Autor |
Zpráva |
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
karbec dotaz-favorit
Zdar,mám dvojdotaz:
1-jak se seřizuje zvýšený volnoběh na sytiči? Andrt píše-ohřát motor,nastavit stupňovitou vačku na druhý nejvyšší stupeň a nastavit otáčky na 2200-2500. Ale to mi přijde nějak moc.Já nastavil 1500 otáček a to mi přijde akorát. Není to teda nějaká chyba v tisku?
2-jaká je zhruba základní poloha šroubu na bohatost od utažení? Já tam dal asi 4 a běhá to,ale nevim,asi to bude moc bohatý.
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
27.3.10, 14:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
miloš
|
27.3.10, 15:14 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11890 Bydliště: Český Těšín
|
Není to chyba. Když je motor zahřátý, tak ty otáčky jsou opravdu takhle vysoké. Když bude -20°C a olej se potáhne jako sopel, tak motor bude držet sotva těch 1500ot/min.
Šroub bohatosti bych vytočil od utažené polohy tak o 3 otáčky. Ale každý motor chce svoje.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
27.3.10, 15:26 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Je to v pořádku jak už napsal gokralik a chyba tisku to rozhodně není... Všechno to mají na svědomí pasivní odpory (neboli třecí ztráty - jak kdo chce) neprohřátého (studeného) motoru. Příklad... Když je motor studený pak při plné aktivaci sytiče bude na nejvyšším stupni při spuštění 2200-2400 otáček. Ale když postavíš u motoru prohřátého na provozní teplotu šroub na stejnou pozici tj. na nejvyšší stupeň vačky pak tam bude rázem cca o 900 otáček víc než u studeného motoru. Proto se otáčky zvýšeného volnoběhu seřizují na motoru prohřátém na provozní teplotu na druhém nejvyšším stupni jelikož přesně tato hodnota bude u studeného motoru na nejvyšším stupni. Snad je to k pochopení...
_________________ Favorit 136X
|
27.3.10, 17:01 |
|
|
varok
Příspěvky: 14799 Bydliště: Havířov
|
Navíc si myslím, že pokud je motor studený a nemá alespoň těch 2000ot./min. tak po jemném přišlápnutí plyn. pedálu otáčky spadnou na nějakých 800ot./min. a to u studeného motoru není dobré. Ten se potom trápí, má snahu chcípnout a otáčky jdou ještě níže. Je to zaviněno jak bylo psáno výše pasivními odpory studeného motoru.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
28.3.10, 13:35 |
|
|
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
Já nevim,měl jsem tam 1200 ot. a studený motor se klepal na 500 ot. ,tak jsem přitopil na 1500 ot. a studený motor měl kolem 1400 ot. to mi přišlo dodrý,po chvíli jsem ťuknul na plyn a spadlo to kolem 1300ot.,takže super.
Kolik vám točej studený motory?
Mě přijde,že když tam dám těch 2200,tak mi ten motor vystřelí na měsíc a navíc ten šroubek bych musel zatočit snad skoro nadoraz- to mi přijde podezřelé...
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
28.3.10, 16:40 |
|
|
werty
Příspěvky: 376
|
Jestli tě to uklidní pak mám za sebou cca 15 repasovaných a seřízených LEKRů a všechny chodí bez problémově jako nové. Funguje to takto... studený motor musí naskočit na 2200-2400 (nejvyšší stupeň). Po prošlápnutí plynu otáčky spadnou na 1200-1400 (druhý nejvyšší stupeň). Dále už je to záležitost bimetalu který natáčí vačku a postupně snižuje otáčky (a obohacení). Těsně před dosažením provozní teploty je na posledním zubu vačky cca 1000 otáček. Po zahřátí motoru na provozní teplotu se už šroub vačky nedotýká tudíž volnoběžné otáčky tj. 800 +/- 50 jsou klasiky zajišťovány šroubem dorazu klapky prvního stupně.
Postup seřízení zvýšeného volnoběhu na druhém stupni vačky při provozní teplotě motoru je takto daný a funguje to tak např. i u VW Golf II/Passat, Opel Kadett/Vectra A, Ford Sierra atd. kde je použitý defacto stejný karburátor Pierburg 2E3 (samozřejmě s jiným osazením + přídavnými zařízeními).
_________________ Favorit 136X
|
28.3.10, 17:00 |
|
|
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
To je mi jasný,tak uvidim jak to bude chodit a kdyžtak tomu ještě přidám.Před tim mim zásahem se ty poslední dva zuby vačky šroubu ani nedotýkaly,teď už jo a chodí to dobře.Díky za rady.
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
28.3.10, 17:05 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
mne motor po naskošení drží 1000 - 1100 stále, keď sa zohreje tak to trocha klesne...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
28.3.10, 17:22 |
|
|
Mex
Příspěvky: 278
|
O tomhle nemám ani šajn, ale v zimě když bylo pod nulou jsem to měl tak jak to psal werty. To samý kámoš. Takže je to asi ok.
_________________ Favorit GLXi
|
28.3.10, 17:27 |
|
|
barton
Příspěvky: 436 Bydliště: Praha-západ
|
Ještě jeden dotaz- jsou čerpadla na benzín stejná pro fávo-120 ? Jde mi hlavně o membránu
_________________ Felicia 1999 50kw NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY
|
29.3.10, 16:34 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
myslim ze pre stare favo a vsetky 105 - 136 je membrana rovnaka , ina je az na novom fave ( ta nerozoberatelna )
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
30.3.10, 20:59 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
nastav to podle andrta, vyhovuje to, studený motor podle teploty vyjede pak na 1500-2000, pak otáčky za jízdy postupně klesají až k normálnímu volnoběhu.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
10.4.10, 19:52 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|