LPG od jakého výrobce do Felície Mpi ?
Autor |
Zpráva |
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
bosator, nejdříve musím zjistit co je vlastně felicie 1.3 Mpi zač, nějak se mi felicie totálně vyhnula, měl jsem š105, š125, 2x favorit (ve všech jsem měl LPG) a pak rovnou skok na octávku a manželka z Favorita na Fábii, tak nevím nic o felicii. Jen vím jak vypadá zvenku. Zítra budu řešit s jinými majiteli baterie do svého euta, také musím změřit kastlíky. Tak nevím kdy zjistím felicii. Ale počítej s tím, nějaký směšovač na karbec nebo klapku musí být. Asi máš škrtící klapku a jednoduchý přepínač s možností startování na LPG, ono to fakt asi půjde. Proč to tak chceš mít? Starty jsou stejně nejlepší na benzín i u starých motorů. Na LPG starty zkrátíš životnost pístních kroužků a výfuk ti bude zevnitř rychleji reznout. Ted tady byl odkaz na MAGIC za 10 000,- a měl by jsi klid, spolehlivost a nižší spotřebu, počítám spotřebu okolo 7 l. Žádné nastavování by nehrozilo.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 02:13 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
kroužky, výfuk ?
Čím konkrétně trpí kroužky při studeném lpg startu ?? Snad jim nevadí, že to málo oleje na stěnách není stíráno zvýšeným množstvím nespáleného benzínu ? A vejfuk, ten už vůbec nechápu, to by musel jezdit stylem start, půl km, vychladnout, start... na vejfuk je přece potřeba přepnout na benzím PŘED dojezdem a odstavením, jedině tak vyženeš vodu a obnovíš uhlíkaté usazeniny před stáním (korozí)
|
31.1.10, 12:49 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
KArátek: docela si mě nahlodal... myslíš, že je teda možný koupit ten Magic za desítku, dát k tomu svůj toroid s MV co mám v garáži a dát ten komplet plynařovi? Jak se to řeší s papírama, tu nádrž mám zapsanou k jinýmu systému a ten kit magic předpokládám že by mi poslali i s příslušnejma dokladama ?
_________________ Mrs. Green
|
31.1.10, 17:14 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
Re: kroužky, výfuk ?
aeronaut7111 píše: Čím konkrétně trpí kroužky při studeném lpg startu ?? Snad jim nevadí, že to málo oleje na stěnách není stíráno zvýšeným množstvím nespáleného benzínu ? A vejfuk, ten už vůbec nechápu, to by musel jezdit stylem start, půl km, vychladnout, start... na vejfuk je přece potřeba přepnout na benzím PŘED dojezdem a odstavením, jedině tak vyženeš vodu a obnovíš uhlíkaté usazeniny před stáním (korozí)
Je to tak, na pístní kroužky je vyvíjen vyšší tlak a je "suchý", takže odcházejí i v zahřátém motoru, ale i tak vydrží kroužky dlouho, až najedeš určitý počet kilometrů, poznáš sám. U výfuku platí skoro to samé, ale vše poznáš sám. To jsou mé postřehy za ty léta provozu na LPG. Má také někdo stejné zkušenosti?
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 18:27 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
no_-_name píše: KArátek: docela si mě nahlodal... myslíš, že je teda možný koupit ten Magic za desítku, dát k tomu svůj toroid s MV co mám v garáži a dát ten komplet plynařovi? Jak se to řeší s papírama, tu nádrž mám zapsanou k jinýmu systému a ten kit magic předpokládám že by mi poslali i s příslušnejma dokladama ?
Jak chápu, tvůj první plyn? Spíš bych ti poradil, zajdi k plynařovi a domluv se s ním, řekni o té nabídce z netu (stejně bude vědět) a on pozná, s kým má čest a domluvíte se rychleji, oni plynaři mají větší slevy od odběratelů, takže ti MAGIC koupí levněji. Pak stejně musíš počítat i jiným nateriálem, např. měděné trubičky, plnící zátku, plynové hadice k vstřikům a pár drobností k tomu, také práci, počítám tak okolo 2500,-, ušetříš např. 1000,- za komplet sadu MAGIC, nádrž máš. Tak by tě teoreticky mohl nový plyn vyjít na 12 000, zkus se s ním domluvit. Budeš potřebovat papír od nádrže i s číslem. Plynař by ti měl vše zařídit, většinou tak dělá automaticky. K velkému TP dostaneš papír na revize a bude tam zapsáno číslo nádrže a reduktoru. Kdyby jsi tu sadu kupoval, dostaneš k tomu vše potřebné.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 18:39 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
Jasný, můj první plyn Mám teda sadu v garáži, dostal jsem ji za pětikilo od člověka co ví kulový, asi jako já... Je tam 40l toroid ještě na čtyři roky, všechny homologace 01 a tak dále... Ale je to ta podtlaková sada... Takže bych to prodal dál, nechal si jenom nádrž a zbytek by snad zařídil plynař... jen nevím, jak to udělat, abych mohl tu sadu prodat i s papírama a přitom si tu nádrž nechat a použít
_________________ Mrs. Green
|
31.1.10, 18:43 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
no_-_name píše: Jasný, můj první plyn Mám teda sadu v garáži, dostal jsem ji za pětikilo od člověka co ví kulový, asi jako já... Je tam 40l toroid ještě na čtyři roky, všechny homologace 01 a tak dále... Ale je to ta podtlaková sada... Takže bych to prodal dál, nechal si jenom nádrž a zbytek by snad zařídil plynař... jen nevím, jak to udělat, abych mohl tu sadu prodat i s papírama a přitom si tu nádrž nechat a použít
Pak není co řešit, pěkná cena a prodej zbytek a nádrž si nech, akorát papír od nádrže si necháš a kupujicímu dáš papír od reduktoru. Vůbec nezáleží na značkách komponentu, může se většinou různě kombinovat. Nádrž muže být jakákoliv, jen atestem a dokladem. Vstřikovače také můžou být jiné, toho se neboj. Ty papíry máš snad na více listech, ne? Nemáš doufám jen fakturu.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 18:52 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
no_-_name píše: Jasný, můj první plyn Mám teda sadu v garáži, dostal jsem ji za pětikilo od člověka co ví kulový, asi jako já... Je tam 40l toroid ještě na čtyři roky, všechny homologace 01 a tak dále... Ale je to ta podtlaková sada... Takže bych to prodal dál, nechal si jenom nádrž a zbytek by snad zařídil plynař... jen nevím, jak to udělat, abych mohl tu sadu prodat i s papírama a přitom si tu nádrž nechat a použít
Víš co mě napadlo? Dost plynařů vykupuje starší plyn a montuje pak plyn do starších aut, ono je po to plynu scháňka a dost lidí se ptá plynařů, jestli nemají nějaký starší za levno. Já to tak udělal také. Měl jsem ještě slevu 3000,-.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 18:56 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
nene, mám techničák od auta z kterýho to bylo (je vyřazený z evidence), pak nějaké "hlášení o přestavbě na alternativní pohon" potom "příloha k TP vozidla na alt. pohon" (tam je o tom, že je zařízení schválený, pak bod B - tlaková nádoba (o revizi a platnosti tlakové zkoušky), bod C změna údajů v TP a pak seznam homologovaných prvků) a nakonec razítka z revizí
_________________ Mrs. Green
|
31.1.10, 18:56 |
|
|
no_-_name
Příspěvky: 533 Bydliště: Mladá Boleslav
|
no, to by asi i celkem šlo zeptám se "svého" plynaře
_________________ Mrs. Green
|
31.1.10, 18:57 |
|
|
Karátek
Příspěvky: 1674 Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
|
no_-_name píše: nene, mám techničák od auta z kterýho to bylo (je vyřazený z evidence), pak nějaké "hlášení o přestavbě na alternativní pohon" potom "příloha k TP vozidla na alt. pohon" (tam je o tom, že je zařízení schválený, pak bod B - tlaková nádoba (o revizi a platnosti tlakové zkoušky), bod C změna údajů v TP a pak seznam homologovaných prvků) a nakonec razítka z revizí
V té příloze k velkému TP máš čísla reduktoru a nádrže. Jestli nebudeš plyn prodávat jinde, tak vem vše k tomu plynaři a on si ze vším poradí a máš klid. Hlavně ti všechno vysvětlí osobně a rychleji než já přes písmenka. S tím si nelam hlavu, zas tak ty doklady co ti chybí nebudeš potřebovat.
_________________ Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP Elektromobil. Rok výroby: 1992. Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5). Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km. Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.
|
31.1.10, 19:08 |
|
|
bosator
Příspěvky: 317 Bydliště: Čáslav
|
Karátek píše: bosator, nejdříve musím zjistit co je vlastně felicie 1.3 Mpi zač, nějak se mi felicie totálně vyhnula, měl jsem š105, š125, 2x favorit (ve všech jsem měl LPG) a pak rovnou skok na octávku a manželka z Favorita na Fábii, tak nevím nic o felicii. Jen vím jak vypadá zvenku. Zítra budu řešit s jinými majiteli baterie do svého euta, také musím změřit kastlíky. Tak nevím kdy zjistím felicii. Ale počítej s tím, nějaký směšovač na karbec nebo klapku musí být. Asi máš škrtící klapku a jednoduchý přepínač s možností startování na LPG, ono to fakt asi půjde. Proč to tak chceš mít? Starty jsou stejně nejlepší na benzín i u starých motorů. Na LPG starty zkrátíš životnost pístních kroužků a výfuk ti bude zevnitř rychleji reznout. Ted tady byl odkaz na MAGIC za 10 000,- a měl by jsi klid, spolehlivost a nižší spotřebu, počítám spotřebu okolo 7 l. Žádné nastavování by nehrozilo.
Felície 1.3 Mpi je motorem hodně podobná ( stejná) jako favorit jen nemá karburátor, ale vícebodové vstřikování s veškerým příslušenstvím a hliníkovým sacím potrubím, nebo hodně podobná starší fabii 1.4 Mpi. Asi nejvhodnější pro tenhle typ motoru, určitě nejčastější řízný podlak, když je dobře zapojený a dobře seřízený funguje správně a uspokojivě. O tom, že jde dát do felície i neřízený podtlak ( stejný systém jako do karburátorového favorita, nebo 120) jsem se dozvěděl nedávno, píšou o tom hlavně kluci na felícia klubu. Neřízený je pro mě zajímavý hlavně svou jednoduchostí, spolehlivostí a tím že si na něm udělám, včetně seřízení cokoli a navíc by byl za 12500 i s nádrží místo rezervy. Měl jsem lovato ve š130 a byl jsem s ním max. spokojen a jak zjišťuji z různých příspěvků měl jsem v té 24 let staré škodovce lepší spotřebu než někteří s řízeným podlakem v 50kW felícii. A ještě, nikdy za 10let provozu se mi nestalo, že by to střelilo do sání, ikdyž u 130 by to moc škody nenadělalo.Musím to ještě probrat s člověkem, co mi to bude montovat a pak se tedy rozhodnu. Nejradši bych měl celé své auto pod kontrolou, včetně plynu, tím myslím, že když podtlak bude řízený, chtěl bych přesně znát, jak funguje a mít na něj doma diagnostiku a program. U toho neřízeného podtlaku ve felícii by mě hlavně zajímalo jakým způsobem se řeší odpojení vstřiků apod…Jinak sekvenci by mi tam namontoval taky za 26tis,ale to mi přijde u 1.3 Felície zbytečně drahá složitost a pokud mi to přepínalo na lpg až při 70°, tak bych na to moje častější popojíždění oproti benzínu ani neušetřil.
Je mi jasný, že plyn má částečně negativní vliv hlavně na gufera ventilů, pak i na kroužky, ale při použití kvalitního oleje motor vydrží taky hodně, znám 2 lidi, kteří mají ve felícii najeto na LPG víc jak 300tis km a furt jezdí. Zatím díky za info.
|
31.1.10, 21:07 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: kroužky, výfuk ?
Karátek píše: aeronaut7111 píše: Čím konkrétně trpí kroužky při studeném lpg startu ?? Snad jim nevadí, že to málo oleje na stěnách není stíráno zvýšeným množstvím nespáleného benzínu ? A vejfuk, ten už vůbec nechápu, to by musel jezdit stylem start, půl km, vychladnout, start... na vejfuk je přece potřeba přepnout na benzím PŘED dojezdem a odstavením, jedině tak vyženeš vodu a obnovíš uhlíkaté usazeniny před stáním (korozí) Je to tak, na pístní kroužky je vyvíjen vyšší tlak a je "suchý", takže odcházejí i v zahřátém motoru, ale i tak vydrží kroužky dlouho, až najedeš určitý počet kilometrů, poznáš sám. U výfuku platí skoro to samé, ale vše poznáš sám. To jsou mé postřehy za ty léta provozu na LPG. Má také někdo stejné zkušenosti?
asi na tom něco je. já startuji na plyn pořád a na původním LS motoru to nevydržely kroužky na dvou pístech.
ale těžko říct, zda to bylo přímo tím. kolik tis.km ten motor měl najeto ví jen pánbů.
a odešly asi rok po výměně hlavy, nebyla tam originál LS hlava
|
1.2.10, 07:03 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
u oleje M7 ADS IV SUPERTURBO se dočtete že je schopen zajistit mazání prvního pístního kroužku v extremních podmínkách
miloš
|
1.2.10, 07:59 |
|
|
NOVON
Příspěvky: 1841 Bydliště: KOPŘIVNICE
|
Kroužky nejsou problém..Kolega na AUDI 80 najeto 560 tis.km,z toho 400 tis.na lpg a teprve teď nedávno měnil kroužky a dělal hlavu..Celou dobu jezdí na olej PARAMO TRYSK SPEED 10W-40.
_________________ "AUDI 80 B3 1.8S 66kW,150Nm, r.v.90..LPG+ FLASH LUBE VALVE SAVER..
|
1.2.10, 11:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|