Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 14.11.24, 05:46



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další
 Jednou to jede a podruhý jako by mě někdo držel za prdel... 
Autor Zpráva
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek Jednou to jede a podruhý jako by mě někdo držel za prdel...
Zdravím všechny příznivce Škodovek. Mám (asi) nějaký problém s motorem - chová se záhadně. Jedná se o Favorit 136L, r.v. 1990, najeto 90 tisíc. Před cca 10tis.km tyhle opravy: vyměněný rozvoďák, spojka, při přetěsňení přebroušená hlava. Karbec a předstih seřízený na tovární hodnoty dle dílenské příručky, to samý platí i pro ventily. Jede to docela fajn, ale jen někdy. Jednou jedu a polechtám pedál a ono to zrychluje, např. i při 120 sešlápnu čtyřku a ono se to začne šplhat výš celkem svižně. To je fajn. Jenže jedu jindy a ono nic, můžu si šlapat na pedál jak chci a prostě to nejede a já nevim proč. Kdyby to bylo třeba jen když jsem plnej, tak je to jasný, ale ono se to děje i když jedu prázdnej a to mě trápí, pak nevim, co ne/mám od auta čekat. Je to čistě náhodný jev, nepovedlo se mi ani potvrdit třeba závislost na počasí... Nesetkal se někdo z vás s něčím podobným? Copak by mě tam mohlo zlobit? Dík, doufám, že už to tady někdo to samé neřešil, jestli jo, tak mě prosím dejte odkaz, nepodařilo se mi to ale najít.


23.1.07, 14:14
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Začal bych kontrolou brzd, jestli se občas nekousnou...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.1.07, 15:32
Profil ICQ
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
myslíš? to se mě nezdá... to by muselo přeci dělat jen do prvního většího zabrždění, kdy se to rozhýbe, nebo se pletu? Vzadu jsou komplet nový bubny, pakny i válečky, předek mě čeká, ale je fakt, že kotouče budou asi zkroucený, protože dost nepříjemně při brždění drbou.


23.1.07, 15:38
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Mluvím ze zkušenosti, Tvé auto neznám...
...může blbnout hlavní brzdový válec a občas přibržďovat...

:arrow: přesně tohle dělá občas mámina 120ka :arrow: brzdama je to u ní na 100%, občas prostě pedál zabírá už když o něj zavadím a občas tak, jak má... :roll:
A to jsem kvůli tomu měnil snad celou brzdovou soustavu... :?
Začínám podezřívat brzdovou kapalinu, i když používám český Syntol...
...chová se to, jakoby se občas kapalina rozpínala... :o

V Tvém případě bych ještě zkontroloval regulaci předstihu (hlavně podtlakovou, jestli těsní), vůle v rozdělovači a případně jestli se něco občas nepřicpe v karburátoru...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.1.07, 16:04
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Bukaj píše:
Mluvím ze zkušenosti, Tvé auto neznám...
...může blbnout hlavní brzdový válec a občas přibržďovat...

:arrow: přesně tohle dělá občas mámina 120ka :arrow: brzdama je to u ní na 100%, občas prostě pedál zabírá už když o něj zavadím a občas tak, jak má... :roll:
A to jsem kvůli tomu měnil snad celou brzdovou soustavu... :?
Začínám podezřívat brzdovou kapalinu, i když používám český Syntol...
...chová se to, jakoby se občas kapalina rozpínala... :o

V Tvém případě bych ještě zkontroloval regulaci předstihu (hlavně podtlakovou, jestli těsní), vůle v rozdělovači a případně jestli se něco občas nepřicpe v karburátoru...


A zkoušel si kousek zašroubovat tlačítko na posilovači?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


23.1.07, 16:19
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4747
Bydliště: Černíky
Příspěvek 
Martin píše:
Bukaj píše:
Mluvím ze zkušenosti, Tvé auto neznám...
...může blbnout hlavní brzdový válec a občas přibržďovat...

:arrow: přesně tohle dělá občas mámina 120ka :arrow: brzdama je to u ní na 100%, občas prostě pedál zabírá už když o něj zavadím a občas tak, jak má... :roll:
A to jsem kvůli tomu měnil snad celou brzdovou soustavu... :?
Začínám podezřívat brzdovou kapalinu, i když používám český Syntol...
...chová se to, jakoby se občas kapalina rozpínala... :o

V Tvém případě bych ještě zkontroloval regulaci předstihu (hlavně podtlakovou, jestli těsní), vůle v rozdělovači a případně jestli se něco občas nepřicpe v karburátoru...


A zkoušel si kousek zašroubovat tlačítko na posilovači?


Jo, tim právě docílim toho, že mi permanentně přibržďujou brzdy - teď je to v takové pozici, že jednou mi zabírá pedál asi 1cm sešlápnut, jindy zase až v 1/3chodu (tak, jak má)... Na jaře zase vyměnim brzdovku a uvidim, co to udělá...

_________________
Å 130 L 86 - cestovní limuzína
Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci
Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi
130LPG 130L 86 - denní vůz
1000MB MB 69, 1.8.68
Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... ;)
Škoda 742 Forever Team


23.1.07, 16:28
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
a co odbublinkovávač, a hadice z něho do nádrže není ucpaná, a co ac pumpa, taky bych prošel vysoké napětí nejlépe vnoci a pohýbat stím, jestli je to delší ztráta výkonu tak se ti může dostávat vzduch do plovákové komory a nejde tam benál a jak stojíš na plynu, tak ho dostaneš ven a za ním pak jde benzín, 120 měli odvětrání plovákové komory, tady je ten odbublinkovávač, nebo ti to táhne vzduch nejčastě jsou styřelé hadice nad nádrží, v poslední době jsem podobné záhady měl, třeba auto jelo jet přestalo, znovu jsem nastartoval a jel zase 3 km, jednou to byl odbublinkovávač, 3 x vratka do nádrže, ale když ji profukuješ tlakem musíš radějí odpojenou hadici k AC pumpě a otevřenou nádrž, se mi v jednom případě stalo, že mi vyletěli ventilky z AC pumpy, a taky jsem měl ty styřelé hadice, když to delsí dobu stojí tak to tahám vzduch a česem se napije a je to OK, dá se to vysledovat, že dáš od AC pumpy k odbublinkovávači průsvitnou hadici miloš


23.1.07, 16:55
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Děkuju všem za nápady. Problém jsem už zřejmě odstranil, parkrát jsem se byl projet a jsem víc než spokojený. Píšu to až takhle pozdě, protože jsem prostě čekal, až budu mít suchou silnici na testování. Řešení ale bylo (snad) mnohem prostší, než by se mohlo zdát, oddělal jsem víčko rozdělovače a nenašel jsem kontakty :) , byla tam vrstva černýho prachu a trochu oxidace. Vyčištěno, odmaštěno, oxidace mechanicky odstraněna. Jede to fajn, zatím pokaždé, tak doufám, že to není jen náhoda. Miloši, kdyby byly špatné ty hadice, byl by cítit benzín? Ten totiž necítím a tak usuzuju, že jsou OK, i na pohled to tak vypadá...


25.2.07, 13:26
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
víťo to benzin necítíš, prostě může být špatně průchodná trubka do nádrže a ona nestíhá vracet palivo se vzduchem a vzduch přichází do plovákové komory což je špatně, jestli ti mohu doporučit tak si kup VN nové a je klid jeho životnost je max 100 tis.km to je palec víčko, kababely a svíčky, zpravidla tam máš už velké vzdálenosti palec rozdělovač, odpor v palci kdoví v jakém je stavu, jiskra se ti pak plazí po palci a střílí různě podle odporu miloš


26.2.07, 09:56
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
víťo to benzin necítíš, prostě může být špatně průchodná trubka do nádrže a ona nestíhá vracet palivo se vzduchem a vzduch přichází do plovákové komory což je špatně, jestli ti mohu doporučit tak si kup VN nové a je klid jeho životnost je max 100 tis.km to je palec víčko, kababely a svíčky, zpravidla tam máš už velké vzdálenosti palec rozdělovač, odpor v palci kdoví v jakém je stavu, jiskra se ti pak plazí po palci a střílí různě podle odporu miloš


díky... ty věci mám měněné nedávno, svíčky používám BRISK D15YC. Jsou na trhu nějaké jiné, říkejme lepší, které by se projevili znatelným zlepšením něčeho (spotřeba, starty, výkon, životnost ...) ? Chtěl bych to vědět spíš jen pro zajímavost, nejsem s BRISK nespokojený.


27.2.07, 15:38
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Příště si kup originální elektrodíly ke škoduli a ne nějaké polské či turecké šmejdy.

Jiank existují pro Favo Brisk LGS, jede to na ně lépe, ale jsou dražší než klasika a vydrží tak 15 000 km.

_________________
J.


1.3.07, 21:28
Profil
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Příště si kup originální elektrodíly ke škoduli a ne nějaké polské či turecké šmejdy.

Jiank existují pro Favo Brisk LGS, jede to na ně lépe, ale jsou dražší než klasika a vydrží tak 15 000 km.


Kolega nikde nic o neoriginálních dílech nepíše... navíc s tím, že by díly z polska musely být hned zákonitě špatné nemůžu souhlasit. Mám v autě elektronický spínač zn. Jezpol a cívku zn. Biazet a oba díly bez problému fungují už tři roky. Mimochodem elektronický spínač vypadá daleko kvalitněji než originál PAL a co je hlavní je dobře utěsněný takže vlhkost na něj nemá šanci což se o originálu říct nedá.


1.3.07, 22:09
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Originál spínač PAL byl důkladně nalakovaný a snesl docela lehce mytí wapkou. Spínač je tak jednoduchý, že jeho životnost několikrát překračuje životnost auta a pokud odejde, je to většinou způsobeno vadou součástek.

Mluvil jsem o víčku a palci. Tam se bohužel kvalita polských a tureckých produktů projevuje docela negativně.

_________________
J.


1.3.07, 23:38
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Neoriginální funkční díl bych na auto nikdy nedal, a už vůbec ne tam, kde jde o nějakou důležitou funkci, jako brzdy, náprava, motor, řízení. Vše co tam je, je jenom a pouze originál, pane Čechu.


5.3.07, 13:59
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Vít Široký píše:
Neoriginální funkční díl bych na auto nikdy nedal, a už vůbec ne tam, kde jde o nějakou důležitou funkci, jako brzdy, náprava, motor, řízení. Vše co tam je, je jenom a pouze originál, pane Čechu.


Jak poznáš neoriginální víčko a palec?

_________________
J.


6.3.07, 14:27
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 70 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz