cidlo nesepne. A na sporaku v hrnci sepne. Muze to byt pricpany chladic? Ze by voda protekala ale jen spodni casti pod cidlem treba? S prehrivanim jinak auto problem nema, ma novy termostat, topi pekne a teploty se za jizdy drzi tam kde maji byt.
Nesetkal se nekdo s necim podobnym? Protoze uz mam 100 chuti jit vyrobit T-kus se zavitem pro cidlo a instalovat to do horni hadice ke chladici (od termostatu ven). Nak
|
25.12.09, 15:31 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
no ked si tam to cidlo daval, nebola nahodou "zarastena" diera?
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
25.12.09, 16:05 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
To me napadlo, tak sem vytocil cidlo bez vypustene vody a -> voda tam byla a vytikala ven. Teda vytikala, bez otevrene zatky tam byla videt svisle hladina a curek spodkem odtikal. Zasrostle to podle me neni, je to z plastu. Nak
|
25.12.09, 16:27 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Čím jsi měřil těch 105°C? Co vím, tak teploměr u Felicie měří se sakra velkou odchylkou. Zkus to ještě změřit nějakým jiným teploměrem co naměří.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.12.09, 17:56 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
Teplomeru uz ke 110°C moc nechybelo nedavno sem si hral s VAG kabelem, koukal i na teploty co vypisovala jednotka a celkem to sedelo. Muzu samozrejme strcit klasicky teplomer do expanzni nadobky a merit. Jenze posledne s cidlem c.3 sme to akorat vyvarili a spinac nic. Nerad bych to opakoval, tak radeji kdyz je system uzavreny. Nak
|
25.12.09, 18:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
To je divné. Buď je špatné i tohle čidlo, nebo je chyba někde jinde a u chladiče není ta teplota, kterou jste naměřili. A není těch 105°C jen v malém okruhu po termostat a ten to nepropustí k chladiči?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
25.12.09, 19:30 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
Termik je novy a funguje. Nemeril sem ho v hrnci s vodou, ale podle me funguje jak fungovat ma. To cidlo sem zavesil do hrnce s vodou, na kontakty dal multimetr a zahrival + meril teplomerem vodu. Sepnul pri 92°C a vypnul pri 85°C. Cidlem to tentokrat nebude. Tak rikam ze uz sem z toho volaky zmeteny
Teplotu vody meri teplomer v palubce v malem okruhu pred termostatem, ale ten je podle me uz davno plne otevreny. Hadice jsou vsechny horke a patricne natlakovane - kdyz tam bylo dle teplomeru skoro 110°C. Nak
|
25.12.09, 19:59 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9440 Bydliště: Kolín
|
Nakadah píše: To me napadlo, tak sem vytocil cidlo bez vypustene vody a -> voda tam byla a vytikala ven. Teda vytikala, bez otevrene zatky tam byla videt svisle hladina a curek spodkem odtikal. Zasrostle to podle me neni, je to z plastu. Nak
a nemelo by tama to tect trochu rychleji? i kdyz je chladic plastovy tak to muze zarust vodnim kamenem zalezi co za "sracku" si tam mel napustenou
bych vypustil vodu vyndal chladic a kouknul jak to vypada za cidlem kdyztak to necim vycistil
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
25.12.09, 20:31 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
ještě zkus, jestli ti jde napětí na přivodní kontakt čidla.... čidlo možná sepne, ale nemá co....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
25.12.09, 20:36 |
|
|
Nakadah
Příspěvky: 185 Bydliště: Ostrava
|
JO jo, proud tam samozrejme jde. Spojim kontakty dratem a ventilator vesele fuci. Ten chladic jeste prohlednu, jina moznost me uz stejne nenapada. Vodu uz sem vypoustel 6x, tak po 7me to bude brnkacka Nak
|
25.12.09, 21:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
To je opravdu pěkná blbost. Pokud je čidlo vyzkoušené mimo chladič a funguje a jde k čidlu proud, není tam nic, co by bylo ještě špatné. Buď jak bylo psáno, že za čidlem je to už zarostlé kamenem, nebo nějakou sračkou. Potom je možnost co jsem psal výše, že tam nejde ta horká voda a někde se ztrácí.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
26.12.09, 16:30 |
|
|
Uzovkar
Příspěvky: 85 Bydliště: Praha
|
Re: spinac ventilatoru chladice - felicia
Tak jak tohle archivní vlákno dopadlo? Řešim to samý. Termospínač nesepne. Vyzkoušel jsem tři. Vohřál jsem je na voze pb hořákem a sahara nic. Manuální spínač vyvedenej do palubky saharou točí. Spojený kabely vod termospínače saharou točí. S termospínačem v chladiči teplotní čidlo ukazuje 110 a sahara nic. Přece neni možný, že jsou tři spínače, z toho dva nový origo, ve spínacim nebi?
|
27.7.24, 15:20 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6337 Bydliště: Snina
|
Re: spinac ventilatoru chladice - felicia
Zahrieval si ho v plastovom uložení chladiča plnom vody pb horákom? Tak to si ho na (cca) 90°C nezahrial. Teplotné čidlo motora je na motore, a spínač je na opačnom konci chladiča. Vyber ho vonku a tak vyskúšaj normálne...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
28.7.24, 18:23 |
|
|
varok
Příspěvky: 14802 Bydliště: Havířov
|
Re: spinac ventilatoru chladice - felicia
Uzovkar: A má chl. kapalina opravdu těch asi 110°C? Není jen špatné čidlo teploty pro budík? Asi bych zkusil naopak vyměnit to čidlo teploty pro budík.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.7.24, 18:29 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: spinac ventilatoru chladice - felicia
nenapadlo vás nikoho, že to čidlo je na výstupu z chladiče?? Tzn že na termostatu je " údajných 110°C, ta voda doteče do chladiče, vychladí se na cca 90 a tímpádem nemá čidlo co spínat?? Další věc je, že průtok chladičem může být v dolních kanálech mrzký, bo může být zarostlý.. Poslední věc, proč když někdo řeší problém, nenanapíše, jak to dopadlo..
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
1.8.24, 16:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|