LPG od jakého výrobce do Felície Mpi ?
Autor |
Zpráva |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
no_-_name píše: Karátek píše: V případě sekvenčního vstřikování se vždy startuje na benzín předpokládám, že se myslí sekvenční vstřikování benzínu Takže tam je teda přepínač, že to buďto jede jenom na benzín, anebo ve druhý poloze automat BA/LPG kterej při určitý teplotě sám přepne, chápu to správně ? A z jakého důvodu se u toho přepínání řeší ještě otáčky?
Předpokládám, že si v případě sekvenčního vstřiku benzínu nechá namontovat i sekvenční LPG. Přes škrtící klapku bych "nejel", jde o podtlakové sání, vyšší spotřeba a hrozí "šleha" do klapky i do sacího potrubí. A protišlehové ochrany nefungují 100%, jednou dvakrát vydrží a pak se neuzavřou úplně a blíží se závadička rozbité klapky nebo sání. Už jsem se s tím setkal. Přepínač má dvě polohy, jedna poloha vypne LPG úplně a autíčko "papá" jen benzínek a druhá poloha zapíná BA/LPG, což znamená, po ohřátí po nastavené teplotě automaticky přepíná LPG. Ty otáčky které přepínají jsou cca 2000 až 2500 a přepíná na LPG, když jdou otáčky směrem dolu, i když někdy ukazatel už svítí na provoz LPG. Ty otáčky jsou vlastně z důvodu "vypaření" zbytku" benzínu a plynu a zároveň jednotka pozná, kdy má vlastně přepínat, protože vše řídí elektronika. Hlavně se LPG neboj, je spolehlivější a bezpečnější.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
29.1.10, 18:46 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
já se nebojím Jen jsi mě teď zarazil, mám 1.6 mpi a mám možnost velmi výhodně sehnat čtyři roky starej podtlakovej systém, takže žádnej sekvenční vstřik... Opravdu se to tak sere ?
_________________ Mrs. Green
|
29.1.10, 20:58 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Tak nevím, nakonec každý chválí něco jiného. Chtěl bych mít, aby se mi to opravdu vyplatilo, spotřebu do cca 9L při normálním ježdění. Chápu v mrazech na popojíždění si to 10 vezme. Ale se starou 130 se 4 kvaltem ,trochu upraveným motorem a Lovatem jsem měl průměr 9L a to jsem, mimo mrazů nad -8°, startoval stále na plyn a většinou auto jezdilo svižnější jízdu a na 4kvaltu převážně nad 3000ot. V zimě na popojížkách to bylo někdy 10, ale zase v létě se dalo jet i za 7,5 – průměr 8,2. Tou spotřebou si sem jistý. Tak jen mě celkem udivuje, že 50kW mpi felicie, která má pro Lpg trochu dokonalejši motor, startuje na benzín, Lpg je řízené lambdou a řídící jednotkou, má ve skutečnosti vyšší spotřebu než stará 130. No kdyby to mělo brát 10L plynu +1L benzínu na 100km, tak už pak LPG ztrácí smysl. No uvidíme, neradši bych sestavu u které bych si mohl seřídit směs sám doma, podobně jako u neřízeného podlaku. Co je k tomu potřeba, co se k tomu používá za kabel a soft? Ještě jsem četl, že někdo má v Mpi klasický neřízený podlak bez ř. jednotky. To je taky dnes možné? Jakým způsobem se pak odpojí čerpadlo a vsřiky…? Nebo se jen klasicky el. ventilem zavře benzín a vše se nechá běžet bez benzínu? Díky za vysvětlení.
|
29.1.10, 23:01 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
no_-_name píše: já se nebojím Jen jsi mě teď zarazil, mám 1.6 mpi a mám možnost velmi výhodně sehnat čtyři roky starej podtlakovej systém, takže žádnej sekvenční vstřik... Opravdu se to tak sere ?
Jaké má sání ta 1.6 mpi? Plastové? Velmi výhodně je kolik? Podle mě někdo poznal co umí a proto se podtlakového systému zbavuje. Každý se musí rozhodnout sám, já jen píší výhody a nevýhody. Ty protišlehové ochrany fakt nezabrání ničemu, je otázka času kdy a bum a rána je to obrovská, stačí rychle sundat nohu z plynu a zas sešlápnout a je brzo vyděláno, plyn se totiž hromadí v sání a stačí nepřeskočení jiskry na svíčce. Já bych to nechtěl ani zadarmo, myslím vážně.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
30.1.10, 08:12 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
no_-_name píše: já se nebojím Jen jsi mě teď zarazil, mám 1.6 mpi a mám možnost velmi výhodně sehnat čtyři roky starej podtlakovej systém, takže žádnej sekvenční vstřik... Opravdu se to tak sere ?
Plastové sání to může i roztrhnout,nejednou se to už stalo a je to bomba,když jsi např.200km od domova..Já bych šel do sekvence,je dražší,ale pro MPi vhodnější..Bohatě stačí LOVTEC MAGIC..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
30.1.10, 10:35 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
NOVON píše: no_-_name píše: já se nebojím Jen jsi mě teď zarazil, mám 1.6 mpi a mám možnost velmi výhodně sehnat čtyři roky starej podtlakovej systém, takže žádnej sekvenční vstřik... Opravdu se to tak sere ? Plastové sání to může i roztrhnout,nejednou se to už stalo a je to bomba,když jsi např.200km od domova..Já bych šel do sekvence,je dražší,ale pro MPi vhodnější..Bohatě stačí LOVTEC MAGIC..
Přesně tak, dokonce dvě bomby, protože ta rána je fakt obrovská a sání nepřežije na 100%, pak např odtahovka, nevyplatí se. A také je fakt, 50kw motor je lepší pro LPG, lépe spolupracuje a jede. Lovtec magic 2 se dá použít také. Jedine sekvenční vstřik bych použil, spotřeba klesne o 1 až 2 litry. je to spolehlivější a výkon je cca o 2% nižší.
Jediné co mě rozčiluje jsou vstřiky, jak asi každý ví, do LPG se přidává olej a někdy je ho více a zanáší vstřiky a někdy i sežere těsnění na vstřikách, ale naštěstí stojí cca 80,- Kč/ks. Někdy i zůstanou přilepené a auto pěkně cuká nebo ani nejede. Proto je někdy i kvalitní plyn zanesen větším množstvím oleje (např. zbytek v tankovací nádrži). Ze vstřikama se dá dělat dost věcí, např. zvětšit průměr a výkon se zvedne. Pak se přes PC sleduje, jak se nastavení zadařilo, ještěže jsou ty kopírovací (plynové) jednotky vymakané, občas se projedu s notebookem a sleduji různé info a nastavit se dá snad vše.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
30.1.10, 11:00 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Karátek píše: NOVON píše: no_-_name píše: já se nebojím Jen jsi mě teď zarazil, mám 1.6 mpi a mám možnost velmi výhodně sehnat čtyři roky starej podtlakovej systém, takže žádnej sekvenční vstřik... Opravdu se to tak sere ? Plastové sání to může i roztrhnout,nejednou se to už stalo a je to bomba,když jsi např.200km od domova..Já bych šel do sekvence,je dražší,ale pro MPi vhodnější..Bohatě stačí LOVTEC MAGIC.. Přesně tak, dokonce dvě bomby, protože ta rána je fakt obrovská a sání nepřežije na 100%, pak např odtahovka, nevyplatí se. A také je fakt, 50kw motor je lepší pro LPG, lépe spolupracuje a jede. Lovtec magic 2 se dá použít také. Jedine sekvenční vstřik bych použil, spotřeba klesne o 1 až 2 litry. je to spolehlivější a výkon je cca o 2% nižší. Jediné co mě rozčiluje jsou vstřiky, jak asi každý ví, do LPG se přidává olej a někdy je ho více a zanáší vstřiky a někdy i sežere těsnění na vstřikách, ale naštěstí stojí cca 80,- Kč/ks. Někdy i zůstanou přilepené a auto pěkně cuká nebo ani nejede. Proto je někdy i kvalitní plyn zanesen větším množstvím oleje (např. zbytek v tankovací nádrži). Ze vstřikama se dá dělat dost věcí, např. zvětšit průměr a výkon se zvedne. Pak se přes PC sleduje, jak se nastavení zadařilo, ještěže jsou ty kopírovací (plynové) jednotky vymakané, občas se projedu s notebookem a sleduji různé info a nastavit se dá snad vše.
Mno kvalita LPG se už rapidně zlepšila,pozoruji to když měním plynový filtr..Někdy před 10-ti lety jsem při výměně po 20 tis.km vytáhl filtřík obalený mazlavým bordelem a ted po 30 tis.km je jen trošku začernalý..Krom toho se dávají u sekvence filtry 2,jeden je filtr kapalné fáze a druhý filtr už plynné fáze..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
30.1.10, 16:05 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Pravda, většina věcí se zlepšila. S tím tvrzením filtru kapalné fáze bych byl opatrný, ne všude se montuje a někdy bývá jen za příplatek (kvuli levnější ceně na oko) a někdo ho ani nemá u sekvence. Filtr na plynnou fázi je vždy a i přesto dokáže jemný sajrajt projít. Nejedná se přímo o filtr, ale vlastně o rozdělovač na vstřiky, snad si rozumíme. Před 10 lety sekvence nebyla a jestli myslíš odkalovací šroub na plynovači, tak ten je i u sekvence. Přesto se případy tohoto typu stávají, s tím se nedá udělat nic.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
30.1.10, 16:28 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Karátek píše: Pravda, většina věcí se zlepšila. S tím tvrzením filtru kapalné fáze bych byl opatrný, ne všude se montuje a někdy bývá jen za příplatek (kvuli levnější ceně na oko) a někdo ho ani nemá u sekvence. Filtr na plynnou fázi je vždy a i přesto dokáže jemný sajrajt projít. Nejedná se přímo o filtr, ale vlastně o rozdělovač na vstřiky, snad si rozumíme. Před 10 lety sekvence nebyla a jestli myslíš odkalovací šroub na plynovači, tak ten je i u sekvence. Přesto se případy tohoto typu stávají, s tím se nedá udělat nic.
No dobrý plynař namontuje i filtr kapalné fáze,vlastně musí,protože je součástí plynového uzavíracího ventilu.(Systémy LPG musí být min 2* jištěné uzavíracími ventily..)..Jasně ten filtr plynné fáze slouží i jako rozdělovač ke vstřikům..
Jak říkám,měl jsem ve Fordu Mondeo sekvenci LOVTEC MAGIC a naprosto bez problémový provoz celých 50 tis.km,než jsem auto prodal..
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
30.1.10, 20:10 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Já to chci do 1.3Mpi -50kW, chci dát určitě podtlak, kvůli ceně montáže a taky mi ten systém příjde jednoduší, ani nevím o nikom, kdo by měl v 1.3 sekvenci.Jinak výhody a nevýhody sekvence i podtlaku mi sou tak nějak jasné. Spíš bych byl rád, kdyby mi někdo zodpověděl těchto pár dotazů. Jaká sestava (výrobce řízeného podtlaku) je nejsnazší na seřízení u které bych si mohl seřídit směs sám doma, podobně jako u neřízeného podlaku, nebo pomocí dostupného kabelu a softu? Co je k tomu potřeba, co se k tomu používá za kabel, soft a případně, kde ho seženu? Kabel kkl a VAG mám, ale tím asi lpg neseřídím. Ještě jsem četl, že někdo má v Mpi klasický neřízený podlak bez ř. jednotky. To je taky dnes možné? Jakým způsobem se pak odpojí čerpadlo a vsřiky…? Nebo se jen klasicky el. ventilem zavře benzín a vše se nechá běžet bez benzínu? Předem díky za vysvětlení.
|
30.1.10, 21:18 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Karátek: a MAGIC bys na tu 1.6 s plastovým sáním dal ? jakej je rozdíl mezi magic a magic 2?
respektive tohle: http://lpg-shop.elpege.cz/zbozi/96/kit- ... c-komplet/
_________________ Mrs. Green
|
30.1.10, 23:50 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Mám v octávce 1.6 MAGIC a naprostá spokojenost, najeto cca 50 000 km a bez závady. Mezi MAGIC a MAGIC 2 je rozdíl nepatrný, hlavně v řídící jednotce. Mám ještě Fábii 1.4 16V s LPG ESGI a také jezdí jak drak. Vše sekvenční.
Když jsem oktávku kupoval, byl namontovaný podtlakový systém se čtyřmi protišlehovými ochranami na sání. Stejně došlo k vystřelení do sání a oprava mě stála cca 12 000,-. Hned šlo do kopru a sekvenční technologie nastoupila nová a od té doby mám klid.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 01:22 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
No dobrý plynař namontuje i filtr kapalné fáze,vlastně musí,protože je součástí plynového uzavíracího ventilu.(Systémy LPG musí být min 2* jištěné uzavíracími ventily..)..Jasně ten filtr plynné fáze slouží i jako rozdělovač ke vstřikům..
Jak říkám,měl jsem ve Fordu Mondeo sekvenci LOVTEC MAGIC a naprosto bez problémový provoz celých 50 tis.km,než jsem auto prodal.. [/quote]
Ne všichni jsou dobří plynaři, jak zjištuji okolo sebe. Naštěstí vím o co jde za ty léta. Každý systém musí být jištění, dva bezpečností ventily, na tom se schodneme. Lovtec Magic je velmi povedený systém a cca každých 100 000km je potřeba vyčistit vstřiky. Sám ho používám v octávce.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 01:28 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Odkaz je na jedničku MAGIC, který mám i já v autě, klidně zakup.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 01:31 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
bosator píše: Já to chci do 1.3Mpi -50kW, chci dát určitě podtlak, kvůli ceně montáže a taky mi ten systém příjde jednoduší, ani nevím o nikom, kdo by měl v 1.3 sekvenci.Jinak výhody a nevýhody sekvence i podtlaku mi sou tak nějak jasné. Spíš bych byl rád, kdyby mi někdo zodpověděl těchto pár dotazů. Jaká sestava (výrobce řízeného podtlaku) je nejsnazší na seřízení u které bych si mohl seřídit směs sám doma, podobně jako u neřízeného podlaku, nebo pomocí dostupného kabelu a softu? Co je k tomu potřeba, co se k tomu používá za kabel, soft a případně, kde ho seženu? Kabel kkl a VAG mám, ale tím asi lpg neseřídím. Ještě jsem četl, že někdo má v Mpi klasický neřízený podlak bez ř. jednotky. To je taky dnes možné? Jakým způsobem se pak odpojí čerpadlo a vsřiky…? Nebo se jen klasicky el. ventilem zavře benzín a vše se nechá běžet bez benzínu? Předem díky za vysvětlení.
Motor 50kW je pro LPG nejlepší u felície, ale nerad čtu o podtlakovém systému. Ty prostě chceš systém bez plynové řídící jednotky jako např ve favoritech nebo ve 120tkách. Teoreticky by to šlo, jen přemýšlím co tam dát za systém. Pak by jsi mohl sám vše nastavovat mechanicky bez PC, asi o to ti jde. SW k ovládání jen tak neseženeš a VAG ti nepomůže vůbec. Čerpadlo jede stále dokola a přepouštěcím ventilem se vrací zpátky do nádrže, akorát se více namáhá. Nevím jak u Felicií, tu jsem neměl a neviděl jak motor a zapojení vypadá, ale jestli má chytrou jednotku, mohla by v případě elektrického odpojení hlásit stále chybu.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 01:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|