Zajímavý článek auto.idnes
Autor |
Zpráva |
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Vidím 2 zásadní nedostatky těchhle malejch motorů:
1.) malej počet válců => nevyrovnaný chod, rázy, vyšší opotřebení
2.) turbo za každou cenu => spousta lidí s tím neumí jezdit, neví jak s tím jezdit, příručku k vozidlu nikdo nečte = budou se ty turba srát...řekněte mi, kdo z laiků ví, že se turbo musí po zátěži dochladit a že na studenej motor (olej) se jezdí "bez turba"? Kolik z nich si to přečte v příručce k vozidlu, když se tady objevují i dotazy typu "před nastartováním mi svítí kontrolka brzd, kde je závada?"
proto bych se třeba turbomotoru přímo od výrobce nebál, ale z druhé ruky...brr...
Ondras: Kolik dneska stojí nové / repase turba třeba na OII?
edit: Nehledě na to, že tyhle motory nežerou, jenom když se po nich nic nechce...jakmile mají výrazněji akcelerovat (a pořádně se roztočí dmychadlo), myslím, že je to horší než atmosféra...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
26.4.10, 14:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Josef.Radocha
Dezertér 2
Příspěvky: 8497 Bydliště: Kvasiny - jak už bylo řečeno domov těch nej Škodovek
|
Crowack, Ondra:
Víte vůbec o čem mluvíte? 1,2 TSI je 4hrnek 8V což nevim teda jestli je malý počet válců a už vůbec nekomentuju kolik ten motor ujel km na stolicích a v těch nejextrémnějšch provozních podmínkách a ten chlapík fakt umí a ví tak nevím co se nezdá. Podtáčet se může i vyplatit,ale ten motor na to musí být dimenzovaný což stará chochta 1,8 turbo NENÍ!!!
_________________ V životě je nejhorší srážka s BLBCEM!!
RAPID 130 POWER FOREVER!!!
Vehiklů mám docela dost a ještě víc jsem jich vlastnil.
Karoserie COUPE je mým osudem!
|
26.4.10, 15:06 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27230 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
1.2 TSI nezatracovat je to po dlouhej době povedenej motor od škodovky
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
26.4.10, 15:14 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
Josef.Radocha píše: Crowack, Ondra:
Víte vůbec o čem mluvíte? 1,2 TSI je 4hrnek 8V což nevim teda jestli je malý počet válců a už vůbec nekomentuju kolik ten motor ujel km na stolicích a v těch nejextrémnějšch provozních podmínkách a ten chlapík fakt umí a ví tak nevím co se nezdá. Podtáčet se může i vyplatit,ale ten motor na to musí být dimenzovaný což stará chochta 1,8 turbo NENÍ!!!
jestli sis nevšim, tak já TSI obhajuju
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
26.4.10, 15:28 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
CROWACK píše: že se turbo musí po zátěži dochladit a že na studenej motor (olej) se jezdí "bez turba"?
Mňa by hl. zaujímalo, prečo toto nevyriešia výrobcovia áut a to nejak softvérovo...predsa by to nebol vôbec žiadny problém, akurát samozrejme, zhrábli by menej na servise...
A toto je možno aj skrytý dôvod, prečo chcú turbo pchať úplne všade
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
30.4.10, 13:43 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Já si myslim že nějáký důvody pro to maji. A že by to dělali kvuli tomu, aby prodávali víc ND si nemyslim, to by se horzně promítlo na oblíbenosti daný značky. Vždyť táta najedzil s novým transitem rv.03 300 000 km aniž by turbo někdy dochlazoval.
|
30.4.10, 13:53 |
|
|
Jarda S.
Dřevák na focení, neumí ostřit
Příspěvky: 27230 Bydliště: Netolice největší prdel v republice
|
ferrari píše: A toto je možno aj skrytý dôvod, prečo chcú turbo pchať úplne všade
to je kvuli ekologii malej motor s turbem má menší emise než starej atmosférák při stejným výkonu
_________________ Nissan Navara D40 Passat 96kw Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec
|
30.4.10, 14:36 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Pokud vím, tak firma co se zabývá zástavbou dmychadel do motorek (třeba Hayabusa a spol) tak to řeší přídavným elektrickým olejovým čerpadlem - po vypnutí motoru se rozběhne a turbo dochladí...nemyslím, že by byl nějaký technologický problém, proč toto neaplikovat i v automobilu, kór když tam je na to víc místa a tolik nevadí váha navíc...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.4.10, 16:51 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
No podle mě zase Hayabusa je záležitost fajnšmekrů, co si připlatí. Do auta pro masy si myslim to nedaj, protože se hledí na každou korunu. Navíc čim víc dalších systémů, tím větší pravděpodobnost poruchy.
|
30.4.10, 17:00 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18273
|
Moc jsem tu diskusi nečetl, ale co se týče podtáčení, nezapomeňte na jednu důležitou věc: Staré motory měly karburátor řízený plynovým lankem, pokud jste dali plný plyn při 500ot/min, karburátor se prostě plně otevřel a motor dostal zabrat, někomu to klepalo, někomu nejelo, někomu se rvaly silentbloky. Dneska je motor řízen elektronikou a pokud v podotáčkách dáte plný plyn, záleží jen na výrobci, jak se motor zachová a dá se předpokládat, že výrobce jednotku určitě nenaprogramoval tak, aby otevřela klapku naplno a začala stříkat odpovídající množství paliva. Výrobce si totiž dobře uvědomuje, že lidská blbost je nekonečná a doby řidičů, kteří věděli co se v motoru děje když šlápnou na plyn, je dávno pryč, takže by spousta řidičů motor odrovnala v polovině záruky...
Ondras: Já na pětku s feldou po městě jezdím běžně...
|
30.4.10, 17:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|