Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 07:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 základní pojmy-hlava 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek základní pojmy-hlava
může mi někdo ukázat, kde je na favo/felda hlavě antidetonační štěrbina?

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


5.1.10, 22:14
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Ja si driv myslel, ze je to takovy to maly vybrani u svicky, ale Gemini psal, jesi si to nepletu s koxem, ze je to mezera mezi hlavou a pistem naproti svicce. Sam jsem zmaten :(

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.1.10, 23:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18266
Příspěvek 
Už se to tu v jedné diskusi probíralo, hledejte. Jesli si to správně pamatuju, tak je to celý prostor nad pístem v místě, kde hlava není vybraná, píst nejde až úplně k hlavě, ale nechá tam cca 2mm štěrbinu.


6.1.10, 07:53
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
mathess: to sem si právě myslel taky, ale to není vono...
fatal: jj, asi máš pravdu, já si to myslim taky...proč ale bitmap píše, že se mění štěrbina, když se mění spalovák? :shock: :roll:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


6.1.10, 19:57
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
Protoze kdyz bagrujes spalovak, logicky tim ukusujes z antidet. sterbiny.
Tezko muzes dlabat nahoru, protoze uz neni kam, takze muzes jit jedine do stran, cimz zvetsis objem spalovaciho prostoru na ukor plochy antidet. sterbiny.

jinak, fatal ma vyjimecne pravdu, je to cela plocha hlavy nad pistem, ktera neni samotnym spalovakem. Tato je obvykle na seriovych motorech prakticky nefukncni, protoze jeji vyska je kolem zminenych dvou milimetru, coz je priblizne 2x tolik nez by melo spravne byt.

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


6.1.10, 20:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek 
antidetonacni prostor, je to co je videt v hlave. ta dira. 120 nema skoro zadnou a trebas felda ma vetsi


6.1.10, 20:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
To je spalovak.

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


6.1.10, 20:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 376
Příspěvek 
Antidetonační štěrbina...

Obrázek

_________________
Favorit 136X


6.1.10, 20:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Pokud používáme hlavu sériově obrobenou pro závodní účely není naprosto vhodné považovat za dostatečné výsledný tvar spalo vacího prostoru. Pro zlepšení proudění směsi v okolí ventilu je potřeba vytvarovat prostor podle schémat pro zlepšení účinnosti plnění. Protože snaha o zvýšení výkonu je doprovázena zvednutím pracovní oblasti motoru od 5000 - 7000 ot./min. (podotýkám že doba strávéná v této oblasti není jen občasné podržení plynu) je nutné kvůli efektivnímu prohoření směsi stlačené ve spalovacím prostoru použití pístů s vrchlíkem. Potom je nutná úprava hlavy pro docílení prostoru do kterého bude zasahovat vrchlík pístu. Podobné písty byly používány v sérii u motorů Š 120 LS kde byl vrchlík jen 1.5 mm. Vzniklý prostor mezi vybráním v hlavě a dnem pístu se nazývá antidetonační štěrbina. Při konstrukci motorů s kompresním poměrem 10, 11 až 12 je nutné používat benzínu s oktanovým číslem nejlépe min. 98 kvůli snížení ryziku vzniku zamozápalu při narůstající kompresi. Ze stejného důvodu je nutná antidetonační štěrbina, protože při zážehu směsi jiskrou dochází ke stlačování ještě nespálené směsi tlakovou vlnou od výbuchu a vyvolání samozápalu. Vzniklé tlakové vlny působí různě proti sobě a proti pístu. U speciálních T - pístů používaných v motorech o obsahu 1150 ccm. Je výška vrchlíku 4 mm.

Zdroj:
http://home.tiscali.cz/hotrally/tech/spal.html

Ale aj tak mi to nie je úplne jasné

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.1.10, 20:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
ferrari myslim ze z tych popisov je to 100x jasnejsie ako z tyvh kecov co sa viedli na virte. antidetonacna strbina nieje primarne urcena na potlacenie detonacii sposobenych vysokym KP, ale tym ze pri horeni sa nevznieti cely objem zmesi naraz - tj hori smerom od sviecky (zvecsuje svoj objem) a stlacuje este nezapalenu zmes(riziko detonacie) a preto sa oproti sviecke robi antidetonacna strbina (ale neviem akym principom zabranuje tej detonacii). a dalsia vec je ten vypuky piest - ked upravis spalovak tak antidetonacna strbina "dostane zabrat" cize vypukly piest to do istej miery kompenzuje (zmensuje priestor, vytvara lepsi tvar strbiny)

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


6.1.10, 21:00
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Dobrý je ten článok od Wertyho...darmo, jedenkrát vidieť je omnoho lepšie, ako 100x čítať...oko predsa vidí :wink:

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


6.1.10, 21:04
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek 
by ma zaujimalo co to je za knihu...

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


6.1.10, 21:10
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 658
Příspěvek 
darklord píše:
A dalsia vec je ten vypuky piest - ked upravis spalovak tak antidetonacna strbina "dostane zabrat" cize vypukly piest to do istej miery kompenzuje (zmensuje priestor, vytvara lepsi tvar strbiny)

Sterbina dostane zabrat tim, ze se se zmensi jeji plocha, ale jeji tvar se nijak nezmeni.
Vypoukly pist jen zvysi kompresni pomer a kdyz se podle nej vydlabe i hlava, tak tvar sterbiny zustane opet stejny, jen je v jinem uhlu vuci svisle ose valce.

_________________
Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.

Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!


6.1.10, 21:13
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 8621
Bydliště: Praha 13
Příspěvek 
Tahkle vypadala učebnice automechanika, co jsem viděl u bratránka.

_________________
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule
Škoda 105S -> 135S Konec již brzy
Škoda 105L Začátek snad již brzy


6.1.10, 21:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek 
bitmap: a jaká by teda ta štěrbina měla bejt?

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


6.1.10, 21:21
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz