kontrolka dobijeni - favo
Autor |
Zpráva |
congy
Tydýt
Příspěvky: 717 Bydliště: Martin,SK
|
vav parada no skopcim si tento text bude to ako navod heh dakujem
_________________ Skoda 120L, r.v. 1979 Skoda favorit 136LS, r.v. 90 Skoda Fabia 1,2, 12V r.v 06 - activ Audi A4 2.6 B5, r.v. 98 - activ
|
13.5.09, 20:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Tak dneska došlo i na mě. Vytočil jsem motor na 4000 ot/min a rozsvítila se kontrolka dobíjení. Tak zastavím v domění, že asi rupnul řemen. Řemen ne. Po příjezdu domů a proměření mi altík vůbec nedobíjí. Když jsem ho odpojil od baterky, nastartoval a vytočil a pak proměřil napětí mezi šroubem a tělem alternátoru, není tam nic. Co se mohlo vysypat?
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.12.09, 10:46 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
gokralik píše: Tak dneska došlo i na mě. Vytočil jsem motor na 4000 ot/min a rozsvítila se kontrolka dobíjení. Tak zastavím v domění, že asi rupnul řemen. Řemen ne. Po příjezdu domů a proměření mi altík vůbec nedobíjí. Když jsem ho odpojil od baterky, nastartoval a vytočil a pak proměřil napětí mezi šroubem a tělem alternátoru, není tam nic. Co se mohlo vysypat?
v prvom rade musí byť alternátor pripojený, ako od baterky, tak aj budenie ( kontrolka )...
ak ti to odišlo takto z ničoho nič, buď ti odišiel regulátor, alebo niečo na rotore, ( prerušil sa obvod od regulátora na vinutie rotora )...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.12.09, 11:31 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Tak regulátorem to není. Vyměnil jsem jej za sice použitý, ale určitě funkční a kontrolka stále svítí. Asi se spíš někde porušilo vedení, protože kontrolka se rozsvítila najednou a všechny elektrické spotřebiče jely taky hned na baterku. No nic, už jsem ho vytáhl, a až mi Fatal vrátí můj vypůjčený, tak začnu generálkovat (snad) původní.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.12.09, 12:16 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
michalkatka píše: gokralik píše: Tak dneska došlo i na mě. Vytočil jsem motor na 4000 ot/min a rozsvítila se kontrolka dobíjení. Tak zastavím v domění, že asi rupnul řemen. Řemen ne. Po příjezdu domů a proměření mi altík vůbec nedobíjí. Když jsem ho odpojil od baterky, nastartoval a vytočil a pak proměřil napětí mezi šroubem a tělem alternátoru, není tam nic. Co se mohlo vysypat? v prvom rade musí byť alternátor pripojený, ako od baterky, tak aj budenie ( kontrolka )... ak ti to odišlo takto z ničoho nič, buď ti odišiel regulátor, alebo niečo na rotore, ( prerušil sa obvod od regulátora na vinutie rotora )...
Pokud se přeruší obvod rotoru ať už krátké uhlíky, nebo vinutí rotoru (ještě jsem neviděl) tak kontrolka nabíjení nesvítí vůbec. To jen pro upřesnění.
|
28.12.09, 13:24 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Pokud jsi mezi šroubem B+ (silový vývod altíku) a kostrou nenaměřil žádné napětí, musí být přerušený kabel mezi akumulátorem a alternátorem.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.12.09, 18:53 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Měřil jsem to po odpojení toho silového kabelu. Kabel jsem chtěl taky zvlášť proměřit, ten byl v pořádku. No nic, díky za rady...vyřešil jsem to jiným altíkem. Jen mi teď nezbývá žádný do zásoby.
V tom původním spíš muselo něco komplet odejít...protože do poslední chvíle dobíjel dobře a pak najednou kontrolka a konec. Zkoušel jsem ho rozmontovat, ale nechtělo se mi rozpájet diodový blok, takže někdy až bude teplo se na něj možná znova podívám, teď ho nechávám ležet ladem.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
28.12.09, 19:24 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jestli nebudeš mít prdlou některou s těch malých diod. Kamarád to nedávno měl taky, sice na feldě, ale je to stejné. Vlastně nevím, jestli měl špatnou malou nebo velkou diodu, ale taky mu to pořád svítilo. Vyměnil ji za novou a funguje.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.12.09, 19:24 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Už neřeším. Buď až se budu nudit, nebo až mi klekne aktuální altík.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
30.12.09, 20:54 |
|
|
Dundee
Příspěvky: 882 Bydliště: Mělník
|
Dneska cestou do služby mě potkalo něco podbnýho, jako gokralika
V klidu se ploužim po zasněžený silnici a najednou kontrolka dobíjení. Holt jsem dojel na letiště (prostě jsem musel) a pak už samozřejmě nenastartoval. Kámoš mi přivezl novej regulátor a jinou baterku, já to povyměňoval, natočil motor a dal si v klidu cigáro, že ta kontrolka zhasne, až se uhlíky zabrousej a sednou si. Jenže ouha, kontrolka svítí pořád Pokud nemám nic zaplýho, je za chodu motoru napětí na baterce 14,2 V, když rožnu světla, padne na cca 12,4 V a když zapnu všechno (výstražky, oboje mlhy, výhřev), padne na cca 11,3 V. Na volnoběhu kontrolka mžourá, po přidání plynu svítí jako blázen.
Dá se s tim ujet cca 35 km bez újmy? Tušim, že mě čeká výměna altíku (potřebuju jezdit a náhradní nemám) a zatim bych tam zkusil vrazit nějakej jetej. Jde vyměnit řemenice (mám 4 drážkovou)?
Díky za odpovědi.
_________________ Dacia Duster 1.6SCe+ LPG '17 s 85.380 km na tachecu- "Drobek"
|
11.1.10, 20:22 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No.. 35km je docela masakr v tomhle stavu, když nebudeš mít nic zapnutýho, nejlíp ani světla, tak by se to snad mohlo nechat ujet.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
11.1.10, 20:33 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Vyměnit řemenice je otázka jedné matice. Já u mého na závadu nepřišel a už ji neřeším...ale časem začnu. To vyměň celé za jiný kus. Je to práce na 10 minut. Mě to tehdy neskutečně nasralo.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
11.1.10, 21:14 |
|
|
Dundee
Příspěvky: 882 Bydliště: Mělník
|
Teď jsem ho měl venku, na proměření se diody tvářej dobře (nepůlil jsem ho), očistil jsem pořádně kontakty, vyměnil podložky, dal jsem ho zpátky a...
Auto dobíjí s tim, že kontrolka svítí dál (na volnoběh slabě, po přidání víc).
Hodnoty:
volnoběh bez ničeho= 14,2V, po zvýšení otáček i 14,5V
volnoběh+ světla= 13,8- 13,9V (to by se dalo)
volnoběh+ světla+ př. mlhy+ varovky+ výhřev okna= 12,1- 12,3V
Tudíž ráno pojedu na parkovačky domů a cestou se zkusim stavit někde na vrakáči.
_________________ Dacia Duster 1.6SCe+ LPG '17 s 85.380 km na tachecu- "Drobek"
|
11.1.10, 21:54 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
A kolik to dobíjí v otáčkách? Magneton na volnoběh s velkou zátěží plné napětí neudrží, to je normální jev.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
12.1.10, 00:09 |
|
|
Dundee
Příspěvky: 882 Bydliště: Mělník
|
Tak jsem dneska splašil jinej altík a kontrolka už nesvítí Jsem docela zvědavej, kolik pomocnejch diod bude v háji.
Šemik: Dobíjelo to normálně a teď se to chová úplně stejně, alespoň jsem si pořádně ověřil, že ten Magneton to fakt při velký zátěži neudrží
P.S.: Mysíte, že by se to dobíjení při velký zátěži mohlo zlepšit po přidání tý "tuningový diody" k regulátoru? Na tomhle altíku je taky skoro novej regulátor, tak si můžu hrát
_________________ Dacia Duster 1.6SCe+ LPG '17 s 85.380 km na tachecu- "Drobek"
|
14.1.10, 19:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|