Autor |
Zpráva |
tomasjavorsky
Příspěvky: 149 Bydliště: Praha západ (tj. Středočeský kraj, NEJSEM Pražák!!! :)
|
Spojování kabelů
Jaký je podle vás nejlepší způsob na spojování kabelů elektroinstalace? Pájení, svorkovnice, nebo smotávání?
Někdo tvrdí smotávat, že se to neuklepe jako pájenej spoj nebo svorkovnice. To se mi ale nezdá, takže všechny spoje pájím, nebo aspoň dávám do svorkovnice (do "čokolády").
_________________ Fávo pickup BMM, původně 50kW. Pokusnej králík, auto na hraní a černá díra na čas a prachy. Scénic 1.6 16V Expression, 79kW. Výletovací rodinný speciál. Volvo FH12/340kW. Pracovní nástroj a druhý domov.
|
21.4.10, 19:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Pájím a schovávám do termobužírek.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.4.10, 19:34 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27231 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
smotávám a pak zaletuju
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
21.4.10, 19:36 |
|
|
Carlos
Mistr mechanik
Příspěvky: 8621 Bydliště: Praha 13
|
Nejlepší smotat, spájet, a smršťovačku, ale to já neumim. Takže za mě to poslední.
_________________ Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule Škoda 105S -> 135S Konec již brzy Škoda 105L Začátek snad již brzy
|
21.4.10, 19:38 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Vzhledem k tomu že jsem elektrikář tak je smotám a oblepim izolační páskou. Teda jak kde a jak kdy.
|
21.4.10, 20:18 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já jak kdy. V autě nerad pájím, ale někdy to jinak nejde. Potom to raději schovám do termobužírky, jako Nepér. Nejraději používám různé konektory. Třeba fastony apod. Samořezně spojky a podobné sračky nepoužívám vůbec.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
22.4.10, 11:44 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Podle mě (a zvlášť na autě), jedinej spoj, kterej ti dlouhodobě zaručí kontakt, je letovanej, i když ho vystavíš povětrnosti. Na poměrně nízkým napětí jako je 12V (nebo nedej bože 6V jako mám na mašině) rády vznikají studený spoje, oxidace ti s tou smotaninou taky udělá pěkný věci a čokolády to je opravdu nouzová záležitost. Pokud jde o něco co je potřeba rozpojovat tak na to !naletuju! fastony a překryju smrěťovačkou...
Však on vám šemík poví víc...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
22.4.10, 11:50 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
smotat kabely dosebe propajet a pokud to je mozne tak termobuzirku pokud to mozne neni tak izolacni pasku
zlodejky, cokoladky a podobne rychlo udelatka uz nepouzivam z duvodu castych problemu s prechodovymy odpory znicenymy izolacemy apod.
neni nad to si za 120 Kc koupit pajku na 12V do autozapalovace a pak nemusite v aute vymyslet zadne "rychloopravy"
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
22.4.10, 11:50 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Ja ako Dawid 130 ale ked je moznost ( citaj ked sa mi chce v tom bordeli co je v garazi hladat zapalovac ) pouzivam zmrstovaky .
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
22.4.10, 15:24 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Ak to ma byt napevno, tak bud zaletujem alebo nacvaknem faston konektory
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
22.4.10, 16:40 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Vodiče do sebe lehce smotat v průběžném směru, spájet, izolačka, termobužírka, izolačka, termobužírka ať je izolace kvalitní. Ale i tohle nedělám zrovna s nadšením - pokud je to jen trochu možné, vodič vyměním za nový v celé délce nepřerušený, i když tento způsob spojení je kvalitní. Čokolády, zlodějky, krutispojky a jiné prasárny nepoužívám vůbec, jak to někde vidím jde na mne infarkt a mrákoty.
Co se týče konektorů, buď je pájím a nebo krimpuji - ale vyžaduje to profikrimpo kleště, žádný lisování kombinačkama V případě krimpování je nezbytné dodržet vhodnou velikost konektoru vzhledem k průřezu vodiče což u pájení v podstatě není. Ale obejde se to bez elektřiny pro pájku a je to výrazně rychlejší.. Důležitá je taky ochrana konektorů, kdekoliv jsou vystaveny povětrnostním vlivům je více než vhodné je konzervovat vazelínou, konkorem nebo něčím podobným.
Svazkování kabelů do svazku je možno dělat jak izolačkou (ale pamatujme na to, že v horkých dnech to povoluje a časem se může rozmotat), stahovací plastové pásky jsou také dobré, ale nesmí se zarvat na max - pak to ničí izolaci vodičů, pokud používáme silikoné vodiče může ji to přímo trhat. Plastová housenka je asi nejideálnější, chrání svazek po celé délce a neničí izolaci, je zároveň další izolací svazku, osobně se mi ale nelíbí její vzhled Uplně supr je svazkování provázkem, ale to je sakra časově náročné a chce to trpělivost.. Pro běžné použití vidím jako nejlepší možnost izolačku, nebo plastové stahovací spony.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
22.4.10, 17:14 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Já ty fastony a podobně krimpuji krimpovacími kleštěmi. Čokoládu taky nepoužívám, jak už bylo psáno, oxiduje to v ní a navíc hrozí taky ulomení drátu těsně u ní.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
22.4.10, 20:06 |
|
|
glider
Příspěvky: 133 Bydliště: BA/NR
|
naposledy ked som robil ISO do auta tak cez cokoladu ale aspon som pocinoval "živé"...
/a to ze som elektrikar radsej ani spominat nebudem
_________________ Skoda Favorit 135LS r.v.92 "komfort"
|
22.4.10, 20:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Podle mě je pocínovat dráty a dát do svorkovnice je nejhorší co může být. To se ty dráty ulomí ještě lépe než bez pocínování. Když už svorkonici tak to na dráty navléct dutinky a pořádně dotáhnout.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.4.10, 15:10 |
|
|
hardb
Junior TW team, Tydýt
Příspěvky: 2704 Bydliště: olomoucký kraj
|
taky to volím různě na různých místech ale nejčastěji to smotám dohromady a taky používám tu bužírku a když není tak používám izolačku,
jen zřídka to pájím a dávám tam tu bužírku
|
23.4.10, 15:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|