Autor |
Zpráva |
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
základní pojmy-hlava
může mi někdo ukázat, kde je na favo/felda hlavě antidetonační štěrbina?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
5.1.10, 22:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
Ja si driv myslel, ze je to takovy to maly vybrani u svicky, ale Gemini psal, jesi si to nepletu s koxem, ze je to mezera mezi hlavou a pistem naproti svicce. Sam jsem zmaten
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
5.1.10, 23:20 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Už se to tu v jedné diskusi probíralo, hledejte. Jesli si to správně pamatuju, tak je to celý prostor nad pístem v místě, kde hlava není vybraná, píst nejde až úplně k hlavě, ale nechá tam cca 2mm štěrbinu.
|
6.1.10, 07:53 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
mathess: to sem si právě myslel taky, ale to není vono...
fatal: jj, asi máš pravdu, já si to myslim taky...proč ale bitmap píše, že se mění štěrbina, když se mění spalovák?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.1.10, 19:57 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
Protoze kdyz bagrujes spalovak, logicky tim ukusujes z antidet. sterbiny.
Tezko muzes dlabat nahoru, protoze uz neni kam, takze muzes jit jedine do stran, cimz zvetsis objem spalovaciho prostoru na ukor plochy antidet. sterbiny.
jinak, fatal ma vyjimecne pravdu, je to cela plocha hlavy nad pistem, ktera neni samotnym spalovakem. Tato je obvykle na seriovych motorech prakticky nefukncni, protoze jeji vyska je kolem zminenych dvou milimetru, coz je priblizne 2x tolik nez by melo spravne byt.
_________________ Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.
Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!
|
6.1.10, 20:07 |
|
|
trady
Příspěvky: 3491 Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
|
antidetonacni prostor, je to co je videt v hlave. ta dira. 120 nema skoro zadnou a trebas felda ma vetsi
|
6.1.10, 20:09 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
To je spalovak.
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
6.1.10, 20:20 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Antidetonační štěrbina...
_________________ Favorit 136X
|
6.1.10, 20:30 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Pokud používáme hlavu sériově obrobenou pro závodní účely není naprosto vhodné považovat za dostatečné výsledný tvar spalo vacího prostoru. Pro zlepšení proudění směsi v okolí ventilu je potřeba vytvarovat prostor podle schémat pro zlepšení účinnosti plnění. Protože snaha o zvýšení výkonu je doprovázena zvednutím pracovní oblasti motoru od 5000 - 7000 ot./min. (podotýkám že doba strávéná v této oblasti není jen občasné podržení plynu) je nutné kvůli efektivnímu prohoření směsi stlačené ve spalovacím prostoru použití pístů s vrchlíkem. Potom je nutná úprava hlavy pro docílení prostoru do kterého bude zasahovat vrchlík pístu. Podobné písty byly používány v sérii u motorů Š 120 LS kde byl vrchlík jen 1.5 mm. Vzniklý prostor mezi vybráním v hlavě a dnem pístu se nazývá antidetonační štěrbina. Při konstrukci motorů s kompresním poměrem 10, 11 až 12 je nutné používat benzínu s oktanovým číslem nejlépe min. 98 kvůli snížení ryziku vzniku zamozápalu při narůstající kompresi. Ze stejného důvodu je nutná antidetonační štěrbina, protože při zážehu směsi jiskrou dochází ke stlačování ještě nespálené směsi tlakovou vlnou od výbuchu a vyvolání samozápalu. Vzniklé tlakové vlny působí různě proti sobě a proti pístu. U speciálních T - pístů používaných v motorech o obsahu 1150 ccm. Je výška vrchlíku 4 mm.
Zdroj:
http://home.tiscali.cz/hotrally/tech/spal.html
Ale aj tak mi to nie je úplne jasné
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
6.1.10, 20:31 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
ferrari myslim ze z tych popisov je to 100x jasnejsie ako z tyvh kecov co sa viedli na virte. antidetonacna strbina nieje primarne urcena na potlacenie detonacii sposobenych vysokym KP, ale tym ze pri horeni sa nevznieti cely objem zmesi naraz - tj hori smerom od sviecky (zvecsuje svoj objem) a stlacuje este nezapalenu zmes(riziko detonacie) a preto sa oproti sviecke robi antidetonacna strbina (ale neviem akym principom zabranuje tej detonacii). a dalsia vec je ten vypuky piest - ked upravis spalovak tak antidetonacna strbina "dostane zabrat" cize vypukly piest to do istej miery kompenzuje (zmensuje priestor, vytvara lepsi tvar strbiny)
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.1.10, 21:00 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Dobrý je ten článok od Wertyho...darmo, jedenkrát vidieť je omnoho lepšie, ako 100x čítať...oko predsa vidí
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
6.1.10, 21:04 |
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
by ma zaujimalo co to je za knihu...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.1.10, 21:10 |
|
|
bitmap
Příspěvky: 658
|
darklord píše: A dalsia vec je ten vypuky piest - ked upravis spalovak tak antidetonacna strbina "dostane zabrat" cize vypukly piest to do istej miery kompenzuje (zmensuje priestor, vytvara lepsi tvar strbiny)
Sterbina dostane zabrat tim, ze se se zmensi jeji plocha, ale jeji tvar se nijak nezmeni.
Vypoukly pist jen zvysi kompresni pomer a kdyz se podle nej vydlabe i hlava, tak tvar sterbiny zustane opet stejny, jen je v jinem uhlu vuci svisle ose valce.
_________________ Škoda Favorit Felicia Fabia Octavia Golf Mondeo Clio - kočkopes.
Whoever lays hands upon me to govern me, is an usurper, a tyrant and I declare him my enemy!
|
6.1.10, 21:13 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Tahkle vypadala učebnice automechanika, co jsem viděl u bratránka.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
6.1.10, 21:14 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
bitmap: a jaká by teda ta štěrbina měla bejt?
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
6.1.10, 21:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|