Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já nevím, budu si stát za svým, že vyšší objem prostě nahradit jednoduše nejde. Jo, dnes se motory vyrábí z úplně jiných materiálů, proto jde z nich ždímat vyšší výkony. A s tou nižší spotřebou taky nevěřím. Jak by mohl mít motor např. 1l stejný výkon jako třeba 2,5l a ještě k tomu nižší spotřebu? Když chci z toho 1l dostat výkon jako z 2,5l, tak to musím dohonit právě na vysokých otáčkách, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.2.10, 05:59 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Ale ide nahradiť, ide...nie úplne, ale ide...turbom, resp. sprevodovaním...
A spotreba? Pravda je, že nižšia sa dá dosiahnuť iba lepšou účinnosťou. A vyššia účinnosť konštrukciou a tiež trecími stratami...ako, pri cca rovnakuej konštrukcii nebude veľký rozdiel v spotrebe 1,4 ky 4valca a 2,0ky 4 valca...
Ale iné porovnanie by mohlo byť medzi 1,8T 4 valec a 2,8 6 valec (VW motory). kým s 1,8T sa dá jazdiť okolo 8l/100, s VR6 kou (2,8 V6) pod 10 pôjdeš ťažko...
Ale samozrejme, priama úmera nižší objem = nižšia spotreba neplatí automaticky...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
20.2.10, 08:12 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Jsem se špatně vyjádřil. Chápu že dnes je vývoj motorů někde jinde než třeba v devadesátých letech, kdy se začaly vyrábět fáčka a feliny. Když vemu třeba ten nový motor 1,2T který má mít 120 koníků a třeba nevím 2litr bez turba. Ten 2l si samozřejmě papne více paliva, aby ukrmil ten obsah. Ten 1,2T si vezme méně, protože má skoro poloviční obsah. Na druhou stranu se podle mě musí nem litrový žebrák více točit, aby dosáhl požadovaný výkon, ne? Jak by mohl třeba 1,2T mít stejný krouťák při např. 2000 ot/min. jako 2l? Samozřejmě pomůže turbo, ale ty neumí zase zázraky. Normální 1,2 fábia má asi 47kW. Po přidání turba bych ještě přivřel oči a nárust třeba o půl výkonu pochopil. To je ale nějakých 70,5kW, jestli se nepletu. To ale 120koní není. Že by ale turbo přidalo dvojnásobek výkonu a ještě k tomu při nízkých otáčkách, nevěřím
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.2.10, 17:17 |
|
|
big.jedla
Příspěvky: 445 Bydliště: Rychvald
|
fabie 1,2 47kW ale chybí jeden válec proto je to takový "slaboch"... a pokud se nemýlím turbo dělá právě to, že do stejného oběmu natlakuje více směsi = do válce se nasaje tolik směsi jako do motoru o větším objemu bez turba... takže teoreticky když se hodně šlape na plyn chová se jako objemější motor, a když se to jen tak "šudlá" je tu výhodná spotřeba menšího objemu
_________________ Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96 http:\\jedla.kx.cz
|
21.2.10, 19:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Však já to chápu, ale že by turbo dalo motoru dvojnásobný výkon? To nějak neberu. A někdo tady psal při nízkých otáčkách, turbo tlačí až od určitého zatížení motoru a otáček, ne?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.2.10, 20:28 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
kompresor tlačí už od nízkých otáček
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.2.10, 20:30 |
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
nízký obsah + nižší počet válců = menší MECHANICKé ztráty v poměru "vyššího" litrového výkonu (díky turbu a já nevim čeho eště) - tj pokud typicky užíváš auto v rozsahu 20-30 KW (město) tak nižší spotřeby dosáhneš už tím, že máš 1Ltr a ne 2Ltr (nemluvě o počtu válců) V momentě kdy vyrazíš na dálnici a chceš od toho 60KW tak malolitrážka bude makat ZA oblastí nejúčinnějšího výkonu (tudíž spotřeba rapidně vyletí nahoru) a dvoulitr si bude vrnět právě v pásmu nejnižší spotřeby (nejvyšší účinnosti) Takže vocaď pocaď, účel světí prostředky.
|
23.2.10, 12:57 |
|
|
aeronaut7111
Příspěvky: 241
|
apropo, proč asi Mercedes (a asi i BMW) dlouze a usilovně bádali nad systémem "dělených" motorů (4+4 válce typicky, 3+3 taky) ?? no proto , aby ve městě točili půlkou a tam kde je třeba točili vším....
|
23.2.10, 12:59 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Aeronaut: konečně mě někdo pochopil. Když pojedu pomalu po městě, tak samozřejmě bude ve výhodě třeba obsah 1l. Dvoulitr musí krmit vice válců a prostor, proto sežere více. Ale mimo město může ten dvoulitr pořád makat jen na nízké otáčky, zatím co litr je potřeba točit dost vysoko. To už spotřeba vyletí z např. 5 litrů na 12. Zatím co dvoulitr jede např. za 8 litrů.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.2.10, 10:25 |
|
|
Klukin1988
Příspěvky: 396 Bydliště: okres Zlín
|
venda píše: Auto je jeden obrovský kompromis. Tím, že se mu zlepší jedna vlastnost, se mu zákonitě zhorší jedna, nebo několik dalších. A pokud někdo tvrdí, že zvedne výkon a zároveň sníží spotřebu..... najdou se i tací, kteří tomu uvěří.
asi tak nejak,takove veci dohromady spojit nejdou,to same jak komfort a stabilita,bud pojedu jak v bavlnce do zatacky 70,nebo ji proletim klidne 120-130,ale ucitim kazdy kaminek
|
7.3.10, 21:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|