Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 28.11.24, 13:43



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4
 Nabíjanie bezudržbovej batérie 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Tak to budeš muset zjistit, každá má jiné nabíjecí napětí na článek. Ca-Ca má vyšší.

Nejlepší by bylo všechny olověné baterie nahradit moderními lehoučkými bateriemi LiFePo4, vydrží i 10 let, mají třetinovou váhu, jen by se upravilo nabíjecí napětí na 16V a startér by vydržel. Z napájení od baterie k spotřebičům by se použil výkonný DC-DC měnič z 16V na 14V a byl by klid. Mráz ji nevadí i kdyby byla napůl vybitá a dá se využít do všech aut. Vybíjení je možné do 80% a vydrží 2000 cyklů, což je max. pro 80% a když se bude vybíjet na 50%, tak těch nabíjecích cyklů je cca 4500.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


19.3.10, 10:14
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Mas na mysli neco takoveho?

http://www.satria.cz/catalog/product_in ... 699678ec02

Inu proc ne, v elektromobilech se uz davno pouzivaji. Jenom je potreba vyresit nabijeni v aute zpusobem CC/CV (konstantni proud/konstantni napeti).
My modelari LiFe baterie pouzivame uz nejaky cas, pravda trochu ta technologie usnula na vavrinech, ale jsou to dobre baterky.

DC-DC menic uz by nebyl problem a starteru to vyssi napeti jiste vadit nebude. Bude o malinko vic tocit a pri stejnem prikonu bude odebirat o neco malo nizsi proud.
Nak


19.3.10, 11:13
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Přesně tohle je ta baterie, přesný označení je LiFeYPo4 s chemickým balancováním, dost prodejců má špatné označení. Dá se použít i bez úprav, jen se bude dobíjet na 75%. Stačí k nabíjení pulsní zdroj. Jinak vše sedí co jsme napsali. Mám je v plánu nakoupit. :wink:

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


Naposledy upravil Karátek dne 19.3.10, 15:53, celkově upraveno 1



19.3.10, 12:17
Profil
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10557
Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
Příspěvek 
Nakadah píše:


ta cena neni mala..pokud jsou tak dobre, mel by vyrobce drzet delsi zaruku, precijen je vice nez 3x drazsi nez Pb .neni tam uvedenej maximalni vybijeci jen ten trvalej,takze nevime jestli by se dal pouzit na startovani..

_________________
742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia
Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru
Kdyz do sveta,tak s litinou..
http://kachnis.techsajt.cz


19.3.10, 15:25
Profil ICQ YIM Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Obrázek
Obrázek

Tady máš základní info, jinak mají chemické balancování mezi články a jsou patentované. Pak je ještě 80 Ah s max dlouhodobým vybíjením 150A , 100 Ah a 160 Ah baterie. Krátkodobé vybíjení vyšším proudem bateriim nevadí.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


19.3.10, 15:59
Profil

Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
To chemicke balancovani mezi clanky by me zajimalo. Sam pouzivam na LiPo baterie nabijecku ale s el. s balancerem, u LiFe samozrejme taky. Nicmene LiFe nemaji tendence se rozjizdet napetove tak moc jako LiPol. Nicmene by me zajimal ten nabijeci obvod :) v soucasnosti nejvykonejsi nabijecka pro modelare od Revolectrixu - CellPro PowerLab 8, umi pri 24V napajeni nabijet az vykonem 1kW...to je 30A u 8S LiPol baterie (8x 4,2V - 33,6V), ale balancni proud pro srovnani clanku behem nabijeni je "jenom" 2A (muj balancer ma 350mA).

LiFe clanky ktere pouzivame od firmy A123 maji povolene vybijeci proudy 30C a nabijeci 5C. Takze tyhle vetsi baterky si myslim ponekud zaostavaji. Hadam to jsou 5-ti clanky - 5x 3,3V = 16,5V. Max nabijeci napeti 3,6V na clanek - 18V. Minimalni napeti je 2,0V na clanek - 10V. Ty LiFe clanky maji skoro plochou vybijeci krivku, davaji jen malo klesajici proud az skoro do konce a to konecne koleno je strasne strme. Par modelaru uz se presvedcilo, ze se nevyplaci litat na doraz - energie v podstate zadna nezbyde :D

No takze k tomu startovani - pri proudu 300A bych hadal ze by napeti mohlo padnout rekneme na 2,7-2,8V na clanek (kdyz zohlednim i tu velkou kapacitu clanku). To mame 14V x 300A = 4,2kW. To mi hosi nerikejte ze takovy prikon uz neco neroztoci :wink: I kdyby to melo roztacet 1,5kW starter a napeti se nakrasne drzelo na rekneme 15V, tak tomu staci jenom 100A. No, neni to spatny napad ty LiFe baterky do auta - vyresit elektroniku, koupit baterii a davaj. Akorat to nebude zadarmo. Prepocital bych kolik klasickych akumulatoru se za to da koupit a jak dlouho vydrzi. Nak


19.3.10, 20:36
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Jestli používáš BMS, tak používáš samotné články (3,3V)a ne baterie, tyhle baterie mají chemické balancování, něco jako chemický BMS, v testech se jeví dobře a rozcházení napětí je minimální, co se týká seriového zapojení, tak se občas musí dobalancovat. Vlastě tohle vědět nikdo nebude, výrobce si patent chrání. Akorát je přidané yttrium a je stabilní. LiPol brzo skončí, nějak dochází surovina na výrobu těchto baterií. :wink: Modelář nejsem, zajímám se o vyšší napětí a proudy, ale jinak se zajímáme o stejné baterie. :D Ani se nedivím, když dolétaly z modely. :) Také nemají rádi hluboké vybití, platí i pro samotné články.

Poslední příspěvek je jasný, tyhle baterie bez problému zvládnou roztočit startér a nejen startér. :!: :) Jde o dobré řešení. Cena do dvou let ještě klesne.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


19.3.10, 22:47
Profil

Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Ze by uz bylo malo Kobaltu a Lithia? Hele to me ani nerikej :D ja doufam ze Li-Pol baterie s nami budou jeste dlouho. To chemicke balancovani skutecne zni zajimave. Nak


20.3.10, 12:25
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1674
Bydliště: Olomoucký kraj - Mírov
Příspěvek 
Zagoogluj a uvidíš sám, fakt dochází, sice ne hned, ale časem nebude. Chemické balancování je fakt zajímavé, mě se líbí, mohu ti poslat odkaz a pročteš si zajímavé info. Já už jsem ty baterie řešil i s jinými lidmi.

_________________
Škoda Favorit ELTRA 151 L PICK-UP
Elektromobil. Rok výroby: 1992.
Pohon: Trakční baterie. Napětí: 84 V. Kapacita: 180 Ah (C5).
Výkon: 15,4 kW. Max. rychlost: 80 km/hod. Dojezd: Podle terénu, max. 80 km.
Spotřeba: 20 až 25 kWh/100 km.


20.3.10, 16:53
Profil

Příspěvky: 185
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
Diky, posli me to na SZ. Rad si poctu. Nak


21.3.10, 08:44
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz