Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 16.11.24, 11:09



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 13 ] 
 problem motor +termostat?+topení?? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 290
Bydliště: JIŽNÍ MORAVA
Příspěvek problem motor +termostat?+topení??
Favorit 136 r.v.89 Ráno jsem jel do práce .Auto normálně nastartoval a nechal běžet než jsem odmetl sníh.Po 5 min jsem vyjel ale i po 3 kilometrech foukal studený vzduch z topení pak jsem si všiml asi po 8 kilometrech že rafika teploty je skoro v červeným a z topení šel pořad studenej vzduch dojel jsem ještě 0,5 km k benzínce zastavím otevřel jsem kapotu a čumím že ta vrchní hadice co vede od termostatu je vypadlá ven.Takže jsem ju nasadil zpět dolil jsem 3 litry fridexu a asi půl litru destilky . a okKde může být problem protože fridex v autě byl ten jsem dolíval před těma mrazama Jezdil jsem normálně v těch 18 st mrazech a najednou toto.nezdá se mě že by to mohlo zamrznout na to jsem si dával bacha a rano bylo pouze -6 st.Dík za rady.6e by se to nějak natlakovalo???? a hadicu to vytahlo ven??


26.1.10, 16:48
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Nerieš,uvidíš, čo sa bude diať ďalej :wink:

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


26.1.10, 17:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Někdy se to stane ta hadice časem povolí a sjede dolu ale teď ještě napiš za jak dlouhou dobu jsi tam nalil fridex a destilku? Jestli do rozpálenýho motoru tak začni sledovat jestli se něco neděje, jestli to netlakuje hadice, jestli se neztrácí voda, jestli to občas svévolně nevaří. Nikdy nesmíš lejt studenou vodu do přehřátýho motoru, hrozí poškození. Když už tak buď teplou vodu a nebo nastartovat nechat vrčet na volnoběh a pomalým čůrkem tam lejt tak nějak normálně studenou vody což je cca 20 stupňů.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


26.1.10, 17:47
Profil

Příspěvky: 290
Bydliště: JIŽNÍ MORAVA
Příspěvek 
Kristensen píše:
Někdy se to stane ta hadice časem povolí a sjede dolu ale teď ještě napiš za jak dlouhou dobu jsi tam nalil fridex a destilku? Jestli do rozpálenýho motoru tak začni sledovat jestli se něco neděje, jestli to netlakuje hadice, jestli se neztrácí voda, jestli to občas svévolně nevaří. Nikdy nesmíš lejt studenou vodu do přehřátýho motoru, hrozí poškození. Když už tak buď teplou vodu a nebo nastartovat nechat vrčet na volnoběh a pomalým čůrkem tam lejt tak nějak normálně studenou vody což je cca 20 stupňů.

tak to jsem tam lil fridex hned co jsem ho koupil na benzince tak když byl uvnitř tak snad nebyl moc studenej . hned jsem tam šupl skoro ty tři litry fridexu a tu destilku.jinak ta hadice nebyla vypadla od termostatu ale od chladiče.Jen mě je divný že když ta teplota na budíku ukazovala skoro do červenýho tak že nefoukal vřelej vzduch z topení.


26.1.10, 17:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Protože topení je nejvejš, takže když ti někde na autě vyletí hadice tak vyletí voda z topení a netopí to

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


26.1.10, 18:43
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Jo a na ten chladič, to byla ta velká horní? Koukal jsi potom na to na světle? Dost často se stává že uletí ta plastová příruba na chladiči i s hadicí, loupne se v půlce takže když si toho nevšimneš tak povolíš sponku, hadici nasadíš utáhneš sponku a chvíli to držet bude ale pak to zase vyletí protože už tam chybí to rozšířené osazení který brání sesmeknutí hadice.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


26.1.10, 18:45
Profil

Příspěvky: 290
Bydliště: JIŽNÍ MORAVA
Příspěvek 
Kristensen píše:
Jo a na ten chladič, to byla ta velká horní? Koukal jsi potom na to na světle? Dost často se stává že uletí ta plastová příruba na chladiči i s hadicí, loupne se v půlce takže když si toho nevšimneš tak povolíš sponku, hadici nasadíš utáhneš sponku a chvíli to držet bude ale pak to zase vyletí protože už tam chybí to rozšířené osazení který brání sesmeknutí hadice.


jo je to na chladič a na to se musím teda podívat mám tušení že tam to osazení není ale to se podívám až zítra jestli pojedu tady je -17 stupnů a to je teprv 19:51 :o :o :o


26.1.10, 19:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Ne teda že bych chtěl rejt, ale... Tys nečetl v návodu k obsluze, že motor se nemá zahřívat na místě a po nastartování se má ihned vyjet :?: V návodu je to dokonce tučně a ještě s vykřičníkem... :D :wink:
(str. 32 http://ws.skoda-auto.com/download/4all/ ... Manual.pdf)

_________________
Favo 135 (G)LX '93


26.1.10, 20:10
Profil

Příspěvky: 290
Bydliště: JIŽNÍ MORAVA
Příspěvek 
Capricorn píše:
Ne teda že bych chtěl rejt, ale... Tys nečetl v návodu k obsluze, že motor se nemá zahřívat na místě a po nastartování se má ihned vyjet :?: V návodu je to dokonce tučně a ještě s vykřičníkem... :D :wink:
(str. 32 http://ws.skoda-auto.com/download/4all/ ... Manual.pdf)


No člověče na to že jsem s tím najel 200 000 km tak to jsem zaregistroval poprvní dík za radu


26.1.10, 21:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
No já teda nevim ale když už se to nakouslo tak za ty roky je můj názor ten že pokud teploty klesnou pod nulu tak je rozumný to nechat brblat na místě do jedné minuty a pak teprve vyjet, obvzláště teď v těhle mrazech protože teplotou se mění hustota oleje a přece jen trochu dýl trvá než se olej natlačí všude a na volnoběh to běží bez výraznej zátěže.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


26.1.10, 21:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
No väčšinou sa to robí tak, že sa naštartuje, zoškrabe sa námrazta z okien a ide sa...tiež si myslím, že min. tú minútku by to mohlo brblať...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


26.1.10, 22:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1545
Bydliště: Olomoucký kraj
Příspěvek 
Jo jasně do té minutky proč ne :wink: Ale určitě bych to nenechával vrčet 5 minut nebo dokonce 10 jak to mám několikrát možnost vidět tady u nás. Nakonec tak to zmiňuje jak Cedrych tak i Andrt kde uvádí: "Po spuštění motoru se krátkým během naprázdno prohřeje a promaže. Tato doba nemá přesáhnout jednu minutu. Delší prohřívání motoru během naprázdno motoru škodí."

_________________
Favo 135 (G)LX '93


26.1.10, 23:07
Profil

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Motoru běh naprázdno ani tak neškodí jako běh převodovky která je z části zatopená ale z části pouze navlhčená.Ty horní ložiska se tak bez jízdy nemažou,když stojí diferák kterej u většiny převodovek funguje jako oběžné čerpadlo oleje...To jsou pak ty skučení z almary při nastartování...opotřebované ložisko...proto by se mělo vyjet co nejdřive. 5 minut je dost,to už je motor teplej ale skříň jako led :P

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=v1fMnGwZ ... re=related !!! ;)
http://www.youtube.com/watch?v=NAbsLE88 ... re=related ...


26.1.10, 23:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 13 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz