Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 24.11.24, 21:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Nabíječka gelové baterie? 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
A už je v garáži. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


30.1.10, 19:51
Profil
Pspvek Reklama

   
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
Gelove baterie se uzivaji v alarmech, drzi se pri zivote konstantnim napetim 13,8V, pri napeti vyssim klesa rapidne jeji zivotnost . v techto zarizenich se nabiji konstantim napetim, coz v pripade extremniho vybiti povazuju za nestastne.sam tyto baterky baterky nabijim proudem C/10 dokud kdyz uz se na ni udrzi tech 12,3V, prechazim na nabijeni konstantnim napeti 13,8V s tim ze ji tam muzu nechat treba tyden a nic se nestane..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


31.1.10, 22:30
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Kachnis píše:
Gelove baterie se uzivaji v alarmech, drzi se pri zivote konstantnim napetim 13,8V, pri napeti vyssim klesa rapidne jeji zivotnost . v techto zarizenich se nabiji konstantim napetim, coz v pripade extremniho vybiti povazuju za nestastne.sam tyto baterky baterky nabijim proudem C/10 dokud kdyz uz se na ni udrzi tech 12,3V, prechazim na nabijeni konstantnim napeti 13,8V s tim ze ji tam muzu nechat treba tyden a nic se nestane..


Gelové baterie se používají jinde a málokdo ví, jak prodejci vydávají pb hermeticky uzavřené olověné akumulátory za gel (dokážou také pracovat v libovolné poloze). Tyto hermetické akumulátory se používají např. v alarmech, záložních zdrojích k PC, atd. Tyto akumulátory se dají použít i na cyklický provoz při ukončovacím napětí 14.4V až 15V. Opravdový gel má i o dost vyšší cenu a jiné složení.

Při konstantním nabíjení je jasně proč je neustále pod napětím a je to v pořádku, žádný proud témeř neodebírá a slouží jako staniční baterie. Hluboké vybití škodí každému akumulátoru, dochází k chemickému rozpadu. Kdo chce aby baterie vydržela co nejdéle, doporučuji max. 50% vybití, u trakce se může až na 80%, ale je lepší se držet těch 50%.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


1.2.10, 08:14
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
nevim jesli ses snazil vyvratit muj prispevek nebo ti jen ze zacatku chybelo nejaky pismenko, ale vim na 100% ze alarmy urc vyrobcu vyuzivaj gelove baterie, ne hermeticke..ale jinak mas pravdu..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


1.2.10, 22:35
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Kachnis píše:
nevim jesli ses snazil vyvratit muj prispevek nebo ti jen ze zacatku chybelo nejaky pismenko, ale vim na 100% ze alarmy urc vyrobcu vyuzivaj gelove baterie, ne hermeticke..ale jinak mas pravdu..



Alarm má baterii s malou kapacitou, tak je možné, že se někde GEL používá v alarmech, nic nevyvracím. GEL je fajn, jen trpí zvláštním úkazem, "jede" a "jede" a najednou úplně "dojede", prostě se "gelová" náplň oddělí od olova. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


2.2.10, 09:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
A tohle je co?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.2.10, 10:28
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Nepér píše:
A tohle je co?


Hermeticky uzavřený olověný akumulátor, žádný GEL.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


2.2.10, 11:19
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Nojo, ale elektrolyt je tam nasáklej v nějakym humusu...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.2.10, 12:05
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Nepér píše:
Nojo, ale elektrolyt je tam nasáklej v nějakym humusu...


Máš pravdu, takový rosol, že jo? Ale nejde o gelovou náplň. :)

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


2.2.10, 12:12
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Nojo, ale zpět k původnímu dotazu... na baterku z motorky stačí nejhloupější nabíječka typu TDOL :D a hlídat čas. Copak je na motorce nějaká úchylná elektronika, která by řídila nabíjení baterie?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.2.10, 12:43
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 28
Příspěvek 
Nechci říct, že gelové baterky pro motorky neexistují – používají je třeba jezdci na okruhu, kdy se honí každý kg. 99 % baterek vydávaných za gelové jsou obyčejné uzavřené – bezúdržbové. Opravdu gelové baterky jsou pak o hodně dražší.
K původnímu tématu – vřele doporučuji nabíječku Optimate 4. Nic lepšího pro moto baterky není – dá se použít i na dobíjení auta, jen dobití vymlácené 50 Ah baterky trvá klidně 2–3 dny (má dobíjecí proud 0,8 A). Více na http://optimate.cz/. Mám na ní udělaný i kabel na dobíjení do cigaretové zástrčky, takže u auta nebo u motorky zapíchnu nabíječku a dobíjím bez demontáže čehokoliv :D.
Obrázek

Jinak bezúdžbovka stejně jako nalévané baterie se dá dobíjet i obyčejným vláčkovým trafem, jen to chce hlídat napětí a čas. Samozřejmostí je do ní cpát proud max 1/10 kapacity baterky :wink:.
Obrázek

_________________
ČZ 250 typ 455.02 – rv. 1961, ČZ 250 typ 471 – rv. 1974 profil
Škoda Favorit 136L – rv. 1989 fotky


2.2.10, 13:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 26 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz