NEJ ložiska a vazelína pro vlečku
Autor |
Zpráva |
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
darklord: Ale pokud vím, nakonec se dopracovali toho, že soudečková by šla.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
6.1.10, 20:25 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
darklord
Příspěvky: 12494
|
Carlos: tak a teraz kto to otestuje... videl si ceny? existuju v takom rozmeri? aby teda naprava nemusela najskorej podstupit nevratnu upravu...
_________________ "You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna
|
6.1.10, 20:39 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Já to zkoušet nebudu, já už jsem koupil vlečku zgenerálkovanou, a dobrou nápravu rozbírat nehodlám.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
6.1.10, 20:55 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Majlanky a Martin007: JJ přesně to si říkám taky, když to nechám proschnout, tak to nemůže nic udělat. To by Alkyton musela být acetonka aby se to zvedlo.
Jiný ložiska by asi šli vymyslet, ale dle mě pouze se zásahem do trubky v šikmém ramenu.
Jinak v prvním příspěvku proběhl EDIT
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
7.1.10, 11:04 |
|
|
Pilot 105
Příspěvky: 8
|
Majlanky píše: 3. Opiskuju ovarim a pak to necham ponorit do vany se zinkem... Tam je zase problem co se tyce utesneni dutin kde se zinkovat nema(ulozeni silentu a lozisek) a tim, ze te s tim do ty vany asi ani nepusti kvuli bordelu co je uvnitr ramena...
Tohle bych nedělal, rameno je svařenec z lisovaných profilů za studena.
Dutiny se nesmí uzavírat, ale naopak otevírat, co udělá vzduch ohřátý na 400 a více °C?
A v neposlední řadě, by sis přivezl ze zinkovny ingot zinku, místo ramene , nebo bys ho musel rozvrtat jak cedník.
To Martin 007:
Suříková barva nemá o nic lepší přilnavost než např. kvalitní zinkofosfátová barva. Navíc nic se do železa nezažírá, ani samotný suřík, ani látky vzniklé reakcí s oxidem železa. Suříkové barvy mají obrovskou výhodu hlavně v tom, že se dají nanášet i na nedokonale odrezený povrch, proto se i dnes požívají, ale pouze za jistých předepsaných podmínek. Jinak v domácích podmínkách si můžeš vyrobit dříve komerčně prodávanou olejovou baruv O2001, smícháním práškového suříku (při troše snahy se dá sehnat - používá se třeba ve sklářství apod.) a fermeže v poměru 5:1. Jinak přilnavost jakékoliv barvy zvýší otryskání povrchu, takže pokud je to možné........
|
7.1.10, 13:12 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
No tak to, ze by vlastne ten zinek nestacil ani "vytect" me nenapadlo ale ten bod tri byla jenom teorie ktera ale stejne ztroskotala uz davno pred tim, nez jsem se k temhle myslenkam dostal... Jinak co se tyka Suriku. Do natreneho materialu se vskutku nic nezazira ale Martin myslel, ze olovo obsazene v Suriku reaguje s oceli(vaze se na ni). O prilnavosti je to podle toho, do ceho surik nasypes... Jinak co ja vim tak surik uz v obchodech nesezenes, maximalne na nejakej inzerat, z velice starych zasob, pac se uz nevyrabi a u vyroby skla se uz taky nepouziva, tudle jsem byl ve sklarne a ptal jsem se, a rikali, ze v podstatne nemuzou a i kdybyb chteli tak se uz neda sehnat takze prizpusobovat tomu vyrobu bylo ekonomicky nevyhodne...
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
7.1.10, 13:30 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Takže atomy železa ve slitině železa a uhlíku tvořící ocel nejsou ty samé atomy na které se váží atomy kyslíku a molekuly vody a způsobují korozi ? Čistě laicky řečeno...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
7.1.10, 14:26 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Nejsem si jistej, jestli jsem si dokazal prebrat tvou otazku spravne ale pokud ano... Mas zelezo v oceli a tohle zelezo ti reaguje nejbezneni s vodou a kyslikem. Neboli abych odpovedel, to zelezo v oceli to je to same zelezo ktere pak tvori slouceniny s kyslikem a vodou, neboli rez(neboli korozi ale koroze jako pojem je pojem popisujici souhrn deju). Abych doplnil co vlastne Surik dela. Surik reaguje s oxidy zeleza i zelezem samotnym a touto reakci vznika na povrchu oceli sul, z aniontu olova a kationtu zeleza, jenz chrani ocel... A jelikoz novy barvy uz nesmi obsahovat olovo, nikdy s novou barvou nedosahneme takovych antikoroznich ucinku jako se Surikem... Doufam, ze to je jasny... Ale myslim si, ze Tunerovi zasirame tema
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
7.1.10, 17:41 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Já si to takhle myslím celou dobu. Onen pojem žraní tu je (reakce se rzí) a že to vytvoří vrstvu jiné látky sem taky psal nebo ne ?. Tak sem asi nebyl pochopen přes můj "špatný" výklad ohledně zažírání do struktury oceli... Hlavně že všichni víme o co go ne ?
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
Naposledy upravil Martin 007 dne 7.1.10, 17:53, celkově upraveno 1
|
7.1.10, 17:47 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
Jo psal, ja to jenom pojal aby to melo hlavu a patu(a hlavne abych mel co psat )...
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
7.1.10, 17:50 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Nezasíráme téma...probíráme barvy pro povrchovou úpravu šikmých ramen.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
7.1.10, 17:53 |
|
|
Majlanky
Junior TW team
Příspěvky: 1728 Bydliště: Praha
|
V tom pripade v poradku...
_________________ Rapid r.v. 1989 s legalnim 781.136
|
7.1.10, 18:20 |
|
|
Tuner#2
Příspěvky: 2753 Bydliště: Rokycansko
|
Takže Pilot 105 dnes na základě tohodle tématu http://skoda-virt.cz/cz/forum/podvozek- ... 1#p1457311 co jsem mu poslal mluvil s člověkem z vývoje ZKL ložisek. Byl to strarší pán, který má doma mimochodem staré MBčko a další veterány, takže rozhovor byl prý na tři čtvrtě hodiny Probírali to proč to ložisko tak rychle odešlo (mimochodem i Vrba měnil ložiska po 25tkm a mě už se taky ozývají). Přišli na to, že to bude zřejmě utahovacím momentem matky náboje, který je předepsán na 300Nm a tím na ložisko působí trvale dost velká axiální síla. Proto se to ložisko vždycky vymele spíš jakoby na straně dráhy tam kde běhá kulička a ne přesně ve styčné ploše s kuličkou. Je totiž enormě namáhaná ta kostra mezi kuličkama a ložisko ztratí svou "přirozenou" vůli. Alespoň tak jsem to z výkladu pochopil a docela to nabírá logiku. Je otázka když by se náboj neutáhnul takovým momentem zda by se samovolně nepovoloval (což je bolest vlečky kterou ale řeší Loctite a pořádné zaklepnutí), ale taky je otázka zda by se rychleji neopotřebovali drážky a náboj se rychleji nevymačkal. V ideální případě tam totiž nejde nandat rukou, ale z většiny jetých vleček spadne sám. To je otázka co je lepší, zda zachovat moment a přešponovat ložisko a nebo dát menší...
_________________ https://www.facebook.com/Tuner2carphotos https://www.instagram.com/tuner2carphotos/
|
7.1.10, 20:26 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Jsem přesvědčen o tom, že pokud by to bylo méně utažené, tak by se rychle vymačkaly drážky hřídele/unašeče. Moment bych na 100% dodržel.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.1.10, 20:34 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Sem napjat čekal co Nám Pilot 105 přes Tebe prozradí...
Určitě utáhnout. Já se usmíval jak mi šly náboje sundat rukama šup šup a pak sem se divil lidem co to tam třískali palicí.
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
7.1.10, 20:40 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|