Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 22:52



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 dobijanie 742/motor favorit 136 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Bydliště: Partizánske, Slovensko
Příspěvek 
No pred chvilou som zistil dalsiu vec - na tom altiku 70A na volnobeh zhavi kontrolka dobijania, takze uz ani tomu neverim....


29.11.09, 19:22
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
mixal.s píše:
No pred chvilou som zistil dalsiu vec - na tom altiku 70A na volnobeh zhavi kontrolka dobijania, takze uz ani tomu neverim....


skús prekontrolovať spoje na prístrojovke, alebo ukostrenie motora a alternátora, môže to robiť aj tým...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


29.11.09, 21:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
mixal.s píše:
tusim 12,5cm by mala byt a ak sa ti tam nezmesti vacsia, ze je pod nou miesto iba na to, aby si tam dal remen, tak je to 781...
Jj, bude to tak, ledva som tam napchal remeň...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


29.11.09, 21:38
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Bydliště: Partizánske, Slovensko
Příspěvek 
michalkatka píše:
mixal.s píše:
No pred chvilou som zistil dalsiu vec - na tom altiku 70A na volnobeh zhavi kontrolka dobijania, takze uz ani tomu neverim....


skús prekontrolovať spoje na prístrojovke, alebo ukostrenie motora a alternátora, môže to robiť aj tým...


tym nie, pri druhom altiku to nerobi.. iba nedobija...


30.11.09, 21:15
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
mixal.s píše:
tym nie, pri druhom altiku to nerobi.. iba nedobija...


asi bude aj ten druhý vadný, inak naraziť na dobrú 70A je celkom rarita...

meral si napätie aj na alternátore aj na baterke :?: nieje tam veľký rozdiel :?:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


30.11.09, 21:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Bydliště: Partizánske, Slovensko
Příspěvek 
michalkatka píše:
mixal.s píše:
tym nie, pri druhom altiku to nerobi.. iba nedobija...


asi bude aj ten druhý vadný, inak naraziť na dobrú 70A je celkom rarita...

meral si napätie aj na alternátore aj na baterke :?: nieje tam veľký rozdiel :?:


no je, spotrebice beru asi 20A, co je dost... ale nie je to nic vynimocne...no skusim v nom vymenit cely diodovy mostik, uvidime, co to spravi...


30.11.09, 21:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
mixal.s píše:
no je, spotrebice beru asi 20A, co je dost... ale nie je to nic vynimocne...no skusim v nom vymenit cely diodovy mostik, uvidime, co to spravi...


to by malo pomôcť, a daj si záležať na pricínovaní mostíka k vinutiu, tam bývajú veľké straty...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


30.11.09, 21:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Bydliště: Partizánske, Slovensko
Příspěvek 
michalkatka píše:
mixal.s píše:
no je, spotrebice beru asi 20A, co je dost... ale nie je to nic vynimocne...no skusim v nom vymenit cely diodovy mostik, uvidime, co to spravi...


to by malo pomôcť, a daj si záležať na pricínovaní mostíka k vinutiu, tam bývajú veľké straty...


psajkovania sa nebojim, vyhral som na strednej sutaz v spajkovani... to sa ale nechvalim.. :-)))


30.11.09, 21:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
mixal.s píše:
psajkovania sa nebojim, vyhral som na strednej sutaz v spajkovani... to sa ale nechvalim.. :-)))


ale 20A je dosť, beriem to tak že v bežnej prevádzke na voľnobeh zapaľovanie 4A, svetlá a žiarovky dohromady 140W čo je cca 10A, zvyšok je povedzme na dobíjanie baterky.... :roll:

aký máš ten voľnobeh :?:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


30.11.09, 22:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 217
Bydliště: Partizánske, Slovensko
Příspěvek 
michalkatka píše:
mixal.s píše:
psajkovania sa nebojim, vyhral som na strednej sutaz v spajkovani... to sa ale nechvalim.. :-)))


ale 20A je dosť, beriem to tak že v bežnej prevádzke na voľnobeh zapaľovanie 4A, svetlá a žiarovky dohromady 140W čo je cca 10A, zvyšok je povedzme na dobíjanie baterky.... :roll:

aký máš ten voľnobeh :?:


no to moze byt, ale beire do dost az z baterie... ale asi to budu robit tie pridavne dialkove, co tam mam.. :D este uvidim, co sa bude s ttym dat robit, asi zozeniem remenice z feldy a dam tam tie...


6.12.09, 11:03
Profil

Příspěvky: 188
Bydliště: Banská Bystrica
Příspěvek 
Nedá mi aby som sa nevyjadril . Mám skúsenosť aj z Boschom aj z Magnetonom . Magneton na originálnej remenici na 860 ot. voľnobeh dobíja 14V čo úplne stačí , neviem ako vy ale u nás sa na voľnobeh nejazdí , pri záťaži zo svetlami a vetrákom na voľnobeh 13,8V čo tiež je v norme , pri otáčkach ktoré stačia byť v mojom prípade 1500 dobíja 14,5V stabilne a môžeš zapnúť čo chceš , hmlovky , vyhrievanie okna , diaľkové a všetko a nemení sa nič . Bosch fe 1,6 dobíja síce na voľnobeh 14V ale to je jediná výhoda , serú sa obidva po celodennom jazdení rovnako . V boschy už je nový mostík , nové zberné krúžky prepájkované všetky spoje a nový regulátor to celé stálo takmer ako nový magneton 70A , v magnetone sú vymenené dve diody , uhlíky v regulátore , ložiská a stočené zberné krúžky - oprava za 300 korún . K tým problémom z magnetónmi : prečo stále tie matky doťahujete ked sa povolujú ? každému som tam zatiaľ dal vejárovú podložku a je pokoj , k šemíkovým ložiskám , neviem čo máš za alternátor a kor polský ale mám tu jeden z najnovších 70a síce ešte nemá zadok v plaste ale ložisko v prednom veku je zablendované a nemá krycí plech a nity čiže sa dá vybrať len deštruktívne , obidve ložiská sú SKF France majú najazdené podľa stavu okolia celkom dosť a nemajú žiadnu vôľu , preto nechápem kto tam dával poľské ložiská a ked si ich tam videl prečo si ich nevymenil? obe ložiská ZKL C3 stoja 120 korún a SKF C3 250 korún . ja som spokojný s tým čo mám , nebudem prerábať pol motora kvôli boschu ktorý bude len trošku lepšie dobíjať ale ne ceste ma nechá rovnako lebo jeho spoľahlivosť tiež nie je nejaká svetoborná pri celodennom svietení . len pre zaujímavosť felda je rok výroby 1998 a môj otec celý život svietil aj cez deň aj ked sa nemuselo , vo výbave glx kde bolo veľa spotrebičou dali továrni 55A chudinku ktorá sa tam trápila 10 rokov bez poruchy , síce nedávala 14V ale nikdy nebol problém s ničím a nikto normálny nemeria každý deň či mu nabíja 14,0 alebo 13,8 . Po desiatich rokoch jemne presvitovala kontrolka kvôli prerazenej diode alternátor mal najazdené 125 000 km ale aj napriek diode a prakticky bez uhlíkov stále dobíjal , dal sa nový mostík a regler a ložiská ( staré pritom boli ako nové ) a vydržal 10 tisíc km a rok jazdenia krátkych trás kde zhorel rotor . otec ho dal na opravu kamarátovi ktorý robí profi opravy asi 30 rokov už a dal mu ziatiaľ aby mohol jazdiť jeho 70A ktorý mal ako záložný , ja som doma zložil maketu alternátoru favorit zo smetí čo som mal doma len aby vyzeralo zobral ho do školy a na praxi prehodil z motora felda bmm ktorý bol zadretý a hodený v rohu na učenie opretý o alternátor aby nespadol , prehodil som ich ten som si zobral a doniesol opravárovi , on si stočil krúžky na rotore a zložil funkčný kus ktorý teraz jazdí v niekoho aute . Nám nechal ten 70A ktorý tam patrí , a neplatily sme mu nič lebo v podstate mu ostali dva altíky , s novým relgerom a mostíkom a dal som mu nové ložiská ZKL , všetci sme spokojný . ono nie je repas ako repas , neurazte sa ale polovica sa v tom vrta bez nejakých znalostí a tak to dopadá . Inak aby sa tu nestrhla hádka nejdem ani hovoriť aké Bosche mi ukazoval ten opravár a za koľko peňazí stáli opravy a hovorí pri starých autách zlatý magneton , majú ho na každom rohu a diely stoja pakateľ ...


6.1.10, 10:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
suri: a teraz skusme z praktickych znalosti odvodit teoreticky zaver: Mam 70A magneton, 70A bosch a 90A Valeo. Vsetky tri su nove, vsetky tri su upravene tak aby si ich dal na svoj motor bez problemu. Ktory si vyberies?

Ja mam momentalne v aute Semikov magneton a nemozem ani ceknut (aj ked za studena ked sa motor ledva prevaluje bez sytica to dobija poslabsie, ale zase co by som nechcel). Ozivil mi baterku o ktorej sme vsetci tvrdili ze uz je mrtva (sustavne musela byt na nabijacke aby sa dali jazdit kratke trasy) a teraz neh je akakolvek zima tak startujem bez jedineho zavahania (Skoda len ze uz mam v komore uplne novu Bosch S3 ktoru asi budem musiet predat az sa neskazi)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


6.1.10, 12:14
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 756
Příspěvek 
Už to tu padlo. Posuzovat stav altíku podle napětí při volnoběhu nemá smysl. Sice něco napoví o jeho stavu, ale prakticky je to o ničem. Směrodatný údaj je tak od 1500 otáček výše. Při běžném provozu v autě toho motor na volnoběh naběhá jen nepatrný zlomek času. Proto je celkem zbytečné zatěžovat se tím, když při volnoběhu lehounce žhne kontrolka. Podstatné je, že při zvýšení otáček zhasne a napětí na baterce má hodnoty jaké by mělo mít.


6.1.10, 13:09
Profil

Příspěvky: 188
Bydliště: Banská Bystrica
Příspěvek 
vyberiem si 70A bosch lebo si ho viem servisovať a nejaké 0,2V na voľnobeh ma neserkajú . tiež mám 70A magneton a dobíja koľko ? teraz som to meral 900 -1000 voľnobeh - 14,3V pri otáčkach 14,5 nech zapneš čo chceš , a radšej mám alternátor ktorý ked nevládze ťahať na voľnobeh tak dá menej napetia ako má uberať otáčky , akurát robí napotvoru škrtiacej klapke ktorá nevie čo robiť , plynu sa nikdo nedotýka a otáčky klesnú


6.1.10, 14:32
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
suri, tak na vstrek jednoznacne altik ktory si radsej vezme otacky, pretoze elektronika si to doladi ;) ale tak mat altik ktory ked zapnem svetla, vetrak a stierace mi udusi motor? :)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


6.1.10, 14:35
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz