Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 14:07



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 zvýšení výkonu 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Já nevím, budu si stát za svým, že vyšší objem prostě nahradit jednoduše nejde. Jo, dnes se motory vyrábí z úplně jiných materiálů, proto jde z nich ždímat vyšší výkony. A s tou nižší spotřebou taky nevěřím. Jak by mohl mít motor např. 1l stejný výkon jako třeba 2,5l a ještě k tomu nižší spotřebu? Když chci z toho 1l dostat výkon jako z 2,5l, tak to musím dohonit právě na vysokých otáčkách, ne?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.2.10, 05:59
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 9235
Bydliště: Partizánske
Příspěvek 
Ale ide nahradiť, ide...nie úplne, ale ide...turbom, resp. sprevodovaním...

A spotreba? Pravda je, že nižšia sa dá dosiahnuť iba lepšou účinnosťou. A vyššia účinnosť konštrukciou a tiež trecími stratami...ako, pri cca rovnakuej konštrukcii nebude veľký rozdiel v spotrebe 1,4 ky 4valca a 2,0ky 4 valca...

Ale iné porovnanie by mohlo byť medzi 1,8T 4 valec a 2,8 6 valec (VW motory). kým s 1,8T sa dá jazdiť okolo 8l/100, s VR6 kou (2,8 V6) pod 10 pôjdeš ťažko...

Ale samozrejme, priama úmera nižší objem = nižšia spotreba neplatí automaticky...

_________________
Kilecko Zmenilo majiteľa...
Embucha = moja 125ka znova žije
Hybridka = R.I.P. :-(
Megane 1,9D
AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97


20.2.10, 08:12
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Jsem se špatně vyjádřil. Chápu že dnes je vývoj motorů někde jinde než třeba v devadesátých letech, kdy se začaly vyrábět fáčka a feliny. Když vemu třeba ten nový motor 1,2T který má mít 120 koníků a třeba nevím 2litr bez turba. Ten 2l si samozřejmě papne více paliva, aby ukrmil ten obsah. Ten 1,2T si vezme méně, protože má skoro poloviční obsah. Na druhou stranu se podle mě musí nem litrový žebrák více točit, aby dosáhl požadovaný výkon, ne? Jak by mohl třeba 1,2T mít stejný krouťák při např. 2000 ot/min. jako 2l? Samozřejmě pomůže turbo, ale ty neumí zase zázraky. Normální 1,2 fábia má asi 47kW. Po přidání turba bych ještě přivřel oči a nárust třeba o půl výkonu pochopil. To je ale nějakých 70,5kW, jestli se nepletu. To ale 120koní není. Že by ale turbo přidalo dvojnásobek výkonu a ještě k tomu při nízkých otáčkách, nevěřím

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


20.2.10, 17:17
Profil

Příspěvky: 445
Bydliště: Rychvald
Příspěvek 
fabie 1,2 47kW ale chybí jeden válec proto je to takový "slaboch"... a pokud se nemýlím turbo dělá právě to, že do stejného oběmu natlakuje více směsi = do válce se nasaje tolik směsi jako do motoru o větším objemu bez turba... takže teoreticky když se hodně šlape na plyn chová se jako objemější motor, a když se to jen tak "šudlá" je tu výhodná spotřeba menšího objemu

_________________
Škoda Felicia 1.3Mpi/50kW/Cimbu chip, 7/96
http:\\jedla.kx.cz


21.2.10, 19:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Však já to chápu, ale že by turbo dalo motoru dvojnásobný výkon? To nějak neberu. A někdo tady psal při nízkých otáčkách, turbo tlačí až od určitého zatížení motoru a otáček, ne?

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


21.2.10, 20:28
Profil
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek 
kompresor tlačí už od nízkých otáček

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


21.2.10, 20:30
Profil ICQ

Příspěvky: 241
Příspěvek 
nízký obsah + nižší počet válců = menší MECHANICKé ztráty v poměru "vyššího" litrového výkonu (díky turbu a já nevim čeho eště) - tj pokud typicky užíváš auto v rozsahu 20-30 KW (město) tak nižší spotřeby dosáhneš už tím, že máš 1Ltr a ne 2Ltr (nemluvě o počtu válců) V momentě kdy vyrazíš na dálnici a chceš od toho 60KW tak malolitrážka bude makat ZA oblastí nejúčinnějšího výkonu (tudíž spotřeba rapidně vyletí nahoru) a dvoulitr si bude vrnět právě v pásmu nejnižší spotřeby (nejvyšší účinnosti) Takže vocaď pocaď, účel světí prostředky.


23.2.10, 12:57
Profil

Příspěvky: 241
Příspěvek 
apropo, proč asi Mercedes (a asi i BMW) dlouze a usilovně bádali nad systémem "dělených" motorů (4+4 válce typicky, 3+3 taky) ?? no proto , aby ve městě točili půlkou a tam kde je třeba točili vším....


23.2.10, 12:59
Profil

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek 
Aeronaut: konečně mě někdo pochopil. Když pojedu pomalu po městě, tak samozřejmě bude ve výhodě třeba obsah 1l. Dvoulitr musí krmit vice válců a prostor, proto sežere více. Ale mimo město může ten dvoulitr pořád makat jen na nízké otáčky, zatím co litr je potřeba točit dost vysoko. To už spotřeba vyletí z např. 5 litrů na 12. Zatím co dvoulitr jede např. za 8 litrů.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


24.2.10, 10:25
Profil

Příspěvky: 396
Bydliště: okres Zlín
Příspěvek 
venda píše:
Auto je jeden obrovský kompromis. Tím, že se mu zlepší jedna vlastnost, se mu zákonitě zhorší jedna, nebo několik dalších. A pokud někdo tvrdí, že zvedne výkon a zároveň sníží spotřebu..... najdou se i tací, kteří tomu uvěří.

asi tak nejak,takove veci dohromady spojit nejdou,to same jak komfort a stabilita,bud pojedu jak v bavlnce do zatacky 70,nebo ji proletim klidne 120-130,ale ucitim kazdy kaminek


7.3.10, 21:10
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz